اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / ملت ماباسدآهنين ومشت محكم درمقابل خواسته های غیرمنطقی وغیرمعقول دشمنان ایستادگی کرده وایستادگی خواهدكرد

ملت ماباسدآهنين ومشت محكم درمقابل خواسته های غیرمنطقی وغیرمعقول دشمنان ایستادگی کرده وایستادگی خواهدكرد

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نماز پرصلابت جمعه اینهفته هفده هم اردیبهشت به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضوراقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی این شهربرگزارشد.امام جمعه محترم دربخشی ازخطبه اول یادآورشدند:

جهان در آستانة بعثت حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در انحطاط و بحران شگفت انگیزی قرار داشت. جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعیفان و محرومان، فساد و بی بند و باری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت، تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود.

منطقة جزیرة العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، پایین ترین و بدترین وضع را تحمل می­کرد. خضوع اعراب جاهل در مقابل چوبهای خشکی که به صورت بت درست شده بود و اهالی مکه در مقابل آن اجسام بی­جان قربانیها کرده و استمداد می­طلبیدند، هر انسان فهمیده و عاقلی را به تعجب و تأسف وا می­داشت. زنان نه تنها از حقوق اساسی خود محروم بودند، بلکه همانند کالای بی­جان خرید و فروش می­شدند

آنچه براي ما به عنوان درس و استفاده از اين حادثه و عيد بايد مطرح شود پيام مبعث در حد درک و قدرت استفاده ما است

خطیب جمعه حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به روزپاسداریادآورشدند: میتوانیم بگوییم پاسدارى متضمّن دو معنا است؛ يك معناى پاسدارى يعنى حراست‌كردن و حفاظت‌كردن معنای ديگر از پاسداشت انقلاب و پاسدارى انقلاب، شناخت دشمن است؛ دشمن را بشناسيم. که ایندودرمعنا درعمل ونوع رفتارامام حسین مشاهده میشود

ایشان دربخش دیگری ازخطبه دوم بااشاره به سالروز لغوکاپیتولاسیون اظهارداشت: تحميل كاپيتولاسيون بر ملت مظلوم ما به‌وسيله شاه مخلوع سابق، از بزرگترين جنايات آمريكا بود كه با مخالفت روحانيون و ملت متدين مواجه گشت

امروز هم اگر مسؤولان كشور احساس شخصيت و ايستادگى و هويت ملى و انقلابى داشته باشند، در برابر خواسته های دشمن با قدرت و قوت مى‌ايستند و دشمن را مجبور به عقب‌نشينى مى‌كنند.

عناوین خطبه اول:

1-تهذيب انسان ، از مهم­ترین علل بعثت انبیاء، تهذیب نفوس و تربیت انسانهای مستعد است

2-سالـــــم­ترین جوامع،آنهایــــی است که عدالت درتمام ابعادخوددرآن جوامع حاکــــــم گردد.

عناوین خطبه دوم:

1- رهاسازى فضاى مجازى و عدم برنامه‌ريزى مناسب براى آن خود از آسيب‌زاترين رفتارها و تفكرهاست.

2- اگرمسؤلین درنوع تعامل خودباكشورهاى زورگو مثل آمریکانشانه‌اى از ضعف وسستى ابرازنكننددشمن جرى نخواهد شد.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

    أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم         بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

 IMG_20160429_133242

«أُوصِيکُمْ ونًفسی بِتَقْوَي اللَّهِ فَإِنَّهَا حَقُّ اللَّهِ عَلَيْکُمْ»

عیدمبعث رسول اعظم راپشت سرگذاشتیم متأسفانه هفته گذشته فرصت نشد امروزدرخطبه اول خیلی کوتاه به سه هدف ازاهداف بعثت اشاره میکنم:مجددا اين عيد بزرگ را تبريک و تهنيت عرض مي کنم

جهان در آستانة بعثت حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ در انحطاط و بحران شگفت انگیزی قرار داشت. جهالت، غارتگری، ظلم و ستم، تضییع حقوق ضعیفان و محرومان، فساد و بی بند و باری، تبعیض و ناعدالتی، نگرانی و دلهره، دوری از اخلاق و انسانیت، تمام جوامع بشری را در آن روزگار فرا گرفته بود.

منطقة جزیرة العرب و به ویژه شهر مکه از منظر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، پایین­ترین و بدترین وضع را تحمل می­کرد. خضوع اعراب جاهل در مقابل چوبهای خشکی که به صورت بت درست شده بود و اهالی مکه در مقابل آن اجسام بی­جان قربانیها کرده و استمداد می­طلبیدند، هر انسان فهمیده و عاقلی را به تعجب و تأسف وا می­داشت. زنان نه تنها از حقوق اساسی خود محروم بودند، بلکه همانند کالای بی­جان خرید و فروش می­شدند

آنچه براي ما به عنوان درس و استفاده از اين حادثه و عيد بايد مطرح شود پيام مبعث در حد درک و قدرت استفاده ما است .که سه هدف را مي توان بيان کرد :

الف- در قلمرو وجود فردي : تهذيب انسان ، از مهم­ترین علل بعثت انبیاء، تهذیب نفوس و تربیت انسانهای مستعد است. پیامبران الهی کوشش می­کنند نیروهای درونی انسانها را از قوه به فعلیت رسانده و برای رسیدن به قلّه سعادت و کمال، آنان را همراهی و یاری نمایند در قرآن مي فرمايد:«لقد من الله علي المومنين اذ بعث فيهم رسولا من انفسهم يتلو عليهم آياته و يزکيهم و يعلمهم الکتاب و الحکمة » اين تزکيه و آموختن کتاب همان تحول دروني است . انسان براي اينکه به هدف خلقت خود برسد بايد به هدف بعثت انبياء درباره خود نائل شود يعني متحول گردد يعني درست شود خوب شود و از آلودگي ها و پستي ها و عيب ها نجات پيدا کند.

و پيامبر (ص) هم فرمود: «انما بعثت لاتم مکارم الاخلاق» يعني اساساً بعثت من براي اين است مکارم اخلاق را در ميان بشر و افراد جامعه و امت خود کامل شود.

رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نیز با تلاوت آیات کلام وحی، روح و جسم آنان را صیقل داده و با زدودن زنگارهای جهل و خرافات و خودپرستی، برای پذیرش حق و گام نهادن در راه کمال یاری­شان می­نمود.

ب- در قلمرو حيات اجتماعي : استقرار عدالت اجتماعي، انسانها فطرتاً طالب عدالتند و سالم­ترین جوامع، آنهایی است که عدالت در تمام ابعاد خود در میان آن جوامع حاکم گردد.

قرآن کریم در آیات متعددی از عدالت خواهی پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ سخن گفته و آن را یکی از اهداف بعثت می­شمارد. در سورة اعراف از اهتمام ویژة آن گرامی به اجرای عدالت خبر داده و می­فرماید;قُلْ أمَرَ رَبّی بِالْقِسْط  (  اعراف / 29. )بگو: پروردگارم مرا به عدالت فرمان داده است».

عدالت طلبی در تمام زوایای زندگی پیامبرـ صلّی الله علیه وآله ـ جلوه­گر بود و گسترة آن، گفتار، رفتار، روابط عمومی، معاملات، حتی محیط خانواده و دوستان و نزدیکانش را نیز شامل می­شد. امام صادق ـ علیه السلام ـ فرموده است: «کانَ رَسُولُ اللهِ یُقَسِّمُ لَحَظاتَهُ بَیْنَ أصْحابِهِ فَیَنْظُرُ إلی ذا وَیَنْظُرُ إلی ذا بِالسَّویَّة( بحار الانوار، ج16، ص260) رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ نگاه خود را در میان یارانش به طور مساوی تقسیم می­کرد، گاهی به این و گاهی به آن دیگری به طور مساوی نگاه می­کرد.»

آن گرامی به مهم­ترین فلسفة بعثت انبیاء که ایجاد قسط و عدل است به طور کامل معنی و مفهوم می­بخشید که خداوند فرمود:لَقَدْ أرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَأنْزَلْنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لیَقومَ النّاسُ بِالقِسْطِ(حدید / 25 )«ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم، تامردم به عدالت قیام کنند.»

ج- تحکیم وحدت انسانها

ریسمان محکم نبوت تنها وسیله­ای است که انسانها را در زیر لوای وحدت و برادری فراهم می­آورد؛ انسانهایی که از تفرقه و تشتت و نزاع و اختلافها به تنگ آمده و به دنبال راهکاری مورد اعتماد برای حل معضلات زندگی خود می­گردند.

آتش خانمان سوز اختلاف، نیروهای عظیم بشری و سرمایه­های فراوان آنان را به باد داده و زیباترین محیطهای زندگی را به جهنمی سوزان بدل می­کند. اگر انسانها به سخنان پیام­آوران وحی توجه کرده و زیر عَلَم توحید گرد آیند، مطمئناً از تفرقه و تشتت در امان بوده و در سایة کلمة توحید به توحید کلمه نیز دست خواهند یافت. در سورة بقره آمده است;کانَ النّاسُ أُمَةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللهُ النَّبیّینَ مُبَشّرینَ وَمُنْذِرینَ وَأنْزَلَ مَعَهُمْ الْکِتابَ بِالْحَقِّ لِیَحْکُمَ بَیْنَ النّاسِ فیما اخْتَلَفوا فیهِ ( بقره / 213 )«مردم [در آغاز امت واحدی بودند [سپس بنابر عللی در میان آنان اختلاف پدید آمد]، پس خداوند نیز پیامبرانی را برانگیخت تا مردم را بشارت دهند وانذار کنند و به همراه آنان کتاب [آسمانی] فرستاد تا در میان مردم در مورد آنچه در آن اختلاف کرده بودند داوری کند. »

طبق این آیه یکی از اهداف مهم بعثت انبیاء، پایان بخشیدن به اختلافات مردم است که از روی جهل و غفلت و ناآگاهی و پیروی هوای نفس و برتری جویی صورت می­گیرد.

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم

درخطبه دوم سه مطلب را به محضرشما نمازگزاران عزیزعرضه میدارم:

مطلب اول:هفته مقام معلم وشهادت استادفرزانه شهیدمطهری

اززمان حضرت آدم تا خاتم ودرطول تاریخ انسانهایی ظهورکردند که به شایستگی ازعهده رسالت برآمدندبسیارزیبا راهنمای افرادگمشده وادی سعادت شدند بزرگ مردانی که ازلذائذوراحتی ها چشم پوشیدندوگاه حتی جان خودرابرسر این راه نهادندشهیدمطهری جزءاین افراد بودند کسی که به حق شایسته این مقام بود.

بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار معلمان و فرهنگيان به مناسبت هفته‌ى معلم و نكات بسيار مهمى كه ايشان در اين ديدار خاطرنشان كردندرهبر معظم انقلاب در اين ديدار مطالب فراوان و مهمى را به معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش و ديگر مسؤولان مرتبط با مسائل تربيتى جامعه متذكر شدند كه اگر بخواهيم فهرستى از اهم اين مسائل تهيه كنيم بايد گفت كه ايشان 22 تذكر روشن و نكته خاص بيان داشتند

يكى از بخش‌هاى مهم بيانات رهبر معظم انقلاب كه در چند جاى اين سخنرانى تكرار شد، مسأله توجه به فضاى‌ مجازى و اهميت آن چه در مباحث تربيتى و چه در مباحث اجتماعى بود.مقام معظم ومعززرهبری در اين ديدار با تأكيد بر اين‌كه فضاى مجازى به‌عنوان يك عرصه جديد در زندگى افراد اثر مى‌گذارد، نيازمند توجه و تلاش همه دستگاه‌ها براى هرچه بهتر و صحيح‌تر رفتار كردن در مورد آن است.

غفلت از نقش مهم و اثرگذار فضاى مجازى و بى‌توجهى به آثار زيان‌بارى كه اين دنياى جديد مى‌تواند به‌دنبال داشته باشد و نيز ناآگاهى از امكان‌ها و دستاوردهايى كه مى‌توان از اين دنياى جديد به‌دست آورد، خطايى غير قابل جبران و ضررى است كه شايد نتوان ابعاد آن‌را به محاسبه درآورد.

در باب فضاى مجازى هم بايد به عرصه‌هاى تربيتى و فرهنگى آن توجه نمود و هم به عرصه‌هاى اجتماعى، اقتصادى، امنيتى، روانى و… آن. يك‌جانبه و يك‌سويه نگاه كردن به اين فضا، تصور غلطى است كه باعث آسيب خواهد شد.رهاسازى فضاى مجازى و عدم برنامه‌ريزى مناسب براى رفتار در قبال آن خود از آسيب‌زاترين رفتارها و تفكرهاست.

مطلب دوم:حلول ماه معظم شعبان واعیادشعبانیه سه‌شنبه3 شعبان ولادت حضرت امام حسين(ع) (4 ه.ق) – روز پاسدار

چهارشنبه4 شعبان ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) (26 ه.ق) – روز جانباز پنجشنبه5 شعبان ولادت با سعادت حضرت امام على‌بن‌الحسين زين‌العابدين(ع) (38 ه.ق)

ابتدا به محضر امام عصرارواحنا له الفدا ،مقام معظم رهبری وشمانمازگزاران عزیزتبریک وتهنیت عرض میکنم

تجليل میکنیم از جانبازان، اين شهيدان زنده و سندهاى گوياى ايثار و ايستادگى ملت بزرگ ايران و با توجه به شرايط كنونى جهان اسلام و نيز داخلي ضرورت رهروى راه بزرگ‌جانباز عاشورا بیشتراحساس میشود.

 سالروز ولادت باسعادت امام حسین علیه السلام روز پاسدارنامگزاری شده چرا؟امام حسین(ع) هنگامی که تحریف­گران حقیقت، از سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود، تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، بر خود فرض دید تا برای احیای آن سنت فراموش شده و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیام تاریخی و حماسی­اش را آغاز کند و بدین ترتیب، از دین جد خود پاسداری کند.

لذا میتوانیم بگوییم پاسدارى متضمّن دو معنا است؛ يك معناى پاسدارى يعنى حراست‌كردن و حفاظت‌كردن معنای ديگر از پاسداشت انقلاب و پاسدارى انقلاب، شناخت دشمن است؛ دشمن را بشناسيم. که ایندودرمعنا درعمل ونوع رفتارامام حسین مشاهده میشود

مطلب سوم:لغو كاپيتولاسيون در ايران (1358 ه.ش)

تحميل كاپيتولاسيون بر ملت مظلوم ما به‌وسيله شاه مخلوع سابق، از بزرگترين جنايات آمريكا بود كه با مخالفت روحانيون و ملت متدين مواجه گشتكاپيتولاسيون، ملت ايران را تحت اسارت آمريكايى‌ها قرار داد،اين‌كه مستشاران نظامى و غيرنظامى آمريكا با تمام اعضاء خانواده و مستخدمين آن‌ها آزادباشند هر جنايتى بكنند، هر خيانتى بكنند، اما پليس ايران حق بازداشت آن‌ها را نداشته باشد دادگاههاى ايران حق رسيدگى نداشته باشند. بازخواست مى‌كنند و اگر چنان‌چه يك آشپز آمريكايى، شاه ايران را زير بگيرد، مرجع ايران را زير بگيرد، بزرگترين مقام را زير بگيرد، هيچ‌كس حق (اعتراض) ندارد، چرا؟ براى اين‌كه مى‌خواستند از آمريكا وام بگيرند بعد از سه چهار روز، يك وام دويست ميليون دلارى تقاضا كردند. دولت (هم) تصويب كرد دويست ميليون دلار در عرض پنج سال به دولت ايران بدهند و در عرض ده سال، سيصد ميليون بگيرند!

امروز هم اگر مسؤولان كشور احساس شخصيت و ايستادگى و هويت ملى و انقلابى داشته باشند، در برابر خواسته های دشمن با قدرت و قوت مى‌ايستند و دشمن را مجبور به عقب‌نشينى مى‌كنند.(تکبیرنمازگزاران)

اگرمسؤلین در نوع تعامل خود با كشورهاى زورگو مثل آمریکانشانه‌اى از ضعف و سستى ابراز نكنند دشمن جرى نخواهد شده خواسته‌هاى زشت و غيرمعقولى را مطرح نخواهدکرد بدعهدی نخواهد کرد پایبند به تعهداتش خواهدماند.که البته  ان‌شاءالله کوتاهی نخواهند كرد، دشمن با پررويى، پرتوقع‌تر نخواهد شد چراكه ملت مابا سد آهنين و مشت محكم درمقابل خواسته های غیرمنطقی دشمنان ایستادگی کرده وایستادگی خواهدكرد.(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

لازم به ذکراست به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم آقای شهبازبیگی ریاست محترم آموزش وپرورش منطقه فشافویه درمراسم نمازجمعه به ایرادسخن وارائه گزارش پرداختتند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --