اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / همه ی مسئولان فرهنگی و همه ی مسئولانی که مسئولیت امنیتی مردم و کشور را دارند با جدیت قضیه بی حجابی راییگیری کنند

همه ی مسئولان فرهنگی و همه ی مسئولانی که مسئولیت امنیتی مردم و کشور را دارند با جدیت قضیه بی حجابی راییگیری کنند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه عید سعید فطر ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ مصادف بااول شوال المکرم ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مجموعه ورزشی ایثارگران باقرشهر برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. یکى از دستاوردهاى بزرگ ماه رمضان توبه و انابه است.
  2. هر کدام از این گناهان زخمى بر پیکره ى دل و جان ما وارد میکند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ .  از حضور پررنگ شما در مساجد ومراسم لیالی قدر و حضور در راهپیمایی روز قدس  سپاس و قدردانى میکنم

۲ . حجاب و عفاف یکی از آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم سنت نورانی رسول خدا و خاندان عصمت و طهارت بوده است

  1. افرادی که در جامعه بی حجابی میکنند سه دسته اند

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله و اُخَوِّفُکُم مِن عِقابِه.

 ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم. و از عقابش بر حذر می دارم.

عید سعید فطر را به محضر مبارک حضرت بقیهالله الاعظم ارواحنافداه و همچنین به همه مسلمانان عالم و به ملت بزرگ و شریف ایران و به شما نمازگزاران عزیز، تبریک عرض می کنم.

یکى از دستاوردهاى بزرگ ماه رمضان توبه و انابه است؛ بازگشت به خداى متعال. در دعاى شریف ابى حمزه ى ثمالى خواندیم : « وَ أجْمَع بَیْنی وَ بَیْنَ المُصطَفى وَ انْقُلْنی اِلى دَرَجَهِ الَّتوْبَهِ إلَیْکَ » ما را به درجه و مقام توبه برسان که برگردیم. از راه کج، از عمل بد، ازفکربد،ازاخلاق زشت برگردیم.

در دعاى وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد به پروردگار عالم عرضه میدارد: «انت الّذى فتحت لعبادک بابا الى عفوک و سمّیته التّوبه» این باب را باز کردى به روى ما که به سوى عفو تو بشتابیم، از نعمت عفو و رحمت تو بهره ببریم. این در، درِ توبه است؛ اگر خداى متعال راه توبه را به روى بندگان باز نمیکرد، وضع ما بندگان گنهکار خیلى بد میشد. انسان تحت تأثیر غرائز انسانى، هوى هاى نفسانى دچار خطا میشود، دچار لغزش میشود و گناه میکند. هر کدام از این گناهان زخمى بر پیکره ى دل و جان ما وارد میکند. لذا درماه رمضان توفیق پیدا کردیم توبه کردیم ان شاءالله بعداز ماه رمضان این دستاورد را حفظ کنیم.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم: 

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

 اولین مطلبى که وظیفه ى خود میدانم عرض بکنم، سپاس و قدردانى است از شما مردم خوب به خاطر حضور پررنگ شما در مساجد ومراسم لیالی قدر و حضور در راهپیمایی روز قدس  که این عظمت را در برابر چشم جهانیان قرار داد

مطلب دوم: اشاره ای به حجاب و عفاف داشته باشم اگر چه چندین مرتبه در خطبه نماز جمعه صحبت کردم اما با عنایت به جمعیتی که امروز در نماز عید حضور دارید اشاره مجددی دارم

حجاب و عفاف به عنوان یکی از آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم سنت نورانی رسول خدا و خاندان عصمت و طهارت بوده است در فرهنگ ملی و اسلامی ما از جایگاه رفیعی برخوردار است. استقرار بسیاری از شئونات اسلامی در حیات فردی و اجتماعی انسان در سایه حاکمیت فرهنگ عفاف و حجاب امکان پذیر است.اما متاسفانه در ماههای اخیر مورد هجمه دشمنان قرار گرفت و با  توطئه‌ها و ترفندهای مختلف سعی در از بین بردن ارزش‌های حاکم در جامعه اسلامی از جمله حجاب و عفاف هستند.

شعار زن ، زندگی، آزادی ، سر دادند شعار بدی نیست ، اما نه برای فحشا و هرزگی ، نه برای بی حجابی ، نه برای بی قیدی خدا می خواهد به زن شخصیت بدهد حضرت خدیجه را معرفی می کند،حضرت فاطمه را معرفی می کند.

این توقع همه ی مؤمنان است ، زیرا دلواپس و دل نگران هستند از این بد حجابی و بی حجابی که امروز در جامعه وجود دارد ، همه ی مسئولان فرهنگی و همه ی مسئولانی که مسئولیت امنیتی مردم و کشور را دارند با جدیت این قضیه بی حجابی راییگیری کنند.

افرادی که در جامعه بی حجابی میکنند سه دسته اند

دسته اول : افراد مزدورکه  پول می گیرند تا در خیابان واماکن عمومی مثل مترو ترمینالها  بی حجابی را تبلیغ کنند و نشان دهند

دسته دوم: افرادی که ازروی عمد و با هدف عقده گشایی بی حجابی میکنند و با حکم صریح قرآن مخالفت میکنند

دسته سوم: افراد جاهل و غافل ، شاید از مبانی دین راجع به حجاب نمی دانند ، که اینجا لازم است بخشی از جهاد تبیین  در این راه صرف شود، توقع از مسئولان این است که با این حرکتی که شروع شده  جدی تر ورود کنند تا این واجب الهی بیشتر از این مورد هجمه بدخواهان قرار نگیرد.

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --