اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:درجنگ نرم نوک نیشترزهرآلوددشمن،قلب جوانان ونوجوانان است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:درجنگ نرم نوک نیشترزهرآلوددشمن،قلب جوانان ونوجوانان است

نمازجمعه این هفته پنجم آبانماه 96  با حضور اقشارمختلف مردم وعزارداران حضرت اباعبدالله علیه السلام به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1-بعضی‌ها حق را می‌شناسند اما کراهت دارند.

2- تکــــــذیب وانکارحق بسیارخطـــــــرناک است.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1- در جنگ نرم تمام كشــــــــور خط مقدم است .

2-امام حسن مجتبی(ع)درراستاى اهداف بلندمدت ودرچارچوب يك فعاليت سياسى،اساس يك مبارزه پنهانى راپى‌ريزى كردند

3- شهيد «آيت‌الله قاضى طباطبايى» درتلاشهاى علمى،ودر مبارزات سياسى شركت فعالانه داشتند.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

photo_2017-10-27_14-18-53

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

بحث ما درخطبه های اول تحت عنوان هشدارهای حسینی بود

هفته گذشته سومین هشداری که حضرت ابی‌عبدالله در کلامشان فرموده بودند به محضرشماعرضه داشتم.که نشناختن حق و باطل و عمل نکردن به حق و منع نکردن از باطل بودگفتیم مردم دربرابرحق سه دسته هستند بعضی‌ها حق‌پذیر هستند بعضی‌ها حق‌ستیز هستند بعضی‌ها سکوت می‌کنندکه یک موردرا به محضرشما توضیح دادم.

اما قسم دوم:حق ستیز

درمعرفی این قسم لازم است ابتدا به چهارآیه اشاره کوتاهی داشته باشم

1-قرآن کریم می‌فرماید: بعضی‌ها حق را نمی‌شناسند «بَلْ أَکثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ» (انبیاء / 24)خب این اشکال در عدم شناخت است حق را نمی‌شناسند الان هم ما داریم وظیفه اینها این است به عالم مراجعه کنند تحقیق کنند بررسی کنند درگوشه‌ای نشینند  بروندو حق را بشناسند

2-«وَأَکثَرُهُمْ لِلْحَقِّ کارِهُونَ» (مؤمنون / 70)بعضی‌ها حق را می‌شناسند اما کراهت دارند

3-« بَلْ كَذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءهُمْ فَهُمْ فِي أَمْرٍ مَّرِيجٍ»{ق/5}

آری ایشان سخن راستی را که بر آنها آمده بود دروغ شمردند پس کارشان شوریده و پریشان شد

 این خطرناک است تکذیب می‌کنند نمی‌پذیرند.

4-«فَلَمَّا جَاءهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُواْ إِنَّ هَذَا لَسِحْرٌ مُّبِينٌ» (یونس / 76)؛ ستیز می‌کنند پس نمی‌شناسند یک کراهت دارند دو تکذیب می‌کنند سه مبارزه می‌کنند ما به اینها می‌گوئیم حق‌ستیز عمرسعد در این دسته چهارم حق‌ستیز بودند اینها وإلا اینها می‌دانستند حق با ابی‌عبدالله است

 ظاهراً روز هشتم محرم بود شخصی به نام حصین (با صاد) از سپاه ابی‌عبدالله ـ علیه السلام ـ از امام حسین اجازه میگیرد برودبا عمرسعد صحبت کند که چرا آب را بستند!! ابی‌عبدالله زمین کربلارابه  60 هزار درهم خریداری کرده این زمین آب هم داشته! ملک ابی‌عبدالله است اصلاً اینها تو ملک امام حسین آمدند امام حسین این سرزمین را قبل از آنکه سپاه عمرسعد بیایند ابی‌عبدالله دوم محرم از اهالی نینوا خریداری کردند شرطم کرد ندمن واگذار می‌کنم به خودتان که از زائران من پذیرائی کنید آقا فرموند: برو وارد خیمة عمرسعد شد سلام نکردایستاد عمرسعد سرش روبالاآورد می‌شناختش عمرسعد یک آدم علی‌الظاهر زاهدی بوده عابدی بوده جزء افرادی بوده که چهرة مذهبی داشته اهل عبادت ظاهری بوده شمر هم جزء کسانی که صفین در رکاب امیرالمؤمنین جراحت برداشته مجروح شده جزء مجروحان صفین است عمرسعد سرش گرفت بالا گفت چرا سلام نمی‌کنی؟ آدم وقتی وارد بر یک مسلمان میشه باید سلام کنه گفت درسته ولی تو مسلمون نیستی!!أتزعون أنک مسلم تو فکر کردی مسلمانی هذا ماء الفرات تشربه الکلاب و الخنازیر و أبناء الرسول الله عطشانا؛ این آب فرات حیوانات می‌خورند پرنده‌ها می‌خورند همه از این آب استفاده می‌کنندمی‌کنند این آب مال همه است آزاد است سی هزار لشکر شما ازاین آب استفاده میکنندبچه‌های اباعبدالله بچه‌های پیغمبر تشنه‌اند تو ادعا میکنی من مسلمان هستم حرف حرف منطقی است یک نگاهی کرد به چهرة این آقا گفت والله إنی أعلم حرمة عزا اهل‌البیت؛ بخدا قسم من می‌دونم آزار اینها حرام است اینها فرزندان پیغمبر هستند ولی من با خون ابی‌عبدالله معامله کردم معامله کردم تا آخرم پاش می‌ایستم وقتی برگشت به امام حسین عرضه داشت: یا اباعبدالله یقتلک بری؛ عمرسعد برای رسیدن به  حکومت ری شما را خواهندکشت معامله کرده رو خون شمااین حق‌ستیزی است از خدا بخواهیم حق را تو همة امور بشناسیممخصوصاً در اعتقاداتمان!!

photo_2017-10-27_14-18-48

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

دوشنبه 8 آبان 10صفر شهادت محمدحسين فهميده، دانش‌آموز بسيجى 13 ساله (1359 ه. ش) 

روز نوجوان‌ // روز بسيج دانش‌آموزى‌

از آن‌جا كه دانش‌آموز شهيد و رزمنده بسيجى، محمدحسين فهميده، با ايمان و بينش عميق و استوار در جنگ با دشمن، پيش‌قدم شد و با نيل به شهادت، درس شجاعت، فداكارى و مقاومت را به همه بسيجيان و امت حزب‌الله آموخت، امام بزرگوار از اين نوجوان سيزده ساله، به‌عنوان رهبر ياد فرمودند.تعداد شهدای دانش آموز کشور 36 هزار شهید و شهیده است که این تعداد بالا نشان از نقش پررنگ دانش آمزان بسیجی در جنگ تحمیلی دارد

درجنگ که هشت سال برایران تحمیل شد مردان وزنان و ودر راس آنان جوانان برومند سلاح به دست گرفته وسینه را سپر تیر بلا کردند ودرمیدانهای پراز مین و باتلاق و خاکریز های دشمن گذشتند تاازاین مرز وبوم پاسداری کنند.

شهری وروستایی از ایران اسلامی نیست که دههادصدها شهید تقدیم انقلاب نکرده باشد اما جنگ ونبرد به اتمام رسیدوجنگ نرم آغازشدکه ساختارش با جنگ سخت تفاوت دارد.درجنگ نرم بمب ها ویرانگر خانه هاو تکه پاره کننده ی جسم ها نیست . بلکه بمبها به قلب ساکنین خانه ها اصابت می کند واصالت وهویت مردم مسلمان کشورمان را هدف قرارداده است .

امکانات فضائی فوق مدرن و هزینه کردن میلیاردها دلار وخرید انسانهائی بی هویت و شایعه پراکنی ، اتهام به اصل نظام ، بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب وزیرسوال بردن نقش ولایت فقیه درکشور .

اینها وهزاران ترفند زشت وناجوانمردانه دیگر از اعمالی است که جنگ نرم بر پیکر جوانان  رشید ایران واردمی آورد .در زمان جنگ نرم تمام كشور خط مقدم است اینجا نوک نیشتر زهرآلود دشمن قلب جوانان ونوجوانان ایران اسلامی است  تا تیرخلاص را که بی اهمیت کردن جوانان نسبت به اجرای احکام الهی مانند نماز وروزه وفروع دین است و دلسرد کردن آنان نسبت به آینده ای روشن درپرتو اسلام ورهبریت است  دردستورکاردارد.

جوانان ودانش آموزان باید هشیارباشند وبا افکار واندیشه امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری برای نبرد نرم آماده باشند زیرا درنبرد نرم هرکسی شکست بخورد منفورجامعه و در باتلاقی گرفتارخواهدآمد که ریشه واصالت خود وخانواده وایل وتبارخودرا ازدست خواهد کند .

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

photo_2017-10-27_14-18-29

جمعه 5 آبان 7 صفر شهادت حضرت امام حسن مجتبى(ع) به روايتى (50 ه.ق) 

اگرچه هفتم صفر در بين عامه مردم و تقويم‌هاى عرفى به‌عنوان ولادت امام كاظم(ع) شناخته مى‌شده اما در ميان علما و بيوت مراجع همواره اين روز به‌عنوان شهادت امام مجتبى(ع) با مجالس سوگوارى همراه بوده است. با نگاهى اجمالى به برخى استفتائات درمى‌يابيم كه مراجع عظام يا اين روز را ولادت نمى‌دانند و يا جنبه عزائى آن‌را غالب مى‌دانند چراكه عرفا مصيبت، شادى را تلخ مى‌كند و در هر عيدى نيز حزنى جديد براى اهل بيت ايجاد مى‌شود كه مردم را بدون راهنما و در گمراهى مى‌بينند. توجه به مصيبت امام مجتبى در هفتم صفر از طرف ديگر فرصتى ايجاد مى‌كند تا به زندگى آن‌حضرت نيز كه در روند معمول تحت‌الشعاع مصيبت رسول خدا(ص) قرار مى‌گرفت، پرداخته شود.

امام حسن مجتبی علیه السلام هيچوقت خود را از ميدان سياست كنار نكشيد، چون هيچوقت از حقوق خداوند گرفته تا حقوق انسان‌ها (چه زنده و چه مُرده‌اش)، هيچكدام را ناديده نگرفته؛ زيرا يا به آن سفارش نموده و يا به آن عامل بوده است. مؤيد اين گفتار ما، تعريف سياست از نگاه آن امام همام است كه در روايتى، حسن بصرى در مورد سياست از امام حسن مجتبى سؤال مى‌كند، حضرت مى‌فرمايد: سياست آن است كه حقوق خداوند، و حقوق زنده‌ها، و حقوق مرده‌ها را رعايت كنى. اما حقوق خداوند؛ پس عبارت است از انجام آنچه كه خواسته خداوند است و پرهيز از آنچه كه او نهى كرده است. و اما حقوق زنده‌ها، آن است كه به وظيفه خود در برابر برادرانت عمل كنى و از خدمت امت خويش بازنمانى و تا زمانى كه ولى امر مسلمين با امت خود صادق است، با او صادق باشى و هنگامى كه وى از راه راست منحرف شد، عقيده‌ات را رودرروى او اظهار كنى و اما حقوق مردگان؛ اين است كه نيكى‌هاى آنان را ياد كنى و از بدى‌هاشان چشم بپوشى، چراكه آن‌ها را پروردگارى است كه از آنان حساب‌كشى مى‌كند.

پس از صلح امام حسن(ع) كارهاى نيمه مخفى و برنامه‌هايى كه هدفش، تلاش براى بازگرداندن قدرت به خاندان پيامبر در فرصتهاى مناسب بود، آغاز شد كه با پايان يافتن زندگى شرارت‌آميز معاويه، زمينه فرا رسيدن چنين آرمانى فراهم بود.

جمع‌آورى نيروهاى اصيل و مطمئن شيعى و حراست آنان از گزند توطئه‌هاى‌ بى‌امان ضد شيعى دستگاه اموى و گسترش تفكر اصيل اسلامى در دايره محدود ولى پر عمق، جذب نيروهاى بالقوه و افزون آنان به جمع شيعيان، اقدام به موقع و مناسبى بود براى منفجر ساختن نظام جاهلى بنى اميه و جايگزين ساختن نظام صحيح اسلامى؛ استراتژى امام حسن(ع) و آخرين علتى كه پذيرش صلح را براى آن‌حضرت اجتناب ناپذير مى‌ساخت، همين بود.

از مجموع مطالعات تاريخى بدست مى‌آيد كه حضرت امام حسن مجتبى(ع) زمينه جنگ روياروى عليه حاكميت نامشروع و استبدادى معاويه، برايش ميسر نبود اما در چارچوب يك فعاليت سياسى و در راستاى اهداف بلندمدت حكومت اسلامى اساس يك مبارزه پنهانى را پى‌ريزى كرد و شيعه را به‌صورت يك جمع متشكل و هدفدار براى يك مبارزه مكتبى دوامدار حفظ كرد و به نسل‌هاى بعدى سپرد

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ 

photo_2017-10-27_14-18-43

چهارشنبه 10آبان 12صفر شهادت آيت‌الله سيدمحمدعلى قاضى طباطبايى(ره)، امام جمعه تبريز (اولين شهيد محراب) توسط منافقين (1358 ه.ش)

 ۱۰آبان‌ماه، سالروز شهادت اولين شهيد محراب، آيت‌الله سيدمحمدعلى قاضى طباطبايى است. ايشان از شاگردان امام خمينى(ره)، آيت‌الله سيدمحسن حكيم(ره)، آيت‌الله سيدابوالقاسم خويى(ره)، آيت‌الله حاج شيخ عبدالحسين رشتى(ره) و آيت‌الله شيخ محمدحسين كاشف‌الغطاء(ره) بود.

شهيد «آيت‌الله قاضى طباطبايى» همچنان‌كه در تلاشهاى علمى كوشا بودند، در مبارزات سياسى نيز شركت فعالانه داشتند.

امام صادق(ع) مى‌فرمايد: «ان الله تبارك و تعالى غيور و يحب كل غيور؛ خداوند تبارك و تعالى غيرتمند است و غيرتمندان را دوست دارد.»

آيت‌الله قاضى طباطبايى(ره) در طول زندگى پرفراز و نشيب خويش با حوادث و بحران‌هاى زيادى روبه‌رو گشته و تمامى اين حوادث و وقايع گواهى مى‌دهد كه او مردى با اراده، مصمم و نسبت به اصول و ارزش‌هاى اسلامى حساس و سازش‌ناپذير بوده است.
لازمه داشتن ايمان كامل، حساسيت و غيرت در دفاع از ارزش‌هاى دينى و اسلامى است. يك انسان مؤمن بدون توجه به سخن ديگران با هر انحرافى كه كيان اسلامى را به خطر اندازد مقابله مى‌كند و با هرگونه خلاف و ناهنجارى‌هاى دينى و اجتماعى به مبارزه بر مى‌خيزد.
عالمان دين‌باور اين ويژگى را در مراتب عالى آن دارا هستند. آيت‌الله شهيد قاضى طباطبايى(ره) در رديف چنين دانشمندان عامل و غيرتمند بود و اين ويژگى، او را به دفاع از اصول و ارزش‌هاى اسلامى در مقاطع مختلف وامى داشت. هنگامى كه يكى از نويسندگان، نوشته‌اى را بر عليه اصول ارزشمند شيعه منتشر نمود و با اين‌كار به مرزهاى عقيدتى جهان تشيع هجوم آورد، آيت‌الله قاضى طباطبايى(ره) به محض اطلاع از اين هجمه فرهنگى سخت برآشفت و حال و روزش دگرگون شد و در پى فراهم آوردن مقدماتى بود تا پاسخى مناسب و درخور شأن نويسنده داده باشد.

{والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --