اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:امروزهنگام«اقدام وعمل»برای بهبودوضع اقتصادی کشورواوضاع معیشتی مردم است.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:امروزهنگام«اقدام وعمل»برای بهبودوضع اقتصادی کشورواوضاع معیشتی مردم است.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد دردومین جمعه سال ۱۳۹۵همزمان با ۱۳فروردین وروزطبیعت نمازجمعه پرصلابت جمعه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهوباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.امام جمعه محترم دربخشی ازخطبه دوم یادآورشدند:یک مسئله هم در اقتصاد مقاومتى، مدیریت مصرف است. مصرف هم باید مدیریت شود. این قضیه‌‌ى اسراف و زیاده‌‌روى، قضیه‌‌ى مهمى است. اما حالا چگونه باید جلوى اسراف را گرفت؟ فرهنگ‌‌سازى لازم است، اقدام عملى هم لازم است. فرهنگ‌‌سازى‌‌اش بیشتر به عهده‌‌ى رسانه‌‌هاست. واقعاً در این زمینه، هم صدا و سیما در درجه‌‌ى اول و بیش از همه مسئولیت دارد، هم دستگاه‌‌هاى دیگر مسئولیت دارند.

عناوین خطبه اول:

۱-علم،عصمت،جمال وارتباط معنوی باجامعه ازشرایط الگو قرارگرفتن است.

عناوین خطبه دوم:

۱- اســــــــــلام، با خرافه و اعتقاد به نحسی روز سیزده نوروز مخالف است.

۲- شعــار امسال را هــــم دولت، هــــم مجلس وهــــم مردم باید جدی بگیرند.

مشــــــــروح خطبـــــــــــه اول:

    أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

images

گفتیم در ایامی که به سر می بریم آغاز سال جدید و اینکه، ایام متعلق است به صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها گفتیم به فرازهایی از زندگی فاطمه زهرا (س) اشاره می کنم.هفته گذشته به سخنی ازرسول گرامی اسلام اشاره کردم که در توصیف اهل بیت و صدیقه طاهره بود.

امام صادق(علیه السلام ) نسبت به علم حضرت زهرا(سلام الله علیها) اظهار فخر می کند و می فرماید در پیش ماست مصحف فاطمه(سلام الله علیها) ،آن مصحفی که به خاطر آن همه  به ما محتاج هستند و ما به هیچ کس محتاج نیستیم. در بیان عصمت حضرت باید بگویم که پیامبر(ص) فوق عصمت بودن فاطمه(س)را امضاء نموده و فرموده است”ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها”. در وصف جمال او باید بگویم که پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود که اگر تمام زیبایی های دنیا را جمع کنند و بخواهند آن زیبایی ها را متجسّم نمایند و نشان دهند، فرزند من زهرا(سلام الله علیها) خواهد شد. پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود فرزند من زهرا(سلام الله علیها) حوراء انسیّه است، یعنی حوراء است ولی در شکل انسان.  ارتباط معنوی حضرت با شیعیان در حدی است که امام صادق (علیه السلام) به شخصی فرمود فلان کار خلاف را انجام نده، مادر من حضرت زهرا(سلام الله علیها) ناراحت می شود، آن شخص گفت مادرتان حضرت زهرا(سلام الله علیها) خیلی وقت است که از دنیا رفته است، آیا متوجه می شود که من چکار می کنم که از آن ناراحت بشود؟ به جواب توجه کنید و لذت ببرید و به این تاج فخر و شرفی که بر سر شیعه گذاشته اند افتخار کنید، امام صادق(علیه السلام ) فرمود:”ای والله یبلغها فیشق علیها” به خدا قسم هرکاری انجام می دهید به محضر مادرم حضرت زهرا(سلام الله علیها) می رسد و بر ایشان خیلی سنگین می آید. چرا فردی این گونه مثلاً به خیابان می آید و خودش را در نگاه دیگران جستجو می کند، از این فتنه و فساد، این کجی و انحراف به خدا پناه می بریم. آیه قرآن را بخوانید« وَنَبْلُوَ أَخْبَارَکُمْ »(محمد-آیه۳۱) تمام اخبار شما را می گیریم و خبر شما در دست ماست.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم«أُوصِیکُمْ ونًفسی بِتَقْوَی اللَّهِ فَإِنَّهَا حَقُّ اللَّهِ عَلَیْکُمْ»

جمعه۱۳ فروردین روز طبیعت‌

سیزدهم فروردین ماه هر سال، روز پایان جشن های نوروزی است. در این روز، مردم بنا بر سنتی فرهنگی، از خانه ها بیرون می آیند و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت، ودر کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند. این روز زیبا را، «روز طبیعت» نام گذاری کرده اند؛ روزی که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای نیکو، بکوشیم آن را به زباله دانی همگانی تبدیل نسازیم و به همه نشان دهیم که «روز طبیعت» فقط یک شعار نیست؛ بلکه نشانه شعور بالای مردمی است که می خواهند سال های سال از این طبیعت زیبا بهره مند گردند.

همه نعمت های خداوندگاری، در دست ما انسان ها امانت است و باید آن را برای نسل های بعد حفظ کنیم و سالم به آن ها بسپاریم. یکی از این نعمت ها، طبیعت شگفت این سرزمین و منابع طبیعی فراوان آن است که باید امانتداران خوبی برای آن باشیم.

به این نکته هم اشاره کنم که دین مبین اسلام، با خرافه و اعتقاد به نحسی روز سیزده نوروز مخالف است؛ وگرنه، رفتن به دل طبیعت، جلابخش روح است و جان را مصفا می کند. به هرحال ما ایرانی ها، عید نوروز را دوست داریم و آن را جشن می گیریم، اما جشن ما، یک جشن سالم است البته بعضی از مراسم هست که قابل اصلاح نیست. مثلاً اسلام درباره مراسم خرافی از روی آتش پریدن، حرفی ندارد وآن راتأیید نمی کنداما هیچ اشکالی نمی بیند که مردم، فرض بفرمایید در مناسبتی از مناسبت های عید، به فضای باز بروند، با سبزه و طبیعت و صحرا دیداری تازه کنند، و طبیعت را با یکدیگر نزدیک کنند و لذت صحیح و سالم ببرند؛این هامانعی ندارد

چهارشنبه۱۸ فروردینروز سلامتی (روز جهانی بهداشت)

دین مبین اسلام، اهمیت زیادی برای انسانها قائل است و با وضع قوانین بهداشتی ، نسبت به حفظ سلامت افراد، برنامه ریزی کرده است.البته لازم است عرض کنم که تندرستی فقط سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان افراد و سلامت جامعه نیز اهمیت زیادی دارد وهرکدام ازاینها بریکدیگرتاثیرمتقابل دارند.ا

دراسلام کلیه مسائل بهداشتی مانند بهداشت فردی، بهداشت محیط، بهداشت روانی، بهداشت اجتماعی و … مطرح شده وبسیاری ازمباحث که هنوزعلوم تجربی امروز به آنها نرسیده است به طوروسیعی مورد توجه قرار گرفته است. مثل تاثیرمعنوی حلال و حرام، نجاست و پاکی و…

اشاره دیگری به عنوان سال جدید

یک مسئله هم در اقتصاد مقاومتى، مدیریت مصرف است. مصرف هم باید مدیریت شود. این قضیه‌‌ى اسراف و زیاده‌‌روى، قضیه‌‌ى مهمى است. اما حالا چگونه باید جلوى اسراف را گرفت؟ فرهنگ‌‌سازى هم لازم است، اقدام عملى هم لازم است. فرهنگ‌‌سازى‌‌اش بیشتر به عهده‌‌ى رسانه‌‌هاست. واقعاً در این زمینه، هم صدا و سیما در درجه‌‌ى اول و بیش از همه مسئولیت دارد، هم دستگاه‌‌هاى دیگر مسئولیت دارند.

مقام معظم رهبری دردیدارمداحان وذاکرین اهل بیت درهفته گذشته هم اشاره داشتند که :«تکرار حرف‌ها و شعارها، کسالت‌بار می‌شود»

اینکه  عده‎ای چند تا بنر تو خیابانها نصب کنند وچندهمایش و تمام!!! شعار امسال را هم دولت، هم مجلس وهم مردم باید جدی بگیرند بنابراین هنگام «اقدام و عمل» برای بهبود وضع اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم است.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --