اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:جامعه‌ای که ولایت ندارد، استعدادها یا خنثی می‌شود، یا به هدر می‌رود و نابود می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر:جامعه‌ای که ولایت ندارد، استعدادها یا خنثی می‌شود، یا به هدر می‌رود و نابود می‌شود

نماز پرصلابت عبادی سیاسی جمعه اینهفته بیست وششم دیماه ۹۹ مصادف با اول جمادی الثانی ۱۴۴۲پس از پنج ماه و نیم وقفه به خاطرشیوع ویروس کرونا ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱ . از منظر حضرت زهرا سلام الله علیها عوامل آسیب یک جامعه ی دینی چیست؟ 

۲ . ۳۰۰آیه درقرآن درموردنفاق داریم. ۱۳ سوره ی قرآن به بحث نفاق پرداخته است.

۳٫ سه علامت افراد منافق: دروغ ،بد قولی ، خیانت !!

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

  1. آن یک ساعتی که برای شرکت در مجالس فاطمه زهرا(س) وقت گذاشتیم، حتماً به درد ما می‌خورد.
  2. جامعه‌ای که ولایت ندارد، استعدادها یا خنثی می‌شود، یا به هدر می‌رود
  3. اکنون قرار است پدر خوانده‌ی تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق، رییس جمهور آمریکا شود

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

IMG_20210115_150350_953

خودم و همه ی شما عزیزان را به تقوای الهی به ذکر و یاد خدا به ترس از پروردگار و توجه به حضرت حق  توصیه می کنم.

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَهَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ

عوامل افول و سقوط جامعه در خطبه ی فدکیه

محل بحث  سخنان حضرت زهرا سلام الله علیهادر خطبه فدکیه است. ببینیم از منظر حضرت زهرا سلام الله علیها عوامل آسیب یک جامعه ی دینی چیست؟

 این پنج عاملی که حضرت میفرمایند عبارتند از :نفاق،پشت کردن به قرآن ،بی احترامی به رسول خدا،پیروی ازشیطان و تفرقه واختلاف که باید مواظبت کرد پیش نیاید که اگر پیش بیاید همان اتفاقات می افتد. تاریخ تکرار می شود.چون فرصت اندک است ونمیخواهم به خاطر شیوع ویروس کرونا زیاد برنامه نماز جمعه ها طولانی شود فقط به یک عامل اشاره ای میکنم.

عامل اول نفاق است.

فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَهُ النِّفاقِ،

منافق و نفاق می تواند در چهره ی خود به ارزشهای جامعه لطمه بزند، فرق می کند با کافر. کافر جلوی شما می ایستد. از ترامپ نباید بترسیم او از همان روز اول ذات خودش رو برای دنیا ظاهر کرد !!رسول خدا می فرماید من بر امتم از کافر نمی ترسم از منافق می ترسم. منافق عالم اللسان زبانش چرب و نرم است اما باطن و ذات، مطابق با گفتارش نیست.

 ۳۰۰آیه در قرآن در مورد نفاق داریم. ۱۳ سوره ی قرآن به بحث نفاق پرداخته است این خیلی زیاد است.

این اولین عاملی که حضرت زهرا اشاره کرد.قرآن کریم به پیغمبر می فرماید پیغمبر! اطراف تو را هم بعضی منافقین گرفته اند تو هم ممکن است آنها را نشناسی البته به حسب طبیعی نه علم غیب

 (وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِینَهِ ۖ مَرَدُوا عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ ۖ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ ۚ )توبه/۱۰۴

این یکی از عوامل سقوط جامعه است ، در روایت داریم سه چیز در زندگی کسی اگر بود منافق است بله نفاق خفیف و شدید دارد. اینها شاخصه های منافق است فکر نکنید وقتی میگوییم منافق فقط عبدالله بن ابی است ، یا مثلا مسعود رجوی هست !!

ثَلاثٌ مَن کُنَّ فیهِ فَهُوَ مُنافِقٌ وَ اِن صامَ وَ صَلّى وَحَجَّ وَ اعتَمَرَ و َقالَ «اِنّى مُسلِمٌ» مَن اِذا حَدَّثَ کَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِذَا ائتُمِنَ خانَ؛« نهج الفصاحه، صفحه۴۲۲»

اگر کسی دروغ گفت منافق است، دوم بدقولی، سوم خیانت به امانت است،مواظب باشید اگر کسی دو چهره شد جلوی رو تعریف می کند و پشت سر مذمت می کند، مسؤولیت که دستش هست مسائل را به گونه ای مطرح می کند از مسؤولیت که کنار می آید خدایی ناکرده به گونه ی دیگری ورود پیدا می کند. رأی می آورد یک طور، رأی نمی آورد طور دیگر. این تغییر موضع ها گاهی ممکن است آخرش نفاق خفیف باشد.

IMG_20210115_150359_977

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را در خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!

ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) را تسلیت می‌گویم. انشاءالله همه عزیزان در این شب‌ها و روزها که ایام شهادت حضرت زهرا(س) هست با رعایت پرو تکلهای بهداشتی اگر ممکن هست در مراسم حضرت شرکت کنید. تشکیل مجالس، شرکت در مجالس، یقین داشته باشیم اینکه ما یک ساعتی از عمر خودمان را در روز یا شب خرج مجالس فاطمه زهرا کنیم، جایی گم نمی‌شود. آنجایی که فردای قیامت به تعبیر قرآن «یَوْمَ‏ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیه‏» (عبس/۳۴) همه از هم فرار می‌کنند. فرزند از پدر و مادر، پدر و مادر از فرزند ، آن یک ساعت‌هایی که ما برای شرکت در مجالس فاطمه زهرا(س) وقت گذاشتیم، حتماً به درد ما می‌خورد.

اشاره ای داشته باشم به یکی از سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها: حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اصل ولایت و امامت را، عامل انسجام و اقتدار جامعه اسلامی معرفی می فرمایند (فَجَعَلَ اَللَّهُ… طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّهِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ اَلْفُرْقَهِ (بحار الأنوار/ ج‌۲۹/ ص‌۲۲۰))،لذا یک تعهد و رسالت سنگین بر دوش آحاد افراد جامعه می‌گذارد و آن، ضرورت تلاش برای تحقق ولایه الله در جامعه و نفی ولایت طاغوت است.

به همین جهت، بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام، تمام تلاش ائمه علیهم السلام برای این بوده که ولایت را زنده کنند، جامعه اسلامی را احیا کنند.

جامعه دارای ولایت، تمام استعدادهای انسانی را رشد می‌دهد و برای کمال و تعالی انسان همه‌چیزهای خدا دادی را بارور می‌کند؛ انسانیت‌ها را تقویت می‌کند و انسان‌ها را به تکامل می‌رساند

جامعه‌ای که ولایت ندارد، استعدادها یا خنثی می‌شود، یا به هدر می‌رود و نابود می‌شود یا بدتر، به زیان انسان به کار می افتد. همان پیش‌بینی‌هایی که فاطمه زهرا سلام الله علیها کرد و مردم مسلمان غافلِ آن‌روز نتوانستند بفهمند و گوش نکردند. همان‌ها تمام انجام گرفت، همان تیغی که اصالت‌ها و فضیلت‌ها را می‌کشت، همان دستی که انسان‌ها و انسانیت را خفه می‌کرد؛ همه این‌ها را فاطمه زهرا سلام الله علیها گفته بود، امروز هم صدای فاطمه زهرا سلام الله علیها هنوز به گوش می‌رسد.

مطلب دوم:

چند روز بیشتر به آغاز ریاست جمهوری جوبایدن نمانده است. عده‌ای خام‌فکر و خوش‌خیال آمدن جوبایدن را پایان ترامپیسم و شروع دوره جدیدی از گشایش‌های اقتصادی و سیاسی می‌دانند. این درحالی است که‌ جوبایدن، نگاه‌ها و ایده‌های بس خطرناکی دارد که از هم‌اکنون برای مقابله با آن باید تدابیر لازم اتخاذ گردد.

تجزیه غرب آسیا راهبرد همیشگی استکبار بوده است و طرح خاور میانه جدید پس از فرو پاشی شوروی کلید خورده است

نقطه اصلی اهداف و برنامه‌ها رسیدن به ایران و براندازی جمهوری اسلامی و فروپاشی محور مقاومت و اضمحلال گفتمان مقاومت بود. سه سال پس از اشغال عراق و پس از شکست سنگین رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه و ناکامی آمریکا در تسلط بر عراق، جوبایدن که در آن سال‌ها، رییس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا بود، در یادداشتی در نیویورک تایمز نوشت که راه حل بحران عراق، تقسیم‌ این کشور به سه منطقه کردنشین و سنی‌نشین و شیعه‌نشین است. یکسال و نیم بعد که اوباما رییس جمهور آمریکا شد، جو بایدن در جایگاه معاون اوباما کمر به اجرای عملی این طرح بست. در حقیقت عراق نقطه آغاز تحقق رویای آمریکایی‌ها بود و طراح این طرح حالا مجری آن نیز شده بود.

ایجاد ناامنی و جدایی قومیتها در ده ۷۰ در عراق و شروع جنگهای نیابتی ووطراح ترویسم تکفیری در دهه اخیر جو بایدن است!!

IMG_20210115_150355_319

اکنون قرار است پدر خوانده‌ی تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق، رییس جمهور آمریکا شود. بدون تردید بایدن درصدد اجرای همان طرح قدیمی خود است، البته ممکن است راهبردها و راهکارها و روش‌ها تفاوت پیدا کند اما آنچه مسلم است‌ بایدن همان بایدن ده سال قبل است و تفاوتی نکرده است

اما بعضی با اعتماد به نفس و اشتیاق زایدالوصفی برای داشتن همزمان خدا و خرما تلاش میکنندکه ملت ما با حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری این طرز تفکر را مردود اعلام میکنند.{تکبیرنمازگزاران}

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --