اخبار ویژه
خانه / جلسات و دیدارها / برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی

DSC_0036


به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آبادفشافویه سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی باحضوراعضاءدردفترامام جمعه محترم برگزار شد دراین جلسه حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری ضمن تشکرازحضوراعضاءدرجلسه یادآورشدند که ۱۹اردیبهشت سالروز وفات مرحوم شیخ کلینی (ره)است که زادگاه این عالم بزرگواردراین منطقه است ومرقد پدربزرگواراوهم دراین منطقه وواقع درروستای کلین ازتوابع حسن آباد است که باید نسبت به مقام شامخ این عالم بزرگ انجام وظیفه کنیم .
عصر غیبت با چالش های فترت، حیرت فتنه و یأس همراه است. از همین رو است که سکان رهبری مردم را به فقها سپرده اند تا به مصاف آن رفته و با اصول راهبردی دعوت، دلالت، ذبّ و انقاذ به مقابله بپردازند. علمای شیعه در طول تاریخ با تلاش پیوسته خود بر آن بوده اند که تلقی مردم را از خود متحول سازند و جایگاه بلند انسانی و فطری و الهی ایشان را باز خوانی و تبیین نمایند و سطح انسان را در دو ساحت اهداف و قلمرو به ایشان یادآور شوند
دراین زمینه روایتی اززبان امام هادی عرض کنم که درواقع یکی ازمصادیق این روایت مرحوم شیخ کلینی رحمه الله علیه است .

DSC_0031

امام هادى (علیهالسلام) ”لولا من یبقى بعد غیبه قائمکم من العلماء الداعین الیه٬ و الدالین علیه٬ و الذابین عن دینه بحجج الله و المنقذین للضعفاء من عبادالله من شباک ابلیس و مردته٬ لما بقى احد الا ارتد عن دین الله. ولکنهم یمسکون ازمه قلوب ضعفاء الشیعه کما یمسک صاحب السفینه سکانها٬ اولئک هم الافضلون عندالله عزوجل“. بحارالانوار٬ ج ٬۵۱ ص۱۵۶ . اگر نه این بود که پس از غیبت قائم آل محمد٬ برخى از علما وجود دارند که به سوى او دعوت مىکنند و مردم را به حضرتش سوق مىدهند و از دینش با استدلالهاى الهى حمایت مىکنند و ضعیفان از بندگان خدا را از افتادن در دام ابلیس و یارانش٬ رهایى مىبخشند٬ پس به تحقیق هیچکس نمىماند جز اینکه از دین خدا بر مىگشت. ولى آن عالمان زمان قلوب ضعفاى شیعه را مىگیرند همان گونه که ناخداى کشتی٬ سکان و فرمان کشتى را مىگیرد و پس آنها نزد خداى عزوجل از همه برترند.
درپایان مصوب شدمراسم بزرگداشت مرحوم کلینی درکنارمرقدپدرش هریکسالدرمیان برگزارگرددوکنگره مرحوم کلینی هم هر۱۰سال یکمرتبه درسطح کشوری وبا هماهنگی مسؤلین استانی وشهرستانی برگزارگردد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --