اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک : دشمنان تلاش میکنند اقشاری که در فراز و فرودهای انقلاب،تمام قد ایستاده اند را به یأس و ناامیدی بکشانند

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک : دشمنان تلاش میکنند اقشاری که در فراز و فرودهای انقلاب،تمام قد ایستاده اند را به یأس و ناامیدی بکشانند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک ،نماز دشمن شکن جمعه سوم شهریور ماه ۱۴۰۲ مصادف باهشتم صفرالمظفر  ۱۴۴۵  به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

زیارت امام حسین (ع) از جمله پر فضیلت ترین اعمالی است که در روایات ثواب زیادی برای آن ذکر شده است.

۲٫نائب گرفتن برای زیارت امام حسین(ع) بر اساس روایات وارده مستحب است.

کسی که امام حسین(ع) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوش گذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت و فخر فروشی، گناهانش فرو می ریزد.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . ترور، فحش و اهانت نشان ضعف است نه پیروزی

۲٫منافقین با ترورها به دنبال فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، اما به خواست خداوند، و رهبری امامین انقلاب، حضور مردم و به برکت خون شهدا ،انقلاب ماندگار شد و منافقین بدبخت رسوا ترشدند .

۳٫دشمنان تلاش میکنند اقشاری که در فراز و فرودهای انقلاب، تمام قد ایستاده اند را به یأس و ناامیدی بکشانند

۴٫دشمنان در راستای القای یاس و ناامیدی در جامعه، باورها را هدف قرار می دهند.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله فان خیر الزاد التقوی

ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

درایام ماه صفر و در آستانه ی اربعین سیدالشهدا علیه السلام هستیم بحثی را با عنوان آثار و برکات زیارت سیدالشهدا تقدیم محضرشمانمازگزاران عزیز می کنم.

این ایام ایامی است که  بعضی در تدارک سفر هستند تا در پیاده روی اربعین شرکت کنند و خودشان را به صحن و سرای حضرت اباعبدالله برسانند و حضرت را زیارت کنند.

زیارت امام حسین (ع) از جمله پر فضیلت ترین اعمالی است که در روایات ثواب وفضائل زیادی برای آن ذکر شده است

 ابن قولویه قمی درکتاب کامل الزیارات ۷۵۵ حدیث آورده که پانصد حدیث آن در مورد امام(ع) حسین است.

درکتاب وسائل الشیعه،قریب بر ۳۰۵ روایت در خصوص فضیلت زیارت امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین بیان شده است، حتی نائب گرفتن برای زیارت حضرت بر اساس روایات وارده مستحب است.

 از ائمه معصومین (ع) روایات متعددی پیرامون زیارت امام حسین(ع) وجود دارد که آن را مستحب موکد شمردند بویژه در زمان اربعین که حاکی از اهمیت و فضیلت این حرکت عظیم همگانی است.

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند: «اگر مردم بدانند زیارت امام حسین(ع) چه اندازه فضیلت دارد از شدت شوق جان می دهند»

همچنین از امام صادق(ع) در کتاب من لا یحضره الفقیه نقل شده ؛ «خداوند متعال کسی را که با معرفت نسبت به منزلت، جایگاه و اندیشه امام حسین(ع) به زیارت حضرت برود، در اعلی علیین جای می دهد».

مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب شریف «وسایل‌الشیعه»، بابی با عنوان «بَابُ اسْتِحْبَابِ الْمَشْیِ إِلَی زِیَارَهِ الْحُسَیْنِ وَ غَیْرِهِ‏» دارد.

در این باب، هفت روایت در فضیلت زیارت امام حسین با پای پیاده آورده است که اهمیت این‌گونه زیارت را می‌رساند.

روایت اول

قدامه بن مالک از امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت فرمود:« مَنْ زَارَ الْحُسَینَ مُحْتَسِباً لَا أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا سُمْعَهً مُحِّصَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ کمَا یمَضَّضُ الثَّوْبُ فِی الْمَاءِ کسی که حسین(ع) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوش گذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت و فخر فروشی، گناهانش فرو می ریزد، همان طور که لباس در آب شسته شده و پاک می شود

 فَلَا یبْقَی عَلَیهِ دَنَسٌ در نتیجه، هیچ آلودگی بر او باقی نمی ماند وَ یکتَبُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَهٍ حَجَّهٌ وَ کلَّمَا رَفَعَ قَدَماً عُمْرَهٌ»  و با هر گامی که بر زمین می گذارد، حجّی برایش نوشته می شود و با هر قدمی که برمی دارد، عمره ای برایش ثبت می گردد.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما عزیزان را توصیه میکنم به تقوای الهی!

قال رسول الله (ص) «أُوصِیکُمْ بِتَقْوَی اللَّهِ فَإِنَّهُ خَیْرُ مَا أَوْصَی بِهِ الْمُسْلِمُ الْمُسْلِمَ أَنْ یَحُضَّهُ عَلَی الْآخِرَهً وَ أَنْ یَأْمُرَهُ بِتَقْوَی اللَّهِ»{مستدرک الوسایل، ج۶، ص۳۳}

رسول گرامی اسلام فرمود شما را به تقوا سفارش میکنم و بعد فرمود بدانید بهترین چیزی که یک مسلمان نسبت به برادر دینی اش میتواند سفارش کند دو چیز است. یکی سفارش به آخرت کند که همه چیز این دنیا نیست و دوم سفارش کند به تقوا و پرهیزکاری

دو مطلب:

مطلب اول:چهارشنبه/۸ شهریور انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر (۱۳۶۰ش)

و روز مبارزه با تروریسم

۸ شهریور سال ۱۳۶۰ دست پلید وجنایتکار منافقین با انفجار دفتر نخست‌وزیری به خون شهیدان باهنر و رجائی آغشته شد و در نزد ملت منفورتر از قبل شدند این روز را روز مبارزه با تروریسم نامیدند

ترور، فحش و اهانت نشان ضعف است نه پیروزی، انسان قدرتمند نیازی به ترور، اهانت و آتش زدن و کشتن انسان‌های بی‌گناه ندارد.شهیدان رجائی وباهنر را بی گناه ومظلومانه به شهادت رساندند.

تجلیل از شهیدان باهنر و رجایی تجلیل از دو شخصیت نیست، بلکه تجلیل از جریان فکری سالم دینی و انقلابی است؛ شهید رجایی و باهنر دو تن از چهره‌های موثر و زنده انقلاب اسلامی هستند، که امروز هم با تأسی به آن دو بزرگوار باید طعم شیرین خدمت را به جامعه و مردم تزریق کرد.

منافقین با ترورها به دنبال فروپاشی نظام قدس جمهوری اسلامی بودند، اما به خواست خداوند، و به برکت رهبریِ امامین انقلاب، به برکت حضور مردم در صحنه و به برکت خون شهدا بیش از ۴۰ سال است که انقلاب ماندگار شد و منافقین بدبخت رسوا ترشدند

مطلب دوم:اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری در جمع سپاهیان

بی شک فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه،حاوی مهمترین هشدارها و بشارت های ایشان در ماه های اخیر بودبیانات دیده بان بصیر انقلاب حکایت از ورود انقلاب اسلامی به مرحله ی جدیدی از کارزار حق و باطل است .معظم له فرمودند: شیب تند را پشت سر گذاشته ایم و به قله ها نزدیکتر شده ایم نباید خسته شد که اکنون روز شوق و امید و حرکت است  .

تأکید فرمودند: پیروزی قطعی است !وظیفه‌ امروز کار جهادی مسئولان است؛ این دیگر مربوط به خصوصِ سپاه نیست، همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند.

لازم است میان متن و فرامتن و تلاش دشمنان برای القای روحیه یاس و ناامیدی ،تفکیک قائل شویم.

سه نکته اساسی عرض کنم :

نکته اول: مخاطب فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در وهله اول، حاملان گفتمان انقلاب است دشمنان تلاش میکنند اقشاری که در فراز و فرودهای انقلاب، تمام قد ایستاده اند را به یأس و ناامیدی بکشانند وبا مشاهده وقایع پیرامونی، احساس خستگی کنند. چرا که اگر یأس و ناامیدی حاکم شودو شک و تردید و سستی صورت بگیرد، قطعا موجبات انحراف از مسیر صحیح را فراهم می سازد.

نکته دوم : این که امید به آینده، بر اساس باور نسبت به توانمندی ها، داشته ها و نگاه منصفانه نسبت به گذشته، حال و آینده شکل می گیرد.

لذا دشمنان در راستای القای یاس و ناامیدی در جامعه، باورها را هدف قرار می دهند زمانی که باورها مخدوش شود، امید به آینده نیز مخدوش میشود حتی افراد قدرت درک داشته ها و بدیهیات را هم از دست می دهند.

نکته سوم : مربوط به شکاف و فاصله ای است که میان واقعیات امروز در ایران و دنیا توسط دشمنان القا میشود . ناامیدی، محصول اتکا و تسلیم در برابر تصویرسازی دروغین دشمنان نسبت به انقلاب و ابعاد مختلف انقلاب است.

امید به آینده هم محصول نگاه واقع بینانه و عدم پذیرش گزاره های القایی دشمنان است.

لذا امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی دشمنان و خصوصا بعد شناختی آن احساس میشود .

نکته پایانی، در شرایط حساس کنونی وظیفه مسئولان نظام چیست؟

اول :ضرورت کار جهادی و تلاش بی وقفه و شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم شریف وعزیز

دوم: معرفی دستاوردها و کارهای انجام شده متاسفانه پیشرفت هایی که سبب حیرت و نگرانی دشمنان انقلاب می شود از دید دوستداران انقلاب مغفول است. شاید بد نباشد گاهی اوقات، دستاوردهای انقلاب را از منظر دشمنان رصد کنیم نه از زبان دوستان! نباید فراموش کرد که توفیقات به دست آمده در شرایط جنگی و تحریمی صورت گرفته است. افزایش فشار مخالفان نظام هم به دلیل نگرانی آنان از نزدیکی نظام اسلامی به «قله عزت و اقتدار» است.

الســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است پس از اقامه نمازجمعه از تعدادی از آزادگان تقدیر و تجلیل شد وهم چنین به مناسبت هفته دولت میز خدمت برگزار کردید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --