اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:عربستان منفعت خودرادردوقطبي سازي فضاي منطقه يافته است وازهيچ تلاشي براي اين امرفروگذارنخواهدكرد.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:عربستان منفعت خودرادردوقطبي سازي فضاي منطقه يافته است وازهيچ تلاشي براي اين امرفروگذارنخواهدكرد.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ1394/10/18با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

1- چگونه زندگی آرام،شاد و خدائی داشته باشیم؟

عناوین خطبه دوم

1- همه ما بایددرچشاندن طعم شیرین حجاب به مردان و زنان تلاش کنند.

2- عربستان منفعت خود را در دوقطبي سازي فضاي منطقه يافته است.

3- چراعربستان دست به جنایات فجیع میزند؟؟

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

          أعوذ باللـــــــــه منالشیطان الرجیم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

images

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

موضوع بحت ما این است که چگونه زندگی کنیم؟چگونه زندگی آرام،شاد و خدائی داشته باشیم؟   چه کنیم که از زندگی لذت ببریم و در سایه دین به آرامش برسیم

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: قالَ لِرَجُلٍ: «اقْنَعْ بِمَا قَسَمَ اللَّهُ لَكَ وَ لَا تَنْظُرْ إِلَى مَا عِنْدَ غَيْرِكَ وَ لَا تَتَمَنَّ مَا لَسْتَ نَائِلَهُ فَإِنَّهُ مَنْ قَنِعَ شَبِعَ وَ مَنْ لَمْ يَقْنَعْ لَمْ يَشْبَعْ وَ خُذْ حَظَّكَ مِنْ آخِرَتِكَ».کافی (ط- الحدیث)، ج15، ص533.

امام صادق (ع) به شخصی فرمودند: به آنچه خداوند متعال برای تو مقدَّر کرده قانع باش- منظور این نیست که انسان در خانه بنشیند و هیچ تلاشی نکند بلکه منظور این است که انسان تلاش خودش را بکند ولی بلند پروازی نداشته باشد و از آنچه برای او مقدر شده پایش را فراتر نهد-، به آنچه نزد دیگری است نظر نداشته باش و چشم مدوز- یعنی چشم و هم‏چشمی با دیگران را کنار بگذار-، چیزی را که یقین داری به آن نمی‏رسی، آرزو نکن؛ زيرا كسى كه قانع باشد، سير مى‏شود و كسى كه قانع نباشد، سير نمى‏شود و به فكر بهره آخرتت باش. چرا که دنیا تمام خواهد شد چه قانع باشی و چه قانع نباشی و آخرت است که می‏ماند و آنجاست که انسان مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، کما اینکه رسول گرامی اسلام (ص) می‏فرمایند: «لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ یَومَ القیامَهِ حَتّى یُساَلَ عَن اَربَعٍ : عَن عُمُرِهِ فیما اَفناهُ وَ عَن شَبابِهِ فیما اَبلاهُ وَ عَن مالِهِ مِن اَینَ اِکتَسَبَهُ وَ فیما اَنفَقَهُ وَ عَن حُبِّنا اَهلَ البَیتِ»امالی(صدوق)، ص39؛ خصال، ج1، ص253، حدیث 125.

انسان، در روز قیامت، قدم از قدم برنمى‏‌دارد مگر آن که از چهار چیز پرسیده مى‏‌شود: از عمرش که چگونه گذرانده است، از جوانى‏‌اش که چگونه سپرى کرده، از ثروتش که از کجا به دست آورده و چگونه خرج کرده است و از دوستى ما اهل بیت.

لذا انسان باید در زندگی دنیوی خود قناعت پیشه کند و بیش از آنچه خداوند متعال برای او مقدر ساخته آرزو نکند کما اینکه نقل است: رسول گرامي اسلام (ص) با جمعي از بياباني عبور مي کردند، در اثناي راه به شترچراني رسيدند. فردي را فرستاده تا قدري شير از وي بگيرد. شترچران از دادن شير امتناع کرد و در پاسخ گفت: شيرهاي موجود در پستان شترها، براي صبحانه قبيله و شيرهاي دوشيده شده براي شام آنهاست. پيامبر (ص) در حقّ او دعا کردند و از خداي متعال خواستند که مال و فرزندان او را زياد کند. سپس از آن محل گذشته و به گوسفند چراني رسيدند. پيامبر (ص) کسي را فرستاد تا از او شير بخواهد. چوپان گوسفندها را دوشيد و با شيري که در ظرف داشت همه را در ظرفِ فرستاده پيامبر (ص) ريخت و يک گوسفند نيز به همراه آن براي حضرت (ص) فرستاد و عرض کرد: فعلاً همين مقدار آماده است. اگر اجازه دهيد بيش از اين تهيه و تقديم کنم؟ رسول گرامي اسلام (ص) در حق او دعا کرده و از خداي متعال خواستند که به اندازه نياز او به او روزي عطا فرمايد.

فردي از اصحاب عرض کرد: اي رسول خدا در حقّ آنکه شير نداد، دعايي کرديد که همه ما دوست داريم و درباره کسي که در حقّ شما محبت کرد و به شما شير داد دعايي کرديد که هيچ‏يک از ما دوست نداريم. پيامبر (ص) فرمودند: «مال اندکي که نياز زندگي را برطرف سازد، بهتر از ثروت انبوهي است که انسان را غافل نمايد». حضرت در ادامه چنين دعا فرمودند: «خدايا به محمد و فرزندان او به اندازه کافي روزي عطا فرما»بحار الانوار، جلد72، صفحه61، حديث4.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

 بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می‎کنم. قال امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع):«وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ يَتَّقِ الله يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً مِنَ الْفِتَنِ وَ نُوراً مِنَ الظُّلَمِ»(نهج البلاغه/خطبه183)

17دیماه روداشتیم ماجرای توطئه کشف وحذف حجاب به دستور رضاخان که هفته گذشته فرصت نشدصحبت کنم.

كشف حجاب در ايران پديده اي ناشي از آشنايي با غرب و تجددخواهي افرادي است كه افكار و زندگي غربي را تجربه كرده بودند. در حالي كه نخستين نشانه هاي كشف حجاب را مي توان در دربار ناصرالدين شاه قاجار و سپس در محافل روشنفكري مشاهده نمود، رسميت يافتن آن به دوره ديكتاتوري رضا شاه پهلوي باز مي گردد.

رضاخان كه پيش از رسيدن به مقام پادشاهي، خود را فردي ديندار و پاي بند به اصول مذهب نشان داده بود، پس از به قدرت رسيدن به تدريج ماهيت اصلي خود را نمايان ساخت. او كه تجددگرايي و تضعيف ارزشهاي ديني را سرلوحه برنامه هاي نوسازي فرهنگي خود قرار داده بود، طي اقداماتي، مخالفت عملي خود را با اسلام و فرهنگ و سنن اسلامي جامعه آغاز كرد.

بعدازسفربه ترکیه بخشنامه كشف حجاب جهت تصويب رضا شاه در تاريخ 27 آذر 1314 از طرف رئيس الوزرا به دربار فرستاده شد تا در اول دي ماه دستورالعمل اجراي غيررسمي قانون كشف حجاب به تمام ولايات ايران ارسال گردد. رضاشاه در روز هفدهم دي ماه 1314 براي اعطاي گواهينامه فارغ التحصيلان به دانشسراي عالي رفته بود، در حالي كه ملكه ايران و دختر بزرگش بدون حجاب بودند و لباس هاي اروپايي به تن كرده بودند، طي نطقي از كشف حجاب و پيشرفت زنان سخن گفت: «… شما زنها بايد اين روز را كه روز سعادت و موفقيت شماست روز بزرگي بدانيد و از فرصتي كه به دست آورده ايد براي خدمت به كشور خود از آن استفاده كنيد… شما خواهران و دختران من حالا كه داخل جامعه شده ايد و براي  پيشرفت خود و كشورتان اين قدم را برداشته ايد بايد بفهميد كه وظيفه شما اين است كه براي كشور خودتان كار كنيد، سعادت آينده در دست شماست.»

بدين سان از فرداي آن روز، بر سر كردن چادر در خيابان هاي تهران ممنوع شد و دولت و ساير دستگاههاي اجرائي در كشور موظف گرديدند براي پيشبرد اين طرح در ولايات مختلف بكوشند. به همين منظور از اقدامات تبليغاتي و انتظامي در حد وسيعي بهره گيري شد و حتي مسؤولين در بسياري از موارد، كاربرد قوه قهريه را نيز در اولويت قرار دادند.

آموزگاران و دختران دانش آموز از داشتن حجاب ممنوع شدند و افسران ارتش با زناني كه حجاب داشتند راه نمي رفتند. در اتوبوس زنان با حجاب را راه نمي دادند و در معابر پاسبان ها از اهانت و كتك زدن به زن هايي كه چادر داشتند با نهايت بي پروايي و بي رحمي فروگذار نمي كردند.

همه می گویند باید کار فرهنگی کرد، وزارت ارشاد، وزارت آموزش عالی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و حوزه ها وظیفه دارند کار فرهنگی بکنند تا جایی که نیازی به ورود نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب نباشد اما چرا در حال حاضر که این قدر وضع حجاب بد است

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 26 دستگاه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب وظایفی تعیین شده است اما بسیاری از دستگاه‌ها به این وظایف خود عمل نمی کنند.

ما باید طعم شیرین حجاب را چه به مردان و چه به زنان بچشانیم و این تنها وظیفه روحانیت نیست بلکه همه باید در این امر مؤثر باشند

 یک زن مجرم در دادگاه با چادر حاضر می گردد، در برنامه های صدا سیما زنان طبقه پایین اجتماع، خدمتکار و … اشخاصی محجبه با اسامی مذهبی بودند، زنان مرفه، تحصیل کرده و … بی حجاب و بدحجاب بودند. تمامی این ذهنیت ها و ضربه های رسانه ای ذره ذره در ذهن جوانان نهادینه شده است.

حجاب حامل پیام قدرتمندی است، حجاب پرچم ارزش های جمهوری اسلامی ایران است و بە همین سبب دشمن اولین هدف خود را بر از بین بردن حجاب بنا نهاده است.

اشاره ای کوتاه به شهادت شیخ الباقرالنمرتوسطحاکمان خشک مغزعربستان

رژیم سفاک آل سعود برای نابودی خود عجله دارد و الا با به شهادت رساندن مجاهدی مظلوم مانند آیة الله نمر اینچنین طومار خود را درهم نمی‌پیچید. این آیۀ کریمۀ قرآن است که می‌فرماید: «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ.» ما یقین داریم که آرزوهای این شهید والا مقام به زودی محقق خواهد شد و خدا اجازه نخواهد داد آثار مجاهدت‌های شجاعانۀ او از بین برود.

در جهانی سرشار از نفاق و ظلم، مظلومیت شهید جان برکف آیت‌الله نمر رسواکنندۀ نفاق جهانی است که دائماً دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند، ولی تمام‌قد از دیکتاتورهای خون‌آشام مانند آل‌سعود دفاع می‌کنند. اگر پشتیبانی‌های دولت‌های دمکراتیک غربی از این رژیم دیکتاتور نبود، هرگز به این جنایت و جنایات بی‌شمار دیگر در یمن سوریه عراق و بحرین موفق نمی‌شد. این فرجام شوم همان دموکراسی است که غربزده‌های کوته‌فکر و نادان در کشورهای اسلامی آن را تدریس و تقدیس می‌کنند.

اماچراعربستان دست به این جنایات میزند؟؟

درپاسخ به چندنکته اشاره میکنم:

نکته اول:عربستان منفعت خود را در دوقطبي سازي فضاي منطقه يافته است و لذا از هيچ تلاشي براي اين امر فروگذار نخواهد كرد. اين دوقطبي سازي مبتني بر هويت مذهبي خواهد بود؛ شيعه و سني در مقابل هم. از منظر عربستان، تقويت اين دوقطبي موجب خواهد شد تا يارگيري او براي ايفاي نقش مؤثرتر در پرونده هاي منطقه اي تقويت شود. ائتلاف اخيري كه با حضور 34 كشور سني از سوي عربستان اعلام شد، بيشتر يك ائتلاف نمايشي تلقي گرديد چرا که عرضه اقدام و همكاري نظامي ميان اعضاي آن به صورت جدي دیده نمیشود.

نکته دوم:ترس آل سعود از بيداري و آگاهي هاي سياسي – اجتماعي مردم و تلاش حاكم نمودن فضاي رعب و وحشت عليه تمامي معترضان به ستوه آمده از جنايت ها و جهالت هاي آل سعود كه تنها عنصر بيداري و آگاهي مي تواند جرقه آتشفشان خروشاني را رقم زده و اركان سست رژيم بدوي و قرون وسطايي آل سعود را به خطر اندازد.

نکته سوم:برآمدن پيامدهاي ناشي از سياست هاي غلط سرداران مغرور و بي تدبير آل سعود و اقدام براي سرگرم سازي و انحراف افكار عمومي مردم منطقه و شهروندان عربستان از جنايت ها و تدابير سوء خويش در پشتيباني از تروريسم تكفيري، تجاوز پرهزينه به يمن و جنايت عليه مردم منطقه بحرين كه جنگ مسلمان عليه مسلمان و عرب عليه عرب به حساب آمده و بدون هيچ گونه نتيجه مشخصي تنها بي كفايتي و بي تدبيري رژيم استبدادي و خشن آل سعود را به دنبال داشته است.

نگراني آل سعود از آينده سياسي خويش و جلوگيري از تمركز شهروندان سعودي به ويژه نخبگان بر روي  هزينه هاي برآمده از بي تدبيري و اقدامات نسنجيده خود كه جنگ پرهزينه عليه يمن را با هزينه روزانه 250 ميليارد دلاري و كاهش درآمدهاي نفتي براي لجاجت و كينه توزي عليه رقباي منطقه اي و هزينه سنگين حمايت از تروريسم تكفيري را به كشور و مردم عربستان تحميل و سعي دارد كاهش درآمدها را با فشار بر مردم و افزايش هزينه كالاها و خدمات دولتي و نه تصحيح سياست هاي غلط، جبران نمايد.

 اشاره ای به سمینارسراسری ائمه جمعه که درهفته گذشته برگزارشد

همانگونه که اطلاع دارید روزهای گذشته این سمیناردوروزه برگزارشد که ازتجدیدمیثاق با امام راحل آغازوبادیداربا مقام معظم رهبری ادامه یافت که دربین تمام برنامه های دوروزه دیداربا معظم له بسیار ارزشمند ،مطلوب ومطلوب بود که هم تجدید میثاقی است بارهبری وهم تجدید قوا.

مقام معظم رهبری حول دومحورسخن فرمودند که یکی نمازجمعه واهمیت نمازجمعه ودیگری هم موضوع انتخابات بود.

البته نکات بسیارمهمی فرمودند که باتوجه به کمبودوقت به این نکته اشاره میکنم که معظم له نمازجمعه رابه عنوان قرارگاه دانستند

 بکار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده و بنابراین دفاع لازم و ضروری است.

 در این جهاد، «ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق مردم، هدف حمله قرار گرفته شده است و ویروس های خطرناکی در میان جامعه پراکنده می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین انتخابات را در بُعد داخلی، موجب احساس استقلال و هویت و تأثیرگذاری ملت و در بُعد منطقه ای و جهانی، مایه آبرو و اعتبار کشور و نظام خواندند.

ایشان با انتقاد از مدعیان نامطمئن بودن انتخابات خاطرنشان کردند: برخی انگار به عادت و مرض بدی مبتلا شده اند که دائم در نزدیک انتخابات، در کوس نامطمئن بودن نتایج آرا می دمند و نعمت بزرگ انتخابات را با این حرفها خراب می کنند.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --