اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:برجام به عنوان يك توافق بين المللي نه امروزونه هيچ وقت ديگرنمي تواندبهانه اي براي چشم پوشي ازنقض حاكميت ملي كشورتوسط بيگانگان باشد.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:برجام به عنوان يك توافق بين المللي نه امروزونه هيچ وقت ديگرنمي تواندبهانه اي براي چشم پوشي ازنقض حاكميت ملي كشورتوسط بيگانگان باشد.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ1394/10/25با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

1-حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام،یکی از شخصیت های بزرگ علمی،عملی و جهادی است که تاکنون،شناخته نشده است.

2–تبار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با چهار واسطه ، به امام حسن مجتبی میرسد.

عناوین خطبه دوم:

1- دوران عمر 28 ساله امام حسن عسكري(ع) به سه دوره تقسيم مي شود.

2- پيام ها و بازتاب ها بازداشت نظاميان متجاوز آمريكايي

 مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

 أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

images

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

امروزسالروزولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی است ضمن عرض تبریک درخطبه اول پیرامون این شخصیت بزرگوار چنددقیقه ای صحبت میکنم.

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام ، یکی از شخصیت های بزرگ علمی ، عملی و جهادی است که تاکنون آن گونه که شایسته است ، شناخته نشده است .

تبار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با چهار واسطه ، به سبط اکبر پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم و خاندان وحی می رسد . احمد بن علی نجاشی – که یکی از ارکان علم رجال است -، درباره نسب آن بزرگوار می نویسد :هنگامی که جنازه او را برای غسل برهنه می کردند ، در جیب لباس وی نوشته ای یافت شد که در آن ، نسبش ، این گونه ذکر شده بود : من ابوالقاسم ، عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابی طالب هستم. براساس این نسخه از رجال النجاشی ، در نسب ایشان ، میان وی و امام حسن علیه السّلام ، پنج نفر واسطه وجود دارد

براساس آنچه در تاریخ تولّد و وفات حضرت عبدالعظیم علیه السّلام گفته شده است، ایشان دوران حیات پنج امام از امامان اهل بیت علیه السّلام – یعنی امام کاظم علیه السّلام تا امام عسکری را درک کرده است ؛ امّا این بِدان معنا نیست که به محضر همه آنها هم رسیده و یا از آنها سخنی نقل کرده است .

آنچه قطعی و مسلّم است، این است که ایشان محضر امام جواد علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درک نموده و از آنها احادیث فراوانی نقل کرده

برای اثبات عظمت علمی حضرت عبدالعظیم علیه السّلام کافی است که بدانیم امام معصوم ، مردم را برای حلّ مشکلات دینی و یافتن پرسش های اعتقادی و عملی شان ، به ایشان ارجاع داده است.

صاحب بن عَبّاد در رساله ای که در شرح حال حضرت عبدالعظیم علیه السّلام نوشته ، در توصیف علمی ایشان آورده : ابو تراب رویانی ، روایت کرد که شنیدم ابوحمّاد رازی می گفت : خدمت امام هادی علیه السّلام درسامرّا رسیدم و مسائلی از حلال و حرام از ایشان پرسیدم . امام به پرسش های من پاسخ داد و هنگامی که خواستم از ایشان خدا حافظی کنم به من فرمود :

 یا أبا حَمّاد! ان اَشکَل عَلیک شَی ءٌ مِن امرِ دینِک فَسَئل عَن عَبدَالعَظیمِ بنَ عَبدِاللهِ الحَسَنِیّ و اقرِئهُ مِنِّی السَّلامَ .

ای ابو حماد ! هنگامی که چیزی از امور دینی در منطقه ات برای تو مشکل شد ، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی بپرس و سلام مرا به او برسان .

این تعبیر، به روشنی نشان می دهد که حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در عصر خود ، مجتهد توانمندی بوده که براساس اصول و قواعدی که از اهل بیت علیهم السّلام در اختیار داشته ، می توانسته دیدگاه های اسلام ناب را در زمینه های مختلف اعتقادی و عملی ، استخراج کند و به پرسش های مردم پاسخ گوید.

بنابراین، ایشان تنها یک محدّث و راوی احادیث اهل بیت علیهم السّلام نبوده است ؛ بلکه از علمای بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان ، توان پاسخگویی به مسائل علمی را داشته و توانمندی علمی اش مورد تأیید و تصدیق امام هادی علیه السّلام قرارگرفته است

مهم ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برابری فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار ، با فضیلت زیارت سیّدالشهداu است .
شیخ المحدّثین ، صدوق ، از محمّد بن یحیی عطّار – که یکی از اهالی ری است – این گونه نقل کرده که : خدمت امام هادی علیه السّلام رسیدم . ایشان فرمود:«کجا بودی ؟»
گفتم : حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کردم . امام هادی علیه السّلام فرمود :
أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ علیه السّلام( . ثواب الاعمال : ص 124ح 1.)
بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی ، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده باشد .

 مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم را وشما نمازگزاران عزیز را درخطبه اول هم توصیه میکنم به تقوای الهی!حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام به محمّد بن مسلم فرمود: مردم تو را گول نزنند، زیرا که مسئولّیت کارهای تو، به خودت متوجّه است و به آن‌ها ارتباط ندارد، ایّام عمرت را به کارهای بیهوده نگذران، روزهای زندگی را به چون و چرا به هدر مده، زیرا همراه تو کسانی هستند که کارهای روزانه‌ی تو را محاسبه و یادداشت می‌کنند. اگر عمل نیکی را انجام دادی، گرچه کوچک باشد، حقیر مشمار، برای اینکه آن را خواهی دید در جایی که تو را خشنود سازد، و اگر کار بدی انجام دادی، آن را نیز کوچک مشمار زیرا که به تو خواهد رسید در هنگامی که تو را بدحال سازد، و نیکی کن، به درستی که من چیزی را ندیدم که انسان را از زودتر به مقصد رساند از عمل خوبِ تازه‌ای که در مقابل گناه کهنه‌ای انجام دهد

به چند مطلب اشاره میکنم:

 سه شنبه8 ربيع الثاني ولادت حضرت امام حسن عسكري(ع) (232 ه.ق)

دوران عمر 28 ساله امام حسن عسكري(ع) به سه دوره تقسيم مي شود. دوره اي 12 ساله در مدينه، زماني 10 ساله در سامرا و امامت آن حضرت نيز دوره اي 6 ساله بود.

عمر امام كوتاه، اما بسيار پربركت بود به طوريكه تنها در مدت شش سال امامت، آثار مهمي در حوزه تفسير قرآن، نشر احكام و مسائل فقهي از ايشان برجاي ماند.

امام حسن عسكري(ع) به عنوان پدر بزرگوار امام زمان(عج) در مدت زمان كوتاه امامت خود به گونه اي به هدايت عمومي و نشر و حفظ احكام اسلام مبادرت ورزيد كه مردم با غيبت حضرت مهدي(عج) آشنا و با آن بيگانه نباشند.

يكي از فعاليت هاي امام عسکري،دراین زمینه آماده سازي مردم براي پذيرش غيبت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف بود؛ از اين رو ايشان، كمتر با مردم تماس مي گرفت و جز نوّاب و ياران خاص خود، كسي را به حضور نمي پذيرفت و فقط به واسطه آنان مشكلات ديني مردم را حل مي كرد. آن حضرت گاه دستورهاي ديني خود را به وسيله نامه هايي، به علما مي نوشت. امام عسكري با عمل به چنين شيوه اي قصد داشت زمينه غيبت فرزندش امام مهدي(عج) را آماده كند و مردم را به دوري امام عادت دهد به گونه اي كه غيبت امام زمان(عج) براي آنان غيرمعمول و ناآشنا نباشد.

پنجشنبه10 ربيع الثاني وفات حضرت معصومه(س) (201 ه.ق)

حضرت معصومه(س) با گروهي از همراهان (علويان)، به ظاهر براي زيارت امام رضا(ع) مدينه را به سوي خراسان ترك مي كنند. يك سال از آخرين ملاقات با برادرشان گذشته و اينك پس از يك سال تحمّلِ رنجِ فراق برادر و جلب امام رضا(ع) به خراسان، قصد هجرت كرده اند.

اما روي ديگر سكه آن است كه اين زيارت، يك ملاقات عادي نبوده است؛ بلكه يك حركت است. تحول عظيمي  است كه آغاز آن با حضرت امام رضا(ع) بوده است و ادامه آن با حضرت معصومه(س). گرچه ديدار حضرت معصومه با امام رضا انجام نشد و در اثناي سفر و در ساوه، جنگ سختي درگرفت و كريمه اهل بيت 23 تن از عزيزان خود را در اين ستيز از دست داد و خود نيز پس از هفده روز در قم وفات يافت

اين حركت، مانند حركت حضرت ابي عبدالله(ع) است كه آغاز حركت، با سيدالشهدا و ادامه آن با حضرت زينب(س) بود.

اين كه هجرت امام رضا(ع) از مسير بصره، اهواز، فارس به مرو صورت گرفت و هجرت حضرت معصومه يك سال بعد، از مسير ديگري انجام شد، مي تواند علت مهم تري داشته باشد و آن اين است كه معصومين (عليهم السلام) مي خواستند پايگاهي بسيار قوي در سرزمين ايران ايجاد كنند كه قم را بهترين و مناسب ترين مكان يافتند؛ لذا نخستين جرقه از لسانِ مبارك امام صادق(ع) بود كه خبر دفن يكي از اولادشان در قم را بيان فرمودند. حضرت معصومه(س) قم را انتخاب كردند تا با آمدن به اين شهر، سخن امامان خود را به تحقق برسانند كه تا آن زمان هيچ يك از اولاد معصومين (عليهم السلام) در قم دفن نشده بودند؛ بلكه حتي به اين شهر قدم نيز نگذاشته بودند.

لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمود. آن حضرت در روايتي فرمود: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَني» ؛ «هر كس معصومه را در قم زيارت كند، مانند كسي است كه مرا زيارت كرده است.»

اين لقب، كه از سوي امام معصوم به اين بانوي بزرگوار داده شده، گوياي جايگاه والاي ايشان است.

امام رضا(ع) در روايتي ديگر مي فرمايد: هر كس نتواند به زيارت من بيايد، برادرم را در ري يا خواهرم را در «قم» زيارت كند كه ثواب زيارت مرا در مي يابد.

هفته شورای آموزش وپرورش

شورای آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهای تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های مهم هر منطقه در حوزه تعلیم و تربیت و زیرساخت‌های اساسی رشد و بهبود آموزشی وپرورشی می باشد وهفته شوراهای آموزش و پرورش، فرصت مغتنمی است تا اقدامات بزرگی که توسط معلمان دلسوز، کارشناسان زحمتکش، خیرین فداکار و همه فعالیت‌هایی که با جان و دل جهت اعتلای فرهنگ صحیح تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌پذیرد بیشتر نمایان شود.

دشمنان در تلاشند تا اعتقادات ما و جوانان ما را سست کنند وجوانان عزيز را از دين و فرهنگ ديني و انقلاب و امام و رهبري جدا سازندلذا شما بايد از تمامي اوقات در كلاس درس استفاده كنند زیرا  درس خواندن شما مجاهدت در مقابل سلطه استكبار است و مجهز شدن شما جوانان  به علوم روز همرا به عمل به آن، ما را از گرفتار شدن در دام استكبار مي‌رهاند و مي‌توانيم با استقلال  وخود  باوری و با پیروی از سیره ائمه اطهار و شناخت راه حق   نقشه های شوم دشمن را خنثی نماییم.

 پيام ها و بازتاب ها بازداشت نظاميان متجاوز آمريكايي

همانگونه كه اطلاع پیدا کردید دو فروند شناور رزمي آمريكايي، حامل 10 تفنگدار مسلح كه وارد آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بودند، توسط واحدهاي شناوري رزمي منطقه دوم نيروي دريايي سپاه، توقيف و به  جزيره فارسي منتقل شدند.

اين دو شناور كه به صورت غيرقانوني وارد آب هاي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بودند، حدود 2 كيلومتر در آب هاي كشورمان گشت زني كردند كه اين اطلاعات بر روي دستگاه جي.پي .اس آن ها نيز ثبت بوده و هم اكنون در اختيار سپاه پاسداران است.

اما سؤال این است آيا امكان ورود سهوي و يا گم شدن شناورها وجود دارد؟

در نگاه اول شايد اين طور گفته يا وانمود شود كه اقدام شناورهاي رزمي آمريكا، غيرعمدي و از روي اتفاق بوده است كه  در اين رابطه بايد گفت؛ شناورهاي نظامي مجهز به جي .پي .اس مي باشند و علاوه بر اين كه با منطقه ماموريت خود به طور كامل آشنايي داشته اند، از طريق سيستم ناوبري يگان مربوطه نيز هدايت مي گردند چطور میشودگفت سهوی بوده است؟؟!!

دراین زمینه به چندمطلب اشاره کنم:

نکته اول كه پيام روشن اين حادثه است، اشراف اطلاعاتي سپاه پاسداران بر مرزهاي آبي كشور و رصد لحظه به لحظه آب هاي كشورمان توسط واحدهاي رزمي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است كه قابل تقدير و ستايش مي باشد.

نکته  دوم اين كه رسانه هاي غربي با برقراي نوعي ارتباط بي جهت بين اين موضوع و نزديك شدن به روزهاي اجرايي  برجام، در تلاش هستند كه با پيوند اين دو موضوع به هم، تفاسير عجيب و غريبي ارائه دهند، اما در نگاه جمهوري اسلامي ايران، اين دو موضوع مسائلي كاملا جدا از هم هستند و با عنايت به اهميت برجام، فقط آن را يك توافق با تعهدات مشخص و در زمينه اي خاص براي طرفين مي داند و از اين جهت برجام به عنوان يك توافق بين المللي نه امروز و نه هيچ وقت ديگر نمي تواند بهانه اي براي چشم پوشي از نقض حاكميت ملي كشور توسط بيگانگان باشد.

از ديد آمريكا، برجام زماني يك توافق مطلوب است كه به كنترل عمومي رفتار ايران منجر شود و نه فقط برنامه هسته اي بلكه كليه محاسبات راهبردي ايران در حوزه هاي منازعه با غرب را مديريت كند.

آمريكا اكنون در حال آموختن اين نكته است كه در يك دهه آينده و در حالي كه توافقي به نام برجام روي ميز و در حال اجراست، چگونه بايد با ايران رفتار كند. مهم ترين عاملي كه زيرساخت اين يادگيري خواهد بود، واكنشي است كه ايران به تصميمات و اظهارات مقام هاي آمريكايي نشان مي دهد. نوع، زمان و شدت اين واكنش ها است كه آرام آرام به آمريكا خواهد فهماند مي تواند برجام را بدل به ابزاري براي تشديد مؤثر فشار بر ايران در ساير حوزه ها بكند يا نه.

آمريكايي ها آشكارا تلاش مي كنند از برجام ابزاري براي تبديل شدن ايران به يك كشور به شدت محتاط و محافظه كار بسازند كه به دليل نياز شديد به حفظ توافق و نگراني از عدم تعليق تحريم ها (با بازگشت تحريم ها پس از تعليق) فشارها، تحقيرها، نقض عهدها و درشت گويي هاي آن ها را تحمل مي كند و دم بر نمي آورد. در واقع، اگر حفظ برجام به هر قميت بدل به اولويت شماره يك امنيت ملي و سياست خارجي ايران شود، همين اتفاق هم خواهد افتادکه البته درمکتب اسلام وقرآن ودرنظام مقدس جمهوری اسلامی تحمل زوزوفشارمعنایی نداردوفرزندان خمینی اینها رانخواهندپذیرفت(تکبیرنمازگزاران)

خواستم به نکاتی ازدیدارمردم قم با مقام معظم رهبری هم اشاراتی داشته باشم که متاسفانه فرصت گذشته ان شاءالله درفرصت مناسبی نکاتی را عرضه خواهم داشت .

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --