اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر : ملت ما ثابت کرده که در جنگ اراده ها ،هیچ وقت نخواهد شکست

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقرشهر : ملت ما ثابت کرده که در جنگ اراده ها ،هیچ وقت نخواهد شکست

نماز پرصلابت عبادی سیاسی جمعه اینهفته ۱۷ بهمن ماه  ۹۹ مصادف با ۲۱جمادی الثانی ۱۴۴۲ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر در .مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف.برگزار گردید.

 مردم برگزار شدعناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱ . ۶ سراب بزرگ دنیا در حدیث قدسی از زبان حضرت امیر علیه السلام.

۲ . مردم راحتی می خواهند،من راحتی را در بهشت قرار داده ام.

۳٫ اجابت دعا را در لقمه ی حلال گذاشتم،مردم در قیل و قال و داد و فریاد دنبالش می گردند.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱٫تقوای الهی در این دنیا و در آخرت برای انسان باعث امنیت است. 

۲٫ یکی از شرافت های یک ملت این است که پیشرفت های علمی داشته باشد.

۳٫ از دولت از بابت گرانی ارزاق عمومی این درخواست را داریم که تدبیری کنند

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم ا الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

?????????????

خودم و همه ی شما عزیزان را به تقوای الهی به ذکر و یاد خدا به ترس از پروردگار و توجه به حضرت حق  توصیه می کنم.

موضوع بحث امروز من پیرامون حدیث قدسی است که خدمتتان عرض میکنم،خداوند متعال می فرماید: من شش چیز را در شش جا گذاشته ام؛ اما مردم اشتباهی به جای دیگر می روند. ببینید! اگر به شما گفتند یک گنج در این زمین است شما اشتباهی یک متر و یا نیم متر آن طرف تر را حفر کنیدگنج را پیدا نمی کنی.

امام علی(ع) با موضوع «۶ سراب بزرگ دنیا» گفت: روزی خداوند متعال به حضرت موسی(ع) چنین وحی کرد: «اوحی الله تعالی الی موسی‌بن عمران(ع) قال یا موسی سته اشیاء فی سته مواضع والناس یطلبونها فی سته اشیاء فلم‌یجدوه ابداً»، شش چیز را در شش چیز قرار دادم، اما مردم شش جای دیگر آنها را طلب می‌‌کنند و به مقصد هم نمی‌‌رسند.   مواضع العددیه ص ۳۰۹

یا موسی «سته اشیاء وضعتها فی سته مواضع»،شش چیز من خدا،شش جا برایش مشخص کرده ام،اما مردم اشتباهی جاهای دیگر دنبالشان می گردند،

موضع اول: «إنّی وَضَعْتُ الرَّاحَهَ فِی الْجَنَّهِ وَ هُمْ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا »

موسی مردم راحتی می خواهند،من راحتی را در بهشت قرار داده ام،ولی این ها در دنیا دنبالش می گردند،اصلا نمی شود،دنیا دار راحتی نیست،تا می آیی بگی جوان هستی،ریش هایت سفید می شود،تا می آیی بگی سلامت،مریض می شوی،اصلا شما یک آدم بی درد در این عالم پیدا کن،اگر پول داراست،می گوید نمی توانم بخورم مرض قند دارم،اگر سالم است،می گوید پول ندارم بخورم(ندارم)،درهم داران عالم را گفت کرم نیست / کرم داران عالم را درهم نیست،

اصلا بگردید در زندگی مردم یک بی درد بی درد پیدا کنید،اصلا نمی شود،« الدنیا دار بالبلاء محفوفه »اصلا شاکله ی دنیا این طور هست که فقدان دارد،تا می آیی یک مقدار سر و سامان بدهی،می بینی یک دفعه پدر خانواده از دنیا رفت،بچه خانواده تصادف کرد افتاد درخانه،لذا فرمود:من راحتی را در بهشت گذاشتم،نمی گویم در دنیا راحت نباش،اما نگاهت به دنیا،نگاه راحتی دائم نباشد

موضع دوم:«إِنّی وَضَعْتُ الرَّفْعَه وَالدَّرَجَه فِی التَّوَاضُعِ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی التَّکَبُّرِ »

موسی مردم اشتباه می کنند،من رفعت و عظمت را در تواضع گذاشتم،این ها در تکبر دنبالش می گردند؛آدم متکبر زمین می خوردمی فرماید:من متکبر را زمین می زنم ؛فرعون زمین نخورد؟! قارون زمین نخورد؟! صدام که می گفت من شش روز ایران را فتح می کنم،با ذلت بالای دار نرفت؟!ترامپ احمق و دیوانه متکبر که حتی حاضر نشدند در کاخ سفید بماند با خواری رفت .

موضع سوم:إنّی وَضَعْتُ الْعِزَّه فِی قِیَامِ اللَّیْلِ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی اَبْوَابِ السَّلَاطِینَ »

موسی من عزت را در نماز شب گذاشتم،پاشو نماز شب بخوان عزت پیدا می کنی،چرا؟چون کسی نیست که ریا بکنی،چون سخت است،کندن از رختخواب مشکل است،پشت پا زدن به خواب گرم مشکل است،خودت را جدا کن سرت را به سجده بگذار،بگو« الهی ان عبدک الذلیل»،آن وقت من عزت بهت می دهم،تو دربار شاه ها و در خدمت گذاری پول دار ها دنبال عزت می گردی،اشتباه می کنی؛یک عمری صدام ، محمد رضا پهلوی سنگ آمریکایی ها رو به سینه میزد ،حمایت کردند از او؟!!

فرمود:من عزت را در نماز شب گذاشتم،امام هم بلند می شد در دل شب در جماران با خدای خودش مناجات می کرد،درسته امروز امام نیست در بین ما،اما امام با چه عزتی رفت؟صدام با چه ذلتی؟! عزت را در نماز شب گذاشتم.

موضع چهارم:« إنّی وَضَعْتُ الْغِنَی فِی الْقَنَاعَه وَالنَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی کَثْرَه الْمَعْرُوضِ وَلَمْ یَجِدُوهُ اَبَداً »

من بی نیازی و ثروت را در قناعت گذاشتم،امروز در جامعه ی ما مبتلا به مسابقه ی چشم و هم چشمی هستیم

بعضی از این خانواده هایی که جهیزیه تهیه می کنند، واقعا بعضی از این مبلمان ها،بعضی از این سرویس های چوب،بعضی از این سرویس های چینی،واقعاً نیاز نیست.

«موضع پنجم: اِنّی وَضَعْتُ الْعِلْمَ فِی الْجُوعِ وَ الْجَهْدِ وَ هُمْ یَطْلُبُونَهُ فِی الشِّبَع »

من علم را درگرسنگی گذاشتم ،شکم سیر که خیلی فهم درسی ندارد،به این معنا که اگر کسی خیلی شکم باره شد درس نمی فهمد،اگر کسی خیلی دنبال شکم باره ای بود،احساس فهم و منطق نمی کند؛فرمود:من علم را در گرسنگی گذاشتم مردم در سیری دنبالش می گردند.

موضع ششم: « إنّی وَضَعْتُ اِجَابَه الدُّعَاءِ فِی لُقْمَه الْحَلَالِ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی الْقِیلِ وَ الْقَالِ »

من اجابت دعا را در لقمه ی حلال گذاشتم،مردم در قیل و قال و داد و فریاد دنبالش می گردند،فکر می کنند که اگر کنار حرم امام رضا (علیه السلام)جیغ بزند دعایش زودتر مستجاب می شود،نه خانم جیغ می زنی صدایت را نامحرم می شنود،حرام است،فکر می کند اگر خودش را به پای ضریح برساند ،دعایش مستجاب می شود،حالا پنج نفرهم له کند و فشار بیاورد و اذیت بکند!!نه اقا زیارت آداب دارد،دعا آداب دارد،من اجابت دعا را در مسئله ی لقمه ی حلال گذاشتم.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.تقوای الهی در این دنیا و در آخرت برای انسان باعث امنیت است.« إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی مَقَامٍ أَمِینٍ »(دخان-آیه۵۱)اینکه انسان در ابدیت خودش دارای امنیت باشد موضوع کوچکی نیست. خداوند متعال از آخرت و حساب و کتاب آن به نحوی صحبت نموده است که حتی حضرت پیامبر(ص)و تمام پیامبران از آن ترسیده اند. خداوند متعال به حضرت پیامبر(ص) صراحتاً دستور می دهد که اعلام کند که از آخرت ترس دارد،« قُلْ إِنِّیَ أَخَافُ»(انعام-آیه۱۵) این از خصوصیات اهل تقواست که حتی وقتی تمام تکالیفی که بر عهده دارند انجام می دهند، باز هم در درونشان ترس وجود داردنمی دانم عاقبتم چطور خواهد شد

چهارشنبه     ۲۲ بهمن     ۲۷ جمادی‌الثانی    

انقلاب اسلامی     پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و سقوط رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی (۱۳۵۷ش).

عزیزان شأن و شرف یک ملت و اینکه بخواهد ارزشش بالا برود به چند عامل بستگی دارد ،آنها معیار و شاخص هستند و انقلاب اسلامی تمام آنها را برای کشور و ملت ما ایجاد نموده است.


اولین مورد نهضت علمی است.

یکی از شرافت های یک ملت این است که پیشرفت های علمی داشته و بتوانند بنیه ی علمی مملکت را افزایش دهند. الایان اگر هر ملتی با تحولات علمی پایاپای حرکت نکنند در برابر عمل انجام شده قرار خواهند گرفت و ملت نمی تواند بر آینده مملکت خودشان برنامه ریزی کنند و حاکمیت ملی خود را حفظ نمایند. شرافت بزرگ یک ملت آن است که بتوانند در تولید دانش جهانی سهیم باشند و این امر را انقلاب اسلامی در سطحی عالی برای ملت ما به ارمغان آورده است .


دومین معیار در بیان عظمت یک ملت آن است که دموکراسی حقیقی در بین آنها حاکم باشد .

یعنی در تمام شئون کشور رأی ملت و خرد جمعی حاکم بوده و برای نظر ملت احترام قائل باشند. به تعداد سالهای پس از انقلاب در کشور ما انتخابات برگزار شده است،در دنیا نظیرش را نمی توان یافت، تمام رده های مدیریتی به برکت انقلاب با رأی مردم انتخاب شده است. این بزرگترین احترام به ملت است و اگر این حق از او گرفته شود بزرگترین اهانت به حساب می آید. اهانت هایی را که در زمان شاه به ملت ما شد هیچگاه فراموش نمی کنیم. هویدای بهایی در تلویزیون اعلام کرد:” به شاه شخص اول مملکت نگویید این تعبیر غلطی است، در این کشور مگر شخص دومی هم وجود دارد که به شاه می گویید شخص اول!”.

یه نکته پایانی عرض کنم و بحثم تمام  ملت ما ثابت کرد که در جنگ اراده ها ، اراده شان هیچ وقت نخواهد شکست. این موضوع در این روزگار موضوعی بی نظیر است. چه بسیار فشارها ، ریاضت ها و محرومیت ها و چقدر محاصره ها که به این ملت تحمیل شده است. مراکز تحقیقاتی دنیا به دنبال جواب این سوال هستند که چطور بعد از این همه تحت فشار قرار دادن یک ملت، با این عظمت از تراث خودشان حمایت می کنند.

در این خصوص دشمن خاطرش جمع باشد که اگر در ۲۲ بهمن اجازه راهپیمایی به صورت سالهای قبل باشد،که متاسفانه به خاطر شیوع کرونا امکانش نیست!! باز دشمن انگشت حیرت به دندان خواهد گرفت. ملت ما در بصیرت فوق‌العاده است.

اما از دولت از بابت گرانی ارزاق عمومی این درخواست را داریم که تدبیری کنند . مدیریت چند رقم جنس پرمصرف غذایی که سفره قشر متوسط و پایین را تأمین می کند، مسأله سختی نباید باشد.

البته بخشی از گرانی‌ها را مربوط به مسائل جهانی است اما بخشی دیگر از گرانی‌ها در اثر بی توجهی و بی برنامگی به وجود آمده که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.امید است با اهتمام جدی مجلس و دولت از گرانی‌های افسار گسیخته جلوگیری کنند.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --