اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک :دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک :دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه۱۸ فروردین سومین جمعه ۱۴۰۲مصادف شانزدهم رمضان المبارک ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
  1. حقیقت عبودیّت وبندگی چیست؟
  2. اگر بنده خدا تدبیر امور خود را به مدبرش بسپارد، مصائب و مشکلات دنیا بر وى آسان می‌گردد.
 .۳ روی‌گردانی از یاد خدا در دنیا پیامدهای فراوانی دارد که مهم ترین آنها، قساوت قلب و سنگدلی است.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱ . نمازگزاران عزیز!مسئولین عزیز ! ثروت و قدرت، در قیامت کارآیى ندارد.
۲ . خداوند شب قدر را برای این گذاشته است که انسان جبران مافات کند وگذشته را جبران کند .
  1. دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

 ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.
 مَنْ قَلَّ وَرَعُهُ مَاتَ قَلْبُهُ وَ مَنْ مَاتَ قَلْبُهُ دَخَلَ اَلنَّارَ(هر کس ورعش کم شود قلبش می میرد و آنکه قلبش بمیرد داخل آتش می گردد. ( حکمت ۳۴۹)
در جمعه گذشته گفتیم مناجات با خدا به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، جذاب و شیرین‌ است که این خود، موهبتی از طرف خداوند است  اما گاهی این شیرینی از کام انسان گرفته میشود. ازبان امام سجاد (ع) به علت آن اشاره کردیم
 که چرا این توفیق از ما گرفته میشود چرا ماه رمضان میآید و میرود تغییری در ما صورت نمیگیرد چرا از فرصتهای طلایی ماه رمضان استفاده نمیکنیم چرا سحرهای ماه رمضان، لحظه لحظه ماه رمضان که لبریزاز فیوضات الهی است نمیتوانیم استفاده کنیم؟؟
گفتیم امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به یازده دلیل برای سلب توفیق اشاره میکنند که یک مورد را تقدیم محضر شما نماز گزاران عزیز داشتم و آن دوری از درگاه الهی به واسطه گناه ومعصیت بود.


اما مورد دوم: سبک‌دانستن حق بندگی
«أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیتَنِی مُسْتَخِفّاً بِحَقِّکَ فَأَقْصَیتَنِی‏»: شاید مرا چنین دریافته‌ای که حقّ‌ات را سبک دانسته‌ام که دورم کرده‌ای.
سبک شمردن حقوق الهی آفت بسیار بزرگی است. امیرالمؤمنین (ع) فرمود «أَشَدُّ الذُّنُوبِ مَا اسْتَهَانَ بِهِ صَاحِبُهُ»؛ یعنی شدیدترین گناه، آن است که صاحبش، آن گناه را سبک بشمارد.
راوی می‌گوید: ازامام صادق (ع)پرسیدم: حقیقت عبودیّت وبندگی چیست؟ حضرت فرمود: حقیقت عبودیت و بندگى سه چیز است:
اوّل این‌که بنده در آنچه خدا بر او منّت گذاشته و بخشیده است براى خود مالکیت نبیند، بدان جهت که بندگان را ملکى نیست، مال را مال خدا می‌دانند، و آن‌را در جایى که خدا فرموده است قرار می‌دهند. بنابراین، اگر بنده خدا براى خودش ملکیتى را در آنچه که خدا به او سپرده است نبیند، انفاق نمودن بر او آسان می‌شود.
دوم: این‌که بنده خدا براى خودش مصلحت اندیشى و تدبیر نکند. اگر بنده خدا تدبیر امور خود را به مدبرش بسپارد، مصائب و مشکلات دنیا بر وى آسان می‌گردد.
سوم: این‌که تمام مشغولیاتش منحصر شود به آنچه که خداوند او را بدان امر نموده، یا از آن نهى فرموده است.
زمانى که به آنچه خداوند به وى امر کرده و نهى نموده است اشتغال ورزد، دیگر فراغتى نمی‌یابد تا مجال و فرصت خودنمایى و فخر نمودن بر مردم پیدا نمایدو خشنود کن؛  

مورد سوم: روی‌گردانی از یاد خداوند
«أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیتَنِی مُعْرِضاً عَنْکَ فَقَلَیتَنِی»: شاید دیده‌ای از تو روی‌گردانم؛ بدین‌سبب بر من غضب کرده‌ای.
روی‌گردانی از یاد خدا در دنیا پیامدهای فراوانی دارد که مهم ترین آنها، قساوت قلب و سنگدلی است. خداوند می‌فرماید: «أَ فَمَنْ شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ فَهُوَ عَلى‏ نُورٍ مِنْ رَبِّهِ فَوَیلٌ لِلْقاسِیهِ قُلُوبُهُمْ مِنْ ذِکْرِ اللَّهِ أُولئِکَ فی‏ضَلالٍ مُبینٍ»:  آیا کسى که خدا سینه‏اش را براى اسلام گشاده کرده است و بر فراز مرکبى از نور الهى قرار گرفته [هم‌چون کوردلان گمراه است؟] واى بر آنان که قلب‌هایى سخت در برابر ذکر خدا دارند؛ آنها در گمراهى آشکارى هستند. بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف مؤمنان، یاد خداست؛ چنان‌که خداوند می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً»:   اى کسانى که ایمان آورده‏اید، خدا را بسیار یاد کنید.
یکی از علما که در قید حیات است میگوید عازم زیارت بیت‌الله الحرام بودم، برای خداحافظی محضر علامه طباطبایی رفتم. عرض کردم: عازم بیت اللَّه هستم، آمده ام خداحافظی ‌کنم. بعد عرض کردم: نصیحتی بفرمایید که در این سفر توشه راه من باشد. این آیه مبارکه را به عنوان نصیحت و به عنوان توشه راه قرائت کردند و فرمودند: خدای سبحان می‌فرماید: «فاذکرونی اذکرکم»به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. فرمود: به یاد خدا باش تا خدا به یادت باشد. اگر خدا به یاد انسان بود، انسان از جهل نجات پیدا می‌کند. اگر در کاری مانده است، خداوند یاری میکند اگر خدای قدیر به یاد انسان بود، هرگز انسان عاجز نمی‌شود و نمی‌ماند. اگر در مشکل اخلاقی هم گیر کرد، خداگره اخلاقی را هم می‌گشاید و انسان را از آن مشکل رهایی می‌بخشد.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم: 
ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم
هنگامى که بیمارى هارون عباسی در خراسان شدید شد و اطباء به او گفتند که دیگر از این بیماری نجات نخواهد یافت و خواهد مُرد. او دستور داد در کنار بسترش قبری براى من آماده کنند، سپس نگاهى در قبر کرد و این آیات را تلاوت نمود: «ما أَغْنى‌ عَنِّی مالِیَهْ هَلَکَ عَنِّی سُلْطانِیَهْ‌» ثروتم عذاب را از من دفع نکرد، قدرت و توانم از دست رفت.و در همان روز از دنیا رفت(سفینه البحار، ج۱، ص۵۲۳، ماده رشد).نمازگزاران عزیز!مسئولین عزیز ! ثروت و قدرت، در قیامت کارآیى ندارد.
در دنیا بودند افرادی که ملیاردها ثروت‌ کسب‌ کردند که‌ یک‌ ریال‌ از آن‌ را نتوانستند با خود ببرند؛ تمام‌ اهل‌ دنیا یار و یاور انسان‌ باشند در وقت‌ ورود عزرائیل‌ یک‌ نفر را با خود نمی‌توانند ببرند، حتی در حال‌ مردن هم نمیتوانند به‌ او کمکی‌ بنمایند.تنها چیزی که انسان را کمک میکند تقواست ، عمل صالح است ، اطاعت است و عبادت است لذا هم خودم را وهم شما…..

مطلب اول: پیرامون لیالی قدر است
در آیات قرآن از میان ماه‌هاى سال، تنها نام ماه رمضان آمده است. و با وجود آنکه ماه رمضان جزو ماه‌هاى حرام نیست امّا در قرآن از آن همراه با احترام خاصى یاد شده است (شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ ..بقره: ۱۸۵)
عظمت ماه رمضان  هم بدین جهت است که این ماه داراى ویژگیهای خاص است یکی از آنها «خَیرٌ مِن اَلفِ شَهرٍ»
درباره همین نکته که شب قدر بیشتر از هزارماه برکت دارد، مطلبی عرض کنم این‌که چرا خدا شب قدر را از هزار ماه برتر کرده است؟ این‌که بیش از عمر انسان هشتادساله برکت داشته باشد! شخصی را فرض کنید که صد سال سن داشته باشد و در این سن تازه از خواب غفلت بیدار شده است و می‌گوید، صد سال از عمرم به هدر رفت، چطور گذشته را تدارک کنم؟!
خداوند شب قدر را برای همین گذاشته است. انسان بتواند تدارک کند، جبران مافات کند گذشته را جبران کند . ثواب هزار ماه را یعنی هشتاد و چهار سال را به انسان می‌دهد. یک شب قدر را به یاد خدا سپری کنیم، در قبال آن، هشتاد و چهار سال به یاد ما است. چرا خداوند این کار را می‌کند؟ این از بزرگی خداوند است. یک شب را گذاشته است که این یک شب را قدر بدانیم. هیچ مولایی نسبت به بندگانش این طور رفتار نمی‌کند. در دعای افتتاح دارد : «فَلَمْ اَرَ مَوْلاً کَریماً اَصْبَرَ عَلی عَبْدٍ لَئیمٍ مِنْک»خدایا هیچ مولای کریمی چون تو را ندیده‌ام که این همه صبور باشد و بنده پستی چون من را تحمل کند.

                                        باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ                              گر کافر و گبر و بت‌پرستی باز آ
                                         این درگه ما درگه نومیدی نیست                             صد بار اگر توبه شکستی باز آ
۲۱ رمضان مصادف با شهادت جانسوز حضرت امیر
در فرازی از وصیت نامه(نامه۴۷)می‌فرماید: «أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَیْنِکُم‌».سه توصیه محوری و حیاتی دارند
محور اول:تقواست تقوا روح همه ارزش‌ها و اساس و محور همه آنها است. از این رو اگر هزار بار هم تکرار شود جا دارد.
«محور دوم:نَظْمِ أَمْرِکُم» حضرت چه خطرى را براى جامعه اسلامى احساس مى‌کند که بلافاصله بعداز سفارش به تقوا با جمله «نَظْمِ أَمْرِکُم» مى‌خواهند جلوى آن را بگیرند؟ آیا بحث بى‌نظمى است ، هرج و مرج است ، به‌هم‌ریختگى و حساب و کتاب نداشتن کارها ست ؟ علاوه بر اینکه در زندگی فردی نظم در امور لازم است مفهوم اجتماعی هم مراد ومنظور است که در امور اجتماعی «وحدت و پیوستگی» به‌دست می‌آید. لذا باید بگوییم یکی از مهم ترین دغدغه های امیرالمؤمنین در روزهای پایانی عمرشریفشان وحدت و اتحاد است

استفاده کنم امروزدشمن تلاش می‌کند تا به کم‌ حجابی‌ و بی حجابی دامن بزند و در مقوله حجاب تفرقه‌اندازی در جامعه را دنبال می‌کند
ضعیف کردن بعد معنوی انقلاب ، دوقطبی سازی جامعه و ایجاد تشتت، ناامید کردن مردم نسبت به نظام ودولت انقلابی و به جان هم انداختن بچه‌های حزب‌اللهی ازجمله اهداف دشمن است که باید در این زمینه با بصیرت و آگاهی عمل کرد.
رعایت حجاب و پوشش امری قانونی است .همه افراد دغدغه‌مند حجاب باید ضمن حفظ وحدت و تلاش برای آرامش جامعه از قانون حجاب و مجریان این قانون حمایت کنند.
دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید که نتیجه آن، می‌تواند تفرقه و یا انفعال خطرناک در برابر اباحه‌گری، باشد لذا در جبهه انقلاب نباید تفرقه ایجاد شود‌، باید یکپارچه و یکدست در مقابل عارضه کشف حجاب با به‌کار گرفتن همه ابزارهای قانونی و مردمی به درستی عمل کنیم.

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --