اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مطالبه حل مشكلات اقتصادى ومعيشتى ومبارزه بافساد؛دو مطالبه مهم مردم است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:مطالبه حل مشكلات اقتصادى ومعيشتى ومبارزه بافساد؛دو مطالبه مهم مردم است

نمازجمعه اینهفته 96/10/22با حضور اقشارمختلف مردم به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد. 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

1- دومین اندرز لقمان حکیم پیرامون محاسبه اعمال و معاد  است .

2-یکی ازنام‌هاي قيامت در قرآن «يوم الحساب» است، يعنی روزی كه خداوند به حساب اعمال بندگان خودمی‌رسد

3-قضیه «ثوبة بن صمه‏»اززبان شیخ بهایی دررابطه با محاسبه نفس!!!

################################################################

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

1- روز ۲۶ ديماه ۱۳۵۷ روز فرار شاه از ايران ،اولين مرحله در پيروزى ملت ايران است.

2-فتنه‌اى كه درهفته‌هاى گذشته باآن مواجه شديم وبه همت ملت ايران سركوب شد،فتنه‌اى متشكل ازسه ضلع بود.

3- پادوهاىی که مقام معظم رهبری دردیدارمردم قم به عنوان ضلع سوم اغتشاشات اشاره داشتندچه کسانی هستند؟

3-درس‌ها و عبرت‌هاى فتنه ۹۶

################################################################

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                               بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7414

عبدالله اوصیکم ونفسی به تقوی الله

موضوع ماپیرامون حکمت های دهگانه لقمان حکیم بودهفته گذشته اشاره ای به اولین اندرز لقمان حکیم کردیم وگفتیم لقمان در نخستین اندرز خود به فرزندش به سراغ اساسی ترین مسأله عقیدتی،یعنی توحید می رود.همانگونه که اساس تمام حرکت های صحیح و سازنده توحید است .خطاب لقمان به پسرش این بود که فرزندم!به خدا شرک نورز، وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ گفت اى پسرك من به خدا شرك مياور كه به راستى شرك ستمى بزرگ است .

امادومین اندرز لقمان حکیم پیرامون محاسبه اعمال و معاد است .

يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ

پسرم! اگر به اندازه سنگینى دانه خردلى (کار نیک یا بد) باشد، و در دل سنگى یا در (گوشه اى از) آسمانها و زمین قرار گیرد، خداوند آن را (در قیامت براى حساب) مى آورد; خداوند از اسرار دقیق باخبر و آگاه است.

مى گوید: «پسرم! اگر اعمال نیک و بد، حتى به اندازه سنگینى خردلى باشد، در درون صخره اى، یا در گوشه اى از آسمان، یا درون زمین جاى گیرد، خدا آن را در دادگاه قیامت حاضر مى کند، و حساب آن را مى رسد; چرا که خداوند دقیق و آگاه است» (یا بُنَیَّ إِنَّها إِنْ تَکُ مِثْقالَ حَبَّة مِنْ خَرْدَل فَتَکُنْ فِی صَخْرَة أَوْ فِی السَّماواتِ أَوْ فِی الأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللّهُ إِنَّ اللّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ).

 در این آیه دو مطلب مهم مطرح است:

1- مساله وسعت احاطه و علم و قدرت خدا، که بخشی از خداشناسی است و بیانگر نظم و حساب گری دقیق خدا می‏باشد.

2- مساله حساب رسی بنده خدا، یعنی او باید به اعمال خود توجه داشته باشد، و همواره به حساب رسی اعمال خود بپردازد و با حساب‏رسی دقیق، رفتار خود را با فرمان خدا هماهنگ کند و بداند که در دنیا و آخرت، حساب دقیقی در کار است و روزی او را به پای حساب می‏کشند و او به نتیجه اعمال خود (از خوب و بد) در دنیا و آخرت خواهد رسید.

«خردل» گیاهى است داراى دانه هاى سیاه بسیار کوچک که در کوچکى و حقارت، ضرب المثل مى باشد.

اشاره به این که: اعمال نیک و بد هر قدر کوچک و کم ارزش، و هر قدر مخفى و پنهان باشد، همانند خردلى که در درون سنگى در اعماق زمین، یا در گوشه اى از آسمانها مخفى باشد، خداوند لطیف و خبیر که از تمام موجودات کوچک و بزرگ و صغیر و کبیر در سراسر «عالم هستى» آگاه است آن را براى حساب، و پاداش و کیفر حاضر مى کند، و چیزى در این دستگاه گم نمى شود!

از نام‌هاي قيامت در قرآن «يوم الحساب» است، يعنی روزی كه خداوند به حساب اعمال بندگان خود می‌رسد

این محاسبه را همه ما جدی بگیریم یعنی ما یک بار بیشتر در این دنیا نخواهیم بود دیگر قابل برگشت نیست اگر امتحانی بود تکرار می‌شد آدم می‌گفت دفعات بعدجبران میکنم خیلی جای نگرانی نبود ولی واقعا این را باور کنیم که یک بار بیشتر نیست در این دنیا آمدیم دیگر قابل برگشت و جبران نخواهد بود تعبیری که حضرت علی دارند الدُّنْیَا تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ (نهج البلاغه، حکمت ۴۰۷) یعنی دنیا آدم را گول می‌زند و ضرر هم می‌زند یعنی آدم را به خودش وابسته می‌کند بعد هم می‌گذارد می‌رود بین ما و آخرت چقدر فاصله است

ازمرحوم آیت الله بهاء الدینی نقل شده که فرمودند بزرگ ترین اشتباه انسان همین است که ما هفتاد سال بدن را مواظبت کردیم بهداشتش را رعایت کردیم خوراک پوشاکش را خیلی برسیم مواظب باشیم یک سرمایی خوردیم جبران کردیم ولی روح ما جان ما !!!،امابدن ما از خاک است بعد هم خاک می‌شود تمام می‌شود فاتحه اش خوانده می‌شود

در جلسه باشکوهی که در مکه بین هارون الرشید و امام کاظم (ع) برگزار شد، هارون در ضمن چند سؤال از امام پرسید: «دین چیست؟ حقیقت دین را برایم شرح بده؟»

امام کاظم (ع) اعدادی را برشمرد فرمود: دین یعنی همین اعداد! هارون خنده استهزا آمیزی کرد و گفت: من از شما درباره دین می‏پرسم، شما چند عدد ریاضی را ردیف کرده و برای من برمی‏ شمری؟

امام کاظم (ع) فرمود:

«اما علمت ان الدین کله حساب;آیا نمی‏دانی که همه دین، حساب است؟»

سپس برای تایید سخنش آیه 48 سوره انبیاء را قرائت فرمود، که آن آیه قبلا ذکر شد.

وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا ۖ وَإِن كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا ۗ وَكَفَىٰ بِنَا حَاسِبِينَ

ما ترازوهاى عدل را در روز قیامت برپا مى کنیم; پس به هیچ کس کمترین ستمى نمى شود; و اگر به مقدار سنگینى دانه خردلى (کار نیک و بدى) باشد، ما آن را حاضر مى کنیم; و کافى است که ما حساب کننده باشیم

 این آیه اشاره به حساب و جزاى دقیق و عادلانه قیامت مى کند تا افراد بى ایمان و ستمگر بدانند به فرض که عذاب این دنیا دامانشان را نگیرد مجازات آخرت، حتمى است، و دقیقاً تمام اعمالشان مورد محاسبه قرار مى گیرد.

آیه فوق، با شش تعبیر مختلف، بر مسأله حساب و کتاب دقیق روز قیامت تأکید شده است.

کلمه «مَوازِین» آن هم به صورت جمع، پس از آن ذکر وصف «قِسْط»و به دنبال آن، تأکیدى بر نفى ظلم «فَلا تُظْلَمُ نَفْسٌ» و از آن پس ذکر کلمه «شَیْئاً» (هیچ چیز) و بعد مثال زدن به «دانه خردل» و سرانجام جمله «وَ کَفى بِنا حاسِبِینَ» (کافى است که ما حسابگر باشیم).

همه اینها دلیل بر آن است که حساب روز قیامت، فوق العاده دقیق و خالى از هر گونه ظلم و ستم مى باشد.

يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِّيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ۶فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ

محدث خبیر شیخ عباس قمی (ره) از شیخ بهایی (ره) نقل می‏کند: یکی از پارسایان به نام «ثوبة بن صمه‏» همواره خود را محاسبه می‏کرد و حساب‏رسی می‏نمود. روزی به حساب گری خویش پرداخت و به خود گفت‏ شصت‏ سال از عمرت گذشته است، که 21500 روز خواهد شد، سپس با خود گفت: وای بر من! اگر روزی یک گناه کرده باشم 21500 گناه کرده ‏ام، جواب خدا را چه بدهم، با این حساب گری آن چنان ناراحت‏ شد که فریاد کشید و بر زمین افتاد و هماندم از دنیا رفت. ( سفینة البحار، ج‏1، ص‏488 (واژه ذنب)

################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم

سه‌شنبه 26 دی 28ربيع‌الثانى‌ فرار شاه خائن از كشور (1357 ه.ش) 

انقلاب اسلامى ايران روزهاى تلخ وشيرين فراوانى را پشت سر گذاشته است؛ يكى ازاين‌روزهاى بيادماندنى و پيروزى فراموش نشدنى مردم ايران در مبارزه با استبداد و ديكتاتورى حكومت پهلوى، روز ۲۶ ديماه ۱۳۵۷ و روز فرار شاه از ايران است كه حضرت امام آن‌را اولين مرحله در پيروزى ملت ايران دانستند. البته اين نخستين بارى نبود كه شاه، فرار را بر قرار ترجيح مى‌داد اما اگر در سال ۱۳۳۲ با كودتايى سياه، آمريكا مهره دست‌نشانده خود را به كرسى حكومت بازگرداند در سال ۵۷ ديگر نه جامعه پذيراى سلطنت بود و نه شاه توان رويارويى با موج خروشان انقلابيونى را داشت كه به رهبرى حضرت امام خمينى(ره) خواستار برپايى نظام سياسى نوينى بر مبناى احكام و قوانين اسلامى بودند.

################################################################

اشاره ای کوتاه به سخنان مقام معظم رهبری دردیدار مردم قم درسه شنبه گذشته

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روزسه‌شنبه در دیدار هزاران نفر از مردم قم با تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پر شور، به‌موقع و منسجم ملت در روزهای اخیر، به تشریح ابعاد و لایه های مختلف توطئه دشمنان برای سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم وتبيين جنبه‌هاى مختلف اين فتنه جديد پرداختند. و با بیان سخنان مهمی خطاب به امریکایی ها، مسئولان کشور و مردم تأکید کردند: ایستادگی و نبرد «ملت با ضد ملت»، «ایران با ضد ایران» و «اسلام با ضد اسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه خواهد داشت اما کینه ورزی دشمن نباید موجب شود مسئولان از ضعفها و مشکلات مردم و بویژه طبقات ضعیف غافل شوند.آنچه در دو هفته گذشته در كشور با آن روبه‌رو شديم كه گاه از آن به فتنه‌ى اقتصادى تعبير مى‌شود را بايد مورد دقت نظر جدى قرار داد.

ايشان در اين بيانات علاوه بر پرداختن به برخى جنبه‌هاى داخلى و مشكلاتى كه وظيفه مسؤولان كشور در رسيدگى به آن‌هاست، به جنبه‌هاى خارجى و تلاش‌هاى استكبار در اين عرصه نيز پرداختند و با مطرح كردن مثلث دشمنان ملت ايران در اين فتنه، به آمريكا و اسرائيل به‌عنوان سران طراح اين فتنه پرداختند.

فتنه‌اى كه در هفته‌هاى گذشته با آن مواجه شديم و به همت ملت ايران سركوب شد، فتنه‌اى متشكل از سه ضلع بود. يك ضلع آن مستكبرانى مانند آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستى قرار داشتند كه توطئه و برنامه از سوى آن‌ها بود. در ضلع دوم آن ثروت‌مندان حرام‌خوار منطقه قرار داشتند كه پول ملت‌هاى مسلمان منطقه را صرف كشتار مسلمين و نوكرى استكبار مى‌كنند. عربستان و برخى ديگر از كشورهاى عربى در اين ميانه با مستكبران همكارى اقتصادى داشتند و در ضلع سوم فتنه، منافقان كوردل و واخوردگان سلطنت‌طلب و ديگر نفوذى‌هاى داخلى و دشمنان ملت ايران قرار داشتند كه پياده‌نظام فتنه بودند و براى فتنه، سياهى‌لشكر فراهم كردند. اين هر سه در فتنه‌اى كه ساختند دخيل بودند و ملت ايران با ضربه‌ى كارى و حضور ميدانى خود هر سه را به شكست كشيد.

نقش مردم در شكست طرح دشمن‌

يكى از جنبه‌هاى مهم اين فتنه كه بايد در برابر نقشه‌ى دشمن به آن توجه كرد، بصيرت و دقتى است كه مردم از خود نشان دادند و با به ميدان آمدن نشان دادند كه فتنه‌گران و شرارت‌افروزان ضدانقلاب در برابر سيل خروشان ملت چيزى نيستند و به‌خوبى طومار اين فتنه را در هم پيچيدند.

حرف ملت ايران به‌ويژه جوانان در چهل سال گذشته، «ايستادگى در مقابل زورگويى و زير بار قدرتها نرفتن» بوده است

نكته‌اى كه در اين ميان بايد به آن توجه داشت اين است كه راهپيمايى به‌جاى مردم و حضور پر رنگ ايشان، مسأله‌اى معمولى نيست. دشمن از سالها قبل اميد به اين بسته است كه با فشار اقتصادى مردم را دشمن نظام اسلامى كند. دشمنان ملت ايران ازجمله آمريكا و انگليس و اسرائيل و برخى فاسدان منطقه تصور مى‌كردند كه با فشارهاى اقتصادى واردآمده، حقيقتاً مردم را دچار دشمنى با اصل نظام كرده‌اند و مى‌توانند روى اين دشمنى حساب باز كنند اما مسأله با حضور مردم معلوم شد. با حضور مردم و خفه كردن فتنه معلوم شد كه مردم اگر هم نارضايتى دارند از انقلاب و اسلام نيست، از مشكلاتى است كه بخش مهمى از آن به همين دشمنان خارجى و فشار و فتنه‌ى آن‌ها برمی‌گردد.

دشمنان مانند مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف ها می‌نشینند، بنابراین باید زخم را خوب کنید و نگذارید بوجود آید چرا که اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، تبلیغات و فضاسازی بیگانه اثر نمی گذارد و امریکایی ها هم نمی توانند هیچ غلطی بکنند.
مقام معظم رهبری «دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها» را وظیفه همه مسئولان برشمردند و افزودند: قشرهایی از مردم به خصوص «طبقات ضعیف» تحت فشار هستند و باید همه همت مسئولان صرف حل مشکلات موجود شود.

################################################################

درس‌ها و عبرت‌هاى فتنه ۹۶

 مرورى بر اخبار حوادث و اغتشاشات اخير در تهران و برخى شهرستان‌ها نشان مى‌دهد كه يك برنامه‌ريزى دقيق و تقسيم كار منظم براى برهم زدن امنيت و اقتدارکشوروملت مادرحال شكل‌گيرى است.

اظهارات مقام‌هاى آمريكايى از ترامپ گرفته تا خانم كلينتون و جان مك كين، حاكى از آن است كه فكر و ايده اغتشاش از واشنگتن صادر شده است. فعال بودن قارون‌هاى سعودى در فضاى مجازى؛ توئيتر، تلگرام و اينستاگرام هم نشانگر آن است كه پول و اعتبار را سعودى‌ها پرداخته‌اند. نمونه‌بردارى از دستگيرشدگان هم نشان مى‌دهد «اجرا» را «منافقين» قديم و جديد و «سلطنت‌طلبان» و «تكفيرى‌ها» بر عهده دارند.

بدون‌ترديد مردم، مشكلات معيشتى دارند، مطالبات اقتصادى دارند، گلايه از عدم برخورد جدى با مفاسد دارند، قاعدتاً بايد اگر اعتراضى در راهپيمايى هم باشد، شعارها ناظر به رفع اين گرفتارى‌ها باشد اما نوع شعارها نشان می‌دهد كه اصلاً ناظر به اين مسائل و مشكلات نبود و همه داد و فريادها معطوف به ادامه و استمرار تتمه شعارهاى ساختارشكن فتنه ۸۸ است. در فتنه ۸۸، انتخابات بهانه نشانه‌گيرى اصل نظام بود. در فتنه اخير، گرانى و بيكارى بهانه و هدف اصلى، نظام بود.

در تمام درگيرى‌هاى فتنه ۸۸ حتى يك مورد هم نمونه نداشتيم كه پرچم ايران را آتش بزنند اما در اين فتنه شاهد بوديم اين حادثه تلخ اتفاق افتاد. اين يك علامت و نشانه است و در اين علامت، صهيونيستى و آمريكايى بودن اغتشاش، به‌صورت پررنگ مشهود بود. پرچم‌سوزى در اغتشاشات اخير عمق كينه و انتقام آمريكا و اسرائيل را نشان مى‌دهد و اين قطعاً يك دستور بوده كه اجرا شده است.

آشوب‌هاى چند روزه اخير كه فتنه ۹۶ ناميده شد و احتياط حكم مى‌كند آن‌را كاملاً پايان‌يافته تلقى نكنيم؛ هرچند كوتاه بود اما درس‌هاى مهمى داشت كه بايد فراگرفته شوند.

نخستين درس اين فتنه، توجه دوباره به اين هشدار اميرالمومنين(ع) در انتهاى نامه ۶۲ به اهالى مصر است كه فرمود «و انّ اخا الحَربِ الاَرِق و من نامَ لَم يُنَم عنه» يعنى: مرد جنگجو هميشه هوشيار است و هر كس از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.

دشمن مترصد فرصت است براى ضربه زدن. او مى‌گردد منفذ و رخنه‌اى پيدا كند تا ضربه خود را وارد نمايد لذا معناى واقعى هوشيارى در برابر دشمن، از بين بردن زمينه‌ها و منافذى است كه مى‌تواند مورد بهره‌بردارى دشمن قرار گيرد.

مطالبه حل مشكلات اقتصادى و معيشتى و مبارزه با فساد؛ دو مطالبه مهم مردم است كه بارها از سوى رهبرى هم نه فقط مورد تأكيد قرار گرفته بلكه درباره هر يك پيگيرى‌ها و اقداماتى نيز صورت پذيرفته است.
همه دستگاه‌ها و خصوصاً قوه مجريه بايد اهتمام بيشترى بورزند و براى پر كردن اين منفذ، تلاش مؤثر و عاجل انجام دهند.{تکبیرنمازگزاران}

قطع اميد از بيگانگان و اتكا به توانمندى‌هاى داخل، انس با مردم، پرهيز از حاشيه‌سازى و توجه به اولويت‌ها، تلاش در جهت تقويت همبستگى ملى و تصميم‌گيرى بر اساس مصالح واقعى كشور و مردم می‌تواند نويدبخش گشايش‌هاى مهم در جهت مطالبات مردم باشد.

دومين درس، واقعى بودن دشمن و شناخت او و جبهه اوست. هرگاه فتنه‌اى شكل مى‌گيرد بلافاصله دست‌هاى دشمن و در راس آن‌ها آمريكا آشكار و جبهه پرتعداد و يكدست دشمنان در كنار هم و پشت سر فتنه‌انگيزان داخلى ابراز وجود مى‌كند. در اين فتنه نيز همچون فتنه‌هاى گذشته از آمريكا تا رژيم صهيونيستى و از برخى حكام نگون‌بخت منطقه تا ايرانيان فرارى از كشور و از سلطنت‌طلب‌ها تا منافقين را دست در دست هم ديديم.

پادوهاىی که مقام معظم رهبری دردیدار مردم قم به عنوان ضلع سوم اغتشاشات اشاره داشتند که از مدت‌ها پيش به سركردگى گروهك آدمكش منافقين براى فتنه ۹۶ برنامه‌ريزى كرده بودند عبارتند:

  1. تركى الفيصل (رئيس اسبق سازمان استخبارات و جاسوسى سعودى و سفير آل‌سعود در آمريكا) از دو سال پيش در پاريس براى براندازى جمهورى اسلامى ايران با گروهك منافقين هم‌پيمان شد.
  2. حدود شش ماه پيش محمد بن سلمان (وليعهد شرور حكومت آل‌سعود) رسماً اعلام كرد كه به‌دنبال انتقال ناآرامى‌ها و تحركات ضدامنيتى به داخل ايران هستيم.
  3. از يك‌سال پيش برخى شتاب‌دهنده‌ها و مشخصاً يك «رى‌استارت» با مديريت يك دلقك فرارى با هدف توليد جسارت و تمرين قبح‌شكنى از مقدسات و ارزش‌هاى دينى و نحوه حمله به اماكن مذهبى راه‌اندازى و فعال شدند.
  4. بعد از انتخابات رياست‌جمهورى دوازدهم، شبكه‌هاى مجازى «و مشخصاً آمدنيوز» توليد تنفر از ارزش‌هاى اسلامى، سپاه، روحانيت و ولايت را در دستور كار ويژه خود قرار دادند. شكى نيست كه توطئه برنامه‌ريزى‌شده مثلث فتنه بر بستر ضعف‌ها و مشكلات مردم امكان ظهور و بروز پيدا مى‌كند و مگس‌ها هميشه بر زخم‌ها خواهند نشست.

درس سوم اين فتنه، نقش همبستگى و يكپارچگى ملى در خنثى كردن فتنه‌هاست. در فتنه ۸۸ اين همبستگى وجود نداشت و متأسفانه برخى از كسانى‌كه بايد به مقابله با فتنه برمى‌خاستند، با همراهى يا حداقل سكوت نابجايشان، فتنه‌انگيزان را يارى كردند لذا ايران عزيز، ماه‌ها شاهد آشوب و اغتشاش بود. اما اين‌بار هم مسؤولان كشور و هم جريان‌هاى سياسى مختلف، اين آشوب‌ها را محكوم كردند و اين مسأله خود عاملى براى عصبانيت بيشتر دشمن شد.

درس چهارم و آخرين درسى كه مى‌خواهم به آن اشاره كنم نقش مردم مومن و انقلابى كشورمان در مقابله با تهديدات دشمن است. در يك بزنگاه ديگر، دوباره مشاهده كرديم تكيه‌گاه اصلى انقلاب و نظام، پس از خداوند، مردم هستند؛ همان‌ها كه امام ولى‌نعمتشان خواند و رهبرى حكيم هم گفت: من به تك تك اين ملت اعتماد دارم. جايگاه اين مردم و قدر اين تكيه‌گاه را بيشتر بدانيم.{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

################################################################

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --