اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک :هدف تروریستها در حملات اخیر خدشه دار کردن امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام ، است

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه باقر شهر وکهریزک :هدف تروریستها در حملات اخیر خدشه دار کردن امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام ، است

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر وکهریزک ،نماز دشمن شکن جمعه بیست هفتم مرداد ماه ۱۴۰۲ مصادف با اول صفرالمظفر  ۱۴۴۵  به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

۱٫یکی دیگرازخصلتهاو ویژگی‌هاو امتیازات شهدای کربلا مسأله وفاداری به عهد و پیمان بود.

۲٫معامله نکردن با دنیا منطق تمام شهدای کربلا بوده است.

ذکر شش هدف از اهداف حمله تروریستها به حرم شاهچراغ در شیراز  .

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط بحرانی شوراهای مسجد در خدمت مردم بودند

۲٫در حملات تروریستی جدید هدف تروریستها از اماکن سیاسی به مذهبی تغییر یافته است

۳٫هدف تروریستها در حملات اخیر خدشه دار کردن امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام ، است

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللــــــه من الشیطان الرجیــــــم      بِسْـــــمِ اللَّــــهِ الرَّحْمـــنِ الرَّحیــــــمِ

عبادَ الله اوصیکُم و نَفسی بِتَقوَی الله فان خیر الزاد التقوی

ابتداخودم را و همه شما برادران و خواهران نمازگزار به رعایت تقوا سفارش میکنم.

قال الصادق (ع): «أُوصِیکَ بِتَقْوَى اَللَّهِ فَإِنَّ اَللَّهَ قَدْ ضَمِنَ لِمَنِ اِتَّقَاهُ أَنْ یُحَوِّلَهُ عَمَّا یَکْرَهُ إِلَى مَا یُحِبُّ «وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ»{  کافی، ج۸، ص ۴۹.} امام صادق (ع) میفرماید که خدای متعال تضمین کرده که تقوا پیشگان را از وضعی که دوست ندارند به وضعی که دوست میدارند و مورد علاقه شان است متحول میکند. یعنی از بدی به خوبی و از زشتی به زیبایی شرایط آنها را تغییر میدهد و بعد حضرت میفرمایند آنچه را که فکرش را نمیکند به آنان روزی میرساند.

موضوع بحث ما پیرامون خصوصیات شهدای کربلا بود.

اینکه یاران امام حسین (ع) چه شاخصه و ملاک معنوی در آنها وجود داشت که به ندای “هل من ناصر ینصرنی” امام پاسخ دادندو جان خودشان را فدا کردند.

هفته گذشه به یکی ازدیگر خصوصیات اشاره کردم اینکهآنها آماده کوچ از دنیا بودند و با مرگ و عوالم بعدی انس داشتند.

امام خصوصیت سوم:وفادارییکی دیگرازخصلتهاو ویژگی‌هاو امتیازات شهدای کربلا مسأله وفاداری به عهد و پیمان بود. واقعاً وفاداری را به نهایت رساندند. سخت متعهد به عهد و پیمان خود شدند. ارباب مقاتل نوشته اند وقتی شهدای کربلا به میدان می رفتند با اینکه علم به شهادت داشتند اول از محضر حضرت سید الشهدا (ع) اجازه می گرفتند و بعد به میدان می رفتند و حضرت این آیه را می خواند:« مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً»از میان مؤمنان مردانی بودند که عهد و پیمانشان را به پایان بردند و بعضی در انتظارند و در عهد و پیمانشان ذره ای تغییر راه ندادند

حضرت سید الشهدا در شب عاشورا دو جلسه برگزار کردند یک جلسه اول شب و یک جلسه نیمه شب.درجلسه اول خطبه بلندی را خواندند،وفاداری اصحاب و یارانش را که دید فرمود:«انی لا اعْلَمُ اصْحاباً خَیْراً مِنْکُمْ وَ لااهْلَ بَیْتٍ افْضَلَ وَ ابَرَّ مِنْ اهْلِ بَیْتی» من اصحابی بهتر از اصحاب خودم نشان ندارم،توجه بفرمایید متعلق علم باید امر وجودی باشد علم به موجود تعلق می گیرد، امام که می گوید من نمی دانم نه اینکه هست و نمی داند، اصلا بهتر از شما درعالم نیست لذا میفرماید در تمام عالم اصحابی بالاتر از اصحاب خودم نشان ندارم، شب عاشورا وقتی حضرت بیعت رابرداشتند اصحاب یکایک اعلام بیعت و وفاداری کردند و جناب زهیر سردار نظامی کربلا از جا بلند شد گفت: « قَدْ سَمِعْنا مَقالَتَکَ یَا ابْنَ رَسُول اللَّهِ، وَاللَّهِ لَوْ کانَتِ الدُّنیا لَنا باقِیَهً، وَ کُنَّا فیها مُخَلَّدینَ، الّا انَّ فِراقَها فی نَصْرِکَ وَ مُواساتِکَ، لَاثَرْنَا النَّهُوضَ مَعَکَ عَلَی الْاقامَهِ فیها. .. وَاللَّهِ یا ابنَ رَسُولِ اللَّهِ، لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ بِکَ عَلَیْنا انْ نُقاتِلَ بینَ یَدیکَ و تُقْطَعْ فیکَ اعْضاؤُنا» عمرما که هفتاد یا هشتاد سال است ولی اگر ما مخلد در جهان هم بودیم در کنار شما بودن را با تمام دنیا معامله نمی کردیم این منطق تمام شهدای کربلا بوده است.

سعید بن عبدالله هنگامى که امام(ع) ظهر عاشورا و در زیر باران تیرها به نماز ایستاد، خود را سپر تیرها کرد و با اصابت سیزده تیر در بدنش بر زمین افتاد و به چهره امام نگریست و عرض کرد: «أَوَفَیتُ یا بْنَ رسولِ الله؛ آیا به وظیفه‌‏ام عمل کردم و وفا نمودم؟». امام(ع) در پاسخ فرمود: «قَالَ نَعَمْ أَنْتَ أَمَامِی فِی الْجَنَّهِ؛آرى، تو پیشاپیش من به بهشت خواهى رفت»

شهدای کربلا با اینکه علم به مرگ داشتند می گفتند: « الحمد للّه الذی شرّفنا بالقتل معک » ما هزاران بار خدا را شاکریم که شهادت در راه تو را خداوند عالم نصیب ما کرده به شرف سعادت دنیا و آخرت رسیدیم این معنای وفای به عهد است ودر این راه تا پای جان ایستادند

اگر این مسأله وفای به عهد و پیمان را امت اسلامی رعایت می کردند مسأله سقیفه بنی ساعده پیش نمی آمدامیرالمؤمنین ۲۵ سال خانه نشین نمیشدند. اگر مردم وفادار به عهد و پیمان بودند موسی بن جعفر در زندان بغداد به حبس وزندان گرفتار نمی شدند اگر مردم کوفه به عهد و پیمان وفاداری می کردند حادثه فجیع و جانخراش عاشورا پیش نمی آمد.

یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا، وفای به عهد است که متأسفانه امروزه در عرصه‌های مختلف فردی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی کم‌رنگ شده است. برخی مردم به وعده‌های اخلاقی و درست خود چندان احترام نمی‌گذارند و به آن پایبند نیستند. برخی مسئولان وعده می‌دهند که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و … را برطرف خواهند کرد، اما در عمل چنین چیزی اتفاق نمی‎افتد؛ در حالی که قرآن به صراحت دستور می‌دهد: «وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْؤُلاً» وعده دادن و عمل نکردن نزد برخی،گناه به شمار نمی‌آید؛  در صورتی که بی‌اعتنایی به چنین وعده‌هایی،از نظر اسلام بسیار نکوهیده است؛ وفای به عهد در خانواده‌ها نیز کم‌رنگ  شده است. در خانواده‌ای که پدر و مادر به تعهدات خویش پایبند نباشند، کودکان نیز عهدشکن خواهند بود رسول‌خدا فرموده است: «مَنْ‏ کانَ‏ یُؤْمِنُ‏ بِاللَّهِ‏ وَ الْیَوْمِ‏ الآخِرِ فَلْیَفِ‏ إِذَا وَعَدَ؛ کسی که خدا و قیامت را باور دارد، باید به عهد خود وفا نماید».امروزه یکی از نشانه‌های‌ ایمان، وفای به عهد ذکر شده است: «وَ الَّذینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ»

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

درابتدای خطبه دوم هم خودم را وهم شما عزیزان را توصیه میکنم به تقوای الهی!

دوشنبه/۳۰ مرداد/۴ صفر روز جهانی مسجد

مسجد در صدر اسلام،کارکردهای مختلفی داشته است محل عبادت، جایگاه قضاوت و محل رسیدگی به امورمسلمین،بوده است. کما اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد از پایگاه‌های مهم مبارزه با طاغوت و فعالیت‌های سیاسی بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در شرایط بحرانی شوراهای مسجد در خدمت مردم بودند لذا بر هر مسلمانی، به‌خصوص متمکنین فرض است در مورد تعمیر، نگهداری، بازسازی و آبادانی مسجد از هیچ نوع کمکی دریغ نکنند و اقدامی همه‌جانبه داشته باشند

روایت دارد که مساجد در قیامت ناله دارند (ثَلَاثَهٌ یشْکُونَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَسْجِدٌ خَرَابٌ لَا یصَلِّی فِیهِ أَهْلُهُ.(الکافی، ج۲، ص۶۱۳)). طبق قاعده متهم ردیف اول ما هستیم.

اشاره ای به عملیات تروریستی در شاهچراغ

یکشنبه گذشته، حرم شاهچراغ علیه السلام در شیراز برای دومین‌بار طی ۱۰ ماه اخیر مورد حمله تروریستی قرار گرفت. در این اقدام تروریستی ۲ تن به شهادت رسیده و ۷ نفر زخمی شدند.

نقطه هدف اقدامات تروریستی که در چند سال اخیر صورت گرفته اماکن و مناطق سیاسی بودند ، مثل حمله تروریستی به مجلس، هدف دستیابی به صحن مجلس و ترور نمایندگان، بود در حمله تروریستی به حرم حضرت امام هدف نفوذ به حرم امام خمینی (ره) آسیب رساندن به مرقد ایشان و در حمله تروریستی به رژه اهواز، ترور مسئولان حاضر در سن رژه و هم‌چنین نظامیان درحال رژه بود.اما در حملات تروریستی جدید (حرم امام رضا (ع)و حرم شاهچراغ) هدف از اماکن سیاسی به مذهبی تغییر یافته است.داعش از ۵ عملیات تروریستی صورت‌گرفته در کشور، به‌طور مستقیم چهار مورد را برعهده گرفته است.

اما اهداف حملات تروریستی اخیر چیست؟
۱- ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران

تعداد مهاجران افغانستانی در ایران از ۳ میلیون نفر پیش از تسلط طالبان براساس تخمین‌های مختلف به ۶ تا ۸ میلیون نفر رسیده است.

حضور مهاجران افغانستانی در چهار دهه‌ای هیچ‌گاه به بروز مخاطرات امنیتی حاد منجر نشده است؛ لذا طراحان غربی به‌دنبال ایجاد سطوح اصطکاکی میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند تا با تحریک تهران دولت را به سمت اقدامات رادیکالی سوق دهند که می‌تواند با ایجاد مشقت برای شهروندان افغانستان فضا را برای نارضایتی آنها و بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی فراهم سازد.

۲ –انحراف توجه جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب

رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش از هر تلاشی برای تغییر توجه ایران به جایی غیر از محور ایران-مدیترانه فروگذار نیستند. آنها تلاش دارند از نزدیکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری کنند.

غرب تلاش می‌کند به‌دنبال حملات تروریستی اخیر ایران درگیر افغانستان، آسیای میانه و حتی قفقاز شود و منابعی بیش از حد نیاز به آن اختصاص می دهد.تا ازجبهه مقاومت غافل شویم.

۳- تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی

حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی اهل تشیع نشان می‌دهد‌ سناریوی اصلی متمرکز بر مسائل مذهبی است؛

لذابرخلاف تحرکات تروریستی پیشین به‌جای مراکز سیاسی، بر اماکن مذهبی تمرکز کرده‌اند. حملات متعدد که بر حرم شاهچراغ در استان فارس متمرکز است،حضور اقوام مختلف از فارس، عرب تا ترک و بلوچ و هم‌چنین ادیان و مذاهب از شیعه گرفته تا اهل سنت شافعی و زرتشتیان و حتی فرقه ضاله بهائیت با نقش‌آفرینی پررنگ، می‌تواند دلیل تمرکز بر استان فارس را نیز هویدا سازد.لذا به دنبال ایجاد اختلاف هستند که کورخوانده اند وموفق نخواهند شد{تکبیرنمازگزاران}

۴- هدف‌گیری امنیت ملی به عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام

در بحث اقتصاد، محیط‌زیست و امور خدماتی انتقاداتی به دولت وارد است، اما امنیت حوزه‌ای است که نقطه قوت بی‌چون‌و‌چرای آن تلقی می‌شود. حمله به عنصر امنیت تلاشی برای ناکارآمد نشان دادن وجهی از دولت است که پیش از این در آن کارآمد تلقی می‌شده است.

۵- تحت‌الشعاع قرار دادن موفقیت‌های اخیر دولت

اعلام توافق ایران و آمریکا که بر مبنای آنچه اعلام شده چهار زندانی آمریکایی در ایران در ازای زندانیان ایرانی در آمریکا به همراه ۶ میلیارد دلار بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی آزاد می‌شوند، هراس بازیگران منطقه‌ای را برانگیخته است. آنچه بر این هراس دامن زده، دنباله‌های پنهان‌تر این توافق است. گفته می‌شود مجموع دارایی‌های آزاده‌شده ایران در این توافق به ۲۳ میلیارد دلار می‌رسد که تنها ۶ میلیارد دلار آن به کره جنوبی مرتبط است

که البته آزادسازی این دارائی ها و کوتاه آمدن آمریکا اینها نشان از ‌وجود اقتدار در حوزهای مختلف دارد. وبه خاطر پیروزی‌های ما در فضای سیاسی و ایستادگی مردم ایران مقابل طراحی‌های پیچیده در اغتشاشات،است که سبب شد دشمنان در مقابل خواسته های ما کوتاه بیایند.

۶- زنده نگاهداشتن شعله التهاب و تنش

حمله اول به حرم شاهچراغ که در آبان ۱۴۰۱ رخ داد برای این بود که چراغ آشوبها که طراحی شده بودخاموش نگردد. به نظر می‌رسد حمله دوم هم برای تداوم التهابات پیشین است. غرب و صهیونیست‌ها به هر نحوی تلاش کرده‌اند هر آتشی از سال ۱۴۰۱ را که می‌توانند حفظ کنند.لذا این عملیات طراحی شد تا زمینه برای تکرار عملیات‌های تروریستی در سالگرد وقایع سال گذشته فراهم گردد که البته کور خوانده اند به حول و قوه الهی به اهداف خود نخواهند رسید و ملت ما آنها را ناکام خواهند کرد.{تکبیرنمازگزاران}

سه‌شنبه/۳۱ مرداد/۵ صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س)و شهادت امام حسن مجتبی(ع) (۵۰ق) به روایتی ره هم داریم که فرصت گذشته به عرض تسلیت اکتفاء میکنم

الســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمه اللـــــــــــــــه وبرکاته

لازم به ذکر است خانم دکتر الهیان نماینده محترم مردم شریف تهران ، ری ،شمیرانات،پردیس و اسلام شهر در درمجلس شورای اسلامی قبل از خطبه ها به ایراد سخن پرداختند و بعداز نماز جمعه هم میز خدمت برگزار گردید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --