اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: اختلاف و كشمكش رسانه‌اى ميان قواى مختلف به‌هيچ‌عنوان به مصلحت كشور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه: اختلاف و كشمكش رسانه‌اى ميان قواى مختلف به‌هيچ‌عنوان به مصلحت كشور نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته بیست چهارم دیماه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
1- در يك سوم باقيمانده از قرن اول ، رسوم اخلاقى نه تنها فراموش شد، بلكه به ضدارزش مبدل شد
2- امام سجاد(ع)دررساله حقوق به بیان حقوقی که مراعات آن برانسان لازم است می پردازندکه می توان این حقوق رادرسه دسته ی تقسیم کرد
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
1- نقش كم نظير آيت‌الله هاشمى رفسنجانى در دوران مبارزه با رژيم ستمشاهى نبايد به فراموشى سپرده شود.
2- علي‌رغم فضاسازى‌ها و ترويج شايعات مختلف توسط رسانه‌هاى بيگانه مراسم تشييع آيت‌الله هاشمى به صحنه ئوحدت مبدل گشت.
3- اختلاف و كشمكش رسانه‌اى ميان قواى مختلف به‌هيچ‌عنوان به مصلحت كشور نبوده است.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم        بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7415

خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.
در يك سوم باقيمانده از قرن اول ، رسوم اخلاقى نه تنها فراموش شد، بلكه به ضدارزش مبدل شد. عمل به منهيات شرع و ارتكاب محرمات ، موجب فخر بر يكديگر و تظاهر به آنها موجب عزت اجتماعى شده بود یعنی جامعه اسلامى قبل از آن زمان هر چند منافقانه پاسدار و نگهبان مظاهر دينى بود، ولى در زمان امام سجاد عليه السلام ، همين مظاهر مسلمانى هم ، به كلى رنگ باخته بود و ديگر نشانه اى از دين و ديندارى در جامعه يافت نمى شد. گويى پيش بينى پيامبر صَلَّى اللّه عَلَيهِ و آلِهِ و سَلَّم به همين زودى محقق شده بود كه فرمودند:
سياءتى زمان على امّتى لا يبقى من القرآن الا رسمُه ، و لا من الاسلامِ الا اسمه ، يُسمّون به و هم اءبعدُ الناس منه ، مساجدهم عامرة و هى خراب من الهُدى{ بحارالانوار، ج 52، ص 190، حديث 21}
((روزگارى بر امت من مى آيد كه از قرآن چيزى نمى ماند جز نوشتارى و از اسلام جز نامى . مردم را مسلمان مى نامند، اما همين مردم دورترين افراد از اسلام خواهند بود. مسجدهاى آنها از نظر شكل و صورت ظاهرى بهتر و اجتماعات مردم بسيار پررونق و آبرومندتر خواهد بود، اما بهره آن مساجد، از نظر هدايت و صحت عمل و ايمان مردم ، در نهايت ضعف است )).
در چنين دورانى ، امام سجاد عليه السلام در قالب دعا به احياى فضيلت هاى فراموش شده اهتمام مى ورزد و در حقيقت صحيفه سجاديه و ادعيه منقول از آن حضرت به طور عام و دعاى مكارم الاخلاق و ابوحمزه ثمالى به طور خاص ، مانند آيينه هايى هستند كه مى توان چهره اجتماعى آن زمان را در آن به خوبى تماشا كرد و تلاش ، زحمت و نقش آن حضرت را در ميان مردمى كه زير سلطه حاكمان ، همان فضايل و منزلتهاى عقلانى و عاطفى خود را از دست داده بودند، مشاهده كرد؛ كه در واقع اين مطالب مبين منزلت حقيقى انسانهاست
«رسالة الحقوق» امام سجاد علیهم السلام در سه کتاب «تحف العقول» اثر ابن شعبه حرّانی (381 ق)، «من لا یحضره الفقیه» و «الخصال» اثر محمد بن علی بن بابویه معروف به صدوق(382ق) ذکر شده است.
امام سجاد علیهم السلام در این رساله به بیان دسته بندی شده ی انواع حقوقی که مراعات آن بر انسان لازم است می پردازند که می توان این حقوق را در سه دسته ی کلی بررسی کرد.
1-حق الله
دسته ی اول حق خداوند بر انسان است که در تمام لحظات و حالات مراعات آن ها بر انسان لازم است و حتی این حقوق ریشه ی تمامی حقوق دیگری است که بر انسان واجب است
2-حق النفس
دسته ی دوم حقوقی هستند که نفس و اعضای انسان بر خود فرد دارند و فرد نسبت به خود باید آن ها را رعایت کند. از آن جا که مالک حقیقی همه چیز حتی همه ی انسان ها خداست، انسان نسبت به بدن و نفس خود نیز به عنوان امانتی الهی وظایفی دارد که حق نفس، و اعضای بدن مانند زبان، گوش، چشم، پا و دست از آن جمله اند.
3-حقوق اجتماعی
دسته ی سوم حقوقی هستند که در ارتباط فرد با سایر افراد جامعه به وجود می آیند غیر از یک مورد که تحت عنوان حق مال و دارایی بیان شده و می-توان آن ها را حقوق اجتماعی نامید.
فاءَمَّا حَقُّ اللّه الاكبر فانّك تعبده لا تُشرك به شيئا فاذا فَعَلتَ ذلك باخلاص ‍ جَعَلَ لَكَ عَلى نَفسِهِ اءَن يَكفِيَكَ اءَمر الدُّنيَا وَالاخِرَةِ و يحفظ لك ما تحبّ منها.و اما حق بزرگتر خداوند آن است كه او را بپرستى و چيزى را شريك او قرار ندهى و اگر از روى اخلاص چنين كنى ، خدا بر خود مقرر كرده كار دنيا و آخرت تو را به عهده گيرد و آنچه از آن بخواهى برايت نگه دارد.

مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم

IMG_7421
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.معنای ساده ی تقوا این است که انسان با حساب و کتاب زندگی کند،چرا که خداوند متعال این عالم را از روی حساب خلق کرده است.چشم، گوش و کارهایی که انسان انجام می دهد باید از روی حساب بوده و مواظب باشد که مثلاً؛ کاری که انجام می دهد باعث شکسته شدن قلب دیگران نشود، یا با انجام کاری پایه گذار بدعتی نشود و یا باعث ریختن آبروی دیگری نگردد.
گاهی انسان یک حرفی را می گوید که افراد سخن چین، آن حرف را به گونه ای ترویج می دهند که باعث ریخته شدن خون انسانها می گردند.در روایت است، کسی را به عرصه محشر می آورند در حالیکه خون به صورت او پاشیده اند،اعتراض می کند،می گویند حرفی زدی ،دهان به دهان گشت تا منجر به ریختن خون بیگناه شد ،تو در آن سهیم هستی؛إن تقوی الله حمت‏ اولیاء الله محارمة (نهج البلاغه خطبه ۱۱۲)انسان متقی هر کارش از روی حساب است، مخصوصاً قلب او حساب و کتاب دارد و هر محبت ،بغض، عداوت و کینه ای را در قلب اش جای نمی دهد.

رحلت تأسف‌بار يار ديرين امام و رهبرى، آیت الله هاشمى رفسنجانى

ارتحال ناگهانى رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام در هفته‌اى كه گذشت، خبرى تكان‌دهنده و غافل‌گيركننده براى همگان بود و باعث ناراحتى جمع بسيارى از خانواده‌ها و دوستان و همرزمان سابق و همكاران بعد از انقلاب ايشان گرديد. البته كهولت سن ايشان كه بالغ بر ۸۲ سال سن داشتند و نيز برخى بيمارى‌هاى سابق مطرح بوده و هست و مرگ اين قاصد الهى است كه همگان با آن مواجه خواهند شد؛ اما خبر ناگهانى درگذشت ايشان باعث بهت و اندوه بسيارى گرديد.
در اين ميان رهبر معظم انقلاب كه ازجمله نزديك‌ترين افراد به‌لحاظ فردى و شخصى به آقاى هاشمى رفسنجانى بودند و به تعبير صريح خودشان ۵۹ سال بر رفاقت و دوستى ايشان مى‌گذشت، همانند خانواده و اطرافيان نزديك آقاى هاشمى از اين مسأله متأثر و ناراحت شدند تا حدى كه خود اين خبر را جانكاه و سخت خواندند.
به چندنکته اشاره میکنم:
1-اشاره مقام معظم رهبرى بر رفاقت ۵۹ ساله با آقاى هاشمى رفسنجانى و پيوندى كه سرآغاز آن در بين‌الحرمين كربلاى معلى بود، نشان مى‌دهد كه فقدان اين يار، همكار و رفيق ديرين، براى مقام معظم رهبرى سخت و جانكاه بوده است.
2-نقش كم نظير آيت‌الله هاشمى رفسنجانى در دوران مبارزه با رژيم ستمشاهى نبايد به فراموشى سپرده شود. چه قبل ازپیروزی انقلاب وچه دوران مبارزه وچه دردوران پیروزی انقلاب وچه دردوران تثبیت انقلاب به طوری به جرأت میتوانیم بگوییم زندگی هاشمی به تاریخ پرفرازونشیب وپرافتخارانقلاب گره خورده است.به تعبير مقام معظم رهبرى، ايشان تكيه گاهى مطمئن و نمونه‌ى كم‌نظيرى از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهى و از رنج‌ديدگان اين‌راه پرخطر و پرافتخار بودند.
علاوه بر آن‌كه نبايد از برخوردهاى قاطع وى در مواجهه با گروهك‌هاى تروريستى و تجزيه‌طلب، مخالفت با بنى‌صدر، فرماندهى جنگ در دوران دفاع مقدس كه از ديگر برگه‌هاى افتخار آيت‌الله هاشمى رفسنجانى به‌حساب مى آيد، به‌سادگى گذشت.
3-پيام تسليت رهبر انقلاب نشان داد كه احترام به شخصيت هاشمى رفسنجانى به‌عنوان چهره‌اى كه زير چتر نظام و قانون تعريف مى‌شود، بر همگان لازم است.
4- حضور با شكوه و هوشمندانه مردم در مراسم تشييع ايشان نشان داد كه مردم ما هيچگاه سوابق و خدمات يك چهره انقلابى و خدوم را فراموش نمى‌كنند ولو آن‌كه در برهه‌هايى با برخى تصميمات و نظرات ايشان مخالفت داشته باشند. مردم نشان دادند كه هاشمى را درچارچوب نظام اسلامى و مريد امام و يار ديرين رهبرى تعريف مى‌كنند.
5-علي‌رغم فضاسازى‌ها و ترويج شايعات مختلف توسط رسانه‌هاى بيگانه و اپوزيسيون كه تلاش داشتند مراسم تشييع آيت‌الله هاشمى را به صحنه گسست و اختلاف ميان مردم و حاكميت تبديل نمايند، با هوشيارى و عقلانيت و ولايتمدارى حاكم بر افكار عمومى، ما شاهد كمترين حواشى و برخوردهاى احساسى و هيجانى بوديم.وحتی به صحنه ای ازوحدت واتحادمبدل گشت.

IMG_7432

اشاره ای به محورهاى فرمايشات مقام معظم رهبرى(مدظله‌العالى) در ديدار هزاران نفر از مردم قم

يكى از مهم‌ترين محورهاى بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، بيان عناصر چهارگانه اقتدار كشور بود كه ايشان چهار عامل «ايمان و معرفت دينى»، «قدرت علمى»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملى» را به‌عنوان عناصر چهارگانه اقتدار كشور مطرح كردند. با توجه به اين عناصر چهارگانه كه رهبرى مطرح كردند، مسؤوليت و اهميت كار نهادهاى مختلف و مسؤولان كشور در رابطه با اين عناصر مشخص مى‌شود.
هر اقدام و فعاليتى كه يكى از اين عناصر چهارگانه را تقويت كند، در واقع به اقتدار كشور كمك كرده است و هر اقدامى كه اين عناصر را تضعيف نمايد، در واقع به ضرر كشور و اقتدار آن خواهد بود.
برخى تصور مى‌كنند كه‌ بى‌توجهى به ايمان و اعتقاد دينى و معرفت اسلامى جوانان و نسل‌هاى جوان ربطى به اقتدار كشور ندارد و برخى از زمينه‌هاى تضعيف ايمان و معرفت دينى را دست‌كم مى‌گيرند. در چنين حالتى ضعف در ايمان و اعتقادات نسل جوان مى‌تواند اقتدار آينده كشور را تهديد كند. البته آنچه ذكر شد به معنى آن نيست كه كشور در حقيقت دچار نوعى از تضعيف ايمان دينى به‌نحو خطرناكى شده است، بلكه جوانان و نسل‌هاى جوان به لطف خداى متعال از وضعيت خوبى در ايمان دينى نسبت به نسل‌هاى قبلى برخوردار هستند اما اين امر نبايد ما را دچار خوش‌خيالى كند و از خطرات موجود غافل نمايد. دقت در خطراتى كه نسل جوان و ايمان آن‌ها را تهديد مى‌كند، امرى است كه نبايد در آن كوتاهى صورت گيرد. ازجمله در عرصه فضاى مجازى كه اكنون به قتلگاهى براى بسيارى از جوانان و نوجوانان در زمينه اخلاق و ايمان دينى و اخلاقى تبديل شده است. مسؤولان بايد توجهى جدى‌تر و بيشتر داشته باشند.
ماهيگيرى ضدانقلاب از آب گل‌آلود
من لازم است به مطلب دیگری اشاره داشته باشم که درسخنان مقام معظم رهبری دردیدارمردم قم مجددا مطرح فرمودندو آن جدال رسانه‌اى قوه مجريه و قضائيه است که متأسفانه با استقبال رسانه‌هاى ضدانقلاب مواجه شده است.

نکته اول:اختلاف و كشمكش رسانه‌اى ميان قواى مختلف به‌هيچ‌عنوان به مصلحت كشور نبوده ونیست و نشانه‌اى از ناهماهنگى ميان قوا و ضعف در اتحاد و همدلى مسؤولان است. بى‌شك اين ضعف براى دوستداران و دلسوزان داخلى و خارجى جمهورى اسلامى نگران‌كننده و براى دشمنان آن، مايه مسرت و اميدبخش است. در حالى‌كه كشور در منطقه و سطح جهان با دشمنى‌هاى پيچيده و متعددى روبه‌روست، شكاف و اختلاف داخلى در هر سطح و به هر بهانه‌اى، چيزى جز ريختن آب به آسياب دشمن نيست.

نکته دوم:در حالى‌كه اغلب مردم با مسائل و مشكلات مختلفى روبه‌رو هستند، جدال رسانه‌اى سران قواى مجريه و قضائيه چه دردى از آن‌ها دوا مى‌كند و نظر آن‌ها درباره اين جدال چيست؟ دولت به‌عنوان اصلى‌ترين مسؤول حل مشكلات معيشتى و قوه قضائيه به‌عنوان مسؤول رسيدگى به دعاوى مردم بر اساس عدالت – در كمترين زمان ممكن – عملكرد خود را بوته نقد و قضاوت قرار داده و بگويند اين جدال كدام گره را از كار فروبسته ملت مى‌گشايد؟ آيا جز اين است كه مردم را نسبت به تحقق حقوق و مطالبات خود، دلسرد و نااميد مى‌نمايد؟ اگر در سطح بالا اختلافی وجود دارد این مردم چه گناهی دارند که باید همیشه دچار اضطراب و تشویش باشند این حرکت جز مأیوس کردن مردم چه نقش دیگری می تواند داشته باشد ، اگر موضوعی هم وجود دارد به مردم کشیده نشود و مردم گرفتاریها و مشکلات زیادی دارند مانند: مشکلات اقتصادی (گرانی و….)دارند.اگر دعوایی است و مطلبی وجود دارد خوب این را می شود در جلسات خصوصی نشست و صحبت کرد پنج سال پيش با دستور مقام معظم رهبرى، هيأت حل اختلاف قوا با رياست آيت‌الله آملى لاريجانى تشكيل شد.خب بنشینید اونجا حلش کنید .

نکته سوم: این نظام اگر از روز اول توانسته به پیروزی برسد وامروز ازچنین اقتداری درجهان برخوردارباشدبه خاطر این است که زیر پرچم ولایت بوده است آن روز امام بود و امروز مقام معظم رهبری است و اگر اشکالی هست بروید زیر پرچم ولایت فقیه مشکلاتتان را آنجا حل کنید نکشانید میان مردم ، امروز مردم به این وحدت و انسجام نیازمند هستند و ما در سایه آرامش می توانیم کشور را پیش ببریم و اداره کنیم نباید به گونه ای مطرح شود که دشمنان سوء استفاده کنند و علیه مسئولان نظام و علیه انقلاب یاوه گویی کنند و در داخل هم مردم مأیوس شوند این انتظاروتوقع ملت ماست وتوقع نابجایی هم نیست{تکبیرنمازگزاران}

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --