اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک: دشمنان با تبلیغات قصد دارند جوانان را نسبت به حقایق مقدس اسلام و انقلاب سست و بی‌تفاوت کنند

حجت الاسلام والمسلمین استیری،امام جمعه باقرشهر وکهریزک: دشمنان با تبلیغات قصد دارند جوانان را نسبت به حقایق مقدس اسلام و انقلاب سست و بی‌تفاوت کنند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر نماز باشکوه جمعه بیستم اسفند ماه ۱۴۰۰  مصادف باهشتم  شعبان المعظم ۱۴۴۳ ،به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم باقر شهر وکهریزک در مصلی باقرشهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

عناویـــــن خطبـــــــــــه اول:

۱. درماه شعبان دعاهای فوق العاده ای داریم، که این دعاها پر از مضامین عالی است

۲ . عمل انسان سریع تر از اینکه به مخاطب او، به دشمن او، به دوست او، به دیگری برسد، به خودش می رسد.

۳ . قلب چیزی است که می تواند آباد باشد.وهم می تواند خراب باشد.

عناویـــــن خطبــــــــــه دوم:

۱ . در ماه شعبان عبادت‌های مختلفی وارد شده است. مهم‌ترین عبادت، استغفار است.

۲. جوانان بایددو مفهوم یکی «دشمن‌شناسی» و دیگری «دشمنی‌شناسی» را از هم تفکیک کنند.

۳ . دشمنان با تبلیغات قصد دارند جوانان را نسبت به حقایق مقدس اسلام و انقلاب سست و بی‌تفاوت کند

مشــــــروح خطبــــــه اول:

اعوذ باللـــــــه مـن الشیــــطان الرجیــــــم              بســــــــم الله الـــــرحمـــــــــن الرحیـــــــــــــم

عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْکِتَابِ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَکَفَّرْنَا عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَلَأَدْخَلْنَاهُمْ جَنَّاتِ النَّعِیمِ 

[آیه ۶۵ سوره مائده] اگر اهل کتاب ایمان بیاورند و تقوی اختیار کنند، از گناه بپرهیزند، ما گناهان گذشته شان را جبران می کنیم، می پوشانیم، برطرف می کنیم، می بخشیم و آنها را به جنات نعیم وارد می کنیم.

درایام ماه معظم شعبان هستیم چند جمله ای در خطبه اول در رابطه با فرازی از صلوات شعبانیه عرض کنم:

درماه شعبان دعاهای فوق العاده ای داریم. ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یک برجستگی خاصّی دارند.یکی از دعا ها صلوات شعبانیه است که در ظهرهای روزهای ماه شعبان خواندن آن سفارش شده است. متن خیلی فوق العاده ای دارد. نکات بسیار ممتازی در آن هست. غفلت از آن خیلی انسان را متضرر خواهد کرد.

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. وَ اعْمُرْ قَلْبِی بِطَاعَتِکَ. وَ لاَ تُخْزِنِی بِمَعْصِیَتِکَ.

پروردگارا  ! قلب من را با طاعت خودت آبادان کن و مرا به معصیت خودت خوار نکن. معصیت خواری می آورد. و اطاعت آبادانی می آورد. البته آبادانی دنیا را هم می آورد.

 معلوم می شود قلب چیزی است که می تواند آباد باشد.وهم می تواند خراب باشد. اگر آباد باشد چه نتایجی دارد. واگر خراب باشد چه نتایجی دارد؟

دل آباد یعنی چه؟

حضرت زین العابدین علیه السلام آبادانی قلب را به طاعت منسوب می کنند. با طاعت خودت قلب مرا آبادکن. عمل انسان سریع تر از اینکه به مخاطب او، به دشمن او، به دوست او، به دیگری که در برابر اوست برسد، به خودش می رسد. در رویات ما می گوید که اثر گناه در قلب آدمی مثل اثر یک چاقوی تیز در گوشت است. نه در استخوان. در گوشت. آدم بخواهد یک چاقوی تیز را در یک قطعه گوشت فرو ببرد، لحظه ای بیشتر طول نمی کشد.

اطاعت فرمان خدا موجب آبادی دل می‌شود. دل آباد دلی است که در آن پر از ایمان به خدا باشد، پر از صفات خوب باشد، پر از نیت‌های خیر و خوب باشد، در آن شرک نباشد، چیزی که بد باشد از صفات و روحیات نفسانی در آن نباشد، نیت انجام دادن گناه و کار بد در آن نباشد، این دل را دل آباد می‌گویند، اما اگر دل اینگونه نباشد آن دل خراب است.

 اطاعت مقصود این نیست که فردی شبانه روز نماز بخواند، شبانه روز قرآن بخواند. اینها طاعت حساب می شود. اما طاعت تنها اینها نیست. اطاعت واحترام به پدر ، آنها را از خود راضی کردن، یک اطاعت بزرگ است. امر به معروف ،نهی ازمنکر، یک اطاعت بسیار بزرگ است. اگر کسی کار می کند برای اینکه دستش جلوی مردم دراز نباشد،زندگی او نأمین شود این می شود اطاعت. اگر فردی، کار سخت می کند، کار خسته کننده می کند برای اینکه زن و فرزندش سربلند باشند و محتاج دیگران نباشند. یک طاعت بزرگ است. در روایات ما دارد. الکادُ علی عیالِهِ کَالمُجاهِد فِی سَبِیلِ الله. دارد کار می کند. آهنگری می کند. پشت میز اداره نشسته. دارد به ارباب رجوع خدمت می کند. یا در مزرعه دارد کشاورزی میکند. یا هر کار دیگری. برای اینکه لازم نباشد خانواده اش دست نیاز به سوی مردم دراز کنند. این عملش، عمل اطاعت حساب می شود.

ثمره اش چیست؟؟این است که قلب آدمی آباد می شود. قلب آدمی سالم می شود.دل اگر آباد بود ، سالم بود، دیگر احساس حسادت نمی کند. نسبت به مردم  احساس کینه نمی کند. احساس تکبر ندارد، برخورد او با خانواده درست میشود حرام کدام و واجب کدام. واجب را انجام بدهیم حرام را ترک. نماز واجب است، روزه واجب است، دروغ نگوید، دست به مال مردن نزند، ظلم نکند اینها حرام است، اگر این کارها را بکنیم، هم کشور آباد می‌شود، هم این دل خراب شده آدم آباد می‌­شود

دل خراب کدام دلی است؟ دلی که قصد معصیت در آن باشد، نیت گناه در آن باشد، آدم نقشه علیه مسلمان بکشد، نسبت به مال او، نسبت به جان او، نسبت به ناموس او،  کینه‌توزى، خود بزرگ­بینى، نومیدى، ریاست دوستىاین دل دلِ خراب است. ایمان در این دل خیلی ضعیف است و امکان دارد در طول این گناه‌ها از بین برود.

رسول خدا میفرماید: چند چیز دل را میمیراندیکی از آنها: الذّنبُ عَلَى الذَّنْبِ گناه روی گناه کردن(خصال)

از نجواهاى خداوند با موسى علیه السلام این بود:

«یا موسى‌، لاتُطَوِّل فِى الدُّنیا أمَلَکَ فَیَقْسُو قَلْبُکَ، وَالْقاسى الْقَلْبِ مِنّى بَعیدٌ  (کافى، ج ۳، ص ۳۲۹)

؛ اى موسى در دنیا آرزوى خود را دراز مگردان، که دلت سخت مى‌شود و انسان سخت دل از من دور است».

وَ أحیَیتَنی تَحتَ ظِلِّک. مرا زیر سایه خودت زنده بدار. این در اثر آبادانی قلب می شود.

مشــــــروح خطبــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما عزیزان نماز گزار را در ابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی

در ماه شعبان عبادت‌های مختلفی وارد شده است. مهم‌ترین عبادت، استغفار است. اگر استغفار نباشد، نفس دائماً آلودگی جمع می‌کند. کسی که استغفار ندارد، آلودگی‌هایش را در طول روز پاک و جبران نمی‌کند

یکشنبه ۲۲ اسفند تأسیس “بنیاد شهید انقلاب اسلامی” به فرمان امام خمینی (۱۳۵۸ش)
روز بزرگداشت شهدا

بیست و دوم اسفند روز «بزرگداشت شهدا» و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران، فرصتی برای یادآوری راز جاری ماندن شهداست.

امام راحل و عظیم الشان فرمودند «ملتی که برای شهادت ایستاده است مشکلات در او اثر ندارد» که این جمله‌ای جاودانه است که امام نمی‌فرمایند مشکلات ندارد بلکه می‌فرمایند مشکلات در او اثر نمی‌گذارد یعنی آن راست‌قامتی، استقامت و مقاومت در برابر مشکلات از آثار و برکات خون شهداست.۴۳ سال است این ملت به برکت همین خون شهداست که در برار بزرگنرین و شدید ترین مشکلات و تحریمها و توطئه ها مقاومت کرده و م ازاین به بعد هم مقاومت وایستادگی خواهد کرد {تکبیر نمازگزاران}

دوشنبه ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان(۳۳ ق)

 امام حسین(ع) در مورد حضرت علی اکبر(ع) فرمودند:

«فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی اللهِ وَ مَقتُولٌ فِی سَبِیلِ اللهِ»

مرحوم فیض کاشانی، ممسوس فی ذات الله را به معنای کسی دانسته که از خود بریده و به خدا وصل شده و همه قدرت‌ها را غرق در قدرت خدا می‌داند، همچنین همه دانش‌ها را برگرفته از دانش الهی دانسته و هر کمال و اراده‌ای را از خدا می‌بیند

اگر کسی با نفس خود مبارزه کند و در این مبارزه پیروز شود و لجام نفس را در دست گیرد، به‌گونه‌ای که دیگر نفسش نتواند او را به هیچ گناه و لغزش و طمعی بیندازد، او پیروزمند میدان مبارزه با نفس و مجاهد سرافراز «جهاد اکبر» است حضرت علی اکبر علیه السلام باتوجه به سخن امام حسین علیه السلام به این معنا رسیده بودند.

این روز رو جوان نامگذاری شده است اشاره ای داشته باشم:بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر می‌کند، دو عامل است: یکی تبلیغات دشمن؛ که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلام و انقلاب سست و بی‌تفاوت کند. و عامل دوم، عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است.

در این میان جوان باید به دو مفهوم توجه کند یکی «دشمن‌شناسی» و دیگری «دشمنی‌شناسی» که  باید از هم تفکیک کرد. دشمن‌شناسی ناظر به شناخت خود دشمن است و دشمنی‌شناسی ناظر به شناخت اقدامات آن. مشکل عموم ما در دشمن‌شناسی نیست؛ و بیشتر مردم در خباثت رژیم‌هایی چون آمریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان و سازمان منافقین و … شکی ندارند. مشکل اصلی در دشمنی‌شناسی است؛ توطئه‌هایی که باید با آن مقابله کنیم ولی ماهیت و موقعیت آنها را نمی‌دانیم تا بتوانیم آنها را رهگیری و خنثی نماییم.

یکی از راهها این است که ببینیم دشمنان روی چه چیزی هایی متمرکز شده اند وحساسیت دارند ما هم در مقابل روی همان نقاط متمرکز شویم.

امروز دشمنان بر پنج محور متمرکز شده است  این پنج محور عبارت است از:

اول، تطهیر دوران ستم‌شاهی برای بیهوده نشان دادن انقلاب ملت ایران و اسقاط رژیم پهلوی.

دوم، ناکارآمد نشان دادن نظام، پنهان‌کاری و کوچک‌نمایی دستاوردها و موفقیت‌های نظام و سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی کاستی‌ها و کمبودها.

سوم، ناآگاه یا غافل ساختن مردم بخصوص جوانان از ریشه مشکلات و موانع پیشرفت کشور. که از مشکلات و اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم بهره میگیرد و تبلیغات مسموم برای نسل جوان که نظام ناکارآمد ستم‌شاهی را تجربه نکرده و شاید به صورت دقیق نداند که چرا نسل پیش از آنها انقلاب کرده،مورد توجه قرار میدهددر همین روزهای گذشته توفیقی شد به نمایندگی از شما عزیزان به اتفاق تعدادی از ائمه جمعه بازدیدی از مراکز صنعتی استان کرمان (معدن مس سرچشمه و معدن آهن گل گهر  ودیگر مراکز} داشتیم که از نزدیک شاهد بودیم که در سایه اینهمه تحریم وتوطئه رشد و پیشرفت چشمگیری صورت گرفته است که باید به خود ببالیم.

چهارم، ناآگاه یا غافل ساختن ما از ظرفیت‌هایی که می‌توانیم با تکیه بر آن‌ها، آینده روشنی داشته باشیم.

پنجم، تلاش دشمن در جهت اینکه خود را قدرت غیرقابل‌شکست نمایش دهد.امروز نشانه های افول قدرت آمریکا مشهود است هرکجا ورود میکنند به بن بست میرسند اختلافی که امروز بین دموکراتها و جمهوری خواهان در آمریکا صورت گرفته است یکی از دلائل افول قدرت آمریکاست  که انشاءالله به زودی به برکت خون مطهر شهدا و انفاس قدسیه حضرت امام نابودی کامل آنها را شاهد خواهیم بود{تکبیر نماز گزاران}

گام بلند سپاه در فضایی‌شدن اولین کشور اسلامی

همزمان با اعیاد شعبانیه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور۲ را در مدار ۵۰۰کیلومتری زمین قرار داد. ماموریت این ماهواره، سنجشی و شناسایی است و ماهواره نور۲ با سرعت ۶/۷ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰کیلومتری قرار گرفت.

 این اقدام سپاه در شرایط کنونی در واقع نمایشی از قدرت و اقتدار ایران در منطقه است که می‌تواند موازنه بازدارندگی و اقتدار را به نفع جمهوری اسلامی ایران سنگین کند. بدون شک شرایط بین‌المللی در وضعیت کنونی نشان می‌دهد که توسعه و پیشرفت بدون امنیت هیچ کارایی نخواهد داشت و کشور را محتاج دیگران خواهد کرد.که لازم میدانم از نیروی عزیز هوا فضای سپاه تشکر نمایم.

اشاره ای به پایان سال و خانه تکانی

از میان ۱۷ کشوری که از لحاظ بحران آبی رتبه‌های نخست جهان را در اختیار دارند، ۱۲ کشور در غرب‌آسیا(خاورمیانه) و شمال آفریقا واقع شده‌اند که تمام کشورهای خلیج فارس را در بر می‌گیرد که ایران هم یکی از مهم‌ترین این کشورها است. امروزه مسئله آب نه‌تنها چالشی برای برخی از استان‌های جنوبی و کویری ایران همانند خوزستان، یزد، اصفهان و چند استان دیگر به‌شمار می‌رود بلکه تهدیدی اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای کل کشور محسوب می‌شود. لذا شایسته است اگر هم در پایان سال خانه تکانی میکنیم و شستشوی لوازم منزل ، در مصرف آب دقت کنیم که بحران آب جدی است.

{والســــــــــــــــــــــــــــــلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــم ورحمه اللـــــــــــــــــــــــــه وبـــــــرکاته}

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --