اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:برجام به عنوان یک توافق بین المللی نه امروزونه هیچ وقت دیگرنمی تواندبهانه ای برای چشم پوشی ازنقض حاکمیت ملی کشورتوسط بیگانگان باشد.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:برجام به عنوان یک توافق بین المللی نه امروزونه هیچ وقت دیگرنمی تواندبهانه ای برای چشم پوشی ازنقض حاکمیت ملی کشورتوسط بیگانگان باشد.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ۱۳۹۴/۱۰/۲۵با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

۱-حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام،یکی از شخصیت های بزرگ علمی،عملی و جهادی است که تاکنون،شناخته نشده است.

۲–تبار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با چهار واسطه ، به امام حسن مجتبی میرسد.

عناوین خطبه دوم:

۱- دوران عمر ۲۸ ساله امام حسن عسکری(ع) به سه دوره تقسیم می شود.

۲- پیام ها و بازتاب ها بازداشت نظامیان متجاوز آمریکایی

 مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

 أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

images

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

امروزسالروزولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی است ضمن عرض تبریک درخطبه اول پیرامون این شخصیت بزرگوار چنددقیقه ای صحبت میکنم.

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام ، یکی از شخصیت های بزرگ علمی ، عملی و جهادی است که تاکنون آن گونه که شایسته است ، شناخته نشده است .

تبار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با چهار واسطه ، به سبط اکبر پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم و خاندان وحی می رسد . احمد بن علی نجاشی – که یکی از ارکان علم رجال است -، درباره نسب آن بزرگوار می نویسد :هنگامی که جنازه او را برای غسل برهنه می کردند ، در جیب لباس وی نوشته ای یافت شد که در آن ، نسبش ، این گونه ذکر شده بود : من ابوالقاسم ، عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابی طالب هستم. براساس این نسخه از رجال النجاشی ، در نسب ایشان ، میان وی و امام حسن علیه السّلام ، پنج نفر واسطه وجود دارد

براساس آنچه در تاریخ تولّد و وفات حضرت عبدالعظیم علیه السّلام گفته شده است، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت علیه السّلام – یعنی امام کاظم علیه السّلام تا امام عسکری را درک کرده است ؛ امّا این بِدان معنا نیست که به محضر همه آنها هم رسیده و یا از آنها سخنی نقل کرده است .

آنچه قطعی و مسلّم است، این است که ایشان محضر امام جواد علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درک نموده و از آنها احادیث فراوانی نقل کرده

برای اثبات عظمت علمی حضرت عبدالعظیم علیه السّلام کافی است که بدانیم امام معصوم ، مردم را برای حلّ مشکلات دینی و یافتن پرسش های اعتقادی و عملی شان ، به ایشان ارجاع داده است.

صاحب بن عَبّاد در رساله ای که در شرح حال حضرت عبدالعظیم علیه السّلام نوشته ، در توصیف علمی ایشان آورده : ابو تراب رویانی ، روایت کرد که شنیدم ابوحمّاد رازی می گفت : خدمت امام هادی علیه السّلام درسامرّا رسیدم و مسائلی از حلال و حرام از ایشان پرسیدم . امام به پرسش های من پاسخ داد و هنگامی که خواستم از ایشان خدا حافظی کنم به من فرمود :

 یا أبا حَمّاد! ان اَشکَل عَلیک شَی ءٌ مِن امرِ دینِک فَسَئل عَن عَبدَالعَظیمِ بنَ عَبدِاللهِ الحَسَنِیّ و اقرِئهُ مِنِّی السَّلامَ .

ای ابو حماد ! هنگامی که چیزی از امور دینی در منطقه ات برای تو مشکل شد ، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی بپرس و سلام مرا به او برسان .

این تعبیر، به روشنی نشان می دهد که حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در عصر خود ، مجتهد توانمندی بوده که براساس اصول و قواعدی که از اهل بیت علیهم السّلام در اختیار داشته ، می توانسته دیدگاه های اسلام ناب را در زمینه های مختلف اعتقادی و عملی ، استخراج کند و به پرسش های مردم پاسخ گوید.

بنابراین، ایشان تنها یک محدّث و راوی احادیث اهل بیت علیهم السّلام نبوده است ؛ بلکه از علمای بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان ، توان پاسخگویی به مسائل علمی را داشته و توانمندی علمی اش مورد تأیید و تصدیق امام هادی علیه السّلام قرارگرفته است

مهم ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برابری فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار ، با فضیلت زیارت سیّدالشهداu است .
شیخ المحدّثین ، صدوق ، از محمّد بن یحیی عطّار – که یکی از اهالی ری است – این گونه نقل کرده که : خدمت امام هادی علیه السّلام رسیدم . ایشان فرمود:«کجا بودی ؟»
گفتم : حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کردم . امام هادی علیه السّلام فرمود :
أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ علیه السّلام( . ثواب الاعمال : ص ۱۲۴ح ۱٫)
بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی ، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده باشد .

 مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را درخطبه اول هم توصیه میکنم به تقوای الهی!حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام به محمّد بن مسلم فرمود: مردم تو را گول نزنند، زیرا که مسئولّیت کارهای تو، به خودت متوجّه است و به آن‌ها ارتباط ندارد، ایّام عمرت را به کارهای بیهوده نگذران، روزهای زندگی را به چون و چرا به هدر مده، زیرا همراه تو کسانی هستند که کارهای روزانه‌ی تو را محاسبه و یادداشت می‌کنند. اگر عمل نیکی را انجام دادی، گرچه کوچک باشد، حقیر مشمار، برای اینکه آن را خواهی دید در جایی که تو را خشنود سازد، و اگر کار بدی انجام دادی، آن را نیز کوچک مشمار زیرا که به تو خواهد رسید در هنگامی که تو را بدحال سازد، و نیکی کن، به درستی که من چیزی را ندیدم که انسان را از زودتر به مقصد رساند از عمل خوبِ تازه‌ای که در مقابل گناه کهنه‌ای انجام دهد

به چند مطلب اشاره میکنم:

 سه شنبه۸ ربیع الثانی ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) (۲۳۲ ه.ق)

دوران عمر ۲۸ ساله امام حسن عسکری(ع) به سه دوره تقسیم می شود. دوره ای ۱۲ ساله در مدینه، زمانی ۱۰ ساله در سامرا و امامت آن حضرت نیز دوره ای ۶ ساله بود.

عمر امام کوتاه، اما بسیار پربرکت بود به طوریکه تنها در مدت شش سال امامت، آثار مهمی در حوزه تفسیر قرآن، نشر احکام و مسائل فقهی از ایشان برجای ماند.

امام حسن عسکری(ع) به عنوان پدر بزرگوار امام زمان(عج) در مدت زمان کوتاه امامت خود به گونه ای به هدایت عمومی و نشر و حفظ احکام اسلام مبادرت ورزید که مردم با غیبت حضرت مهدی(عج) آشنا و با آن بیگانه نباشند.

یکی از فعالیت های امام عسکری،دراین زمینه آماده سازی مردم برای پذیرش غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود؛ از این رو ایشان، کمتر با مردم تماس می گرفت و جز نوّاب و یاران خاص خود، کسی را به حضور نمی پذیرفت و فقط به واسطه آنان مشکلات دینی مردم را حل می کرد. آن حضرت گاه دستورهای دینی خود را به وسیله نامه هایی، به علما می نوشت. امام عسکری با عمل به چنین شیوه ای قصد داشت زمینه غیبت فرزندش امام مهدی(عج) را آماده کند و مردم را به دوری امام عادت دهد به گونه ای که غیبت امام زمان(عج) برای آنان غیرمعمول و ناآشنا نباشد.

پنجشنبه۱۰ ربیع الثانی وفات حضرت معصومه(س) (۲۰۱ ه.ق)

حضرت معصومه(س) با گروهی از همراهان (علویان)، به ظاهر برای زیارت امام رضا(ع) مدینه را به سوی خراسان ترک می کنند. یک سال از آخرین ملاقات با برادرشان گذشته و اینک پس از یک سال تحمّلِ رنجِ فراق برادر و جلب امام رضا(ع) به خراسان، قصد هجرت کرده اند.

اما روی دیگر سکه آن است که این زیارت، یک ملاقات عادی نبوده است؛ بلکه یک حرکت است. تحول عظیمی  است که آغاز آن با حضرت امام رضا(ع) بوده است و ادامه آن با حضرت معصومه(س). گرچه دیدار حضرت معصومه با امام رضا انجام نشد و در اثنای سفر و در ساوه، جنگ سختی درگرفت و کریمه اهل بیت ۲۳ تن از عزیزان خود را در این ستیز از دست داد و خود نیز پس از هفده روز در قم وفات یافت

این حرکت، مانند حرکت حضرت ابی عبدالله(ع) است که آغاز حرکت، با سیدالشهدا و ادامه آن با حضرت زینب(س) بود.

این که هجرت امام رضا(ع) از مسیر بصره، اهواز، فارس به مرو صورت گرفت و هجرت حضرت معصومه یک سال بعد، از مسیر دیگری انجام شد، می تواند علت مهم تری داشته باشد و آن این است که معصومین (علیهم السلام) می خواستند پایگاهی بسیار قوی در سرزمین ایران ایجاد کنند که قم را بهترین و مناسب ترین مکان یافتند؛ لذا نخستین جرقه از لسانِ مبارک امام صادق(ع) بود که خبر دفن یکی از اولادشان در قم را بیان فرمودند. حضرت معصومه(س) قم را انتخاب کردند تا با آمدن به این شهر، سخن امامان خود را به تحقق برسانند که تا آن زمان هیچ یک از اولاد معصومین (علیهم السلام) در قم دفن نشده بودند؛ بلکه حتی به این شهر قدم نیز نگذاشته بودند.

لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمود. آن حضرت در روایتی فرمود: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَهَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی» ؛ «هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.»

این لقب، که از سوی امام معصوم به این بانوی بزرگوار داده شده، گویای جایگاه والای ایشان است.

امام رضا(ع) در روایتی دیگر می فرماید: هر کس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در ری یا خواهرم را در «قم» زیارت کند که ثواب زیارت مرا در می یابد.

هفته شورای آموزش وپرورش

شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهای تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های مهم هر منطقه در حوزه تعلیم و تربیت و زیرساخت‌های اساسی رشد و بهبود آموزشی وپرورشی می باشد وهفته شوراهای آموزش و پرورش، فرصت مغتنمی است تا اقدامات بزرگی که توسط معلمان دلسوز، کارشناسان زحمتکش، خیرین فداکار و همه فعالیت‌هایی که با جان و دل جهت اعتلای فرهنگ صحیح تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌پذیرد بیشتر نمایان شود.

دشمنان در تلاشند تا اعتقادات ما و جوانان ما را سست کنند وجوانان عزیز را از دین و فرهنگ دینی و انقلاب و امام و رهبری جدا سازندلذا شما باید از تمامی اوقات در کلاس درس استفاده کنند زیرا  درس خواندن شما مجاهدت در مقابل سلطه استکبار است و مجهز شدن شما جوانان  به علوم روز همرا به عمل به آن، ما را از گرفتار شدن در دام استکبار می‌رهاند و می‌توانیم با استقلال  وخود  باوری و با پیروی از سیره ائمه اطهار و شناخت راه حق   نقشه های شوم دشمن را خنثی نماییم.

 پیام ها و بازتاب ها بازداشت نظامیان متجاوز آمریکایی

همانگونه که اطلاع پیدا کردید دو فروند شناور رزمی آمریکایی، حامل ۱۰ تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، توقیف و به  جزیره فارسی منتقل شدند.

این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد آب های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ۲ کیلومتر در آب های کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات بر روی دستگاه جی.پی .اس آن ها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

اما سؤال این است آیا امکان ورود سهوی و یا گم شدن شناورها وجود دارد؟

در نگاه اول شاید این طور گفته یا وانمود شود که اقدام شناورهای رزمی آمریکا، غیرعمدی و از روی اتفاق بوده است که  در این رابطه باید گفت؛ شناورهای نظامی مجهز به جی .پی .اس می باشند و علاوه بر این که با منطقه ماموریت خود به طور کامل آشنایی داشته اند، از طریق سیستم ناوبری یگان مربوطه نیز هدایت می گردند چطور میشودگفت سهوی بوده است؟؟!!

دراین زمینه به چندمطلب اشاره کنم:

نکته اول که پیام روشن این حادثه است، اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران بر مرزهای آبی کشور و رصد لحظه به لحظه آب های کشورمان توسط واحدهای رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که قابل تقدیر و ستایش می باشد.

نکته  دوم این که رسانه های غربی با برقرای نوعی ارتباط بی جهت بین این موضوع و نزدیک شدن به روزهای اجرایی  برجام، در تلاش هستند که با پیوند این دو موضوع به هم، تفاسیر عجیب و غریبی ارائه دهند، اما در نگاه جمهوری اسلامی ایران، این دو موضوع مسائلی کاملا جدا از هم هستند و با عنایت به اهمیت برجام، فقط آن را یک توافق با تعهدات مشخص و در زمینه ای خاص برای طرفین می داند و از این جهت برجام به عنوان یک توافق بین المللی نه امروز و نه هیچ وقت دیگر نمی تواند بهانه ای برای چشم پوشی از نقض حاکمیت ملی کشور توسط بیگانگان باشد.

از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته ای بلکه کلیه محاسبات راهبردی ایران در حوزه های منازعه با غرب را مدیریت کند.

آمریکا اکنون در حال آموختن این نکته است که در یک دهه آینده و در حالی که توافقی به نام برجام روی میز و در حال اجراست، چگونه باید با ایران رفتار کند. مهم ترین عاملی که زیرساخت این یادگیری خواهد بود، واکنشی است که ایران به تصمیمات و اظهارات مقام های آمریکایی نشان می دهد. نوع، زمان و شدت این واکنش ها است که آرام آرام به آمریکا خواهد فهماند می تواند برجام را بدل به ابزاری برای تشدید مؤثر فشار بر ایران در سایر حوزه ها بکند یا نه.

آمریکایی ها آشکارا تلاش می کنند از برجام ابزاری برای تبدیل شدن ایران به یک کشور به شدت محتاط و محافظه کار بسازند که به دلیل نیاز شدید به حفظ توافق و نگرانی از عدم تعلیق تحریم ها (با بازگشت تحریم ها پس از تعلیق) فشارها، تحقیرها، نقض عهدها و درشت گویی های آن ها را تحمل می کند و دم بر نمی آورد. در واقع، اگر حفظ برجام به هر قمیت بدل به اولویت شماره یک امنیت ملی و سیاست خارجی ایران شود، همین اتفاق هم خواهد افتادکه البته درمکتب اسلام وقرآن ودرنظام مقدس جمهوری اسلامی تحمل زوزوفشارمعنایی نداردوفرزندان خمینی اینها رانخواهندپذیرفت(تکبیرنمازگزاران)

خواستم به نکاتی ازدیدارمردم قم با مقام معظم رهبری هم اشاراتی داشته باشم که متاسفانه فرصت گذشته ان شاءالله درفرصت مناسبی نکاتی را عرضه خواهم داشت .

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --