اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / تسلیم نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل در برابر گروههای مقاومت فلسطین منجر به پیروزی ملت فلسطین خواهد شد

تسلیم نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل در برابر گروههای مقاومت فلسطین منجر به پیروزی ملت فلسطین خواهد شد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه اول اردیبهشت ۱۴۰۲ مصادف با آخرین جمعه  رمضان المبارک ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. امیرمؤمنان علی (ع) علی الدوام و پیوسته یاران خودش را توصیه به تحصیل تقوا می کردند
  2. در این ماه تمامی کائنات دست به دست هم داده بودند و یک محیط معنوی بسیار زیبا را برای ما به وجود آوردند.

 .۳ هر کس این دعا را در این روز بخواند به یکى از دو خصلت نیکو دست مى یابد.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . ماهیت و حقیقت جایزه ای که به مؤمنین اعطا میشود چیست؟

۲ . ارزیابی‌ها از کارنامه درخشان سپاه از زمان تأسیس تاکنون، نشان می‌دهد سپاه نگهبانی موفق و سربلند برای انقلاب اسلامی بوده است

  1. دلایل عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تعرض به مسجد الاقصی چیست؟

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله و اُخَوِّفُکُم مِن عِقابِه.

 ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم. و از عقابش بر حذر می دارم.

امیرمؤمنان علی (علیه السلام ) علی الدوام و پیوسته یاران خودش را توصیه به تحصیل تقوا می کردند ، در بیانی در نهج البلاغه است که می فرمایند[تَجَهَّزُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ] (نهج البلاغه، خطبه ۲۰۴خداوند شما را رحمت کند ، خودتان را مهیا و آماده کنید[فَقَدْ نُودِیَ فِیکُمْ بِالرَّحِیلِمنادی مرگ شماها را دارد صدا می زند ، باید از این دنیا کوچ کرد 

موضوع بحث ما وداع با ماه مبارک رمضان است

یک ماه میهمان خدا بودیم یک ماه سفره هایمان پر از برکت و نور بود یک ماه تمام گوشه، گوشه های خانه هایمان بوی قرآن و دعا می داد ولی اکنون این سفره در حال جمع شدن است.

ماه رمضان ماه دوستی با قرآن است ماه کمک به دیگران و به یاد محرومان بودن، ماه شب زنده داری و بیدار ماندن و بیدارشدن است. ماهی که درهای رحمت و بخشش و استغفار خدا به روی تمامی بندگان گشوده شده است در این ماه تمامی کائنات دست به دست هم داده بودند و یک محیط معنوی بسیار زیبا را برای ما به وجود آوردند اما هزاران افسوس که این دنیای زیبای معنوی در حال اتمام است و با رفتنش برای ما بندگان چیزی جز افسوس و حسرت باقی نمی ماند.

امام سجاد (ع) آخر ماه مبارک رمضان که می‌شد، با سوز و گداز این دعا را می‌خواند و می‌فرمود: ماه رمضان در بین ما اقامت داشت و جای حمد و ثنا بود؛ زیرا به همراه خود رحمت آورد. و رفیق بسیار خوبی برای ما بود. ما در صحبت و همراهی با او به فضایل و نعمتهایی رسیدیم. دوستی بود که به همراهش رحمت و مغفرت و برکت آورد.

عن جابر بن عبد اللّه الأنصاری :دَخَلتُ عَلى رَسولِ اللّهِ (ص)فی آخِرِ جُمُعَهٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ ، فَلَمّا بَصُرَ بی ، قالَ لی : «یا جابِرُ ، هذا آخِرُ جُمُعَهٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ ، فَوَدِّعهُ وقُل :اللّهُمَّ لا تَجعَلهُ آخِرَ العَهدِ مِن صِیامِنا إیّاهُ ، فَإِن جَعَلتَهُ فَاجعَلنی مَرحوماً ، ولا تَجعَلنی مَحروماً .فَإِنَّهُ مَن قالَ ذلِکَ ظَفِرَ بِإِحدَى الحُسنَیَینِ ، إمّا بِبُلوغِ شَهرِ رَمَضانَ [ مِن قابِلٍ] ، وإمّا بِغُفرانِ اللّهِ ورَحمَتِهِ» {بحارالأنوار : ج ۹۸ ص ۱۷۲ }

هر کس این دعا را در این روز بخواند به یکى از دو خصلت نیکو دست مى یابد:

الف :یا به رسیدن به ماه رمضان آینده برای او رقم خواهد خورد .

 ب:یا به آمرزش خدا و رحمت بى انتهایی الهی خواهد رسید..

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم: 

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

در کوره‌های ذوب آهن، ابتدا مواد سوخت‌وسوز مثل ذغال‌سنگ و نفت را می‌ریزند و کوره را روشن می‌کنند تا کوره گُر بگیردوشعله ور شود.بعداً، مواد مورد نظر را برای ذوب در کوره می‌ریزند. همین دو مرحله را قرآن درباره جهنم بیان می‌کند؛ می‌فرماید ما از بیرون هیزم نمی‌آوریم، بلکه همین کفار و سران استکبار و گنهکاران هیزم جهنم‌اند(وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا(جن، آیه ۱۵)- منحرفان و گنهکاران هیزم جهنم خواهند بود در آیه دیگری میفرماید انسان مجرم آتش گیرانه دوزخ است: «وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَهُ»

سه مطلب عرض کنم:

شنبه   ۲    اردیبهشت   ۱ شوال  عید سعید فطر

ابتدا تبریک عرض میکنم

 امام صادق(ع) فرمودند: (إِذَا کَانَ صَبِیحَهُ یَوْمِ الْفِطْرِ نَادَى مُنَادٍ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِکُم‌(الکافی، ج۴، ص۱۶۸) «صبح روز عید فطر، منادى ندا مى‌دهد: “به سوى جایزه‌هایتان بشتابید»در این فرمایش آنچه انسان را به فکر وامی‌دارد این است که ماهیت و حقیقت جایزه‌ای که در روز عید فطر به مؤمنین اعطا می‌گردد چیست؟

امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند: وَ اعْلَمُوا عِبَادَ اللَّهِ أَنَّ أَدْنَى مَا لِلصَّائِمِینَ وَ الصَّائِمَاتِ أَنْ یُنَادِیَهُمْ مَلَکٌ فِی آخِرِ یَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ أَبْشِرُوا عِبَادَ اللَّهِ فَقَدْ غُفِرَ لَکُمْ مَا سَلَفَ مِنْ ذُنُوبِکُمْ فَانْظُرُوا کَیْفَ تَکُونُونَ فِیمَا تَسْتَأْنِفُونَ

ای بندگان خدا بشارت باد بر شما که خداوند گناهان گذشته شما را بخشید؛ پس بنگیرید که چگونه می‌خواهید دوباره شروع کنید

شنبه   ۲ اردیبهشت  تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۵۸ش)

ابتدا تبریک عرض میکنم

ارزیابی‌ها از کارنامه درخشان سپاه از زمان تأسیس تاکنون، نشان می‌دهد سپاه نگهبانی موفق و سربلند برای انقلاب اسلامی، امین و وفادار به امامین انقلاب، فدایی مردم ایران، پشتیبان مستضعفان جهان و دشمن مستکبران عالم بوده است و با توجه به روحیه انقلابی و شهادت‌گونه، هیچ‌گاه در این مسیر منحرف نشده و نخواهد شد.

اشاره ای به دلایل عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از تعرض به مسجد الاقصی

ماه رمضان امسال، برخلاف هرسال، صهیونیستها از ورود به مسجدالاقصی منع شدند. این یک اتفاق جدید بودکه  نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به توصیه مسئولان سرویس‌های امنیتی «اسرائیلی» یهودیان تا پایان ماه رمضان حق ورود به مسجد الاقصی را ندارند. علت این عقب نشینی چه بود ؟

یکی از عوامل مؤثر در اتخاذ این تصمیم نتانیاهو این است که طی روزهای گذشته یهودیان افراطی و شهرک‌نشین به مناسبت عید پِسِح دسته‌دسته در حال بازدید از مسجد الاقصی بودند که استمرار این روند با توجه به تجارب هفته گذشته می‌توانست به درگیری‌های جدیدی دامن بزند.

 عامل مؤثر دیگر که از اولی مهم در تصمیم نتانیاهو به ممانعت از ورود یهودیان افراطی به مسجد الاقصی تا پایان ماه مبارک رمضان فراخوانی گروه‌های مقاومت از فلسطینی‌ها برای حضور در مسجد الاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان است.

این عقب نشینی دو پیام دارد

پیام اول: تسلیم  نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل در برابر گروههای مقاومت فلسطین است که نشان از ضعف این رژیم دارد که این ضعف  به پیروزی ملت فلسطین منجر خواهد شد.

پیام دوم: این عقب نشینی موفقیت‌ها و پیروزی‌های جدید را برای فلسطینی‌ها رقم خواهد زد، و همچنین باعث افزایش وحدت و همبستگی داخلی و خارجی میان فلسطینی‌ها و مشارکت فعالانه آن‌ها در حمایت و صیانت از مسجد الاقصی  خواهد شد

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --