اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: مردم با نظام قهر نكرده‌اند بلكه در میدان‌هایى چون راهپیمایى ۲۲ بهمن حمایت همه‌جانبه خود رانشان مى‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: مردم با نظام قهر نكرده‌اند بلكه در میدان‌هایى چون راهپیمایى ۲۲ بهمن حمایت همه‌جانبه خود رانشان مى‌دهند.

به گزارش دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته پبیست نهم بهمن ماه سال نود وپنج به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
1- رفاه زدگان بى تقوى کسانی هستندكه آنچه برایشان مهم است رفاه و آسايش است.مى خواهند زندگى كنندامادر رفاه باشند
2- حضرت زهرا (عليهاالسلام) در سخنرانى افشاگرانه خود اين دسته از مردم را رو در رو در مسجد مدينه افشا مىکنند.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
1. آنچه شهید محلاتى را در كار بزرگ ارشاد و هدایت سپاه توفیق بخشید،ویژگى‌هاى اخلاقى و رفتارى آن شهید بزرگوار بود

2- دنیا میداندترديدي ندارد كه آمريكايي‌ها اگر مي‌توانستند در مقابل ملت و رهبري ايران دست به كوچكترين تحركي بزنند، يك لحظه هم ترديد نمي‌كردند.
3- اسلام و ولايت فقيه مهم‌ترين چيزي بود كه اين يكپارچگي را به‌وجود آورد همين عامل پيروزي، عامل تداوم آن نيز هست،
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7415
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.

عنوان بحث مااقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س)واز نگاه آنحضرت بودگفتیم اگر اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام را به درستى بشناسيم. و با ضعف ها و كمبودها مقابله كنيم هرگز غافلگير نخواهيم شد هم چنین عرض کر دم طبق سخنان حضرت زهرا سلام الله علیها مردم هرجامعه ای به 5قسم تقسیم میشوند که یک موردبه محضرشما تقدیم شدوآن دوستان ناآگاه بوددوستانى كه آگاهى ندارند و يا توان كسب آگاهى را نداشته اند و قدرت ارزيابى درست و تحليل هاى بمورد را ندارند.اگر به درستى توجيه نگردند. و يا آماج تبليغات مسموم كننده دشمن قرار گيرند،که نبایدازآنها غافل شد.
گروه دوم:رفاه زدگان بى تقوى
گروهى ديگر از مردم گرچه به ظاهر ايمان مى آورند و ادعاى اسلام دارند و برخى از فرائض و احكام اسلامى را انجام مى دهند امّا اسلام و قرآن براى آنها اصالت ندارد، آنچه كه براى آنها مهم است رفاه و آسايش است.مى خواهند زندگى كنند. در رفاه باشند ( بسيارى از مورّخين اهل سنّت اعتراف كردند كه ابابكر و عمر و عثمان و تعدادى از همراهان آنها در جنگ اُحد و خيبر فرار كردند و دست از مقاومت كشيدند و بجز على (ع) و تعدادى اندك از ياران پيامبر (ص) كسى باقى نماند. حضرت زهرا (عليهاالسلام) به اين واقعيّت اشاره فرمود كه آن روزها آنگاه كه امام على (ع) در كام شعله ها و حوادث مصيبت بار فرومى رفت و با خون و آرزوى شهادت صف هاى گردنكشان عرب را مى شكست شماها در رفاه و آسايش به سر مى بُرديد « وَ اَنتُم فى رِفاهِيّةٍ مِنَ الَعْيش») امنيت آنها در معرض خطرى قرار نگيرد. اگر در مسلمانى و انقلابى بودن به منافعشان مى رسند طرفدار اسلام و انقلابند.
اما اگر روزى حركت انقلاب و اسلام به سوى دفاع و جهاد، ايثارگرى و شهادت طلبى سوق داده شود و خطرى متوجه آنان گردد، و بنا شود از مال و جان و آسايش خود براى حفظ و نگهدارى اسلام و قرآن بهره گيرند در جا زده و به انزوا و سكوت مى گرايند. اين دسته از مردم دنيا زده و مال پرستند، و از هر فرصتى براى كسب منافعشان استفاده مى كنند، اگر زمان و زمانه با آنها يار بود ياور انقلابندآنهم به ظاهر، امّا در روز حادثه مرد ميدان و فدا شدن ها و ايثارگرى ها نيستند و در برابر ضد انقلاب و يورش منافقين و شايعه پردازان ساكتند و مى گويند: به من چه! من چكار دارم! من مى خواهم زندگى كنم.
در رابطه با روان مضطرب و نفاق گونه شان حضرت اباعبداللّه (ع) فرمودند: «اَلنّاسُ عَبِيدُ الدّنيا وَالدِينُ لَعِقٌ عَلَى ألْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مادَرَّتْ مَعايِشُهُمْ فَاِذا مُحِصُّوا بَالْبَلاءِ قَلّ الدّيانُونَ» مردم برده دنيايند و دين بازيچه زبان هاى آنان است پس آنگاه كه با سختى ها و مشكلات آزمايش گردند دينداران واقعى اندكند.
اين دسته از مردم به ظاهر مسلمان را مى نگريم كه در روز حادثه هاى سخت به طرف اسلام و رسول خدا نرفتند و آنگاه كه ديدند اسلام دارد نيرومند مى شود و خطرى ندارد در جمع مسلمانان حاضر شدند اما در آغاز جنگ هاى سرنوشت ساز يا شركت نكردند و يا پس از آغاز عمليّات و مشاهده خطر مرگ و سختى ها فرار كردند و گفتند: به ما چه. و چرا بمانيم و كشته شويم؟ (در جنگ احد ابابكر و عمر و عثمان فرار كردند) (سيره ابن هشام؛ جلد 2؛ صفحه 109 و شرح ابى الحديد؛ جلد 15؛ صفحه 23 و تاريخ طبرى؛ جلد 2 ؛ صفحه66)
حضرت زهرا (عليهاالسلام) در سخنرانى افشاگرانه خود اين دسته از مردم را رو در رو در مسجد مدينه افشا مى كند و نقش امام على (ع) را در آن روزهاى سخت اسلام بيان مى دارد. ابتداء نعمت وجود پيامبر گرامى اسلام را مطرح، و سپس ره آورد آن را تذكّر مى دهد و فداكارى هاى امام على (ع) را يك يك مى شمارد و به ساكت هاى رفاه زده و منفعت پرست خطاب مى كند كه: شماها در آن روزگاران سخت حوادث، مثل الآن ساكت و خودپرست و آسايش طلب بوديد.هرگاه كه آتش فتنه ها بالا مى گرفت و خطر جنگ همه را تهديد مى كرد، پيامبر (ص) برادرش امام على (ع) را در كام خطرات و شعله هاى سوزان حوادث فرومى افكند.
« وَ قَذَفَ أخاهُ فى لَهَواتِها» و اين شمشير على (ع) بود كه همه شعله ها و فتنه هاى جنگ و خطرات را نابود مى ساخت. « وُ يُخْمِدُ لَهَبها بِسَيْفه» اما بسيارى از شما تظاهر كنندگان به اسلام، شركت نمى كرديد و در ناز و نعمت بوديد. « و َ اَنْتُم فى رِفاهِيّةٍ مِنَ الْعيْشِ، وَادِعُونَ فاكِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبّصُونَ بِنا الدّوائرَ وَ تَتَوكَّفُونَ الأخْبارَ تَنْكُصُونَ عِنْدَ التّرالِ وَ تَفِرّوُنَ مِنَ القِتّال» شما در برابر حوادث و مشكلات در خوشى زندگى مى كرديد، در امن و امان و نعمت ها بسر مى برديد، و منتظر دگرگونى روزگار بوديد و گوش به زنگ اخبار، هنگام كارزار عقب گرد و در هنگام جنگ فرار مى كرديد.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم. إنّ تَقوَى اللّه عِتقٌ مِن کُلِّ مَلَکَة ونَجاةٌ مِن کُلِّ هَلَکَةٍ»(نهج البلاغة، خطبه ۲۳0)
حضرت علی (ع)فرموده است: اگر کسی بخواهد از هر نوع بردگی و از هر هلاکتی نجات بیابد راهش تقوا است

یکشنبه 1اسفند 21جمادی‌الاول حمله جنگنده رژیم بعثى عراق به هواپیماى مسافرى و شهادت چهل تن ازجمله حجةالاسلام والمسلمین شیخ فضل‌الله محلاتى (1364 ه.ش)
روز روحانیت و دفاع مقدس
شهید محلاتى شخصى آگاه، دلسوز و پرتلاش بود، از سوى رهبر كبیر انقلاب، مسؤولیت نظارت، كنترل و هدایت نهاد انقلابى و نوخاسته یعنی سپاه به اوواگزارشده بود. آنچه شهید محلاتى را در كار بزرگ ارشاد و هدایت سپاه توفیق بخشید، تنها جایگاه قانونى نمایندگى امام در سپاه نبود؛ بلكه ویژگى‌هاى اخلاقى و رفتارى آن شهید بزرگوار بود كه اعضاى سپاه به او از دید مُرشد و پیر راه مى‌نگریستند.
شهید محلاتى انسان دلسوزى بود. ازاونقل شده که مىگفت: به من مى‌گویند جوشكار؛ یعنى همیشه دنبال این بود كه اختلافات را حل و فصل بكند. مثلا در دوران آقاى بنىصدر، یكى از تلاش‌هایش این بود كه اختلافات او با یاران امام و جناح خط امام برطرف بشود و بعدها هم در دوران دفاع مقدس كه اختلافاتى بین سران كشور در جبهه انقلاب پدید آمد، تلاش كرد پادرمیانى كند تا این اختلافات حل و فصل بشود؛ این یكى از روحیاتش بود.
ویژگى دوم ایشان این بود كه خیلى آدم سختكوشى بود و كارها را خیلى جدى مى‌گرفت. وقت مى‌گذاشت، پركار بود. ساعت‌هاى متمادى در محل كار مى‌ماند. به استان‌ها سركشى مى‌كرد و به جبهه‌هاى جنگ مى‌آمد. در عین حال كه نماینده مجلس هم بود و در همه حوزه‌ها فعالیت مى‌كرد، آدم بسیار پركارى بود.
از خصوصیات شهید محلاتى، عشق و ارادت وافر به امام بود. به قدرى به امام علاقه و اعتماد به نظرات امام داشت كه هر موقع امام یك چیزى را بیان مى‌كردند، مثل یك امر تعبدى، برایش لازم الاجرا بود،لذا دروصیتنامه اش دارد:از معظم له (امام خمینى) بخواهید براى آمرزش من دعاى مخصوص نماید. من در این عالم به او عشق مى‌ورزیدم و امر او را امر خدا و رسول(ص) مى‌دانستم. امید است ایشان هم بعد از این عالم و در پیشگاه خداوند شفاعت كند تا انشاءالله در آن دار بقاء در كنار ایشان باشم.

سه‌شنبه 3اسفند 23جمادی‌الاول كودتاى انگلیسى رضاخان (1299 ه. ش)
انگلیسى‌ها پس از جنگ جهانى اول به این نتیجه رسیدند كه جهت دستیابى بیشتر به منابع ایران، به ناچار باید كودتایى در ایران انجام گیرد. در این‌راستا آنان دو مهره وابسته سیاسى و نظامى نیاز داشتند كه از این میان سیدضیاءالدین طباطبایى را به‌عنوان چهره سیاسى و رضاخان پهلوى را به‌عنوان چهره نظامى برگزیدند. قبل از كودتا، رضاخان توافق كرد كه پس از فتح تهران توسط نیروهاى قزاق، مقام نخست‌وزیرى به سیدضیاءالدین سپرده شود. سرانجام در سوم اسفند ۱۲۹۹ش، قواى قزاق به فرماندهى رضاخان از قزوین به‌سوى تهران حركت كردند و بدون هیچگونه مشكل جدى، در سوم اسفند، تهران را تصرف نمودند. احمدشاه قاجار از روى ترس و ناچارى، بدون هیچ واكنش جدى، رضاخان را به‌عنوان فرمانده كل قوا و همدست وى، سیدضیاءالدین طباطبایى را به سمت نخست وزیرى منصوب كرد. سید ضیاءالدین پس از دست گرفتن قدرت، بسیارى از شخصیت‌هاى سیاسى را دستگیر و به زندان افكند. ازجمله این شخصیتها آیت‌الله مدرس بود. سید ضیاءالدین چند روز پس از كودتا به حضور احمد شاه رفت و شاه كه نسبت به جان خود به‌شدت بیم داشت، وى را به‌عنوان نخست وزیر كابینه جدید معرفى نمود. كابینه سید ضیاء عملا وظیفه یك محلل براى ورود كابینه رضاخان را ایفا نمود. پس از چندى مقام وزارت جنگ نیز به رضاخان واگذار شد. به این ترتیب با حمایت انگلیسى‌ها، وى یك به یك پله‌هاى ترقى را پیمود و به‌تدریج به محكم كردن مواضع خود مشغول شد.
در این میان رضاخان به‌دلیل فرمانبردارى از دولت انگلیس و نیز سركوب جنبش‌هاى آزادىخواهانه مردم ایران، به‌عنوان عاملى جهت تمركز قدرت در كشور و حفظ منافع نامشروع انگلیس، مورد حمایت شدید این كشور بود. چهار سال بعد، رضاخان به پادشاهى ایران رسید و تا سال ۱۳۲۰ ش، مستبدانه از منافع انگلیس در ایران حمایت و حراست كرد اما در جریان جنگ جهانى دوم، به‌دلیل گرایش رضاخان به آلمان، انگلیس وى را از پادشاهى خلع و تبعید كرد.

اشاره ای به سخنان هفته گذشته مقام معظم رهبری دردیدارمردم آذربایجان شرقی
سخنان معظم له حاوی نکات متعددی است فرصت ما اندک است به یک مورداشاره میکنم
مقام معظم رهبری بابیان اینکه ملت ایران متحد، منسجم، همراه و همدل است.که نمونه آن درراهپیمایی 22 بهمن به نمایش گذاشته شد فرمودند برخی این حضوررا به آشتی ملی تفسیرکردند وتعبیرکردند، که این درست نیست . چرا که قهری وجود نداردکه آشتی صورت بگیرد. پروژه آشتى ملى محلى از اِعراب ندارد؛ چراكه مردم در ۲۲بهمن هم به لفاظى و تهدید ترامپ پاسخ گفتند و هم انسجام ملى را به نمایش گذاردند. مردم با نظام هم قهر نكرده‌اند بلكه در میدان‌هایى چون راهپیمایى ۲۲ بهمن حمایت همه‌جانبه خود را هم نشان مى‌دهند.
اهداف طراحان بحث آشتى ملى را مى‌توان در این امور خلاصه كرد:
1-بازگشت به قدرت بدون عذرخواهى و محاكمه:‌ بایدبگوییم جریان‌هایى هم كه زمانى با دروغ تقلب كشور را به آشوب كشیدند، باید در چارچوب و ضوابط معینى، خطاى خود را پذیرفته و درصدد جبران و تقاضاى عفو از مردم و نظام و رهبرى باشند تا به دامان ملت بازگردند نه كرسى قدرت!دراین صورت میتوانندبه دامان ملت برگردند{تکبیرنمازگزاران}
2-بازى سیاسى با افكار عمومى و مطرح كردن جریان اصولگرا و انقلابى به‌عنوان مخالف آرامش و آشتى و انسجام ملى‌

3- فرار از پاسخگویى و دستكارى افكار عمومى با طرح مسائل سیاسى‌خصوصاًدررابطه با مطالبات معیشتى و اقتصادى مردم‌
این‌ها بهجاى رسیدگى به مشكلات مردم، در صدد تثبیت كرسى قدرت خود با طرح مباحث سیاسى هستند.

همایش حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران
هفته آینده كنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران و با سخنرانى حضرت آقا برگزار خواهد شد. برگزارى این اجلاس با حضور صدها چهره بین‌المللى فعال در حوزه فلسطین در ایران، فرصت خیلى خوبى است كه دوباره موج توجه به مسأله فلسطین، مسأله اول جهان اسلام مجددا احیاء شود. مهم‌ترین اولویت جهان اسلام مسأله فلسطین و اشغال سرزمین‌هاى اسلامى توسط رژیم صهیونیستى است و حوادث و برنامه‌هاى نظام سلطه براى گسترش ناامنى در منطقه نباید موجب غفلت از این اولویت شود.
اگر جامعه فلسطینى به انسجام و وحدت رویه در مقابله با رژیم صهیونیستى برسد و باور كند كه مقاومت تنها راه پیروزى ملت فلسطین است، این رژیم بسیار زودتر از آنچه تصور مى‌شود از صحنه روزگار محو مى‌شود.
پیام‌هاى حضور ده‌ها میلیونى مردم در راهپیمایى شكوهمند ۲۲ بهمن
حضور همدلانه و مقتدرانه آحاد مردم و مسؤولان در راه‌پیمایى ۲۲ بهمن، به مناسبت سى و هشتمین سالروز پیروزى انقلاب شكوهمند اسلامى، برگ دیگرى از وحدت، انسجام و هراس‌ناپذیرى مردم و پیوند ناگسستنى آن‌ها با انقلاب را به نمایش گذاشت. انقلاب اسلامى تنها انقلابى است كه با گذشت حدود چهار دهه از طلوع آن، همچنان مورد اقبال، حمایت و پشتیبانى مردم است؛ در ارتباط با حضور حماسى مردم در راه‌پیمایى ۲۲ بهمن، به چند نكته اشاره میکنم:
1-حضور حماسى مردم، گسست‌ناپذیرى آرمان‌ها و ارزش‌هاى انقلاب با هویت مردم را به نمایش گذاشت و از این نظر، تضمینى براى ماندگارى انقلاب اسلامى و مهر باطلى بر سناریوى توهمى «ختم انقلاب» بود.
۲- حضور پرشور مردم از نظر بین‌المللى نیز پاسخى به یاوه‌گویى‌هاى مقامات تازه به دوران رسیده در آمریكا بود تا بدانند كوچك‌تر از آن هستند كه با ملت ایران با زبان تهدید و تحریم سخن بگویند؛ بلكه با این ملت فهیم، سلحشور، همیشه در صحنه و هوشیار باید با زبان تكریم و متناسب با شأن والاىشان سخن بگویند.

3-حضور پرشور و حماسى مردم بصیر و انقلابى سرزمین ایران اسلامى در مراسم پرشكوه راه‌پیمایى ۲۲ بهمن امسال كه تجلى وحدت و اراده مردم براى تداوم انقلاب و دفاع از آن با گذشت ۳۸ سال از پیروزى آن بود، به همان میزان كه امید و نشاط را بین نیروهاى معتقد و مدافع انقلاب و نظام اسلامى تقویت كرد، دشمن را از ادامه مسیر دشمنى و توطئه علیه انقلاب اسلامى و كشور جمهورى اسلامى مأیوس كرده و مسیر پیشبرد اهداف نظام و انقلاب را هموارتر مى‌سازد.

4-لازم است برمسؤولان، قدرشناس این حضور ارزشمند باشند كه این قدرشناسی به‌جز خدمت و كار بى‌منت براى این مردم و برآورده كردن اولویت‌هاى جامعه مقدور نیست، اولویت‌هایى چون اشتغال، معیشت و مبارزه با فساد كه هیچ‌گاه با تكیه بر شعاردرمانى و وعده‌ها قابل تحقق نبوده و تنها اقدام و عمل انقلابى و مدیریت و تلاش جهادى‌ میطلبد{تکبیرنمازگزاران}
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --