اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه:انقلاب ماپديده‌اى الهى و مباركی بودكه اداره كشور را از وابستگى به استبدادداخلى واستعمارخارجی خارج کردوبه مردم سپرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه فشافویه:انقلاب ماپديده‌اى الهى و مباركی بودكه اداره كشور را از وابستگى به استبدادداخلى واستعمارخارجی خارج کردوبه مردم سپرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه حسن آبادنمازباشکوه جمعه اینهفته پانزدهم بهمن ماه سال نود وپنج به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد.
عناویــــــن خطبــــــــه اول:
1- دو برترى و فضيلت{ عقل ومنطق }انسان را از ديگر مخلوقات ممتاز ميكند
2- عذابى را كه خداوند براى زبان مقرر فرموده است ، براى هيچ يك از اعضا و جوارح مقرر نكرده است.
عناویــــــن خطبـــــــه دوم:
1. حضرت زينب كبرى يك شخصیت بسیارعظیم وبزرگی در چشم ملتهاى اسلامى دارد.

2- اعلام همبستگی همافران وارتشیان با انقلاب وامام از شكننده‌ترين ضربات بر پيكر رژيم شاهنشاهى پهلوی بود
3- ان شاءالله راهپيمايى ۲۲ بهمن را درپيش داريم،ملت عزيز ما امسال هم مثل سالهاى گذشته و وحتی پرشورتر از گذشته قدرت عظیم انقلاب وقدرت مثال زدنی ملت رابه نمايش خواهندگذاشت.
مشــــــروح خطبـــــــــه اول:
أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_7415
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می نمایم.
گفتیم براى اداى حق نفس حقى كه انسان نسبت به خود دارد بايد اول خود نفس را به دقت شناخت ؛ چرا كه اگر انسان نفس خود را بشناسد، ناگزير حقوق نفس را هم شناخته و براى اداى آنها اهتمام خواهد ورزيد.که دراین زمینه مطالبی را به محضرشمانمازگزاران عزیزعرضه داشتم.
امام سجاد دررابطه باحق نفس بر انسان میفرمایند
و اءَمَّا حَقُّ نفسك عليك فان تستوفيها فى طاعة اللّه فتؤ دى الى لسانك حقه و الى سمعك حقه و الى بصرك حقه و الى يدك حقها و الى رجلك حقها و الى بطنك حقه و الى فرجك حقه و تستعين باللّه على ذلك .
حق نفس تو، آن است كه در راه اطاعت خدا به كار گيرى و از همه اعضا و جوارحى كه خدا به تو عنايت كرده ، در اين مسير استفاده كنى و حقوق تك تك آنها را از زبان و گوش و چشم و دست و پا و شكم گرفته تا غريزه جنسى به جاى آورى و از خداى خود استعانت جويى .

«و اءَمَّا حَقُّ اللِّسان فاكرامه عن الخَنا و تعويدُه على الخير و حملُه على الادب و اجمامُه الا لموضع الحاجة و المنفعة للدّين و الدّنيا و اعفاؤ ه من الفضول الشَّنِعَة القليلة الفائدة التى لا يؤ من ضررها مع قلة عائدتها و بعد شاهد العقل والدليل عليه و تزين العاقل بعقله حسن سيرته فى لسانه و لا قوة الا باللّه العلى العظيم »
حق زبان آن است كه آن را از زشت گويى بازدارى ، به گفتار نيك و ادب عادت دهى . از گشودن زبان جز به هنگام نياز و تحصيل منفعت دين و دنيا خوددارى و از پرگويى و بيهوده گويى كه جز زيان دربر ندارد، دورى كنى و بدانى زبان ، گواه عقل و انديشه توست و زيبايى و آراستگى به زيور عقل ، نمودش به خوش زبانى تو.
اميرالمومنين عليه السلام آغاز مى كنيم ؛ حضرت مى فرمايند:
للانسان فضيلتان ؛ عقل و منطق ، فبالعقل يستفيد و بالمنطق يفيد{. تصنيف غررالحكم ، ص 50، حديث 330}
«دو برترى و فضيلت انسان را از ديگر مخلوقات ممتاز ميكند: اول آن كه با نيروى عقل حقايق آفرينش را مى آموزد و ديگر آن كه با قوه منطق و زبان ، آموخته هاى خود را به ديگران انتقال مى دهد»
همان طور كه در سايه زبان ، بسيارى از خوبى ها و اقدامات پسنديده قابل تحصيل است ، بسيارى از زشتيها و رذايل اخلاقى نيز مظهر و مظهرى جز زبان ندارند. دروغگويى ، تهمت ، غيبت ، سخريه ، شماتت و سرزنش نابجا، استهزا، هتك حرمت افراد، فحاشى ، نمامى و سخن چينى ، پرگويى ، زياده گويى و شهادت باطل و بسيارى ديگر از گناهان كه از زشتى هاى اخلاقى هستند و از ملكات سوء سرچشمه مى گيرند، نمود آنها در زبان است .
در فرمايشى از رسول اكرم صَلَّى اللّه عَلَيهِ و آلِهِ و سَلَّم نقل شده است كه :
يُعذِّب اللّه اللِّسان بِعذاب لا يُعذِّب به شيئا من الجوارح فيقول اءَى ربِّ عَذَّبتَنِى بِعذاب لم تُعَذِّب به شيئا فيقال له خَرَجتَ منكَ كَلِمَة فبَلغت مشارق الارض و مغاربها فَسَفِكَ بِها الدَّمِ الحَرام وانتَهَبَ بِهَا المَال الحرام وانتَهَكَ بها الفَرَج الحَرام و عزَّتى و جَلالى لاُعَذِّبَنَّكَ بِعَذاب لا اُعَذِّب به شيئا مِن جوارحك { كافى ، ج 2، ص 115، حديث 16، بحارالانوار، ج 68، ص
304، حديث 80}

«عذابى را كه خداوند براى زبان مقرر فرموده است ، براى هيچ يك از اعضا و جوارح مقرر نكرده است ، اين زبان در قيامت مى گويد: چگونه است كه سخت ترين عذاب را براى من مقرر كرده اى ، به او پاسخ داده مى شود: علت اين كه عذاب تو سخت تر و سنگين تر از عذاب ساير اعضا و جوارح است اين است كه كلمه از تو (زبان ) خارج شد كه به خاطر آن خون محترمى ريخته شد، اموال مردم به غارت رفت ، نواميس مومنان مورد تعرض قرار گرفت ، و در نهايت با آن كلمه ، جرايم سنگين انسانى و اجتماعى تحقق پيدا كرد؛ و طبيعى است كه اين جرايم سنگين بايد عقاب و پاسخى سنگين به همراه داشته باشد»
در معارف دين مى بينيم عذاب و مصيبت ساير اعضا و جوارح در گرو چگونگى زبان است .
كنترل زبان ، موجب آرامش ، آسايش و نجات از عذاب الهى در قيامت است ؛ اگر انسان نتواند مالك زبان خود بوده و آن را آزاد بگذارد، موجب فراهم شدن مصيبت هاى دنيوى و اخروى براى ساير اعضا و جوارح مى شود. روايتى از امام سجاد عليه السلام نقل كرده اند كه حضرت فرمودند:
انَّ لِسان ابن آدم يُشرف على جَميعِ جَوارِحه كلّ صَباح فيقول كيف اءَصبَحتُم فيقولون بَخَير ان تَرَكتَنا و يقولون اللّهَ اللّهَ فينا و يُناشِدونَهُ و يقولون انَّما نُثَابُ و نُعاقِبُ بِكَ{ كافى ، ج 2، ص 115، حديث 13، بحارالانوار، ج 68، ص 302، حديث 77}
«زبان انسان هر صبحگاه بر ساير اعضا و جوارح اشراف پيدا مى كند و سوال مى كند كه چگونه صبح كرديد؟ جواب مى دهند كه : اگر تو ما را رها كنى حال ما خوب است . باز مى گويند: تو را به خدا- البته نوعى التماس و قسم دادن به زبان است – مراعات حال ما را بكن كه ثواب و عقاب ما اعضا و جوارح در سايه اقدام تو است ؛ اگر تو صحيح عمل كنى ما هم از نعمت هاى الهى متنعم مى شويم و در غير اين صورت ، ما هم به عذاب الهى مبتلا خواهيم شد»
مشـــــروح خطبـــــه دوم:
بســــــــم الله الرحــــــمن الرحـــــــيم
خودم و همه ی عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم.

جمعه 15 بهمن 5 جمادي‌الاول ولادت حضرت زينب‌ كبرى(س) (5 ه.ق)
روز پرستار و بهورز
حضرت زينب كبرى يك شخصیت بسیارعظیم وبزرگی است یک عظمتى در چشم ملتهاى اسلامى دارد،اما چر ا ؟ این به‌خاطر اين نیست كه دختر على‌بن ابى طالب(عليه‌السّلام) يا خواهر حسين‌بن على و حسن‌بن على(عليهماالسّلام) است. نسبتها هرگز نمى‌توانند چنين عظمتى را خلق كنند. همه ائمه ما، دختران و مادران و خواهرانى داشتند، اما كو يك نفر مثل زينب كبرى؟
ارزش و عظمت زينب كبرى(سلام الله عليها)، به‌خاطر موضع و حركت او بر اساس تكليف الهى است. این عظمت ازچندجهت است:
بخش عمده اين عظمت از اينجاست كه آن حضرت موقعيت را شناخت؛ هم موقعيت قبل از رفتن امام حسين(عليه السّلام) به كربلا، هم موقعيت لحظات بحرانى روز عاشورا، هم موقعيت حوادث كشنده بعد از شهادت امام حسين را و ثانياً طبق هر موقعيت، يك انتخاب كرد. اين انتخابها زينب را ساخت.
قبل از حركت به كربلا، بزرگانى مثل ابن عباس و ابن جعفر و چهره‌هاى نامدار صدر اسلام، كه ادعاى فقاهت و رياست و امثال اين‌ها را داشتند، نتوانستندموقعیت رابشناسندودرست تصمیم بگیرند؛ امازينب كبرى(سلام الله عليها)فهميد كه بايد اين‌راه را برود و امام خود را تنها نگذارد و رفت.

دوم شناخت موقعیت لحظات بحرانی کربلا که حوادث بسیار سخت وشکننده ای بود اما زینب کبری درتمام این حوادث درکنا امام خودانجام وظیفه کرد
موقعیت سوم:شناخت موقعیت بعدازحادثه کربلا است
فقط تلاش حضرت زينب(سلام‌الله عليها) حراست و پرستارى از امام بيمارى در كربلا نبود. بلکه حضرت زينب(سلام‌الله عليها) از روح كلّى اسلام و جامعه آن روز مسلمين پرستارى كرد؛ چراکه حضرت زينب(سلام‌الله عليها) در مقابل يك دنياظلم، بى‌انصافى، وقساوت، يك‌تنه ايستاد و با اين ايستادگى توانست از روح كلّى اسلام حراست و پرستارى كند. همگونه كه مى‌گوييم امام حسين(عليه‌السّلام) اسلام را حفظ كرد، مى‌توانيم ادّعا كنيم كه حضرت زينب(سلام‌الله‌عليها) هم با ايستادگى خود، اسلام را حفظ كرد.
روز پرستار، سالروز ولادت حضرت زينب است؛ اين هشدار به زنان ما است: که نقش خودتان را پيدا كنيد. این نقش واین عظمت رابا حجب و حيا و عفاف زنانه درك كنيد.

سه‌شنبه 19 بهمن 9 جمادي‌الاول اعلام همبستگى همافران با انقلاب اسلامى و ديدار تاريخى آنان با حضرت امام خمينى(ره) (1357 ه.ش)
روز نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران‌
اعلام همبستگی همافران وارتشیان با انقلاب وامام از شكننده‌ترين ضربات بر پيكر رژيم شاهنشاهى پهلوی بود ، حركت شجاعانه پرسنل نيروى هوايى ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود كه به‌حق مى‌توان آن‌را از ايام‌الله ناميد. در اين روز، نظاميان متعهد نيروى هوايى، با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامى در مدرسه رفاه و بيعت با حضرت امام، سندى از افتخار، حماسه، رشادت و ايمان را در برگ‌هاى زرين انقلاب اسلامى به ثبت رسانيدند.وسرنوشت انقلاب رادرست رقم زدند.

دهه مبارکه فجر و۲۲ بهمن
اين انقلاب پديده‌اى الهى و مبارك بود كه اداره كشور را از وابستگى به استبداد داخلى و استعمار وسرسپردگى به دول غربى خصوصاً آمريكا،و رژيم صهيونيستى و انگليس خارج کردو به مردم سپرد.
اكنون پس از گذشت نزديك به ۴ دهه از عمر گرانمايه‌ى اين شجره‌ى طیبه ی پر اميد، نيكوست به بازخوانى برخى دستاوردهاى آن پرداخته شود تا برخى فکرنکنند كه انقلاب به‌سادگى به بار نشسته تادر حفظ آن كوشاتر باشند.
استمرار هر حرکتی، متوقف است بر زنده نگاه داشتن انگيزه‌هاى اوليه و اصلى آن حرکت، انگيزه‌هاى اصلى مردم مسلمان ايران در رويارويى با رژيم طاغوت، نيز عبارت بودند از: استقلال فرهنگى، آزادى سياسى و جمهورى اسلامى. با تحليل دقيق اين انگيزه‌ها در مرحله نخست و سپس برنامه‌ريزى عملى براى پياده كردن آن‌ها در سطح اجتماع، وبا حفظ وحدت وهمبستگی ومقاومت مى‌توانيم تداوم انقلابمان را تا ابد تأمين نمایيم.{تکبیرنمازگزاران}

ان شاءالله ما راهپيمايى ۲۲ بهمن را در پيش داريم،ملت عزيز ما امسال هم مثل سالهاى گذشته و وحتی پرشورتر از گذشته قدرت عظیم انقلاب وقدرت مثال زدنی ملت در مقابل چشم بينندگان و تحليلگران و مفسران جهانى رابه نمايش خواهیم گذاشت{تگبیرنمازگزاران}

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --