اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / يکي ازخصوصيات امام تقواي ايشان بودکه هيچ شکست باپيروزي،هيچ موج وطوفان اجتماعي نمي‏توانست به ارتباط اوباخداضربه بزند

يکي ازخصوصيات امام تقواي ايشان بودکه هيچ شکست باپيروزي،هيچ موج وطوفان اجتماعي نمي‏توانست به ارتباط اوباخداضربه بزند

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت اینهفته مصادف بابیست وهفتمین سالروز ارتحال حضرت امام به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد. ایشان درخطبه اول با توجه به سالروزرحلت حضرت امام(رض) منذکرشدند: يکي از خصوصيات امام تقواي الهي ايشان بود. هيچ شکست با پيروزي، هيچ موج و طوفان اجتماعي نمي‏توانست به ارتباط او با خدا ضربه بزند و يا او را از ياد خدا غافل کند. همه وسيله‏اند و او هدف است.

پس درسي که از امام مي گيريم اين است که هيچگاه نبايد خط را گم کنيم و يا انگيزه را فراموش کنيم .نبايد فراموش کنيم که اين آمد و شدها و افت و خيز ها براي چيست که : «… إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّـهِ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ (162) » (سوره انعام) به علت همين تقواي الهي بود که تميز کامل حق و باطل در موضع گيري سياسي را خدا به او عطا کرده بود که « … إِن تَتَّقُوا اللَّـهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْ‌قَانًا…. (29)» (سوره انفال)مسائلي را مي گفت و تصميم هائي را مي گرفت که بر بسياري از روشنفکران اهل سياست سخت و سنگين بود

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به قیام 15خرداد یادآورشدند: ویژگی قیام 15خرداد، یک ویژگی دینی بود و بس. داشتن رهبری آن هم در حد مرجعیت عدم اتکا و اتکال به قدرتهای بزرگ، این ویژگی های قیام 15خرداد بود. اما نتایجش در آن روز ولو این قیام منجر به پیروزی نشد ولی، چند نتیجه برجسته داشت. اولین نتیجه برجسته آن، آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم پهلوی، مهم بود شکست ابهت شاه و نکته سوم مخالفت عمومی با اصل حکومت شاهنشاهی؛ گرچه بعد از آن امام (ره) زندان رفت، تبعید شد و سالها طول کشید ولی یک نتیجه از قیام مهم 15 خرداد پیروزی ملت ایران در 22 بهمن در سال 1357 بود

عناوین خطبه اول:

1-اساس حکومت پهلوي بر سه رکن استوار بود

2-يکي از خصوصيات امام تقواي ايشان بودکه هيچ شکست با پيروزي،هيچ موج و طوفان اجتماعي نمي‏توانست به ارتباط او با خدا ضربه بزند

عناوین خطبه دوم:

1-  15خرداد سند مخالفت ملت ما با استبداد و استعمار است.

2- ريشه كارشكني‌هاي آل‌سعود در اعزام حجاج ايراني به حج ابراهيمي‌

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

 أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم           بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 images5

ابتداخودم  راوشما نمازگزاران عزرا توصیه میکنم به تقوای الهی.

بحث ماپیرامون سبک زندگي مهدوي و ناهنجاري هاي خانوادگي در آخرالزمان بودودوسه مورد راعرضه داشتم

 اما به مناسبت چهاردهم خرداد که سالگرد عروج ملکوتي حضرت امام (ره) و ديگري پانزده خرداد که سرآغاز يک حرکت عظيم تاريخي در قرن بيستم و طلايه معجزه بزرگ اين قرن يعني انقلاب اسلامي شد موضوع بحثم را اختصاص مي دهم به درسهايي از نهضت امام (ره).

اين دو روز (14و15) خرداد به حسب ظاهر طلوع و غروب خميني در صحنة سياسي انقلاب محسوب مي‏شود ولي در واقع، تجلّي حرکت و ايثار و عشق‏ورزي يک مجاهد في سبيل اللَّه در راه پر پيچ و خم حوادث و مصائب بود.

امام رحمه الله ملت ايران را از ظلمات خارج و به نور داخل کرد يعني فضا، فضاي استبداد فرعوني بود که ديکتاتوري و ظلم و ظلمتش در همه شؤون زندگي ملت ايران نفوذ کرده بود لذا امام همانند موسي (ع) ظهور کرد و مردم را نجات داد همانند حضرت موسي (ع) که خداوند مي فرمايد : « وَلَقَدْ أَرْ‌سَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِ‌جْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ وَذَكِّرْ‌هُم بِأَيَّامِ اللَّـهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ‌ شَكُورٍ‌ » (سوره ابراهيم(5))

چون اساس حکومت پهلوي بر سه رکن استوار بود: رکن اول استعمار خارجي بود يعني رژيم پهلوي يکي از وابسته ترين رژيم هاي جهان محسوب مي شد مانند جريان کاپيتولاسيون که به خوبي گوياي وابستگي کامل سياسي رژيم پهلوي و سلطة همه‏جانبة آمريکا بود و ارتش ما يک ارتش آمريکايي بود و اقتصاد تک‏پاية ما بر نفت استوار بود که سال‏ها در دست شرکت‏هاي انگليسي و آمريکايي قرار داشت

رکن دوم استبداد خارجي بود مانند اينکه اصلا در کشور انتخاباتي نبود و نمايندگان در مجلس همه از نوکران اجنبي و بله قربان گوي شاه بودند .اصلا مردم نمي دانستند که انتخابات يعني چي و همچنين شاه خود را صاحب همه شئوون مملکت مي دانست و خدايگان بود همانند فرعون که مي گفت: « أَنَا رَ‌بُّكُمُ الْأَعْلَي » (سوره نازعات(24) ) (خداشاه ميهن) و همه از او وحشت داشتند.

رکن سوم استعمار فرهنگي بود : يعني تهي ‏کردن جامعه از ارزش‏هاي اصيل و القاي فرهنگ ذلّت پذيري و تسليم پذيري، در کنار ابتذال و بي‏خبري و الکي خوش بودن و سرگرم شدن به مسائل حاشيه‏اي به نحوي که به تنها چيزي که فکر نکنند يکي سياست باشد و ديگري ديانت. فساد و فحشا در اوج بود. شما تقويم‏ آن زمان را ورق بزنيد و ببينيد روزهاي افتخار ما کدام بودند؟ سالروز تولّد شاهنشاه و خواهر دو قلوي ايشان و جشنهای 2500ساله….

در اين شرايط و فضا امام و انقلاب ظهور کردند.

در آن شرائط و در آن زمان و با آن وضعيّت اسف‏بار و نااميد کننده ، مردي از تبار علي(ع) و حسين(ع) با پشتوانة خدايي، کسي که به غير از خدا به هيچ چيز فکر نمي‏کرد، برخاست و ملت را از ظلم و ستم نجات داد.

و امام در مقابل آن سه رکن حکومت پهلوي ، بر سه شعار: استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي تأکيد داشتند.

در اسلام ناب محمدي ذوب شد به تعبير شهيد سيد محمد باقر صدر «ذُوبُوا فِي الخُمَيني کَما ذَابَ في الإسلام» در خميني ذوب شويد چنان‌که او خود در اسلام ذوب شده است.

پس خميني در اسلام ذوب شده بود که توانست در قلبها انقلاب کند و پس از آن در جامعه انقلاب شد که آيت الله حاج شيخ حسنعلي نجابت مي فرمود همة توفيق خميني ناشي از اين مي‏شد که «دلّال خدا» بود همه را به خدا مي‏خواند. دعوت به نفس نمي‏کرد. از خود هيچ نداشت. فاني در خدا بود همانطور هم خداوند او را عزيز کرد :« إنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا (96)» (سوره مريم) کسي که ايمان آورده عمل صالح انجام دهد خدا دوستي و مودّت او را در دل‏ها مي‏اندازد. مردم فطرتاً خدا را دوست دارند و هر جا رنگ و بوي خدا را استشمام کنند جذب مي‏شوند لذا مردم در خميني رنگ و بوي خدا را استشمام کردند و جذب خميني شدند.

که شهيد دستغيب مي‏فرمايد: «مَن أَطاعَ الخُميني فَقَد أَطاعَ اللَّهَ» يعني هرکس خميني را اطاعت کند به تحقيق خدا را اطاعت کرده است چون خميني فقط براي خدا بود و همه کارهاي او براي خدا بود و خدا هم براي او شد «مَن کانَ للَّهِ کَانَ اللَّهُ لَهُ» و «مَا کانَ للَّه يَنمُو» و هر چيزي که براي خدا باشد خدا آن را پرورش مي دهد و رشد مي دهد تا جائي که ناممکن را ممکن مي کند .

کسي که فرسنگ‏ها از ايران دور بود و در تبعيد به سر مي‏برد و هيچ وسيلة تبليغات در اختيار نداشت و کسي که حتّي بردن نامش جُرم بود و مصادف با زندان و شکنجه بود و کسي که داشتن توضيح المسائل او جرم محسوب مي‏شد و کسي که 15 سال دور از مملکت بود اما دشمنان از او وحشت داشتند و در نهايت اين حرکت عظيم را به وجود آورد و کاري که براي خدا باشد رشد مي کند.

درسهائي از نهضت امام خميني (ره):

1-      تقواي الهي:

يکي از خصوصيات امام تقواي الهي ايشان بود. هيچ شکست با پيروزي، هيچ موج و طوفان اجتماعي نمي‏توانست به ارتباط او با خدا ضربه بزند و يا او را از ياد خدا غافل کند. همه وسيله‏اند و او هدف است.

حضرت آيت‏اللَّه نجابت نقل مي‏کردند که هنگامي که امام(ره) طلبه جواني بودند روزي در مجلس عارف بزرگ حضرت آيت‏اللَّه سيّد علي قاضي طباطبايي(ره) وارد شده بودند، حضرت آيت‏اللَّه قاضي، امام را بسيار اکرام فرموده بودند و موضوع بحث جلسه را عوض کرده و در مظالم رضاخان شروع به صحبت فرموده بودند. بعد از اين‌که حضرت امام از جلسه خارج شده بودند، اطرافيان از آقاي قاضي (ره) علّت اين تکريم و عوض‏کردن موضوع را جويا شده بودند. ايشان فرموده بودند که رژيم پهلوي به دست اين مرد ساقط خواهد شد. يعني آن عارف بزرگ در سريرة امام(ره) آن نور الهي را ديده بودند که از پس اين کار عظيم برخواهد آمد، يعني امام از همان ابتدا به علّت تقوا، مؤيّد به نور الهي بودند.

و حتي خود آيت الله نجابت اين عارف برزگ و وارسته و الهي در تفسيري که در منزلشان مي‏گفتند تمام ضمائر مؤمنين، صالحين و متّقين را به امام خميني برمي‏گرداند و در درس و بحثشان بازگشت همة مثال‏ها به خميني بود.

هنگامي که امام پس از 15 سال تبعيد به ايران باز مي‏گشتند و ميليون‏ها نفر در سراسر ايران انتظار او را مي‏کشيدند و خميني را فرياد مي‏کردند ، هنگامي که خبرنگار خارجي در هواپيمايي که امام را از پاريس به تهران مي‏آورد از ايشان سؤال کرد: حالا که پس از اين همه سال به ايران باز مي‏گرديد چه احساسي داريد؟ امام خيلي آرام در حالي که لبخند مي زدند فرمودند: هيچي. البته کساني که امام خميني را نمي‏شناختند و يا نمي‏شناسند قابل هضم نيست ولي بايد بدانند که اين همان خميني است که تا نام مبارک امام حسين(ع) بر زبان مي‏آمد اشکش جاري مي‏شد. بدانند که اين همان خميني است که گلهاي احساس در اشعار لطيفش مي‏شکفد. نه اين‌که احساس نداشته باشد و در رحلت و يا شهادت فرزندش سيّد مصطفي عاطفه‏اش به جوش نيامده و اشکي نمي‏ريزد بلکه مي‏فرمايد: مرگ سيّد مصطفي از الطاف خفيّه الهي بود. نه. همة اينها به‌خاطر اين است که با خدا معامله کرده است، به خدا پيوسته و همه چيز را از خدا مي‏بيند. اقبال و ادبار خلق برايش تفاوت نمي‏کند. اگر ميليون‏ها نفر پيش او جمع شوند و فرياد بزنند.

پس درسي که از امام مي گيريم اين است که هيچگاه نبايد خط را گم کنيم و يا انگيزه را فراموش کنيم .نبايد فراموش کنيم که اين آمد و شدها و افت و خيز ها براي چيست که : «… إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّـهِ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ (162) » (سوره انعام) به علت همين تقواي الهي بود که تميز کامل حق و باطل در موضع گيري سياسي را خدا به او عطا کرده بود که « … إِن تَتَّقُوا اللَّـهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْ‌قَانًا…. (29)» (سوره انفال)مسائلي را مي گفت و تصميم هائي را مي گرفت که بر بسياري از روشنفکران اهل سياست سخت و سنگين بود مانند تصميم قاطع در شکستن حکومت نظامي 22 بهمن سال 57 که همه مخالف بودند اما امام چونکه شامه اش شامه الهي بود با چشم خدا مي ديد و تحليل مي کرد روي تصميم خود ايستاد و بعدها بر همه ثابت شد که اگر غير از اين مي‏شد نظاميان شاه کاملاً بر اوضاع مسلط مي‏شدند.

2-    شناخت مقتضيات زمان:

خصوصيت ديگر امام اين بود که امام زمان و مکان را مي‏شناخت و فقه را در قالب زمان و مکان مي‏ريخت، از جمود فاصله مي‏گرفت و به اصطلاح از فقه پويا سخن مي‏گفت. مثلاً در رسالة بسياري از مراجع و فقها در زمان طاغوت از همه فروع دين سخن بميان مي‏آمد به‌جز امر به معروف و نهي از منکر و دفاع يا جهاد. حتّي يک مسأله هم در اين باب‏ها نداشتند. لذا برخي از آنان در مسأله انقلاب و مبارزه عليه رژيم احتياطاً وارد نمي‏شدند. حال ببينيد پس از انقلاب وقتي که جنگ با آن همه ابعاد هولناکش اتفاق افتاد ، امام فرمودند: جنگ چيز خوبي است. اين سخن براي خيلي از غربيان و عده اي از داخل قابل هضم نبود، اما امام از قرآن مي گفت: « كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْ‌هٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَ‌هُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ‌ لَّكُمْ (216)» (سوره بقره)

خير بودن آن جنگ به تعبير حضرت علي(ع) مشخص مي شود :«اِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أَولِيائِه» ثمرات جنگ تحميلي را داريم مي بينيم.

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحيم

در ابتداي خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقواي الهي دعوت مي کنم.

ابتدا تشکر داشته باشم بخاطر حضور زائرین حضرت امام ازاستانهای خراسان رضوی ،اصفهان ومرکزی درمراسم نمازجمعه وحضور شما اهالی حسن آباددر مراسم واعیادماه شعبان ونیمه شعبان، میلاد با سعادت حجت ثانی عشر –حضرت بقیه الله الاعظم- (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) امام زمانی (ع) که امام صادق (ع) فرمودند«و لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی» اگر او را درک کنم در طول دوران زندگی ام به او خدمت خواهم کرد و خدمتگزار او خواهم بود.اما یک تقاضا؛ مراسم می گیریم، جشن می گیریم، چراغانی می کنیم، احساس سرور می کنیم ولی، به این جمله امام صادق (ع) هم خوب گوش بدهیم« مَنْ سُرَّ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِر»کسانی که ادعای انتظار می کنند و منتظر هستند درست، باید منتظر باشند اما، پایبند ورع و تقوا، پرهیزکاری و اخلاق حسنه باشند تا دیگران به ما بگویند اینها، با این اخلاق خوب از منتظران حضرت مهدی هستند.

جمعه14خردادارتحال ملكوتي بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره)

درخطبه اول مفصل صحبت کردم ان شاءالله تلاش کنیم ازازمکتب امام فاصله نگیریم وخصوصیات مکتب امام راکه مقام معظم رهبری هم سال گذشته درمراسم سالروز ارتحال حضرت امام فرمودند وهم امسال ،خوب بشناسیم وبه آنها پایبندباشیم وحول محورخلف صالح امام یعنی ولایت فقیه ومقام معظم رهبری حرکت کنیم.

ازمرحوم حاج احمدآقافرزند امام نقل شده «اگرکسی بین رهبری حضرت امام ورهبری مقام معظم رهبری تفاوتی قائل شودقطعا درخط آمریکاست»لذا این هشداری است که همه باید به آن توجه کنیم(تکبیرنمازگزاران)

شنبه15 خرداد زنداني‌شدن حضرت امام خميني(ره) به‌دست مأموران ستم‌شاهي (1342 ه.ش)

قيام خونين 15 خرداد (1342 ه.ش/ 12 محرم 1383 ه.ق)

 روز 15خرداد؛ روزی فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب ما، و تاریخ کشور ما. اشاره ای داشته باشم 15خرداد سرآغاز نهضت اسلامی ماست به رهبری امام (ره). 15خرداد سند مخالفت ملت ما با استبداد و استعمار نو است،15خرداد در حقیقت بیانگر مظلومیت ملت ما هم هست چون، به نقلی 15هزار نفر در روز 15 خرداد به شهادت رسیدند و جرمشان حق خواهی بود و طرفداری از امام (ره) و راه امام (ره) بود. قیام 15خرداد که اکنون 53سال از آن میگذرد، از سال 1342 میگذرد حرکتی ماندگار در تاریخ این کشور است. من در چند سرفصل فهرست وار صحبت می کنم. چرا قیام 15خرداد بوجود آمد؟ زمینه های این قیام چه بود؟ ویژگی های این قیام چه بود ؟ نتایج این قیام چه بود؟ اجمالاً عرض کنم استبداد خشن دستگاه جبار پهلوی جدایی دین از سیاست بلکه، بیرون کردن دین از صحنه کشور و سیاست، کوشش برای برگرداندن ایران اسلامی به جاهلیت قبل از اسلام و احساس عمیق مردم ما درباره دین ستیزی ارزش ستیزی دستگاه جبار حاکم و تسلط غیر مسلمانان بر سرنوشت مسلمانان، اینها بود که امام را وادار کرد که موضع گیری کند، مراجع موضع گیری کنند، علماء موضع گیری کنند، اصناف و بازاریان و طلاب موضع گیری کنند. اما زمینه ها بعد از رحلت آیت الله العظمی بروجردی که شاه و اربابان او خواستند خیز بردارند درباره اجرای احکام ضد اسلام ، جریان لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، همه پرسی 6بهمن انقلاب سفید، حادثه خونین فیضیه، و درنهایت دستگیری امام در نیمه شب 15خرداد. این ها فضای جامعه را برای قیام 15خرداد فراهم کرد.

ویژگی قیام 15خرداد، یک ویژگی دینی بود و بس. داشتن رهبری آن هم در حد مرجعیت عدم اتکا و اتکال به قدرتهای بزرگ، این ویژگی های قیام 15خرداد بود. اما نتایجش در آن روز ولو این قیام منجر به پیروزی نشد ولی، چند نتیجه برجسته داشت. اولین نتیجه برجسته آن، آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم پهلوی، مهم بود شکست ابهت شاه و نکته سوم مخالفت عمومی با اصل حکومت شاهنشاهی؛ گرچه بعد از آن امام (ره) زندان رفت، تبعید شد و سالها طول کشید ولی یک نتیجه از قیام مهم 15 خرداد پیروزی ملت ایران در 22 بهمن در سال 1357 بود؛ این نتیجه قیام 15خرداد بود.

ريشه كارشكني‌هاي آل‌سعود در اعزام حجاج ايراني به حج ابراهيمي‌

در روزهاي اخير شاهد بيانيه سازمان حج درباره كارشكني‌ها و سنگ‌اندازي‌هاي آل‌سعود براي اعزام حجاج ايراني به مكه و مدينه بوديم و در اين بيانيه رسما اعلام شد كه امكان اعزام حجاج با توجه به ممانعت‌هاي آل‌سعود امكان‌پذير نيست. اماچرا؟

اين‌كه چرا عربستان از پذيرش حجاج ايراني در حج امسال خودداري كرده، توجه به دو نكته را ضروري مي‌كند:

1- مراسم حج تمتع، بزرگترين تجمع مسلمانان جهان اسلام و عمل واجب عبادي براي مسلمانان محسوب مي‌شود. برگزاري هر ساله اين مراسم، زمينه مساعدي فراهم مي‌كند براي اشتراك آراء و نظرات ميان مسلمانان و تبليغ اسلام ناب محمدي(ص) ؛ و جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم با برگزاري مراسم دعاي پرفيض كميل، قرآن‌خواني، مراسم برائت از مشركين و ساير مراسم مذهبي در كنار مراسم حج، همواره الگويي جذاب براي مسلمانان ساير كشورها بوده است.

 اقدامات فرهنگي ج. ا. ا در ايام حج به قدري تأثيرگذار بوده است كه در سال‌هاي اخير شاهد انتقال بي‌سابقه آرمان‌هاي انقلاب اسلامي به ملت‌هاي منطقه و وقوع بي‌سابقه انقلاب‌هاي مردمي بوده‌ايم. به همين منظور، عربستان يكي از شرايط پذيرش حجاج ايراني در سال جاري را عدم برگزاري هيچ مراسمي از سوي بعثه مقام معظم رهبري در مكه و مدينه اعلام كرده بود. بي‌شك‌ ترس از بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه و متزلزل شدن پايه‌هاي حكومت‌هاي فاسد و طاغوتي منطقه، دليل اصلي بستن مسير حج به روي حجاج ايراني از سوي آل‌سعود بوده است.

2- عربستان سعودي در غياب ايران، امكان بيشتري خواهد داشت تا اقدامات ضدشيعي خود را در مراسم حج گسترش دهد و از ماحصل آن بر عليه ايران و منزوي كردن آن در بين دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان بهره جويد. آغاز اين نقشه فريبكارانه و جهت‌دهي افكار عمومي، به‌صورت روشن بعد از صدور بيانيه سازمان حج و از سوي وزير امور خارجه عربستان كليد خورد. عادل‌ الجبير در واكنش به بيانيه ايران و بدون ذكر محدوديت‌هاي تحميلي عربستان به طرف ايراني در متن تفاهم‌نامه امسال، گفت: دولت ايران مقصر اصلي عدم حضور زائران ايراني در حج امسال است و بايد كشورهاي اسلامي به اين عمل دولت ايران واكنش تند نشان دهند.

وظيفه رسانه‌ها و مسؤولان در رابطه با «صد عن سبيل الله» حكام آل‌سعود چيست؟

پاسخ: دولت عربستان قصد دارد با ايجاد شروط براي زوار ايراني، ارزش زيارت خانه معظم الهي و حرمين شريفين در مدينه را در حد يك عمل توريستي تنزل دهد و با اين شيوه، به خود اين حق را مي‌دهد كه هر وقت اراده كرد جلوي زيارت زائران مسلمان را بگيرد. دولت ج. ا. ا بايد تلاش‌هاي خود را در اين زمينه گسترده كرده و عمق خباثت سعودي‌ها در بستن مسير حج را به مسلمانان جهان و ملت بزرگ ايران تبيين كند و به‌دنبال برطرف كردن مقتدرانه و عزتمندانه اين مشكل بشتابد. به‌هيچ‌وجه نبايد عمل دولت عربستان در افكار عمومي جهان اسلام و ملت عزيز ايران ساده و بي‌اهميت جلوه كند. به نظر مي‌رسد در حال حاضر اين موضوع در بين مردم خوب تبيين نشده و به‌همين‌دليل كم‌اهميت شمرده مي‌شود.

سه‌شنبه1 رمضان‌المبارك‌ آغاز ماه مبارك رمضان (بنابر تقويم)

فرصت گذشته تبریک عرض میکنم وامید است ان شاءالله خودمان راآماده کنیم جهت بهره برداری بهتر وبیشتراز ایام ماه مبارک رمضان

 والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --