اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / شعار حقوق بشر از مضحک‌ترین و خنده دارترین شعارهایی است که در طول تاریخ توسط آمریکایی ها ادعا شده است

شعار حقوق بشر از مضحک‌ترین و خنده دارترین شعارهایی است که در طول تاریخ توسط آمریکایی ها ادعا شده است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک ، نماز پر شکوه جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲ مصادف با یازدهم ذی الحجه الحرام  ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫ امام هادى علیه السلام فرمودحسرت و پشیمانىِ کوتاهى در انجام کارها را به یاد آور و بـا تصمیم جــدّى و تدبیر جبـران کن.

۲٫پیامبر(ص) در برابر خدشه دار شدن جامعه به هوسبازی و بی عفّتی، حساس بود

۳٫غیرت در دفاع از امام و رهبر،وناموس غیرت در دفاع از نماز، غیرت در دفاع از حجاب، در کربلا اوج میزند .

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . اگر انسان از دعای عرفه بهره گرفت و در عید قربان به نمایش گذاشت آنوقت غدیری و متمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) و اهلبیت علیهم السلام می شود.

۲٫زیارت جامعه کبیره یک دوره امام‌شناسی است، و زیارت غدیریه یک دوره امیرالمومنین‌شناسی است.

۳٫حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ و زشت ترین شوخی قرن است.

۴٫شعار حقوق بشر از مضحک‌ترین و خنده دارترین شعارهایی است که در طول تاریخ توسط آمریکا ادعا شده.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم                         بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله

ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

قالَ الإمامُ الهادى علیه السلام اُذْکُـرْ حَسَـراتِ التَّـفْریـطِ بِـأَخْـذِ تَقْـدیمِ الْحَـزْمِ {بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۷۰.}

امام هادى علیه السلام فرمودحسرت و پشیمانىِ کوتاهى در انجام کارها را به یاد آور و بـا تصمیم جــدّى و تدبیر جبـران کن.

موضوع بحث ما پیرامون غیرت و آثار و طبعات بی غیرتی بودگفتیم غیرت حداقل سه قسم است که بحث ما پیرامون نوع دوم غیرت یعنی غیرت ناموسی بود.

گفتیم غیرت ناموسی آن است که انسان نسبت به ناموس خود و ناموس دیگران حتی ناموس غیرمسلمان غیرت داشته باشد واجازه ندهد مورد تعرض دیگران قرار بگیرد.

خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مرعشی نجفی  در زمان جوانی و هنگامی که رضاخان قانون کشف حجاب را اجرا میکرد، نقل میکنند که رئیس شهربانی قم که آدم هیکل مند، لات و قلدری بود، وارد حرم حضرت معصومه سلام الله علیه شد و به قسمت خانمها رفت و چادرهایشان را کشید. هیچ کس جرأت نداشت کاری کند و فقط صدای فریاد یا اباالفضل علیه السلام یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به گوش میرسید.

کسی جرأت نمی کرد جلو برود. آن موقع اگر کسی به یک پاسبان چیزی می گفت خیلی باید تاوان پس می داد چه برسد به رییس شهربانی و رییس پلیس. میگویند ایشان که وارد حرم حضرت معصومه سلام الله علیه شد صدای جیغ و فریاد شنید پرسید چه خبر است ؟« و جواب دادند فلانی دارد چادر زنها را میکشد » ایشان شتابان رفت و سیلی محکمی به گوش رئیس شهربانی قم زد که برق از چشمش پرید، چون باور نمیکرد که کسی بیاید و او را این طور بزند. چند لحظه ای بهتش زد و بعد آقای مرعشی نجفی را تهدید کرد که حسابت را میرسم. آیت الله مرعشی می گوید من یقین داشتم که می خواهد من را بکشد، که البته خدا به او امان نداد و اتفاقی افتاد و مرد. آدم غیرتمند نسبت به ناموس دیگران هم بی تفاوت نیست.

در تاریخ و روایات آمده: حکم بن ابی العاص پدر مروان در حالی که مسلمان شده بود، و به مدینه هجرت نموده بود، شخصی هوسباز و منحرف بود،او از درز در به داخل حجره ای که پیامبر در آن بود نگاه کرد، پیامبر(ص) از این چشم چرانی او به قدری ناراحت شد که عصای سرکجی که نوک تیز داشت برداشت، و او را تعقیب کرد، او پابه فرار گذاشت و از دست پیامبر(ص) گریخت. پیامبر(ص) به او نرسید و فرمود: «اگر او را می گرفتم، چشمش را بیرون می آوردم.» سپس دستور داد او و فرزندش مروان را از مدینه به طائف تبعید نمودند. آنها در عصر پیامبر(ص) همچنان در تبعید به سر می بردند، بعد از رحلت پیامبر(ص) در عصر خلیفه اول و دوم نیز در تبعید بودند، تا این که آن ها در عصر خلافت عثمان به مدینه بازگشتند، و همین یکی از اعتراض های شدید مسلمانان به عثمان بود، که چرا اجازه بازگشت تبعید شدگان پیامبر(ص) به مدینه را داده است.

پیامبر(ص) این گونه در برابر خدشه دار شدن جامعه به هوسبازی و بی عفّتی، حساس بود و می فرمود: «کانَ إبراهیمُ أبی غَیورا و أنا أغیَرُ مِنهُ ، و أرغَمَ اللّه ُ أنفَ مَن لا یَغارُ مِن المؤمنینَ بحارالانوار/ج۱۰۳/ص ۲۴۸

 پدرم ابراهیم با غیرت بود و من با غیرت تر از اویم. خدا ، بینى مؤمنى را که غیرت ندارد، به خاک بمالد و ذلیل کند.

اشاره ای به کربلا داشته باشم کربلا ریشه ی غیرت است ، عرصه غیرت است ،اصل غیرت در کربلاست.اوج غیرت در دفاع از امام و رهبر،وناموس غیرت در دفاع از نماز، غیرت در دفاع از حجاب، در کربلا اوج میزند .

زینب کبری بر یزید نهیب میزند ، نمی گوید چرا آب و نان را قطع کردید. می گوید « أَ مِنَ الْعَدْلِ یَابْنَ الطُّلَقاءِ! تَخْدِیرُکَ حَرائِرَکَ وَ إِمائَکَ، وَ سَوْقُکَ بَناتِ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَ سَلَّم سَبایا، قَدْ هَتَکْتَ سُتُورَهُنَّ

 آیا این از عدالت است که تو زنان و کنیزان خود را پشت پرده ها بنشانى، ولى دختران رسول خدا(ص) را اسیر کرده و به این سو و آن سو بکشانى و چهره هاى آنان را در معرض دید مردم قرار داده اى   چرا؟   فریاد زینب کبری، غیرت زینب کبری برای حجاب است.

وقتی حمله کردند به خیام که فکر می کردند سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیده است. ابا عبدالله(ع) تمام توان را می گذارد و روی زانوهایش می­ایستد و فریاد می زند «    وَیْلَکُمْ یَا شِیعَهَ آلِ أَبِی سُفْیَانَ إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم‏»آزاده باشید به حرم من حمله نکنید، من هنوز زنده ام! فریاد غیرت ابا عبدالله(ع) برای دفاع از ناموسش بلند است. امروز بعضی افراد گرچه تعداد آنها کم است به دست خودش ناموس خود را به خیابان می آورد و نشان دیگران میدهد

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم قالَ الإمامُ الهادى علیه السلام:إنَّ مِنَ الغِرَّهِ بِاللّه ِ أنْ یُصِرَّ العَبدُ عَلَى المَعصِیَهِ وَ یَتَمَنّى عَلَى اللّه ِ المَغفِرَهَ{حیاه الإمام على الهادى ص ۱۶۴}

امام هادى علیه السلام فرموداز نشانه هاى غرور نسبت به خدا آن است که بنده، استـمرار و اصرار بر گنـاه داشـته باشد و در همان حال، آرزومند بخشایش الهى باشد.

دوسه مطلب را عرض کنم:

آغاز دهه امامت و ولایت و عید غدیر

 اگر انسان از دعای عرفه بهره گرفت و در عید قربان به نمایش گذاشت آنوقت غدیری و متمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) و اهلبیت علیهم السلام می شود. بنابراین از همه شما نمازگزاران عزیز دعوت می‌کنم تارابطه این سه جایگاه عرفه (دعای عرفه) و قربان (قربانی کردن) و غدیر (اطعام علوی و…) را خوب توجه بفرمایید و از آن غفلت نکنید وهم چنین در  دهه امامت و ولایت از برگزاری جشن‌های مردمی، خیابانی و آذین‌بندی فضاها، کوچه‌ها، مساجد وخیابانها غفلت نکنید

از وجود مبارک و نورانی امام هادی علیه السلام،که ولادت حضرت را هم در هفته آینده داریم  دو میراث معرفتی بسیار مهم برای ما به یادگار مانده است، یکی زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام‌شناسی است، دوم زیارت غدیریه که یک دوره امیرالمومنین‌شناسی است.

در زیارت جامعه کبیره حضرت هادی علیه السلام، به بیش از ۲۰۰ فضیلت از اهل بیت اشاره می‌فرماید. زیارت غدیریه زیارت سرشار از آیات، روایات و مستندات تاریخی در اثبات فضیلت ولایت امیرالمومنین است.

امام هادی علیه السلام در زیارت غدیریه در مجموع از ۷۸ آیه و ۱۸ حدیث نبوی (ص) بهره برده‌اند. هم‌چنین وقایعی را که تاریخ اسلام به آن اذعان دارد به‌عنوان سندی محکم برای اثبات ولایت امیرالمومنین بیان می‌کند.

امام هادی  لقب امیرالمومنین را در این زیارت، ۱۰ بار به کار برده‌اند؛ که پنج‌بار آن را همراه با سلام، ‌۳ بار را برای شهادت (أشهد) و ۲بار را برای لعن دشمنان حضرت استفاده کرده‌اند.حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «روز عید غدیر، زیارت غدیریه را فراموش نکنید، که از بهترین توسلات است» که در مفاتیح الجنان آمده است

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴ ذی‌الحجه

حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران (۱۳۶۷ش)

روز افشای حقوق بشر آمریکایی

حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ و زشت ترین شوخی قرن است چرا که آمریکا خود یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر است.

آمریکایی‌ها در طول عمر انقلاب اسلامی بارها حقوق ‌بشر ملت ایران را خدشه‌دار کرده اند که ذکر و بیان این همه ظلم ها و تجاوزگری مثنوی ۷۰ من خواهد شد

در این ایام خوب است که جنایات آمریکایی ها بازخوانی گردد، شاهد جنایات فراوان از ترور نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب در دهه ۶۰ تا حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ۶۵۵ که تعداد زیادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند، حمایت از دیکتاتوری‌ها علیه کشورها، حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی که مردم فلسطین حدود ۷۰ سال است که به خاک و  خون میکشد، نقص حقوق بشر در عراق و افغانستان و سایر کشورها، ایجاد زندان‌های مخوف که آزادگان جهان را در آن شکنجه می‌کند، تنها بخشی از کارنامه سیاه آمریکا است.

با این همه جنایات،آمریکایی ها حق ندارند که کلمه حقوق بشر را برزبان جاری کنند چه رسد به اینکه خود را یک کشور مدعی حقوق بشر بدانند، که از مضحک‌ترین و خنده دارترین شعارهایی است که در طول تاریخ توسط آنها ادعا شده.

در پایان به این نکته اشاره کنم که خوشبختانه امروز قدرت گرفتن جبهه مقاومت در منطقه و حتی جهان باعث هویدا شدن چهره واقعی آمریکایی‌ها و دیگر اذنابش شده است، به طوری که شاهد کمرنگ شدن حضور ابرقدرت ها در منطقه و در دیگر نقاط جهان هستیم و امیدواریم روزگاری فرا برسد که اثری از ظلم آمریکایی‌ها و نیز صهیونیست ها در جهان باقی نماند.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است پس از اقامه نماز جمعه میز خدمت با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان ری دکتر بشارت به همراه سخنرانی برگزار گردید.
وهم چنین شهردار جدید باقرشهر مهندس همتی بین الصلاتین به نماز گزاران معرفی شدند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --