اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: آمریکاییها جزمنطق زوروزورگویی چیزدیگری را نمیشناسند.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: آمریکاییها جزمنطق زوروزورگویی چیزدیگری را نمیشناسند.

نمازپرصلابت جمعه اینهفته ۲۱/۰۱/۱۳۹۴درمصلی حسن آبادفشافویه باحضوراقشارمختلف مردم وبه امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری امام جمعه محترم برگزارگردید .امام جمعه محترم دربخشی ازسخنان خوددرخطبه دوم گفتند:آمریکایی ها جزمنطق زور وزورگویی وظلم چیزدیگری را نمیشناسندمنطق آنها این است که همه دولتها و به تبع آن ها همه ملتها را میخواهد وادار کند تا منطق زور و ظلم و بی انصافی او را بپذیرند و از همان راه حرکت کنند. که ملت ایران زیربارظلم نرفته ونخواهدرفت
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
مشروح خطبه اول:
بسم الله الرحمن الرحیم

IMG_3475
همه شما برادران عزیز و خواهران گرامی نمازگزار را به تقوای الهی توصیه می کنم. امیدواریم که خداوند در راه رسیدن به همه ارزش های الهی مدد و یاریمان کند و ما را به این سمت هدایت کند.
امروزولادت حضرت زهرا (س) ۲۰جمادی الثانی و روز زن هست درخطبه پیرامون حضرت زهرا (س)وچندآیه که مصداق آن حضرت زهراست صحبت میکنم:
در زمان ولادت حضرت زهرا (س) چشمان ساکنان مدینه و مکه به خانه پیامبر دوخته شده بود. زمان حمل فرا رسید، خدیجه از زنان قریش در امر وضع حمل کمک خواست اما بخاطر سابقه نارضائى از وصلت ایشان با پیامبر (ص) و شاید هم نارضائى از تغییرعقیده و مذهب او کمک به او را نپذیرفتند. حزن و اندوه خدیجه فزونى یافت و بنا بر آنچه که نوشته‏اند ناگهان در باز شد و جمعى از زنان بر او وارد شدند. از بین آنان زنى رو به او کرد و گفت اى خدیجه محزون مباش.خداى تو،ما را به سوى تو فرستاد و ما خواهران و یاران توایم. بدین سالن به کمک خدیجه پرداختند تا فاطمه را به دنیا آورد. زمانی که مولود قدم به عرصه وجود گذاشت ، مخصوصا که این مولود دختر بود زنان به شادی در مکه پرداختند ، نه از باب ولادت بلکه به این دلیل که مولود دختر است و به زعم آنان پیامبر (ص) ابتر است و عقبه ای ندارد. این تفکر می رفت که قسمتی از شبه جزیره عربستان را فرا بگیرد که به صورت اعجاز ، آن هم در باب فاطمه (س) سوره کوثر نازل شد.
«بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـنِ الرَّ‌حِیمِ ، إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ » (سوره مبارکه کوثر)
یا رسول الله (ص) ما به تو خیر اکثر دادیم . ما به تو کوثر دادیم. ای پیامبر (ص) به برکت این نعمت بزرگ دوکار انجام بده . نماز بگذار و شتر قربانی کن بر این عزت و این عظمت . ای پیامبر (ص) آنها ابتر هستند . به زودی خواهیم دید که نسل فاطمه در دنیای هستی آنقدر زیاد خواهند شد و هر کدام چراغی برای هدایت جامعه خواهند شد.
قرآن و فاطمه (س): فاطمه (س) مصداق آیات قرآن است و نسل و ذریه‏اش مصداق تفسیرى آن‏ها و این پیوندى ملکوتى بین قرآن و فاطمه (س) و ذریه اوست. اما برخی از آن آیات .
۱- مصداق خیر کثیر:
خدا در قرآن او را کوثر یا خیر کثیر نامید و اساس نزول آن کوتاه کردن شر سخن مشرکان از سر پیامبر بود. او مصداق آیه« انا اعطیناک الکوثر (۱)» (سوره کوثر) است و شماتت کنندگان پیامبر مصداق ابترند، فاطمه خیر کثیر است و مجسمه خیر، استوانه برکت است و اسطوره بالندگى .
۲- مصداق آیه تطهیر:
او مصداق آیه « انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیراً (۳۳)» (سوره احزاب) در قرآن است. خدا فاطمه (س) را مطهر کرده است.
۳- مصداق آیه ایثار و اطعام:
او مصداق آیه شریفه قرآن است که: « و یؤثرون على انفسهم و لو کان بهم خصاصه (۹)» (سوره حشر) و مصداق آیه «و یطعمون الطعام على حبه مسکیناً و یتیماً و اسیراً(۸)» (سوره دهر). اوست که به همراه على و فرزندان خود و فضه افطارى خود را در راه خدا داد و با آب روزه را افطار کردو این عمل تا سه روز پى در پى ادامه یافت.
۴- مصداق ذى القربى:
او از نظر خویشاوندى دختر پیامبر و نزدیکترین خویشاوند اوست. پس مصداق همان ذى القربائى است که در قرآن مودت او درخواست شده « قُل لا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبَى (۲۳)» (سوره شوری) جز فاطمه (س) چه کسى است که خون پیامبر را در رگهاى خود داشته باشد و بضعه رسول و پاره تن او باشد؟ از او خویشاوندتر کیست؟
فطمه (س) عزت و عصمتی پیش خدا دارد. فاطمه (س) سیده النساء العالمین است .
امیدواریم خداوند حق فاطمه (س) را بر ما حلال کند. زنان مرید فاطمه (س) در همه زمینه های زندگی در بعد طهارت روح و جسم و عفت و عزت و شوکت به حضرت فاطمه (س) افتدا کنند.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
مشروح خطبه دوم:
امیرالمؤمنین علی علیه السلام ازپیامبر اسلام نقل میکند که حضرت به اصحاب خودفرمودند:أَ لَا أُخْبِرُکُمْ بِأَکْیَسِ‏ الْکَیِّسِینَ وَ أَحْمَقِ الْحَمْقَى قَالُوا: بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ: أَکْیَسُ‏ الْکَیِّسِینَ مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ، وَ عَمِلَ لِمَا بَعْدَ الْمَوْتِ، وَ إِنَّ أَحْمَقَ‏ الْحَمْقَى مَنِ اتَّبَعَ نَفْسُهُ هَوَاهَا، وَ تَمَنَّى عَلَى اللَّهِ تَعَالَى الْأَمَانِیَّ
امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمودند: آیا می‌خواهید شما را از زیرک‌ترین آدم‌ها و احمق‌ترین آنها باخبر کنم؟ گفتند بله یا رسول الله حضرت فرمودند: زیرک‌ترین آدم‌ها کسی است که از خودش حساب بکشد و برای بعد از مرگ خود کار کند، و احمق‌ترین آدم‌ها کسی است که از هوای نفس تبعیت کند و فقط از خدا آرزوهای خودش را بخواهد.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
درخطبه دوم به چند مطلب اشاره میکنم:
جمعه۲۰ جمادی الثانی فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) (سال دوم یا پنجم بعثت) روز زن و روز مادر
تولد حضرت امام خمینی(ره) (۱۳۲۰ ه ق / ۱ شهریور ۱۲۸۱ ه.ش)
زندگی عاشقانه و پاک وباصفا والهی وآسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها درسهای بزرگی به ما می آموزد که می توان با الگو گرفتن از زندگی ایشان راه و رسم همسرداری و زندگی مشترک را آموختبه گوشه ای ازاین درس ها از این زندگی آسمانی و الهی اشاره میکنم:
ایثار در شوهردارى،پاکدامنى و عفاف حضرت زهرا،عشق و علاقه شدید حضرت زهرا به امیرالمؤمنین،رضایت فوق‏العاده امیرالمؤمنین از حضرت زهرافاطمه علیهاالسلام با الهام از دستورات الهى و پدر بزرگوارش، نسبت به امیرالمؤمنین فوق‏العاده علاقه‏مند بود و هرگز برخلاف رضاى او گام برنمى‏داشت و برخورد و زندگیش با مولا طورى بود، که غمها و غصه‏هاى وارده در بیرون از خانه، با دیدار فاطمه علیهاالسلام برطرف مى‏شدهمه خصوصاًزوجهای جوان باالگوگرفتن ازاین زندگی آرامش درزندگی ایجاد وراه آینده خوددرزندگی راترسیم کنند
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به دست گروهک منافقین (۱۳۷۸ ه.ش)
امانتداری و درستکاری، صداقت و راستی ،سعه صدر، شجاعت و قاطعیت، پاسداری دقیق از احکام شرعیآ نرمش در عین قاطعیت، پرهیز از دنیاطلبی و مقام طلبی ،خستگی ‌ناپذیری و رازداری این ویژگی‌ها به وضوح در آن شهید عزیز مشاهده می‌شد، اما در میان تمام خصوصیات اخلاقی برجسته وی، ممتازترین ویژگی‌های وی «اطاعت از ولایت فقیه» و «پایبندی به تقوا» بود که به عنوان دو اصل محوری در رفتار و کردارش به عینه مشهود بود.
مقام معظم رهبری درباره شهیدصیاد شیرازی فرمودند: سرزمین‌های داغ خوزستان شاهد فداکاری‌های این فرمانده مصمم و شجاع بود.رهبر معظم انقلاب در برابر تابوت شهید صیاد شیرازی به رسم احترام تابوت ایشان را بوسیدند و اولین نفری بودند که در فردای آن روز در بالای سر مزار شهید صیاد شیرازی حاضر شدند که با تعجب خانواده ایشان روبرو شدند که مقام معظم رهبری فرمودند “دلم برای صیادم تنگ شده است”؛ این یعنی همان عاقبت به خیری که با ولایتمداری حاصل می‌شود.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
روزملی فناوری
قبلا هم اشاره ای کردم که دربیانیه لوزان فصل الخطاب سخنان مقام معظم رهبری هستند که روزگذشته دردیدارجمعی اززنان ومداحان بسیارحساب شده ودقیق موضعی معتدل ومیانه درعین حال شفاف وصریح گرفتند که فرمودند بنده نه موافقم ونه مخالف،که به نظر میرسد هم مخالفین وهم موافقین را به یک موضع شفاف سوق دادند.خطقرمزهای نظام وآنچه مطلئب مذاکره هست را برای ملت ودولت ترسیم کردند
اما لازم است به دونکته اشاره کنم که آمریکایی ها جزمنطق زور وزورگویی وظلم چیزدیگری را نمیشناسندمنطق آنها این است که همه دولتها و به تبع آن ها همه ملتها را میخواهد وادار کند تا منطق زور و ظلم و بی انصافی او را بپذیرند و از همان راه حرکت کنند. که ملت ایران زیربارظلم نرفته ونخواهدرفت
۲-دشمنی آمریکا با ملّت ایران و با جمهوری اسلامی اصلاً حول محور هسته ای نیست؛قضیّه هسته ای بهانه است این دشمنی هاواین مخالفتها از اوّل انقلاب بوده اگر هم مسأله هسته ای حل شد بدانید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بهانهای دیگر را پیش می کشندلذاملت ایران خواستارحقوق خودهستندودست ازنظام وانقلاب امام ورهبری وآرمانهای نظام وانقلاب برنخواهند داشت(تکبری نمازگزاران)
(والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته)
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --