اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قرادادهاى بین‌المللى‌که بادست‌پخت نظام استکباربه کشورهاى مستقل تحمیل مى‌شوندبایددقیق موردبررسى وارزیابى قرار‌بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه حسن آبادفشافویه: قرادادهاى بین‌المللى‌که بادست‌پخت نظام استکباربه کشورهاى مستقل تحمیل مى‌شوندبایددقیق موردبررسى وارزیابى قرار‌بگیرند

به گزارش دفترامام جمعه حسن آباد نماز جمعه اینهفته بیستم مهرماه ۹۷به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری “امام جمعه محترم حسن آباد”در مصلی امام خمینی حسن آبادبرگزارشد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱- کسی که دارای قلب سلیم است، فقط به فکر خود و منافعش نیست،خیرخواه دیگران است.

۲- انسانی که قلب سلیم دارد اهل ریا و شریک گرفتن برای خدا نیست.

۳ – یاران سیدالشهدا علیه السلام هدفی جز کسب رضایت الهی ندارند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱- حضرت رقیه(س)در کودکى رسالت خود را به انجام رساند و سندى بر مظلومیت پدر بزرگوار خویش گردید

۲-لایحه کاپیتولاسیون به‌صورت ناگهانى ودرجلسه‌اى پرتنش توسط اکثریت نمایندگان مجلس شوراى ملى به تصویب رسید.

۳- قرادادهاى بین‌المللى‌که بادست‌پخت نظام استکباربه کشورهاى مستقل تحمیل مى‌شوندبایددقیق مورد بررسى و ارزیابى قرار ‌بگیرند.

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم                                     بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_8876

اوصیکُم یَاعِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله و نَظمَ اَمرکُم.

گفتیم یکی دیگراز خصوصیات یاران سیدالشهدا علیه السلام قلب سلیم و دلی اثرپذیر است،

هفته گذشته عرض کردیم که چگونه می شود این خصلت را بدست آورد؟ ما چگونه می توانیم قلبی سلیم و دلی پاک داشته باشیم، تا جزءکسانی باشیم که به ندای یوسف زهرا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف لبیک می گویند و در راه او ایستادگی می کنند؟ گفتیم موارد متعدداست اما به سه مورداکتفا میکنیم به یک مورد اشاره کردیم واما دومورد دیگر..

۱- خیرخواهی نسبت به دیگران

 حضرت علی علیه السلام می فرماید:

« لا یَسلَمُ لکَ قَلبُکَ حتّى تُحِبَّ للمُؤمنینَ ما تُحِبُّ لنفسِکَ  » (بحارالانوار، ج۷۸، ص ۸٫)دلت برای تو سالم نخواهد شد، مگر زمانی که برای مؤمنان همان پسندی که برای خود می پسندی.

کسی که دارای قلب سلیم است، فقط به فکر خود و منافعش نیست. یعنی هر چه خوب است برای من، دیگران هم به من مربوط نیستند. یا در حالتی دیگر، انسان از دیگران خوبی و نیکی طلب کند اما هر طوری که دلش خواست با برادر و خواهر مسلمان خود رفتار کند. انسانی که می خواهد فردای قیامت قلب سلیم و مورد عنایت خدا را دارا باشد از این گونه صفات دوری می کند. بلکه طوری با دیگران رفتار می کند که متوقع است و دوست دارد، دیگران با او برخورد کنند. اگر بشنود که در مجلسی غیبت و بدگویی اش را کرده اند، ناراحت می شود؟ پس بداند که دیگران نیز از این کار بیزارند. اگر بفهمد جنسی را خریده، از وزن واقعی اش کمتر است یا گران تر است، ناراحت می شود؟ پس بداند دیگران هم از کم فروشی و گران فروشی بدشان می آید. اگر متوجه شود، چشمی به دنبال نوامیسش هست، به غیرتش برمی خورد؟ پس یقین داشته باشد که دیگران نیز به حفظ حرمت نوامیس خود اهمیت می دهند.نقطه مقابل اگر خیر و خوبی وجود دارد، سعی کند دیگران را نیز در آن سهیم کند. اگر یک فرصت و موقعیت مناسبی پیش آمده، و می تواند دیگران را نیز با خود همراه کند، آن فرصت را دریغ ننماید.

خیرخواهی یاران امام حسین علیه السلام

حبیب بن مظاهر وقتی از حضور سیدالشهداء علیه السلام در کربلا باخبر شد، عزم سفر به سوی امام نمود، اما حال که این راه سعادت برایش گسترده شده است، آن را منحصر به خود نکرد.

یکی از روزها وارد بازار کوفه شد، دید دوست قدیمی اش مسلم بن عوسجه جلوی مغازه ی عطاری ایستاده است سلام و احوالپرسی کردند و حبیب پرسید: مسلم این جا چه می کنی؟ گفت: حبیب مقداری محاسنم سفید شده، آمده ام تا حنا بخرم و خضاب کنم. حبیب بن مظاهر نگاهی به مسلم بن عوسجه انداخت و گفت: دوست عزیزم، می خواهی خضابی به تو معرفی کنم که باعث سعادتمندی دنیا و آخرتت شود. مسلم با تعجب پرسید: چه خضابی؟ حبیب گفت: بیا برویم کربلا و پسر فاطمه زهرا علیها السلام یاری کنیم تا در رکابش محاسنمان به خون سرمان خضاب شود و موجب آبرویمان در دنیا و آخرت گردد. (فرسان الهیجاء، ج۲، ص ۱۱۹، وقایع الایام، ص ۳۶۲)

IMG_8873

۲-اخلاص در کارها

امام صادق علیه السلام می فرماید:

«  ‎‏الْقَلْبُ السَّلِیمُ الَّذِی یَلْقَی رَبَّهُ وَ لَیْسَ فِیهِ أَحَدٌ سِوَاهُ وَ کُلُّ قَلْبٍ فِیهِ شِرْکٌ‏ ‎‏أَوْ شَکٌّ فَهُوَ سَاقِطٌ. » (کافی، ج۲، ص ۱۶) دل سالم دلی است که پروردگارش را در حالی دیدار کند که احدی جز او در خود نداشته باشد و هر دلی که در آن شرک یا شک باشد منحط است.

افرادی دل اثرپذیر و قلبی سالم دارند که وجودشان مملو از یاد خدا باشد، این که تمام اعمال و رفتارشان برای خداوند و به یاد او صورت پذیرد، کسانی که در تمام کارها و رفتارهای خود هدف و نیتی جز خدا نداشته باشند، نه این که من در کارها و اعمالی که انجام می دهم در کنار خداوند، فلان شخص را هم شریک قرار دهم و بگویم: من این کار را به خاطر خدا و برای فلانی انجام دادم.

انسانی که قلب سلیم دارد اهل ریا و شریک گرفتن برای خدا نیست. یک کسی مشغول نماز هست «خالصاً لوجه الله» فقط برای خدا می خواند در رکعت دوم، رفیق یا همسایه اش یا مسئول فلان اداره و ارگانی که کاری به آن دارد از در وارد بشود و او هم با خودش بگوید: یک نمازی بخوانم که فلانی خوشش بیاید و لذت ببرد و بگوید به به چه نمازی یعنی یک رکعت برای خدا، یک رکعت برای دیگران در این نماز دیگران را هم با خدا شریک قرار داد.

خداوند می فرماید: من بی نیازترین شریکم، هر کس کاری انجام دهد و کسی را با من در آن شریک نماید «فأنا منه بری» من از آن کار بیزارم، آن کار برای کسی باشد که شریک من قرار داده است (عده الداعی، ص ۲۰۳).

لذا رسول اکرم می فرماید: در روز قیامت ریاکار را این گونه مورد خطاب قرار می دهند:

«یَا فَاجِرُ یَا غَادِرُ یَا مُرَائِی ضَلَّ عَمَلُکَ وَ بَطَلَ أَجْرُکَ اذْهَبْ فَخُذْ أَجْرَکَ مِمَّنْ کُنْتَ تَعْمَلُ لَهُ»( منیه المرید، ص ۳۱۸) ای نابکار! ای فریبکار! ای ریاکار عملت ضایع شد و پاداشت از بین رفت برو و مزد خود را از همان کس که به خاطر او کار می کردی بگیر.

یکی از آفاتی که به ریشه ی ایمان و اعتقاد هر انسانی ممکن است ضربه بزند و آن را از بین ببرد شرک خفی یا همان ریا است. این که انسان اعمال و عبادات خود را به نحو احسن انجام دهد، اما نه برای خدا بلکه برای تعریف و تمجید دیگران. برای مجلس سید الشهداء علیه السلام خرج می کند، کار انجام می دهد اما توقع دارد دیگران از او تشکر کنند یا اعلام کنند و همه بدانند که فلانی امشب این کار را انجام داده است، در حالی که نمی داند باید خداوند و امام حسین علیه السلام به او عنایت کنند و پاداش دهند نه مردم.

به همین دلیل یکی از نگرانی های پیامبر راجع به آینده ی امت اسلام، مبتلا گردیدن به ریاکاری و عواقب آن است.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: «  إنّ أخْوَفَ ما أخافُ عَلَیْکُمُ الشِّرْکُ الأصْغَرُ قالُوا : وما الشِّرْکُ الأصْغَرُ یا رسولُ اللّه ؟ قال : هُوَ الرِّیاءُ  » (عده الداعی، ص ۲۱۴) بیشترین نگرانی من برای شما از شرک کوچک است، عرض کردند: یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم شرک کوچک چیست؟ فرمودند: ریا.

خلوص عامل استواری اصحاب اباعبدالله علیه السلام

یاران سیدالشهدا علیه السلام اگر یکی از خصوصیات خوبشان قلب سلیم و دلی اثرپذیر است، چون دلشان یک لحظه از یاد خدا خالی نیست و هدفی جز کسب رضایت الهی ندارند. بنابراین ذره ای به دنبال تعریف و به به گفتن دیگران نیستند و تمام ذهن شان بر انجام وظیفه خالصانه و کسب خشنودی معبود معطوف است.

همه در کربلا آنان را مورد طعن و اهانت قرار می دادند. لشکر کوفه خود را برحق، و آنان را بر محور باطل می دانستند اما این حرف ها و برخوردها خللی در اعتقاد راستین آنان ایجاد نمی کرد. اگر کسانی اثرپذیری قلب و دل خود را از دست داده اند و به انحطاط کشیده شده اند در مقابل افرادی وجود دارند که با آن که در مسیر قرار ندارند اما به واسطه ی قلب و دل زنده و تأثیرپذیر خویش به راه سعادت نائل می گردند. 

*&*&*&*&*&&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

IMG_8876

مشـــــروح خطبـــــه دوم:

بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم

خودم و عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

روزهاى آغازین ماه صفر؛ مصادف با ایام شهادت حضرت رقیه(س)

روزهاى آغازین ماه صفر، به روایتى مصادف است با رحلت جانسوز دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضرت رقیه ۳ ساله(س)؛ دخترى که در سنین کودکى صحنه‌هاى دلخراشى را که هیچ‌کس را طاقت تحمل آن نیست، با چشمان اشک بار خود دید و بعد از آن نیز همراه کاروان محنت و درد و با عمه بزرگوار خود سختى‌ها و مصیبت‌هاى اسارت را از کربلا تا شام این دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به جان خرید و پیام رسان مظلومیت خاندان عصمت و طهارت شد و سرانجام داغ هجران پدر او را به وصالش رساند و شهید اسارت در اوج محنت و اندوه شد.در کودکى رسالت خود را به انجام رساند و سندى بر مظلومیت پدر بزرگوار خویش گردید و نامش در تاریخ ماندگار شد

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون درمجلس شوراى ملى(۱۳۴۳ شمسى)

 لایحه کاپیتولاسیون که همان سندمصونیت قضایی مستشاران آمریکایی درایران است در ۱۳ مهر ۱۳۴۲ در کابینه علم و در مرداد ۱۳۴۳ در مجلس سنا به تصویب رسیدو در ۲۱ مهر ۱۳۴۳، حسنعلى منصور نخست‌وزیر وقت این لایحه را به‌صورت ناگهانى به مجلس شوراى ملى برد که با وجود مخالفت گروه کثیرى از وکلاى مردم، در جلسه‌اى پرتنش از تصویب اکثریت نمایندگان مجلس شوراى ملى گذشت.

 در پى تصویب این لایحه، امام خمینى در روز چهارم آبان ۱۳۴۳ اقدام رژیم را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد. امام طى سخنانى که در حضور جمع کثیرى از روحانیون و مردم قم ایراد کرد، گفت: «… عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونى را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین…که تمام مستشاران نظامى آمریکا با خانواده‌هایشان، با کارمندهاى فنى شان با کارمندان ادارى شان، با خدمه‌شان… از هر جنایتى که در ایران بکنند، مصون هستند. آقا من اعلام خطر مى‌کنم،اى ارتش ایران من اعلام خطر مى‌کنم،سیاسیون ایران من اعلام خطر مى‌کنم… والله گناهکار است کسى‌که فریاد نکند.اى سران اسلام به داد اسلام برسید.اى علماى نجف به داد اسلام برسید.اى علماى قم به داد اسلام برسید…»

درس امروز از رفتار امام(ره)

قراردادهاى طرفینى مانند آنچه در سال ۱۳۴۳ به تصویب مجلس وقت رسید، و قرادادهاى بین‌المللى‌اى که با دست‌پخت نظام استکبار به کشورهاى مستقل تحمیل مى‌شوند و هر نوع کنوانسیون؛ معاهده و تعهدى بدون‌شک با ملاحظه‌ى مناطِ نفى سبیل (تسلط کفار بر مسلمانان )مورد بررسى و ارزیابى قرار مى‌گیرند.

از سویى، دشمنى نظام استکبار با ایران اسلامى چیز تازه‌اى نیست و کهنه هم نمى‌شود. در دوران طاغوت که آلت دست نظام استکبار بود، این دشمنى و سوء استفاده حداکثرى بوده و در دوران کنونى که استقلال و حاکمیت ملى ایرانیان به دستان خودشان است نیز از هیچ تلاش و روزنه‌اى براى ضربه و نفوذ و کسب منافع دریغ ندارند.

در موضوع کنوانسیون‌ها و معاهدات جدید مثل معاهدات مالى،(fetf) مقام معظم رهبری در هفته‌هاى اخیر تأکید کردند: «این معاهدات ابتدا در اتاق‌هاى فکر قدرت‌هاى بزرگ و براى تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پزمیشود و سپس با پیوستن دولت‌هاى همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللى مى‌گیرد به‌گونه‌اى که اگر کشور مستقلى مانند ایران، آن‌ها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار مى‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته‌اند شما چطور آن‌را رد مى‌کنید؟ رهبر انقلاب در تبیین راه صحیح برخورد با این‌گونه کنوانسیون‌ها افزودند: همانگونه که درباره‌ى «برخى کنوانسیون‌هاى بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتى مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویى قانونگذارى کند. ایشان افزودند: «البته ممکن است برخى مفاد معاهدات بین‌المللى خوب باشد اما هیچ ضرورتى ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایى بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا مى‌دانیم که مشکلاتى دارند….»

IMG_8877

وزیرامورخارجه در بخشی از سخنان خود در جلسه علنی مجلس که به بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) -یکی از لوایح زیر‌مجموعه FATF- اختصاص داشت گفتند؛ «‌نه من و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به CFT مشکلات ما حل خواهد شد.

اما می‌توانیم تضمین بدهیم با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد»!

آمریکا از این سخن چه پیامی را دریافت می‌کند؟ آیا به این نتیجه نمی‌رسد که هرگاه علیه ایران اسلامی بهانه‌ای بتراشد،به جای مقابله با آن، همه تلاش و توان خود را به کار می‌گیرندتا مشکل پیش‌آمده برای آمریکا را برطرف کنند؟! دقیقا مانند اینکه دشمن در میدان جنگ به آرایش نظامی ما اعتراض کند و ما برای کسب رضایت دشمن آرایش نظامی خود را آنگونه که دشمن خواسته است تغییر بدهیم!

 اینکه ضرورتا از لیست سیاه خارج شویم، اتفاقی است که به احتمال قوی خواهد افتاد، اما با درصد بالایی، احتمال تعلیق مجدد ایران هم تا انجام سایر خواسته‌های این نهاد بین‌المللی وجود دارد.

 امیدواریم که دیپلماسی ایران به نوعی حرکت کند که اولابتواند از حقوق مشروع جمهوری اسلامی ایران در جوامع بین‌المللی دفاع کند.ثانیاً اینکه در جوامع بین‌المللی به دلیل روابط سیاسی حاکم در جهان، گروه‌های مقاومت،وگروه‌های تروریستی شناخته شده‌اند، مسئله‌ای است که در آینده باید پیگیری شود تا این گروه‌ها را از لیست تروریسم خارج کنند. وبین این دوگره فرق گذاشته شود{تکبیرنمازگزاران}

والســــــــــــــــــــلام علیکــــــــــــــــــم ورحمۀ اللـــــــــــــــــــــــه وبــــــــــــــــــــرکاته

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --