اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: ازدولت انتظار میرودمواجهه حرفه‌اى ودقیق‌ترى باموضوع برجام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: ازدولت انتظار میرودمواجهه حرفه‌اى ودقیق‌ترى باموضوع برجام داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته اولین جمعه بهمن ماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- همه مخلوقات آسمانى و زمینى ، خدا را از روى اختیار و یا اجبار سجده مىکنند.
۲- انگیزه هاى عبادت در انسان چیست؟
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- امروزنیزرئیس جمهور جدیدآمریکاتوافق هسته‌اى ایران و ۱+۵ رایکى ازاحمقانه‌ترین توافقاتى خواند که تاکنون شاهدآن بوده است.

۲- اما نمازگزاران عزیز مادربرجام چه داشتیم وچه بدست آوردیم‌
۳- اقداماتى که از مسؤولان انتظاراست‌

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7412
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.
گفتیم امام سجاد علیهم السلام در رساله حقوق به بیان دسته بندی شده ی انواع حقوقی که مراعات آن بر انسان لازم است می پردازند که می توان این حقوق را در سه دسته ی کلی بررسی کرد.که عبارت بود از حق الله ،حق النفس وحقوق اجتماعی
که به یک موردازحقوق خداوند برانسانها اشاره کردیم که حق عبادت بود

این فراز راعرضه داشتم که امام سجاد علیه السلام میفرمایند:فاءَمَّا حَقُّ اللّه الاکبر فانّک تعبده لا تُشرک به شیئا فاذا فَعَلتَ ذلک باخلاص ‍ جَعَلَ لَکَ عَلى نَفسِهِ اءَن یَکفِیَکَ اءَمر الدُّنیَا وَالاخِرَهِ و یحفظ لک ما تحبّ منها.و اما حق بزرگتر خداوند آن است که او را بپرستى و چیزى را شریک او قرار ندهى و اگر از روى اخلاص چنین کنى ، خدا بر خود مقرر کرده کار دنیا و آخرت تو را به عهده گیرد و آنچه از آن بخواهى برایت نگه دارد.
در سوره رعد آمده است :
و للّه یَسجُدُ مَن فِى السَّموات و الارض طَوعا و کَرها{سوره رعد، آیه ۱۵}
((همه مخلوقات آسمانى و زمینى ، خدا را از روى اختیار و یا اجبار سجده مى کنند)).
در آیه دیگرى مى فرماید:
الَم تَرَ اءَنَّ اللّه یَسجُدُ مَن فِى السَّموات و مَن فِى الاَرض و الشَّمس و القَمَر و النُّجوم و الجِبال و الشَّجر و الدَّوآب { سوره حج ، آیه ۱۸}
((آیا ندیدى ، همه اهل آسمانها و اهل زمین ، آفتاب ، ماه ، ستارگان ، کوه ها، درختان و جنبندگان براى خدا سجده مى کنند)).
یا در آیه دیگرى مى فرماید:
والنَّجم والشَّجر یَسجُدان { سوره الرحمن ، آیه ۶}
((و ستارگان و درختان سجده مى کنند)).
و بالاخره قرآن مى فرماید همه موجودات ، خدا را اطاعت و پرستش ‍ مى کنند.
هرکس به زبانى صفت حمد تو گوید بلبل به غزل خوانى و قمرى به ترانه
انگیزه هاى عبادت انسان
۱ – طمع
ممکن است انگیزه انسان در عبادت و اطاعت ، طمع باشد. انسان نسبت به انعام و اکرام دنیوى یا اخروى خدا طمع کرده ، و براى این که خدا در دنیا و آخرت ، به او جزا و پاداش دهد و دست او را بگیرد، اعمالش را مطابق میل و اراده الهى انجام مى دهد و خدا را اطاعت و عبادت مى کند. در قرآن نیز از اینگونه عبادت یاد شده است :{ سوره مائده ، آیه ۹}
((خدا به انسانهاى مؤ من و انسانهایى که او را عبادت کردند و عمل صالح انجام دادند وعده داده است که هم آنها را مى آمرزد و هم به آنها پاداش ‍ مى دهد)).
یا در آیه دیگر مى خوانیم :
من یُطع اللّه و رسوله یُدخله جنّات تجرى من تحتها الانهار{ سوره نساء، آیه ۱۳}
((هرکس خدا و پیامبرش را اطاعت کند، خداوند وى را در باغهایى از بهشت وارد مى کند که همواره آب از زیر درختانش جارى است )).
و نیز کلام امام سجاد علیه السلام در رساله مورد بحث بدین معنا اشاره دارد، آنجا که مى فرمایند: وقتى خدا را عبادت و اطاعت کردىجعل لک على نفسه اءن یکفیک اءمر الدُّنیا و الاخره در مقابل اطاعت و عبادت تو، خدا هم ملتزم شده است که امر دنیاو آخرت تو را کفایت کند. بنابراین ، گاهى عبادت انسان با این انگیزه صورت مى گیرد که کارى انجام داده و در واقع تجارتى کند.
۲ – ترس از عقاب
ممکن است عامل دیگر براى عبادت ، ترس از عقاب و مجازات دنیا و آخرت باشد، قرآن به این انگیزه نیز اشاره کرده است :
انّى اءخاف اءن عصیتُ ربّى عذاب یوم عظیم { سوره یونس ، آیه ۱۵}
((من مى ترسم اگر عصیان خدا بکنم (خدا را عبادت و اطاعت نکنم ) در آن روز موعود سخت عذاب و مجازات شوم )).
در سوره انسان آمده است :
انّا نَخافُ مِن ربّنا یوما عبوسا قمطریرا{ سوره انسان ، آیه ۱۰}
((از خدا مى ترسیم در آن روزى که عبوس و سخت است )).
گاهى هم در قرآن هر دو عامل با هم آمده است :
تتجافى جنوبهم عن المضاجع یدعون ربهم خوفا و طمعا{ سوره سجده ، آیه ۱۶}
((شب از بستر بر مى خیزند و خداى خود را از روى خوف و به امید پاداش ‍ مى خوانند)).
هم از خدا مى ترسد و هم طمع دارد. مى گوید: خدایا! ما که از ترس ، این چند رکعت نماز را مى خوانیم ، ولى طمع هم داریم که بهشت را هم به ما بدهى . این نوع عبادت هم مستحسن و خوب است . قرآن هم مى گوید:
وادعوه خوفا و طمعا ان رحمت اللّه قریب من المحسنین { سوره اعراف ، آیه ۵۶}
((خدا را بخوانید، هم به خاطر ترس و هم به خاطر طمعتان که اگر انسانهاى خوبى باشید رحمت الهى شامل حال شما مى شود)).
۳ – شکرگزارى
انگیزه دیگرى که براى عبادت مى توان ذکر کرد، عبادت انسانهایى است که نه طمعى دارند، نه ترسى . نه از مجازات و عقاب وحشتى دارند و نه به دنبال تحصیل نعمت دنیا و بهشت آخرت هستند، بلکه چیزى وراى همه اینها مى طلبند، که به زیباترین شکل در کلام امیرالمومنین علیه السلام آمده است :
الهى ما عبدتک خوفا من نارک ، و لا طمعا فى جنتک ، بل وجدتک اءهلا للعباده فعبدتک {. عوالى اللئالى ، ج ۲، ص ۱۱، حدیث ۱۸، بحارالانوار، ج ۶۷، ص ۱۸۶}
((خدایا! تو را نه از ترس آتش جهنم و نه به خاطر طمع در بهشت عبادت مى کنم ، بلکه تو را شایسته عبادت یافته ام و مى پرستم )).
از سیدالشهدا علیه السلام تعبیر دیگرى نزدیک به همین مضمون ، نقل شده که فرمودند:
ان قوما عبدوا اللّه رغبه ، فتلک عباده التجار، و ان قوما عبدوا اللّه رهبه ، فتلک عباده العبید، و ان قوما عبدوا اللّه شکرا، فتلک عباده الاحرار، هى اءفضل العباده{. تحف العقول ، ص ۲۴۶}

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام میفرمایند: «زینه البواطن اجمل من زینه الظواهر.

درخطبه دوم به دوسه مطلب اشاره میکنم:
مطلب اول دررابطه بابرجام است
رئیس جمهورجدیدآمریکاآقای ترامپ این روزها خیلی روی این مسئله مانورداده است که ما چنین وچنان میکنیم!!!
امروز نیز رئیس جمهور جدید آمریکا در سالگرد اجراى توافق برجام، در اظهارنظرى صریح، توافق هسته‌اى ایران و ۱+۵ را یکى از احمقانه‌ترین توافقاتى خواند که تاکنون شاهد آن بوده است.
گزینه پیشنهادى وزارت‌خارجه تیلرسون که در جمع اعضاى مجلس سنا آمریکا براى کسب راى اعتماد خود صحبت مى‌کرد با اشاره به مخالفت خود با برجام گفت: در صورتى که من تأیید شوم، پیشنهادم که هم‌راستا با نظر رئیس‌جمهور منتخب است، بازنگرى کامل در توافق هسته‌اى و توافقات جنبى آن است.
گزینه پیشنهادى ترامپ براى تصدى وزارت خارجه هم‌چنین از درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا براى بازنگرى کامل در توافق هسته‌اى ایران و ۱+۵ خبر داد و طى سخنانى مداخله جویانه گفت:ایران نباید غنى‌سازى داشته باشد و مواد هسته‌اى هم نباید در ایران ذخیره شوند.
به تعبیر عامیانه عرض کنم آنها دبه کرده اند البته جواب شمارامقام معظم رهبری ماهها قبل داده اند مانیازی به برجام واجرای برجام نداریم آنزمانی که آقایان آمریکایی گفتند مابرجام را پاره میکنیم مقام معظم رهبری با قدرت واقتدارتمام فرمودند شما اگربرجام راپاره کنید ما آن را به آتش میکشیم امروز هم سخن ما همان است که رهبری فر مودند.{تکبیرنمازگزاران}

اما نمازگزاران عزیز مادربرجام چه داشتیم وچه بدست آوردیم‌

در آغاز کار دولت مستقر قریب ۲۰ هزار سانتریفیوژ در کشور کار مى‌کرد که حالا حدود ۵ هزار تا بیشتر نیست! آن روز اورانیوم را تا ۲۰ درصد غنى مى‌کردیم و حالا حدود ۳ درصد! آن روز۸۰۰. ۱۱ کیلو اورانیوم غنى‌شده داشتیم و آن‌را با کیک زرد تبادل کردیم. و حالا ۳۰۰ کیلو (که ظاهرا و پنهانى توافق شده ۲۰۰ کیلو بشود!) آن روز سى تن آب سنگین داشتیم و امروز. . . !؟
حدود ۱۱ هزار سانتریفیوژ نطنز خود را به ۵۰۶۰ رساندیم. تعداد سانتریفیوژهاى فردو را از نزدیک به ۵. ۳ هزار به ۱۰۴۴ رساندیم. کوره و قلب رآکتور اراک را خارج کردیم و درون حفره‌هاى آن بتن‌ریزى کردیم، به‌شکلى که هم به اذعان دشمن و هم فرمایش آقاى صالحى و ظریف، الى الابد قابل بازگشت نیست. پروتکل الحاقى را هم داوطلبانه به‌اجرا گذاشتیم. همه تعهدات را انجام دادیم، محدودیت‌هاى هشت‌سال تا ۲۵ سال هم که تا ۳۲ سال قابل تمدید است به‌جان خریدیم و پذیرفتیم تا در مقابل آن چه چیزى بدهند؟
امروز عمده تحریم ما، تحریم بانکى و مالى است که غالباً تحریم بانک‌هاى بزرگ دنیا، سر جاى خود است. آمریکا به‌ظاهر روى کاغذ مى‌گوید تحریم نیست، ولى با تمدید قانون ISA یعنى هرکسى با ایران معامله کند پدرش را درمى‌آورند. این مطالب را چرا عرض کردم ؟میخواهم بگویم درقضیه برجام مانه تنها تعهدات را پذیرفتیم بلکه عمل کردیم اجرا کردیم !!اما آمریکایی ها پذیرفتند امضاءهم کردند اما بدعهدی کردند وبه هیچ یک عمل نکردند.

اقداماتى که از مسؤولان انتظاراست‌

دولت باید به‌دلیل نقض برجام توسط آمریکایى‌ها و بدعهدى‌هاى این کشور در سطح جهانى براى آمریکا رسوایى درست کند و سایر کشورها نیز از تجربه ما استفاده کنند اما دولت مى‌خواهد ما را از حداقل خود نیز محروم کند. امیدواریم با توجه به آنچه امروز درصحنه برجام رخ‌داده است؛ دولت لااقل مواجهه حرفه‌اى و دقیق‌ترى با موضوع برجام داشته باشد و رسوایى آمریکا را در دستور کار قرار دهدروزنه‌اى براى بهتر شناختن آمریکا در منطقه و جهان شود {تکبیرنمازگزاران}
امیدواریم دولت به توانمندى‌هاى داخلى تکیه کند و برجامى را که مفادش را بیش از تعهداتمان در آن اجرا کردیم را به یک نتیجه‌اى برساند و حداقل تعهداتى را که آمریکایى‌ها داده‌اند براى ملت ایران بگیرند. از طرفى هم مسیرى را برویم تا این عبرت‌ها ثبت و ضبط شود.
یکى از اساسى‌ترین و اصلى‌ترین مشکلات مردم در حال حاضر مشکلات و معضلات اقتصادى است که در بین این مشکلات، معضل بیکارى به‌خصوص دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالى در راس قرار دارد و در این بخش فرصت‌هاى جدید شغلى به میزان نیاز جامعه ایجاد نشده و بدتر از آن این‌که به‌دلیل رکود فراگیر و خانمان‌برانداز، فرصت‌هاى شغلى موجود نیز روز‌به‌روز در حال از بین رفتن است. لازم است دولت به این بخشها هم عنایت بیشتری داشته باشد{تکبیرنمازگزاران}
اعدام سه جوان انقلابى بحرینى
یکشنبه هفته جارى رژیم آل خلیفه در اقدامى غیرانسانى و ضد حقوق بشرى سه جوان بحرینى را در حالى که‌ بى‌گناه بودند و هیچگونه مدرکى دال بر محکومیت آن‌ها وجود نداشت، اعدام کرد.
دریک اقدام غیرانسانی وضدبشری این جنایت رو انجام دادند مثلثی شکل گرفته ازدولت وحاکمان بحرین ،انگلیس وعربستان که اهدافی را دنبال میکنند من جمله اینکه فضارا ناامن وآشوب زده جلوه بدهند تابتوانند برای حضورخود توجیهی داشته باشند وهمچنین آنها به دنبال حضوراستعماری خوددراین منطقه هستند که این رفتارهارو ازخودنشان میدهندبه هر حال اعدام سه جوان‌ بى‌گناه بحرینى که در یک فضاى امنیتى و خفقان آلود و غیرشفاف از نظر حقوقى و قضایى و هم‌چنین بدون طى روال قانونى صورت گرفت، موضوعى است که دیر یا زود آثار و نتایج آن به رژیم آل خلیفه که خودکامگى و برخوردهاى خشن و جنایتکارانه را سرلوحه حکمرانى خود قرار داده است برگشته و آتش آن دامن حکام بحرین را فراخواهد گرفت.

خبرآتش سوزی درساختمان پلاسکودرتهران

حادثه دردناکی است آتش سوزی وفروریختن ساختمان دراین حادثه آتش نشانان با شهامت وشجاعت وفداکاری دل به آتش درحال زبانه زدند وجان خودرا فدا کردند که تسلیت عرض میکنم وغفران الهی برای آن عزیزان وشفای آجل برای مصدومین این حادثه از خداوند متعال خواستارم درروایت داریم هرکسی که جلو هجوم آب ویا آـش رابگیرد وجمعی ازمسلمانان را نجات دهد بهشت براو واجب میشود.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --