اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک :یکی از طرح‌های آمریکا برهم زدن آرامش و ایجادالتهاب در خاورمیانه است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک :یکی از طرح‌های آمریکا برهم زدن آرامش و ایجادالتهاب در خاورمیانه است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک ،نماز دشمن شکن جمعه دهم شهریور ماه ۱۴۰۲ مصادف با پانزدهم صفرالمظفر  ۱۴۴۵  به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
در روایات ثواب زیارت سیدالشهداء(ع)هم با حج مقایسه شده است.
۲٫اگر کسی مشتاقانه، با شوق و عشق به زیارت امام حسین(ع)برود، خدای متعال او را مورد کرامت و رسیدگی خاصّ خودش قرار می‌دهد.
طبق روایت خود حضرت فاطمه (س) برای پذیرایی از زوّارقبر فرزندشان اباعبدالله‌ (ع) حاضر می‌شوند. 
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱ . امروز بازار اجاره‌بهای مسکن واقعاً بی‌حساب و کتاب است،واقعاًبرای مستأحرین زندگی سخت شده است.
 ۲٫ کسانی که جلوی حسین(ع) ایستادند، گرفتاری‌شان دنیا بود؛ هر کدام در یک سطحی !
۳٫ اربعین تداوم قضیه عاشورا ست .
۴٫ یکی از طرح‌های آمریکا شعله‌ورسازی اعتراضات داخلی برعلیه دولت بشار اسد است.
أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ
عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله فان خیر الزاد التقوی
ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.
گفتیم زیارت امام حسین (ع) از جمله پر فضیلت ترین اعمالی است که در روایات ثواب وفضائل زیادی برای آن ذکر شده است
حج که یکی از سرآمد اعمال است، فرمود: حاجی وقتی به طرف خانه‌ی خدا حرکت می‌کند، با هر حرکت مرکبش یک حسنه برای او می‌نویسند. یک سیئه از او پاک می‌کنند. قدمش را که روی زمین می‌گذارد یک حسنه دیگر برای او می‌نویسند. وقتی عملش را تمام کرد به او بشارت می‌دهند: گذشته تو پاک شده و مواظب آینده‌ات باش. لذا معصومین(ع) مکرر با خودشان مرکب می‌بردند اما پیاده به حج می‌رفتند. اینقدر عمل با فضیلتی است. در روایت هست که کسی موفق به حج نشده بود.به امام هادی عرض کرد: من امسال موفق به حج نشدم. ولی سرمایه زیادی دارم. چقدر انفاق کنم که جای حج را بگیرد. امام هادی فرمودند: به اندازه این کوه طلا و نقره در راه خدا انفاق کنی جای حج را نمی‌گیرد. عمل خیلی با فضیلت است. ثواب زیارت سیدالشهداء(ع)هم با حج مقایسه شده گاهی گفته شده ثواب یک حج و عمره دارد. گاهی گفته شده ثواب هفتاد هزار حج و عمره دارد. گاهی گفته شده در هر قدمی که زائر برمی‌دارد ثواب یک حج وعمره به زائر می‌دهند. با انفاق در راه خدا مقایسه شده افضل انفاق‌هاست. با بنده آزاد کردن مقایسه شده ثواب آزاد کردن هزار بنده را دارد.

جناب محمّدِ بنِ ‌مسلم می‌گوید: به امام صادق(علیه الصّلاه و السّلام) عرض کردم: «مَا لِمَنْ‏ أَتَى‏ قَبْرَ الْحُسَیْنِ قَالَ مَنْ أَتَاهُ شَوْقاً إِلَیْهِ کَانَ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ الْمُکْرَمِینَ وَ کَانَ تَحْتَ لِوَاءِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ حَتَّى یُدْخِلَهُمَا اللَّهُ الْجَنَّهَ». اگر کسی موفّق بشود به زیارت قبر حسین(ع) چه نصیبش می‌شود؟ امام صادق(ع) فرمودند: اگر کسی مشتاقانه، با شوق و عشق بیاید، خدای متعال او را مورد کرامت و رسیدگی خاصّ خودش قرار می‌دهد. آن رسیدگی چیست؟ به او اجازه می‌دهد که زیر پرچم امام حسین برود و با آن پرچم وارد بهشت ‌شود. این شخص از حضرت جدا نمی‌شود تا به بهشت وارد و در آن مستقر شود.
دو روایت دیگر وجود دارد که یکی از یکی شیرین‌تر است. داوود بن کَثیر از امام صادق(علیه الصّلاه و السّلام) روایت می‌کند که حضرت فرمود: «إِنَّ فَاطِمَهَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ (ص) تَحْضُرُ لِزُوَّارِ قَبْرِ ابْنِهَا الْحُسَیْنِ (ع) فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ»
خود حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برای پذیرایی از زوّار قبر فرزندشان اباعبدالله‌الحسین(ع) حاضر می‌شوند. خب، حضرت چه کار می‌کنند؟ برای آنها طلب مغفرت می‌کند.
روایت دیگر هم خیلی عجیب است. این روایت هم از امام صادق(علیه الصّلاه و السّلام) است. فرمودند: «إِذَا زُرْتُمْ‏ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) فَالْزَمُوا الصَّمْتَ إِلَّا مِنْ خَیْرٍ… وَ إِنَّ فَاطِمَهَ إِذَا نَظَرَتْ إِلَیْهِمْ… فَتَسْأَلُ اللَّهَ لَهُمْ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ وَ لَا تَزْهَدُوا فِی إِتْیَانِهِ فَإِنَّ الْخَیْرَ فِی إِتْیَانِهِ أَکْثَرُ مِنْ أَنْ یُحْصَى‏»
فرمودند: هر وقت رفتید به زیارت اباعبدالله، سعی کنید آنجا ساکت باشید؛ البته اگر لازم شد سخن خیری بگویید، عیبی ندارد؛ ولی آنجا ساکت باشید، یعنی مؤدّب باشید. به ‌خاطر اینکه حضرت فاطمه(ع) به کسانی از شما که در آن حرم مطهّر حاضر می‌شوند ، نگاه می‌کند و آنها را مورد عنایت خاصّ خود قرار میدهند و برای آنها از خدای متعال خیر می‌خواهد و برای آنها دعا می‌کند. سپس فرمودند: نکند شما رفتن به حرم حسین(ع) را دست‌کم بگیرید. خیری که از حضرت زهرا (س) برسد، قابل‌شمارش نیست.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:
درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما عزیزان را توصیه میکنم به تقوای الهی!
پیغمبر فرمود: «مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یَوْماً فَجَّرَ اللّهُ یَنَابِیعَ الْحِکمَهِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِهِ»(عده الداعی، ص۲۳۲) اگر کسی چهل روز سعی کند برای خیر خدا کار کند هر کاری می کند برای خدا باشد، هر کس چهل شبانه روز فقط برای خدا کار کند خداوند یک حالت و بینشی به او می دهد که می فهمد حق با کیست. باطل کیست؟ دنیا چیست؟ عیب ها چیست؟ دواها چیست
اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت
سخنان مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت دارای نکات متعددی است که توجه به آنها چراغ راهی خواهد بود که طی طریق سخت را آسان خواهد کرد
من به یک مورد اشاره میکنم فرمودند:با وجود کارهای اساسی تحسین‌برانگیز دولت، متأسفانه مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت است ، مشکلات معیشتی از جمله گرانی شدید برخی مواد غذایی و گرانی مستأصل‌کننده در بخش مسکن که باعث شده همچون غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت شود.
امروز بازار اجاره‌بهای مسکن واقعاً بی‌حساب و کتاب است فصل تابستان فصل جابه‌جایی‌ مستأجرین، مستاجران با افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها مواجه هستند بعضی از صاحب خانه ها به مصوبه  افزایش اجاره‌بها تمکین نمی‌کنند،واقعاًبرای مستأحرین زندگی سخت شده است امروز روز بانکداری اسلامی هم هست متاسفانه بعضی بانکها جهت پرداخت وام ودیعه مسکن هم با مستأجرین همکاری نمیکنند. ان شاءالله امید است مسئولان و متولیان امر فکری به حال این مشکل بزرگ بسیاری از مردم نمایند.اجاره‌خانه‌های سرسام‌آور را قانونمند و ضابطه‌مند کنند.
چهارشنبه/۱۵ شهریور/۲۰ صفر اربعین حسینی
اربعین، ویژه امام حسین(علیه الصّلاه و السّلام) است. یعنی چنین چیزی برای هیچ‌کس نیست و ما چیزی به ‌نام اربعین برای هیچ‌کدام از اولیاء خدا نداریم؛ حتّی پیامبر اکرم و سایر ائمّه‌ی هدی(علیهم السّلام). این جزء خصائص حسینیه است. به ‌نظر می‌رسد که رازی در آن نهفته است . شاید سرش این باشد که ماجرای حسین(علیه الصّلاه والسّلام) باید ادامه پیدا کند و چیزی نیست که در عاشورا تمام شود. برای این قضیه هم طرّاحی الهی صورت گرفته است که در آن طرّاحی ،بخشی  به نام حسین(ع)، وبخشی به نام زینب (س).

خطبه‌ای که امام سجّاد(ع) خواندند که از مشاهیر خطبه‌های ائمّه(ع) است، خطبه عجیبی است. بعد هم کاری که حضرت زینب (س) انجام دادند، تدابیری که انجام شد، باعث شد یزید مجبور شود که اینها را با احترام راهی کند.
درفرازی از زیارت اربعین آمده است:
 قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ باعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَ شَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدّى فى هَواهُ.
کسانی بر او شوریدند که دنیا فریبشان داد و بهره‌ی آخرتی خود را به بهای نازل و پست این دنیایی فروختند و هوای نفسشان آن‌ها را به ستم و هلاکت کشیدند.
یک طرف ماجرای کربلا، کسی وجود دارد که حضرت خودشان به سراغش رفتند و دعوتش کردند. اما او گفت: آقا من گرفتاری‌هایم زیاد است، مالُ التِّجاره دارم و… ؛ امّا می‌توانم اسبم را بدهم. اسب خوبی است. شمشیرم هم محضرتان باشد، شمشیر خوبی است و به کارتان می‌آید. حضرت فرمودند: خودت را می‌خواستم، شمشیر و اسبت به چه درد من می‌خورد؟ آخرتش از دست رفت. این ویژگی دنیا است؛ تا فکر مالُ التِّجاره افتاد، از امام حسین(علیه السلام) جدا شد و جزء بدبخت‌های تاریخ شد.
«وَ قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا» این یک پیام جدی است. همه‌ی کسانی که جلوی امام حسین(ع) ایستاده بودند، از صدر تا ذیل‌، یعنی از یزید ملعون تا عمر سعد پلید و تا این رجاله‌هایی که در اردو بودند، همه‌شان به خاطر یک کلمه جمع شده بودند: دنیا. نکته‌ی خیلی جالبی است. یک تحلیل عمیق است، تحلیل تاریخی نیست. تحلیل معرفت‌شناختی عمیق از ماجرا است. کسانی که جلوی حسین(ع) ایستادند، گرفتاری‌شان دنیا بود؛ هر کدام در یک سطحی. عمر سعد دائم قدم می‌زد و با خود می‌گفت: حسین، پسر فاطمه است، اما ملک رِی را چه کنم؟! تردیدهای شیطانی کار او را تمام کرد. البتّه قیمت آدم‌ها متفاوت است. بعضی‌ها برای دریافت یک لیف خرما آمده بودند، بعضی‌ها تهدید شده بودند آمده بودند. به آنها گفته بودند که اگر نروید جیره‌ات را از بیت‌المال قطع می‌کنیم.امروز هم همین است قیمتها متفاوت است مواظب باشیم آخرت را به دنیا نفروشیم.
التهاب‌آفرینی‌های اخیر آمریکا در سوریه
برخی از کشورهای عربی از زمان شروع بحران در سوریه روابط خود را با دمشق قطع کردند. تصور آنها این بود که با این کار نظام بشار اسد سقوط خواهد کرد و نظام طرفدار خود را به قدرت خواهند رساند.اما پس از گذشت یک دهه، نظام سوریه موفق به شکست تروریست‌ها شد و کشورهای عربی چاره‌ای جز تلاش برای عادی‌سازی روابط با سوریه ندارند.
سه ماه از رویداد مهم حضور بشار اسد در نشست اتحادیه عرب در جده (۲۸ اردیبهشت) می‌گذرد.اما بر خلاف  انتظارپس از این نشست پیشرفت محسوسی در سطح همکاری‌ها و روابط کشورهای عربی با دمشق صورت نگرفته است . حتی عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی از باز کردن سفارتخانه خود در دمشق امتناع می‌کنند.

اما علت کُندی پیشرفت روابط سوریه و اعراب والتهاب آفرینی های اخیر توسط آمریکا در سوریه چیست؟
چند نکته عرض کنم :
۱- تردیدی نیست تقویت روابط سوریه با اعراب به تضعیف قطعی و حتمی رژیم صهیونیستی خواهد انجامید و کشورهای اسلامی و عربی به‌جای درگیری با هم بر منافع مشترک خود تمرکز خواهند کرد و این اصلاً خوشایند صهیونیسم جهانی نیست.
۲- آمریکا نمی‌خواهد غرب آسیا و به قول غربی‌ها؛ خاورمیانه آرام باشد و هماره دچار التهاب و تنش باشد. بنابراین تنش‌زدایی در این منطقه خلاف سیاست همیشگی آمریکا و صهیونیسم است.
۳- براین اساس و برمبنای برخی شواهد و قرائن، آمریکا می‌خواهد در شرق سوریه با میدان‌دادن به گروه‌های کُرد سوریه و گروهک‌های تکفیری، در این منطقه آتش‌افروزی کند.
۴- از دیگر طرح‌های آمریکا شعله‌ورسازی اعتراضات داخلی برعلیه دولت بشار اسد است. در روزهای اخیر شاهد برخی اعتراضات در شهرهای “درعا” و “سویدا” توسط گروه‌هایی از تکفیری‌ها و خانواده‌های آنان در قالب شهروندان سوری هستیم.مجموع این اقدامات نشان می‌دهد برخی از کشورهای عربی با فشار آمریکایی‌ها منتظرند تا ببینند نتایج تحرکات جدید در داخل و خارج سوریه چه خواهد شد. بی‌تردید طولی نخواهد کشید، نتایج معکوس طراحی‌های دشمن، آنان را وادار به تجدید نظر در اقدامات خود کرد.

الســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --