اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک : در حقیقت این انقلاب و جمهوری اسلامی بود که موضوع فلسطین را احیا کرد

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک : در حقیقت این انقلاب و جمهوری اسلامی بود که موضوع فلسطین را احیا کرد

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه۲۵ فروردین چهارمین جمعه ۱۴۰۲مصادف بیست وسوم رمضان المبارک ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. تقوا سه کارکرد روشن دارد.
  2. قرارداشتن در زمرۀ دروغ‌گویان یکی دیگر از عوامل سلب توفیق است.

 .۳ دروغ‌گو از نظر قرآن کریم از هدایت خداوند دور است.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ در حقیقت این انقلاب و جمهوری اسلامی بود که موضوع فلسطین را احیا کرد  .

۲ . بی حجابی پشت صحنه هایی دارد که اگر افراد بدانند ، دست از این رفتار نادرست برمی‌دارند

  1. ارتش جمهوری اسلامی در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و مردم است.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

 ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

قال رسول الله (ص): فَاتَّقُوا اللَّهَ…… إِنَّ تَقْوَى اللَّهِ تُبَیِّضُ الْوُجُوهَ وَ تُرْضِی الرَّبَّ وَ تَرْفَعُ الدَّرَجَات

تقوا سه کارکرد روشن دارد. کارکرد اول تقوا این است که انسانهای متقی، خدا به آنها نورانیت می‏بخشد. کارکرد دوم این است که به انسانهای متقی، رضایت رب و خشنودی پروردگار عطا می‏شود. ویژگی سوم به عنوان کارکرد تقوا، ترفع الدرجه است، انسانهای برخوردار از تقوا درجاتشان، مقامات معنویشان روزبه‏ روز بالاتر می‏رود، امیدواریم در سایه تقوا بتوانیم از این کارکردهای مهم تقوا بهره بگیریم و استفاده کنیم.

در هفته های  گذشته گفتیم مناجات با خدا به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، جذاب و شیرین‌ است که این خود، اما گاهی این شیرینی از کام انسان گرفته میشود.  ماه رمضان میآید و میرود تغییری در ما صورت نمیگیرد از فرصتهای طلایی ماه رمضان استفاده نمیکنیم لیالی قدر را پشت سر گذاشتیم اما آن گونه شایسته بود استفاده نکردیم چرا؟؟

 گفتیم امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به یازده دلیل برای سلب توفیق اشاره میکنند که سه  مورد را تقدیم محضر شما نماز گزاران عزیز داشتم .

علت چهارم:  قرارداشتن در زمرۀ دروغ‌گویان 


«
أَوْ لَعَلَّکَ وَجَدْتَنِی فِی مَقَامِ الْکَاذِبِینَ فَرَفَضْتَنِی»: شاید دیده‌ای که در جایگاه دروغ‌گویانم که از چشم‌ات مرا انداخته‌ای.
دروغ‌گو از نظر قرآن کریم از هدایت خداوند دور است: (غافر/۲۸)«إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ کَذَّابٌ»:  خداوند اسراف‌کار و دروغ‌گو را هدایت نمی‏کند.یکی از مصادیق دروغ، دروغ‌گویی در اظهار بندگی است. علمای اخلاق گفته‌اند: «کسى که هنگام نماز یا هر زمان دیگری مى‏گوید: “وَجَّهْتُ‏ وَجْهِیَ‏ لِلَّذِی‏ فَطَرَ السَّماواتِ‏ وَ الْأَرْضَ”  روى خود را به سوى کسى کردم که آسمان‏ها و زمین را پدید آورده است و در دلش غیر این است یا مى‏گوید: “ایّاک نعبد و ایاک نستعین”  فقط تو را مى‏پرستیم و تنها از تو مدد می‌جوییم؛ درحالی‌که با دلبستگى به دنیا آن را مى‏پرستد، چنین شخصى دروغ‌گوست». این دروغ‌گویی سبب سلب توفیق می‌شود.

 پیامبر اکرم (ص) فرمود: «مؤمن هرگاه بدون عذر دروغی بگوید هفتاد هزار ملک او را لعنت می‌کنند خب وقتی ملائکه فردی را لعنت کنند آیا میتواند از عبادت لذت ببرد؟؟!!

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم: 

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

سوره مبارکه حاقه/آیات شریفه ۳۰ به بعد  خُذُوهُ فَغُلُّوهُ  گویند بگیرید او را و در غل کشید ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ آنگاه میان آتشش اندازید ثُمَّ فِی سِلْسِلَهٍ ذَرْعُها سَبْعُونَ ذِراعاً فَاسْلُکُوهُ   پس در زنجیرى که درازى آن هفتاد گز است وى را در بند کشید

امام صادق علیه السلام فرمود: اگر یک حلقه از آن زنجیرى که دوزخیان را با آن به بند مى‌کشند، بر دنیا نهاده شود، دنیا از شدّت حرارت، ذوب مى‌شود

جمعه   ۲۵ فروردین   ۲۳ رمضان  روز قدس

ابتدا از حضور ….

مسأله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین مسأله جهان اسلام از سال ۱۳۴۱ هـ. ش مورد تأکید امام خمینی رضوان الله علیه قرار داشت  در حقیقت این انقلاب و جمهوری اسلامی بود که موضوع فلسطین را احیا کرد   نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی، سفارت اسرائیل در ایران را تبدیل به سفارت فلسطین کرد و در همه سال‌های حیات طیبه خویش، برای لحظه‌ای از مسأله فلسطین غافل نشده است و در کمک به تحقق آرمان فلسطین هزینه‌های سیاسی و بین‌المللی را هم پرداخته است. البته این موضوع برکاتی را به دنبال داشته است که به یک مورد اشاره میکنم.

اول:  روز قدس باعث شد این مسأله به یک مسأله عمومی تبدیل شود چرا که هر سال مسلمانان برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند، که این امر باعث شده است مسأله فلسطین مردمی بماند و کسی  نتواند آن را از اذهان پاک نماید.

با عنایت به روش وطرح جدید پلیس برای مبارزه با بی حجابی چند جمله ای پیرامون حجاب عرض کنم.

اگر چه انتظار این بود که اقدامات زودتر صورت میگرفت اما به هر حال تشکر میکنم بی‌حجابی گناه فرهنگی بوده، البته پشت صحنه هم دارد که اگر افراد بدانند دشمن در پشت صحنه چه شرارت‌هایی را طراحی کرده، دست از این رفتار نادرست برمی‌دارند،  پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها، فروریختن بنیان خانواده، فروریختن بنیان آرامش روانی جامعه و همچنین آندلوسی کردن ایران است که در دستور کار دشمن قرار دارد، اندلس روزی در زمره‌ کشورهای اسلامی قرار داشت که با همین بی‌حجابی‌ها و فحشا از زمره کشورهای اسلامی خارج شد.

 گاه وقتی از حجاب سخن می‌گوییم، می‌گویند با چند تار موی زنان کار دارند، اما با گرانی‌ها کار ندارند در حالی که بیشترین فریاد برای مقابله با گرانی‌ها و قیمت‌های افسارگسیخته از همین سنگرهای نماز جمعه بوده است؛ گرانی‌های افسارگسیخته هیچگاه مورد قبول نبوده که بخشی از آن در نتیجه جنگ با دشمن، بخشی در نتیجه مدیریت‌های نامناسب و برخی نیز به علت نداشتن نظارت است؛ چگونه می‌شود دو مغازه در کنار هم باشند اما هر کدام یک جنس را با قیمت متفاوت بفروشند؟

عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی یک اصل شرعی مسلّم و خدشه‌ناپذیر است که مورد تصریح قرآن کریم و روایات دینی از چهارده معصوم واقع شده است. حتی ادیان الهی گذشته نیز بر امر عفاف و حجاب تأکید داشته و دارند.ده آیه قرآن کریم راجع به حجاب بوده، اما می‌گویند پیامبر(ص) کجا با بی حجاب‌ها و بی‌نمازها برخورد کرده است؟ این چه مغلطه‌ای است که برخی دارند؟ حکم واجب، واجب بوده و ۱۰ آیه در مورد حجاب داریم.

سه‌شنبه   ۲۹ فروردین   ۲۷ رمضان  روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی

 اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی  زمزمه انحلال ارتش از لانه های منافقین و کمونیست ها بلند شد. اما حضرت امام امام (رض) مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در اولین روزهای شکل گیری خود ناکام گذارد.

 ارتش جمهوری اسلامی اکنون دارای یک ساختار کاملا بومی و ملی است که بر جوانان سلحشور سرباز و افسرانی تکیه دارد که در طول چهل سال گذشته تربیت شده و رشد یافته اند در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و مردم است. این کلمه طیبه الهی هم اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --