اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:امروزاستکبارواردهرکشوری می‌شود،همه‌چیزآن کشوررابه نفع خودمصادره میکند.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:امروزاستکبارواردهرکشوری می‌شود،همه‌چیزآن کشوررابه نفع خودمصادره میکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته ۹۵/۰۷/۳۰به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
۱- بنی امیه برای نابودی و استحاله اسلام که همان نابود کردن اساس دین است سه حرکت انجام دادند.
۲- یکی از مهم‌ترین روش های استحاله،شکستن حرمت احکام اسلام از طریق رواج فساد اخلاقی بود.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
۱- تربیت فرزندان از وظایف مهم اولیاء و مربیان به شمار می رود.
۲- برنامه‌ریزی و سیاستگذاری بدون توجه به آمارهای جمعیتی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به سرمایه و ثروت ملی وارد نماید.
۳- امروزاستکبار وارد هر کشوری می‌شود،سعی می‌کندهمه‌چیز آن کشور را به نفع خود مصادره کند.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

img_6899
در ابتدای خطبه اول خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت و توصیه می کنم .
موضوع بحث پیرامون چرائی وقوع حادثه کربلا بود.اینکه چه شد آن جمعیت انبوه در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و بی دینی و بی مروتی و بدتر از حیوانیت را به نمایش گذاشتند ؟ چه شد افرادی به همین سادگی حاضر شدند امام حسین (ع) و اصحاب و فرزندانش را به شهادت برسانند و یا تماشا کنند و یا سکوت کنند؟
گفتیم این بحث از اهمیت بالائی برخوردار است چون که تاریخ تکرار پذیر است البته مشابه آن نه عین آن ؛ و از طرفی اگر مشابه آن تکرار شد و ما هم ندانستیم که چه باید بکنیم و از تاریخ عبرت و درس نگرفته باشیم ما هم به سرنوشت آنها که مغضوب خدا واقع شدند گرفتار می شویم.
هم چنین گفتیم چهاراقدام عمده ای که اموی ها و دیگرانی که بعد از پیامبر (ص) برسرکار آمده اند انجام دادندکه با این چهار اقدام توانستند مردم را در جهل نگه دارند و به اهداف خودرسیدند.اقدام وآفت اول اموی ها پس از پیامبر (ص)ولایت ستیزی وامام ستیزی بود هفته گذشته صحبت کردم.
امااقدام دوم: دین ستیزی و نابود کردن اساس دین:
بنی امیه در مقابل آغاز و اوج گیری دعوت رسول خدا (ص) و اوج گیری نظام اسلامی برای نابودی و استحاله اسلام که همان نابود کردن اساس دین است سه حرکت انجام دادند :
۱-مبارزه رو در رو با اسلام : بنی امیه پیش از پیروزی اسلام قدرت بر‌تر مکه و حتی جزیره العرب به حساب می‌آمدند؛ یعنی، هم از حیث نظامی و هم از حیث سیاسی و اقتصادی قدرت درجه اول شمرده می‌شدند. آنها سه جنگ سنگین، خونین و خسارت بار را بر حکومت نوپای پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه تحمیل کردند و هدف اصلی آنان در این جنگ‌ها نابودی اسلام و کشتن پیامبر (ص) بود، که با مجاهدت های پیامبر( ص) و امیرمؤمنان علیه السلام و اصحاب راستین آن حضرت و امدادهای غیبی خداوند متعال، آنان ناکام ماندند.و حتی روز فتح مکه نیز ابوسفیان و فرزندانش تنها از روی ترس اسلام آوردند و دشمنی پنهانی خود را آغاز کردند.
بنا بر رهنمودهای مقام ولایت فقیه، دشمن تا کنون به دنبال براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده اما حال که در این راه موفق نشده، برای تغییر در محتوای نظام تلاش می کند.
۲- نفوذ در حکومت اسلامی برای استحاله: آنان که از نابودی اسلام از طریق جنگ مسلحانه کاملا ناامید شده بودند، این بار تصمیم گرفتند با نفوذ در ارکان جامعه اسلامی و اشغال منصبهای حساس دستگاه های تصمیم گیری جامعه، بار دیگر بر مسلمانان سیطره یابند.
یکی از مهم‌ترین روش های استحاله آن‌ها، پس از تسلط بر شام و کوفه و مصر، شکستن حرمت احکام اسلام از طریق رواج فساد اخلاقی و اقتصادی و اداری و تحریک احساسات مردم و مسلمانان بود.
مثلا ولید بن عقبه بن ابی معیط رسما در کوفه و محراب عبادت هنگام نماز صبح شراب می خورد و یا اینکه سعید بن عاص رسما به مردم کوفه گفت که سرزمینهای سرسبز عراق، کالای بی‌مقدار قریش است. یعنی آنها را ما فتح کردیم و حق اسلامی ماست.
یا عبدالله بن سعد بن ابی سرح با ظلم و ستم خود، مردم مصر را به تنگ آورد به گونه‌ای که مردم به مدینه آمدند و شکایت کردند ولی شکایت آنها ترتیب اثری داده نشد بلکه جانشان هم به خطر افتاد که دبدند غلام عثمان نامه‌ای را برای عبدالله بن سعد می برد که این معترضان را به دار بیاویز.
درزمان ما هم ازاین اقدام استفاده که میتوانیم بگییم دولت موقت و نفوذ لیبرال ها و ملی گراها ونفوذ باند مهدی هاشمی در بیت قائم مقام رهبری مصادیق ومواردآن است البته ممکن است که بازهم استفاده کنند چراکه مقام معظم رهبری مدتی است بحث نفوذرامرتب تذکرمیدهند
«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَهً مِنْ دُونِکُمْ لا یَأْلُونَکُمْ خَبالاً وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفی‏ صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُون»‏اى کسانى که ایمان آورده‏اید! محرم اسرارى از غیر خود، انتخاب نکنید! آنها از هر گونه شرّ و فسادى در باره شما، کوتاهى نمى‏کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه‏هاى) دشمنى از دهان(و کلام)شان آشکار شده؛ و آنچه در دلهایشان پنهان مى‏دارند، از آن مهمتر است. ما آیات(و راه‏هاى پیشگیرى از شرّ آنها) را براى شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید! (آل عمران/۱۱۸).
۳- یزید و عزم نابود کردن اساس دین : یزید سیاست پنهان پدر را آشکارا دنبال کرد و با عزم نابود کردن اساس دین و انکار رسالت و وحی و نبوت و معاد و قیامت و گرفتن انتقام کشته‌های کفار قریش در جنگ بدر به میدان آمد.
از این روی، وقتی یزید روی کار آمد، سیدالشهداء علیه السلام به این راز پنهان و هدف شوم اشاره نموده فرمودند: « وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّهُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِیدَ » دیگر باید فاتحه اسلام را خواند که امت اسلامی به حاکمی مانند یزید مبتلا شده است.
#####################################################################

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــیم
در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم
یکی ازاسامی روزقیامت یوم التغابن است . به معنای روز آشکار شدن غبن‌هاست، در آیه ۹ سوره «تغابن» آمده است «یوم یجمعکم لیوم الجمع ذلک یوم التغابن» «روزی که همه شما را در آن روز اجتماع گردآوری می‌کند آن روز، روز «تغابن» است.
«تغابن» به تعبیر اهل لغت از ماده «غبن» به معنی آشکار شدن غبن، غابن و مغبون است، مرحوم طبرسی در مجمع‌البیان می‌گوید تغابن یعنی گرفتن شر و رها کرد خیر یا گرفتن خیر و رها کردن شر.مؤمنان غابن مصداق گرفتن خیر و رها کردن شر هستند که از بهره دنیوی خود چشم پوشیده‌اند و بهره آخرت را می‌گیرند.
کافران مغبون مصداق رها کردن خیر و گرفتن شر هستند که بهره آخرت را رها کرده‌اند و بهره دنیا را گرفته‌اند.
وی اظهار کرد: «غبن» به معنی خدعه و نیرنگ است و مغبون کسی است که کلاه بر سر او رفته باشد، بنابراین «غبین» به معنی ضعیف‌ الفکر است.به هر حال قیامت روز غبن حقیقی است، چراکه پرده‌ها کنار می‌رود و انسان خود را در مقابل انبوهی از نتایج و آثار اعمال خویش می‌بیند در حالی که دیگر فرصت جبران نیست.
اشاره ای به هفته پیوند انجمن اولیاءومربیان .

مسأله تربیت فرزندان از اهمیت ویژه و فوق العاده ای برخوردار است و از وظایف مهم اولیاء و مربیان به شمار می رود.
امام حسن مجتبی (ع) چند عامل را از عوامل تربیت می دانند که عبارتند از :
۱- اعضای خانواده: خصوصا پدر و مادر که وقتی امام مجتبی (ع) با معاویه مناظره می کند تمام علل انحراف معاویه را از مادرش می داند.
۲- دوستان و همسالان: که در روایت برای دوست خود نشانه هایی مفصل بیان شده است.
۳- معلمان که نقش بسزائی در تربیت فرزندان دارند مانند عمربن عبدالعزیز وقتی که لعن بر حضرت علی (ع) را برداشت و خدمات دیگر همه به برکت معلم خوبی بود که او داشت.
۴- قرآن و پیشوایان دینی: که باید فرزندان خود را با قرآن و پیشوایان دینی آشنا کنیم تا خوب تربیت شوند یعنی تربیت یافته مکتب قرآن و اهلبیت (ع) بشوند.
۵- کانون های اجتماعی و اندیشمندان و عقلای جامعه : که لازم است اولیاء محترم با مربیان ارتباط قوی پیدا کنند تا با همکاری همدیگر بتوانند فرزندانی صالح تربیت کنند.

شنبه ۱ آبان ۲۰ محرم‌الحرام شهادت آیت‌الله حاج آقامصطفی خمینی(ره)درنجف اشرف(۱۳۵۶ ه. ش)

فقیه مجاهد آیت الله سید مصطفی خمینی بزرگ مردی که فقه و اجتهاد را در میدان جهاد و هجرت محک زده بود و دارای تألیفات ارزنده ای است که به بیش از چهل عنوان کتاب می رسد که امام (ره) راجع به او فرمود: من امید داشتم که ایشان شخص خدمت گزار و سودمند برای اسلام و مسلمین باشد ولی « لا رادَّ لَقضائِهِ وَ اِنَّ اللّهَ لَغَنیٌ عَنِ العالمین» تقدیر الهی چیز دیگری بود و هیچ امری نمی تواند قضای الهی را مانع گردد . و در سیر و سلوک هم پیش تاز بود حتی برای زیارت امام حسین (ع) فاصله نجف تا کربلا را چند بار پیاده طی کرده بود.

شنبه ۱ آبان ۲۰ محرم‌الحرام روز آمار و برنامه‌ریزی

ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است و از خصوصیات کشورهای درحال توسعه، درحال‌گذار بودن است، بدین معنی که تغییر در وضعیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار گسترده است. بنابراین به‌هنگام بودن آمار و اطلاعات برای ایجاد شناخت وضعیت کشور در زمینه‌های مختلف ضروری است. در کشورهای در حال توسعه به‌دلیل شتاب زیاد تغییرات، اکثر برنامه‌ها کوتاه‌مدت است و برای به‌هنگام کردن آمار و اطلاعات مورد نیاز برنامه‌ریزی‌ها تلاش مضاعفی باید انجام پذیرد.
مطالعات جمعیت شناختی که عمدتا از سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن و آمارهای جمعیتی حاصل می‌شوند، زیربنای برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های خرد و کلان هر سرزمینی به‌شمار می‌آیند. به‌عنوان مثال برای تأسیس مدرسه و مراکز آموزشی، داشتن آمار دقیق درمورد جمعیت در سن تحصیل به تفکیک سن و جنس، برای ایجاد فرصت‌های شغلی داشتن آمار صحیح از جمعیت به‌ویژه جمعیت جوان و تحصیل‌کرده به تفکیک سن و جنس، برای تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی، داشتن آمار صحیح از جمعیت و جمعیت مصرف‌کننده، برای ایجاد اماکن فرهنگی، ورزشی، آموزشی و بهداشتی دسترسی به آمار دقیق جمعیت به تفکیک سن و جنس، برای سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری در امر مسکن داشتن اطلاعات در خصوص جمعیت و بعد خانوار و…. لازم و اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. بدیهی است که برنامه‌ریزی و سیاستگذاری بدون توجه به آمارهای جمعیتی جدید و به‌روز می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به سرمایه و ثروت ملی وارد نماید.
امیدواریم مردم با مشارکت جدی در این طرح گام نخست را برای عمران و آبادانی کشور محکم بردارند. مشارکت فراگیر مردم در اجرای جامع سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌تواند بسترساز رفاه، امنیت و پیشرفت کشور باشد.

سه‌شنبه ۴ آبان ۲۳ محرم‌الحرام اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون (۱۳۴۳ ه.ش)‌‌

کاپیتولاسیون به‌معنای شرط گذاشتن و در لغت به‌معنای سازش و تسلیم است و بر قراردادهایی اطلاق می‌شود که به موجب آن اتباع یک دولت در قلمرو دیگر، مشمول قوانین کشور خود می‌شوند و آن قوانین توسط کنسول آن دولت در محل اجرا می‌شود. به‌طوری‌که اگر آنان مرتکب جرم و جنایتی در ایران می‌گردیدند در دادگاههای ایران جوابگو نبودند. وزارت دفاع آمریکا مدتها بود که ایران را برای بستن چنین قراردادی تحت فشار گذاشته بود.
امام خمینی که از حضور مستشاران نظامی و امنیتی آمریکایی در ایران آگاهی داشت و از تصویب کاپیتولاسیون نیز اطلاع یافته بود تصمیم گرفت تا این توطئه بزرگ و ننگین را افشا کند
امام در این سخنرانی ابتدا با انا… و اناالیه راجعون شروع کرده و روز قبولی کاپیتولاسیون را روز عزای ملت نامگذاری کردند و دولت و مجلسیان ایران را نوکران آمریکا نامیدند و قدرتهای شرق و غرب را محکوم کرده و جمله مشهور خود «آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر، همه از هم بدتر، همه از هم پلیدتر، لکن امروز سر و کار ما با آمریکاست» را ادا کردند
۹ روز پس از سخنرانی در نیمه‌شب ۱۳ آبان صدها کماندو منزل امام را در قم محاصره و ایشان را دستگیر و شبانه به تهران منتقل کردند و با یک هواپیمای باری و به همراه دو مأمور امنیتی به ترکیه تبعید کردند و مدتی بعد حاج آقا مصطفی فرزند ارشد امام نیز به همان تبعیدگاه فرستاده شد و بعد از ۱۱ ماه به‌دلیل اعتراضات مجامع روحانی ایران و عراق به عراق تبعید شد و به مدت ۱۳ سال و تا ۵ ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در آن کشور به‌سر برد.
در طول تقریبا بیست و هفت هشت سالی که آمریکاییها در این کشور حضور قدرتمندانه داشتند، همه اهانتها و بدیها و ستمگریهایی که یک دولت مستکبر با یک ملت مظلوم می‌تواند انجام بدهد، انجام دادند، منابع مارا بردند، رژیم مستبد پهلوی را تقویت کردند، به مسؤولان ما اهانت کردند، به مردم اهانت کردند، کاپیتولاسیون را آوردند،خیلی جنایات که واقعا اگر کسی بخواهد جنایات آمریکا را در طول مدت تقریبا بیست و هفت هشت سال قبل از انقلاب بنویسد، قطعامثنوی ۷۰ من خواهد شد
نکته ای که میخواواهم عرض کنم واستفاده کنم این است که امروزهم استکبار وارد هر کشوری می‌شود، سعی می‌کند آن کشور را تهی کند، یعنی تا هرجا بتواند، همه‌چیز آن کشور را به نفع خود مصادره کند. امروز خود آمریکاییها – یعنی همان دستگاه تبلیغاتی – در صف مقدم و بعضی قلم به مزدهای واقعا حقیر و پست و شاید هم یک عده گول‌خورده و غافل در داخل کشور ما خیال می‌کنند که اگر آمریکا ارتباطاتش با کشوری – مثلا جمهوری اسلامی – عادی شد و رابطه برقرار کردند، ناگهان همه مشکلات اقتصادی ملت ایران حل خواهد شد! اگر کسی این‌طور فکر کند، خطای عظیمی مرتکب شده است. ملت ایران، ارتباط با آمریکا را یک دوره تجربه کرده است. آمریکاییها از سال ۳۲ که زمام قدرت استکباری را در ایران در دست گرفتند، تا سال ۵۶ و ۵۷، هرچه داشتیم، از ما گرفتند، هرچه بوده است، بردند.

پنج‌شنبه ۶ آبان ۲۵ محرم‌الحرام شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع) (۹۵ ه.ق) به روایتی‌

فرصت گذشته ضمن اینکه تسلیت عرض میکنم فقط به یک نکته اشاره میکنم وآن اینکه آن‌چهره‌ی مظلوم بی‌صدای سربه‌زیرِ منفعلی که از امام سجاد درست کردند، به‌کلی برخلاف واقع است؛ چهره‌ی حقیقی امام سجاد علیه‌السّلام چهره‌ی یک مبارزِ قهرمانِ خستگی‌ناپذیرِ آشتی‌ناپذیرِ پیگیری است، که با تدبیر تمام، با دقت کامل راه‌ها را می‌شناسد و انتخاب می‌کند و به سمت هدف‌ها این‌راه‌ها را می‌پیماید، خودش خسته نمی‌شود و دشمن را خسته می‌کند؛ و بالاخره دشمن وقتی هیچ کار دیگری نتوانست بکند، آن‌حضرت را مسموم کرد.
والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --