اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: مردم با نظام قهر نکرده‌اند بلکه در میدان‌هایى چون راهپیمایى ۲۲ بهمن حمایت همه‌جانبه خود رانشان مى‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: مردم با نظام قهر نکرده‌اند بلکه در میدان‌هایى چون راهپیمایى ۲۲ بهمن حمایت همه‌جانبه خود رانشان مى‌دهند.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته پبیست نهم بهمن ماه سال نود وپنج به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- رفاه زدگان بى تقوى کسانی هستندکه آنچه برایشان مهم است رفاه و آسایش است.مى خواهند زندگى کنندامادر رفاه باشند
۲- حضرت زهرا (علیهاالسلام) در سخنرانى افشاگرانه خود این دسته از مردم را رو در رو در مسجد مدینه افشا مىکنند.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱٫ آنچه شهید محلاتى را در کار بزرگ ارشاد و هدایت سپاه توفیق بخشید،ویژگى‌هاى اخلاقى و رفتارى آن شهید بزرگوار بود

۲- دنیا میداندتردیدی ندارد که آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند در مقابل ملت و رهبری ایران دست به کوچکترین تحرکی بزنند، یک لحظه هم تردید نمی‌کردند.
۳- اسلام و ولایت فقیه مهم‌ترین چیزی بود که این یکپارچگی را به‌وجود آورد همین عامل پیروزی، عامل تداوم آن نیز هست،
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7415
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.

عنوان بحث مااقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س)واز نگاه آنحضرت بودگفتیم اگر اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام را به درستى بشناسیم. و با ضعف ها و کمبودها مقابله کنیم هرگز غافلگیر نخواهیم شد هم چنین عرض کر دم طبق سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها مردم هرجامعه ای به ۵قسم تقسیم میشوند که یک موردبه محضرشما تقدیم شدوآن دوستان ناآگاه بوددوستانى که آگاهى ندارند و یا توان کسب آگاهى را نداشته اند و قدرت ارزیابى درست و تحلیل هاى بمورد را ندارند.اگر به درستى توجیه نگردند. و یا آماج تبلیغات مسموم کننده دشمن قرار گیرند،که نبایدازآنها غافل شد.
گروه دوم:رفاه زدگان بى تقوى
گروهى دیگر از مردم گرچه به ظاهر ایمان مى آورند و ادعاى اسلام دارند و برخى از فرائض و احکام اسلامى را انجام مى دهند امّا اسلام و قرآن براى آنها اصالت ندارد، آنچه که براى آنها مهم است رفاه و آسایش است.مى خواهند زندگى کنند. در رفاه باشند ( بسیارى از مورّخین اهل سنّت اعتراف کردند که ابابکر و عمر و عثمان و تعدادى از همراهان آنها در جنگ اُحد و خیبر فرار کردند و دست از مقاومت کشیدند و بجز على (ع) و تعدادى اندک از یاران پیامبر (ص) کسى باقى نماند. حضرت زهرا (علیهاالسلام) به این واقعیّت اشاره فرمود که آن روزها آنگاه که امام على (ع) در کام شعله ها و حوادث مصیبت بار فرومى رفت و با خون و آرزوى شهادت صف هاى گردنکشان عرب را مى شکست شماها در رفاه و آسایش به سر مى بُردید « وَ اَنتُم فى رِفاهِیّهٍ مِنَ الَعْیش») امنیت آنها در معرض خطرى قرار نگیرد. اگر در مسلمانى و انقلابى بودن به منافعشان مى رسند طرفدار اسلام و انقلابند.
اما اگر روزى حرکت انقلاب و اسلام به سوى دفاع و جهاد، ایثارگرى و شهادت طلبى سوق داده شود و خطرى متوجه آنان گردد، و بنا شود از مال و جان و آسایش خود براى حفظ و نگهدارى اسلام و قرآن بهره گیرند در جا زده و به انزوا و سکوت مى گرایند. این دسته از مردم دنیا زده و مال پرستند، و از هر فرصتى براى کسب منافعشان استفاده مى کنند، اگر زمان و زمانه با آنها یار بود یاور انقلابندآنهم به ظاهر، امّا در روز حادثه مرد میدان و فدا شدن ها و ایثارگرى ها نیستند و در برابر ضد انقلاب و یورش منافقین و شایعه پردازان ساکتند و مى گویند: به من چه! من چکار دارم! من مى خواهم زندگى کنم.
در رابطه با روان مضطرب و نفاق گونه شان حضرت اباعبداللّه (ع) فرمودند: «اَلنّاسُ عَبِیدُ الدّنیا وَالدِینُ لَعِقٌ عَلَى ألْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مادَرَّتْ مَعایِشُهُمْ فَاِذا مُحِصُّوا بَالْبَلاءِ قَلّ الدّیانُونَ» مردم برده دنیایند و دین بازیچه زبان هاى آنان است پس آنگاه که با سختى ها و مشکلات آزمایش گردند دینداران واقعى اندکند.
این دسته از مردم به ظاهر مسلمان را مى نگریم که در روز حادثه هاى سخت به طرف اسلام و رسول خدا نرفتند و آنگاه که دیدند اسلام دارد نیرومند مى شود و خطرى ندارد در جمع مسلمانان حاضر شدند اما در آغاز جنگ هاى سرنوشت ساز یا شرکت نکردند و یا پس از آغاز عملیّات و مشاهده خطر مرگ و سختى ها فرار کردند و گفتند: به ما چه. و چرا بمانیم و کشته شویم؟ (در جنگ احد ابابکر و عمر و عثمان فرار کردند) (سیره ابن هشام؛ جلد ۲؛ صفحه ۱۰۹ و شرح ابى الحدید؛ جلد ۱۵؛ صفحه ۲۳ و تاریخ طبرى؛ جلد ۲ ؛ صفحه۶۶)
حضرت زهرا (علیهاالسلام) در سخنرانى افشاگرانه خود این دسته از مردم را رو در رو در مسجد مدینه افشا مى کند و نقش امام على (ع) را در آن روزهاى سخت اسلام بیان مى دارد. ابتداء نعمت وجود پیامبر گرامى اسلام را مطرح، و سپس ره آورد آن را تذکّر مى دهد و فداکارى هاى امام على (ع) را یک یک مى شمارد و به ساکت هاى رفاه زده و منفعت پرست خطاب مى کند که: شماها در آن روزگاران سخت حوادث، مثل الآن ساکت و خودپرست و آسایش طلب بودید.هرگاه که آتش فتنه ها بالا مى گرفت و خطر جنگ همه را تهدید مى کرد، پیامبر (ص) برادرش امام على (ع) را در کام خطرات و شعله هاى سوزان حوادث فرومى افکند.
« وَ قَذَفَ أخاهُ فى لَهَواتِها» و این شمشیر على (ع) بود که همه شعله ها و فتنه هاى جنگ و خطرات را نابود مى ساخت. « وُ یُخْمِدُ لَهَبها بِسَیْفه» اما بسیارى از شما تظاهر کنندگان به اسلام، شرکت نمى کردید و در ناز و نعمت بودید. « و َ اَنْتُم فى رِفاهِیّهٍ مِنَ الْعیْشِ، وَادِعُونَ فاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبّصُونَ بِنا الدّوائرَ وَ تَتَوکَّفُونَ الأخْبارَ تَنْکُصُونَ عِنْدَ التّرالِ وَ تَفِرّوُنَ مِنَ القِتّال» شما در برابر حوادث و مشکلات در خوشى زندگى مى کردید، در امن و امان و نعمت ها بسر مى بردید، و منتظر دگرگونى روزگار بودید و گوش به زنگ اخبار، هنگام کارزار عقب گرد و در هنگام جنگ فرار مى کردید.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم. إنّ تَقوَى اللّه عِتقٌ مِن کُلِّ مَلَکَه ونَجاهٌ مِن کُلِّ هَلَکَهٍ»(نهج البلاغه، خطبه ۲۳۰)
حضرت علی (ع)فرموده است: اگر کسی بخواهد از هر نوع بردگی و از هر هلاکتی نجات بیابد راهش تقوا است

یکشنبه ۱اسفند ۲۱جمادی‌الاول حمله جنگنده رژیم بعثى عراق به هواپیماى مسافرى و شهادت چهل تن ازجمله حجهالاسلام والمسلمین شیخ فضل‌الله محلاتى (۱۳۶۴ ه.ش)
روز روحانیت و دفاع مقدس
شهید محلاتى شخصى آگاه، دلسوز و پرتلاش بود، از سوى رهبر کبیر انقلاب، مسؤولیت نظارت، کنترل و هدایت نهاد انقلابى و نوخاسته یعنی سپاه به اوواگزارشده بود. آنچه شهید محلاتى را در کار بزرگ ارشاد و هدایت سپاه توفیق بخشید، تنها جایگاه قانونى نمایندگى امام در سپاه نبود؛ بلکه ویژگى‌هاى اخلاقى و رفتارى آن شهید بزرگوار بود که اعضاى سپاه به او از دید مُرشد و پیر راه مى‌نگریستند.
شهید محلاتى انسان دلسوزى بود. ازاونقل شده که مىگفت: به من مى‌گویند جوشکار؛ یعنى همیشه دنبال این بود که اختلافات را حل و فصل بکند. مثلا در دوران آقاى بنىصدر، یکى از تلاش‌هایش این بود که اختلافات او با یاران امام و جناح خط امام برطرف بشود و بعدها هم در دوران دفاع مقدس که اختلافاتى بین سران کشور در جبهه انقلاب پدید آمد، تلاش کرد پادرمیانى کند تا این اختلافات حل و فصل بشود؛ این یکى از روحیاتش بود.
ویژگى دوم ایشان این بود که خیلى آدم سختکوشى بود و کارها را خیلى جدى مى‌گرفت. وقت مى‌گذاشت، پرکار بود. ساعت‌هاى متمادى در محل کار مى‌ماند. به استان‌ها سرکشى مى‌کرد و به جبهه‌هاى جنگ مى‌آمد. در عین حال که نماینده مجلس هم بود و در همه حوزه‌ها فعالیت مى‌کرد، آدم بسیار پرکارى بود.
از خصوصیات شهید محلاتى، عشق و ارادت وافر به امام بود. به قدرى به امام علاقه و اعتماد به نظرات امام داشت که هر موقع امام یک چیزى را بیان مى‌کردند، مثل یک امر تعبدى، برایش لازم الاجرا بود،لذا دروصیتنامه اش دارد:از معظم له (امام خمینى) بخواهید براى آمرزش من دعاى مخصوص نماید. من در این عالم به او عشق مى‌ورزیدم و امر او را امر خدا و رسول(ص) مى‌دانستم. امید است ایشان هم بعد از این عالم و در پیشگاه خداوند شفاعت کند تا انشاءالله در آن دار بقاء در کنار ایشان باشم.

سه‌شنبه ۳اسفند ۲۳جمادی‌الاول کودتاى انگلیسى رضاخان (۱۲۹۹ ه. ش)
انگلیسى‌ها پس از جنگ جهانى اول به این نتیجه رسیدند که جهت دستیابى بیشتر به منابع ایران، به ناچار باید کودتایى در ایران انجام گیرد. در این‌راستا آنان دو مهره وابسته سیاسى و نظامى نیاز داشتند که از این میان سیدضیاءالدین طباطبایى را به‌عنوان چهره سیاسى و رضاخان پهلوى را به‌عنوان چهره نظامى برگزیدند. قبل از کودتا، رضاخان توافق کرد که پس از فتح تهران توسط نیروهاى قزاق، مقام نخست‌وزیرى به سیدضیاءالدین سپرده شود. سرانجام در سوم اسفند ۱۲۹۹ش، قواى قزاق به فرماندهى رضاخان از قزوین به‌سوى تهران حرکت کردند و بدون هیچگونه مشکل جدى، در سوم اسفند، تهران را تصرف نمودند. احمدشاه قاجار از روى ترس و ناچارى، بدون هیچ واکنش جدى، رضاخان را به‌عنوان فرمانده کل قوا و همدست وى، سیدضیاءالدین طباطبایى را به سمت نخست وزیرى منصوب کرد. سید ضیاءالدین پس از دست گرفتن قدرت، بسیارى از شخصیت‌هاى سیاسى را دستگیر و به زندان افکند. ازجمله این شخصیتها آیت‌الله مدرس بود. سید ضیاءالدین چند روز پس از کودتا به حضور احمد شاه رفت و شاه که نسبت به جان خود به‌شدت بیم داشت، وى را به‌عنوان نخست وزیر کابینه جدید معرفى نمود. کابینه سید ضیاء عملا وظیفه یک محلل براى ورود کابینه رضاخان را ایفا نمود. پس از چندى مقام وزارت جنگ نیز به رضاخان واگذار شد. به این ترتیب با حمایت انگلیسى‌ها، وى یک به یک پله‌هاى ترقى را پیمود و به‌تدریج به محکم کردن مواضع خود مشغول شد.
در این میان رضاخان به‌دلیل فرمانبردارى از دولت انگلیس و نیز سرکوب جنبش‌هاى آزادىخواهانه مردم ایران، به‌عنوان عاملى جهت تمرکز قدرت در کشور و حفظ منافع نامشروع انگلیس، مورد حمایت شدید این کشور بود. چهار سال بعد، رضاخان به پادشاهى ایران رسید و تا سال ۱۳۲۰ ش، مستبدانه از منافع انگلیس در ایران حمایت و حراست کرد اما در جریان جنگ جهانى دوم، به‌دلیل گرایش رضاخان به آلمان، انگلیس وى را از پادشاهى خلع و تبعید کرد.

اشاره ای به سخنان هفته گذشته مقام معظم رهبری دردیدارمردم آذربایجان شرقی
سخنان معظم له حاوی نکات متعددی است فرصت ما اندک است به یک مورداشاره میکنم
مقام معظم رهبری بابیان اینکه ملت ایران متحد، منسجم، همراه و همدل است.که نمونه آن درراهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته شد فرمودند برخی این حضوررا به آشتی ملی تفسیرکردند وتعبیرکردند، که این درست نیست . چرا که قهری وجود نداردکه آشتی صورت بگیرد. پروژه آشتى ملى محلى از اِعراب ندارد؛ چراکه مردم در ۲۲بهمن هم به لفاظى و تهدید ترامپ پاسخ گفتند و هم انسجام ملى را به نمایش گذاردند. مردم با نظام هم قهر نکرده‌اند بلکه در میدان‌هایى چون راهپیمایى ۲۲ بهمن حمایت همه‌جانبه خود را هم نشان مى‌دهند.
اهداف طراحان بحث آشتى ملى را مى‌توان در این امور خلاصه کرد:
۱-بازگشت به قدرت بدون عذرخواهى و محاکمه:‌ بایدبگوییم جریان‌هایى هم که زمانى با دروغ تقلب کشور را به آشوب کشیدند، باید در چارچوب و ضوابط معینى، خطاى خود را پذیرفته و درصدد جبران و تقاضاى عفو از مردم و نظام و رهبرى باشند تا به دامان ملت بازگردند نه کرسى قدرت!دراین صورت میتوانندبه دامان ملت برگردند{تکبیرنمازگزاران}
۲-بازى سیاسى با افکار عمومى و مطرح کردن جریان اصولگرا و انقلابى به‌عنوان مخالف آرامش و آشتى و انسجام ملى‌

۳- فرار از پاسخگویى و دستکارى افکار عمومى با طرح مسائل سیاسى‌خصوصاًدررابطه با مطالبات معیشتى و اقتصادى مردم‌
این‌ها بهجاى رسیدگى به مشکلات مردم، در صدد تثبیت کرسى قدرت خود با طرح مباحث سیاسى هستند.

همایش حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران
هفته آینده کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران و با سخنرانى حضرت آقا برگزار خواهد شد. برگزارى این اجلاس با حضور صدها چهره بین‌المللى فعال در حوزه فلسطین در ایران، فرصت خیلى خوبى است که دوباره موج توجه به مسأله فلسطین، مسأله اول جهان اسلام مجددا احیاء شود. مهم‌ترین اولویت جهان اسلام مسأله فلسطین و اشغال سرزمین‌هاى اسلامى توسط رژیم صهیونیستى است و حوادث و برنامه‌هاى نظام سلطه براى گسترش ناامنى در منطقه نباید موجب غفلت از این اولویت شود.
اگر جامعه فلسطینى به انسجام و وحدت رویه در مقابله با رژیم صهیونیستى برسد و باور کند که مقاومت تنها راه پیروزى ملت فلسطین است، این رژیم بسیار زودتر از آنچه تصور مى‌شود از صحنه روزگار محو مى‌شود.
پیام‌هاى حضور ده‌ها میلیونى مردم در راهپیمایى شکوهمند ۲۲ بهمن
حضور همدلانه و مقتدرانه آحاد مردم و مسؤولان در راه‌پیمایى ۲۲ بهمن، به مناسبت سى و هشتمین سالروز پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى، برگ دیگرى از وحدت، انسجام و هراس‌ناپذیرى مردم و پیوند ناگسستنى آن‌ها با انقلاب را به نمایش گذاشت. انقلاب اسلامى تنها انقلابى است که با گذشت حدود چهار دهه از طلوع آن، همچنان مورد اقبال، حمایت و پشتیبانى مردم است؛ در ارتباط با حضور حماسى مردم در راه‌پیمایى ۲۲ بهمن، به چند نکته اشاره میکنم:
۱-حضور حماسى مردم، گسست‌ناپذیرى آرمان‌ها و ارزش‌هاى انقلاب با هویت مردم را به نمایش گذاشت و از این نظر، تضمینى براى ماندگارى انقلاب اسلامى و مهر باطلى بر سناریوى توهمى «ختم انقلاب» بود.
۲- حضور پرشور مردم از نظر بین‌المللى نیز پاسخى به یاوه‌گویى‌هاى مقامات تازه به دوران رسیده در آمریکا بود تا بدانند کوچک‌تر از آن هستند که با ملت ایران با زبان تهدید و تحریم سخن بگویند؛ بلکه با این ملت فهیم، سلحشور، همیشه در صحنه و هوشیار باید با زبان تکریم و متناسب با شأن والاىشان سخن بگویند.

۳-حضور پرشور و حماسى مردم بصیر و انقلابى سرزمین ایران اسلامى در مراسم پرشکوه راه‌پیمایى ۲۲ بهمن امسال که تجلى وحدت و اراده مردم براى تداوم انقلاب و دفاع از آن با گذشت ۳۸ سال از پیروزى آن بود، به همان میزان که امید و نشاط را بین نیروهاى معتقد و مدافع انقلاب و نظام اسلامى تقویت کرد، دشمن را از ادامه مسیر دشمنى و توطئه علیه انقلاب اسلامى و کشور جمهورى اسلامى مأیوس کرده و مسیر پیشبرد اهداف نظام و انقلاب را هموارتر مى‌سازد.

۴-لازم است برمسؤولان، قدرشناس این حضور ارزشمند باشند که این قدرشناسی به‌جز خدمت و کار بى‌منت براى این مردم و برآورده کردن اولویت‌هاى جامعه مقدور نیست، اولویت‌هایى چون اشتغال، معیشت و مبارزه با فساد که هیچ‌گاه با تکیه بر شعاردرمانى و وعده‌ها قابل تحقق نبوده و تنها اقدام و عمل انقلابى و مدیریت و تلاش جهادى‌ میطلبد{تکبیرنمازگزاران}
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --