اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:حضرت امام(رض)ازاسلام شاهنشاهی،اسلام آمریکایی،اسلام راحت طلبی ورفاه طلبی پرده برداشت واسلام ناب رابه مردم معرفی کردند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه:حضرت امام(رض)ازاسلام شاهنشاهی،اسلام آمریکایی،اسلام راحت طلبی ورفاه طلبی پرده برداشت واسلام ناب رابه مردم معرفی کردند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آبادنمازجمعه درسومین جمعه ماه مبارک رمضان ودرآستانه لیالی قدروایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام با حضورگسترده امت خداجو وروزه داربه امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”درمصلی امام خمینی این شهر برگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- اوصاف رفتاری شیعیان اززبان امیرالمؤمنین علی علیه السلام

۲- در یک جامعه ایمانی، همبستگی اهل ایمان ضروری است.

۳-گاهی رفت وآمدها،به جای آنکه بهره تربیتی یاپاداش اخروی داشته باشد،محصولی جزگناه یاهدر رفتن فرصتها ندارد.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$##$

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱-شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است.

۲-یکیازنیازهای امروزجامعه مااین است که اهداف وآرمان‌های امام خمینی(ره)رامرورکنیم وآن‌رافراموش نکنیم

۳-حضرت امام بااین‌که آمریکارادشمن اسلام و مسلمین معرفی کردندازآمریکاواسرائیل به‌عنوان ام‌الفساد یاد کردند

۴- اقدام گستاخانه ترامپ به استحکام پایه‌های سست و بی‌ریشه رژیم صهیونیستی نخواهد انجامید.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_2198

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

در آیات کریمه فراوانى از قرآن، به صور مختلف لفظ تقوا و یا مشتقات آن وارد شده است. یکى از بزرگ‌ترین ارزش‌ها در نظام ارزشى اسلام، یا بگوییم محور همه ارزش‌ها، تقواست.حضرت حق جل جلاله مى‌فرماید: اِنَّ اَکْرَمْکُمْ عِنْدَاللَّهِ اَتْقیکُم{حجرات/ ۱۳} ملاک کرامت و ارزشمندى در پیشگاه خدا، تقواست که هیچ بدیل و جانشینى ندارد.

موضوع بحث ما اوصاف رفتاری شیعیان

قال أمیرالمؤمنین علی بن أبیطالب علیهماالسلام: شیعَتُنَا المُتَباذِلونَ فى وِلایَتِنا، اَلمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا اَلمُتَزاوِرونَ فى اِحیاءِ اَمرِنا اَلَّذینَ اِن غَضِبوا لَم یَظلِموا وَ اِن رَضوا لَم یُسرِفوا، بَرَکَهٌ عَلى مَن جاوَروا سِلمٌ لِمَن خالَطوا؛

اولین ویژگی ودومین ویژگی را هفته گذشته عرضه داشتم که گفتیم اولین ویژگی از نظر امام علی(ع) برای شیعه بودن، در راه ولایت ھزینه کردن است ودومین ویژگی هم از نظر امام علی(ع) « اَلمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا » است؛ یعنی برای خاطر خدا با ھم دوست اند

اما ویژگی سوم: اَلمُتَزاوِرونَ فى اِحیاءِ اَمرِنا

شیعیان واقعی از نظر امیرالمؤمنین(ع) کسانی ھستند که دور ھم جمع می شوند تا امر اھل بیت(ع) را احیاء کنند.

در یک جامعه ایمانی، همبستگی اهل ایمان ضروری است. این پیوند، در سایه دیدارها پدید می آید و استحکام می یابد. در روایات،بابی تحت عنوان «زیاره المؤمن» است که به این گونه دیدارها تاکید دارد.امام صادق(ع) فرموده است:

«تزاوروا و تلاقوا و تذاکروا امرنا و احیوه»{ اصول کافى، ج‏۲، ص‏۱۷۵}

به دیدار و ملاقات یکدیگر بروید و «امر» ما را یاد کنید و به یاد هم آرید و آن را زنده نگهدارید. این حدیث، محتوای سازنده و تربیتی وجهت دار و هدفدار بودن دیدارها را تبیین می کند

گاهی رفت و آمدها و زیارتها، به جای سودمندی، زیانبار است وبه جای آنکه بهره تربیتی یا پاداش اخروی داشته باشد، محصولی جزافزایش گناه یا هدر رفتن فرصتها ندارد.

ویژگی چهارم:اَلَّذینَ اِن غَضِبوا لَم یَظلِموا

اگر مردم خداباور باشند، به یکدیگر ظلم‌‌نمی‌کنند؛ حقوق همدیگر را ضایع‌‌ نمی‌کنند؛ برای منفعت شخصی و دنیایی خود، آخرت‌‌‌‌‌‌‌شان را خراب‌‌ نمی‌کنند.

ما نیاز به شناخت بیشتر از یکدیگر داریم. باید یکدیگر را بشناسیم. چیزی که ما در بحث تنوع نیاز داریم «دگرپذیری» است. البته منظور از «دگرپذیری» این نیست که هر کسی باید به دین، مذهب و فکر دیگری بگراید، اگر اینطور باشد باید افراد باید هر روز یک دین و مذهب داشته باشند، بلکه به این معناست که در کنار یکدیگر زندگی کنیم و همدیگر را با هر اختلافی که داریم بپذیریم و تحمل کنیم و زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم. معنای دگرپذیری این نیست که همدیگر را نصیحت نکنیم، بلکه با یکدیگر حرف بزنیم ولی به یکدیگر ظلم نکنیم.

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.{إِنَّ شَجَرَهَ الزَّقُّومِ طَعَامُ الأثِیمِ کَالْمُهْلِ یَغْلِی فِی الْبُطُونِ کَغَلْیِ الْحَمِیمِ } (دخان، ۴۳ – ۴۶)قطعاً درخت زقوم خوراک گناهکاران است و همچون فلز گداخته در شکمها می‌جوشد، جوششی همچون آب گرم و داغ.»

خداوند در آیه‌ای دیگر در مورد درخت زقوم فرمود: {أَذَلِکَ خَیْرٌ نُزُلا أَمْ شَجَرَهُ الزَّقُّومِ}(صافات، ۶۲(آیا آن (همه نعمتهای بی‌کران و جاویدانی) که بهشتیان را با آن پذیرایی می‌کنند، بهتر است یا درخت زقوم.»

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@

درهفته آینده لیالی قدروهمچنین ضربت خوردن حضرت امام علی(ع) (۴۰هـ ق) راداریم/

شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنیم. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمیدهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آنجا جای عذرخواهی نیست

در محضر رسول خدا عرض شد که بعضی از امم سابقه ۱۲۰ سال فقط شمشیر روی دوش داشتند و می جنگیدند، در حالی که عمر متوسط امت حضرت ۶۰ تا ۷۰ سال است. حضرت به خدای متعال عرض کردند که خدایا در مقابل این عمرهای طولانی به امت من چه عطا کرده ای؟ آیه نازل شد که ما به تو و امت تو شب قدر را عطا کردیم که جبران نقص عمر را می کند.

امام صادق (علیه السلام)فرمودند:مَن لَم یُغفَر لَهُ فی شهرِ رمضانَ لَم یُغفَر لَهُ إلی مِثلِهِ مِن قابِلٍ الّا أن یَشهَدَ عَرَفَهَ:کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشود، تا رمضان آینده آمرزیده نگردد، مگر آن که در عرفه حاضر شود.

#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@#@

دوشنبه ۱۴خرداد ۱۹رمضان سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) (۱۳۶۸ هـ ش)وهم چنین قیام۱۵ خردادرا هم داریم /

امام خمینی(ره) در طول دوران حیات پربرکت خود آن‌چنان تأثیرات بزرگی را در اذهان و افکار عمومی جهان به جای گذاشته که تا همیشه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد.

تأثیرات افکار و اقدامات خمینی کبیر(ره) تا آنجا پیش رفته است که حتی شخصیتهای برجسته جهان و آنانی که حتی شاید میانه خوبی با انقلاب اسلامی ایران ندارند، در مقابل عظمت و حیات طیبه امام راحل سر تعظیم فرود آورده و از او به‌نیکی یاد می‌کنند.

سیاستمداران معروف دنیا درمورد امام میگویند:آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ‌کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت

یکی‎از نیازهای ضروری امروز جامعه ما این است که اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) را مرور کنیم و آن‌را فراموش نکنیم، متاسفانه بعضی‌ها با گذشت ۲۹ سال از رحلت امام خمینی(ره) از اهداف امام فاصله گرفته‌اند در حالی‎که ما نیازمندیم بار دیگر اهداف و ارمان‌های امام خمینی(ره) را مرور کنیم.

اولین و مهم‌ترین هدف و آرمان امام خمینی(ره) تشکیل نظام اسلامی بوده است، امام به‌دنبال حاکمیت دین خدا و اجرای دستورات الهی بوده است، به‌دنبال آن بود که دستورات اسلام در جامعه داده شود.

لذااسلام مهم‌ترین رکن نهضت امام خمینی(ره)بود،چراکه امام خمینی(ره) با قیام خود از اسلام شاهنشاهی، اسلام آمریکایی، اسلام راحت‌طلبی، اسلام رفاه‌طلبی پرده برداشت و اسلام ناب را به مردم معرفی کرد.
دغدغه امام خمینی(ره) دغدغه دین و اسلام بود، وقتی به حضرت فاطمه‌زهرا(س) و حجاب اهانت شد، قیام کرد، او زمانی‎که به پیامبراکرم(ص) توهین شد حکم ارتداد دادند، امام(ره) نسبت به مبانی اسلام بسیار حساس بود و می‎فرمود: «ما به‌دنبال این هستیم که قوانین اسلامی در مملکت پیاده شود».

یکی دیگر از اهداف و آرمان‌های امام راحل(ره)مبارزه با استعمار و استکبار و در راس آن‌ها مبارزه با آمریکابودامام همواره تضعیف استعمارگران و استکبار جهانی را در برنامه‌های خود قرار می‌داد و ایشان بزرگ‌ترین شخصیتی بود که در برابر استعمار و استکبار ایستادگی کرد کمااینکه در سخت‌ترین شرایط درباره آمریکا گفت: «آمریکا شیطان بزرگ است و از آمریکا شرارت می‎بارد»حضرت امام بااین‌که آمریکا را دشمن اسلام و مسلمین معرفی کردند از آمریکا و اسرائیل به‌عنوان ام‌الفساد یاد کردند

مشاهده کردید که وزیر امور خارجه آمریکا دوازده خواسته را مکتوب می کند و عمل به آنها را شرط بازنگری و تعامل با ایران مطرح می کند. این دوازده مورد چیست؟ آنها می خواهند ایران کشور ضعیفی باشد، موشک نداشته باشد، توانایی هسته ای مسالمت آمیز نداشته باشد، از منطقه خارج شود، در سطح منطقه بی تاثیر باشد و به طور کلی شرایطش مثل بسیاری از کشورهایی باشد که وقتی می گویند صد میلیارد دلار بپردازید، بپردازد.اما زهی خیال باطل!!!{تکبیرنمازگزاران} این شیوه در دوران شاه در ایران حاکم بود اما الان نه.وبعداز ۴۰سال!!!!!

این تصور که چون ایران با برخی مشکلات اقتصادی مواجه است پس می توانند به این بهانه فشارهایی را وارد کنند تصور بسیار غلطی است زیرا مردم ما با بصیرت و هوشیاری بالای خود همواره در صحنه حضور دارند و بارها نشان داده اند که این خیالات دشمن کاملاً باطل است.{تکبیرنمازگزاران}

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$###$#$#$##$#$#$$#$

ان شاءالله باتوجه به اهمیت راهپیمایی روز قدس وبا توجه به شرایط ویژه‌ای که در شهر قدس و مقدسات اسلامی این شهر و در فلسطین اشغالی حاکم است؛ به ویژه پس از اقدام رئیس جمهور آمریکا، ترامپ، در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل وانتقال سفارتش به این شهر،جمعه آینده درراهپیمایی روز قدس شرکت خواهیدداشت.واین جنایات واقدامات را محکوم خواهیدکرد.

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$#$ 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --