اخبار ویژه
خانه / خطبه های نماز جمعه / حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: گزارش آژانس نشانگررفتارهای دروغین وستم غرب نسبت به ملت درسال های اخیراست.

حجه الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه: گزارش آژانس نشانگررفتارهای دروغین وستم غرب نسبت به ملت درسال های اخیراست.

مشروح خطبه های نمازجمعه حسن آبادفشافویه به امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویهدرتاریخ1394/09/20با حضوراقشارمختلف مردم.

عناوین خطبه اول:

1- پیامدهای رحلت پیامبر اسلام ازنگاه فاطمه زهرا(س)

عناوین خطبه دوم

1- من اطاع الخميني فقد اطاع الله

2- وظایف امت دربرابرامام چیست؟

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

اعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم            بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

IMG_9857

خودم وهمه ی عزیزان را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم.

رحلت پیامبر اکرم (ص) برای حکومت اسلامی و امت اسلام حادثه ای سخت و جانسوز بود . چنانکه امیرالمؤمنین (ع) می فرماید:

«بابی انت و امی یا رسول الله (ص) لقد انقطع بموتک ما لم ینقطع بموت غیرک من النبوة والانباء و اخبار السماء . خصصت حتی صرت مسلیا عمن سواک و عممت حتی صار الناس فیک سواء و لولا انک امرت بالصبر و نهیت عن الجزع، لانفدنا علیک ماءالشؤون . و لکان الداء مماطلا و الکمد محالفا و قلالک; نهج البلاغه (صبحی صالح) خطبه 235 .

پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا، با مرگ تو رشته ای پاره شد که در مرگ دیگران چنین قطع نشد و آن نبوت و فرود آمدن پیام و اخبار آسمانی بود . مصیبت تو دیگر مصیبت دیدگان را تسلی دهنده ست یعنی پس از مصیبت تو دیگر مرگها اهمیتی ندارد . و از طرفی این یک مصیبت همگانی است که عموم مردم به خاطر تو عزادارند . اگر نبود که امر به صبر و شکیبایی فرموده ای و از بی تابی نهی نموده ای آنقدر گریه می کردم که اشکهایم تمام شود . و این درد جانکاه همیشه در من می ماند و حزن و اندوهم دائمی می شد . که همه اینها در مصیبت تو کم و ناچیز است .»

سختی مصیبت رحلت پیامبر به قدری بود که امام علی می فرماید:

«فضجت الدار الافنیة، نهج البلاغه خطبه 197 .

گویا در و دیوار خانه فریاد می زد»

شرایط قبل از اسلام و حتی بعد از حکومت اسلامی پیامبر به گونه ای نبود که تمام کسانی که در جزیرة العرب آنروز می زیستند از جان و دل تسلیم اوامر حکومت نبوی شوند و چه بسا بودند کسانی که نه از سر تسلیم بلکه از ناچاری به بیعت حکومت حضرتش درآمده بودند .

آنان منتظر رحلت پیامبر بودند تا بتوانند به مطامع نفسانی خود دست یازند .

«قالت الاعراب آمنا، قل لم تؤمنوا ولکن قولوا اسلمنا و لما یدخل الایمان فی قلوبکم(حجرات (49) آیه 14 .)

عواملی دست بدست هم داده بود تا بعد از رحلت پیامبر اکرم جامعه آنروز با مشکلات خاصی مواجه شود . چنانکه امام علی (ع) می فرماید:

«. . . حتی رایت راجعة الناس قد رجعت عن الاسلام، یدعون الی محق دین محمد (ص) فخشیت ان لم انصر الاسلام و اهله ان اری فیه ثلما او هدما تکون المصیبة به اعظم من ولایتکم  نهج البلاغه، نامه 62 .

تا آنجا که دیدم گروهی از اسلام بازگشته، می خواهند دین محمد (ص) را نابود سازند . پس ترسیدم که اگر اسلام و طرفدارانش را یاری نکنم، رخنه ای در آن بینم یا شاهد نابودی آن باشم که مصیبت آن بر من سخت تر از رها کردن حکومت بر شماست .»

پیامدهای رحلت پیامبر اکرم (ص) از نگاه تنها یادگارش حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان شود . او که بضعة الرسول است (9) و به تعبیر امام علی (ع) بقیة النبوة (10) است و به اعتراف دیگران، خیرة النساء و ابنة خیر الانبیاء، صادقة فی قولک، سابقة فی وفور عقلک است الاحتجاج، (اسوه) ج 1، ص 270

او که خلیفه اول در جمع مردم مدینه درباره اش چنین گفته است: انت معدن الحکمة و موطن الهدی و الرحمة و رکن الدین و عین الحجة استالاحتجاج، (اسوه) ج 1، ص 277 .

و حتی عائشه نیز گفته است: «ما رایت احدا کان اصدق لهجة من فاطمة الا ان یکون الذی ولدها   الغدیر (دارالکتب آخوندی) ج 2، ص 312 .

او که هم مردمان مکه و مدینه را دیده و هم شاهد حیات پیامبر اکرم (ص) بوده و هم در کنار پیامبر و حضرت امیر (ع) حوادث ریز و درشت عصر نبوت و روزهای بعد از رحلت و حوادث تلخ و دردناک آن ایام کوتاه را به دقت زیر نظر داشته است . آری او می تواند پیامدهای تاسف بار رحلت پیامبر را خوب بیان کند . در اینجا به مواردی از آنها می پردازیم:

آن حضرت سلام الله علیها در خطبه فدکیه (14) و خطبه ای که بعدا در جمع زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند  بحارالانوار، ج 43، ص 158 به بعد .

ایراد فرموده اند . پیامدهای رحلت پیامبر را بیان می کنند

1-ایجاد ضعف و سستی در میان مردم .

استومع وهنه «یا وهیه »  الاحتجاج، ج 1، ص 270 .

حضرت در خطبه ای که در حضور زنان مدینه که به عیادت ایشان آمده بودند نیز این امر را تذکر دادند و با تاسف فرمودند:

« فَقُبْحاً لفلول الْحَدَّ وَ اللَّعِبُ بَعْدَ الْجَدِّ وَ قَرَعَ الصِّفَاتِ ;  الاحتجاج، ج 1، ص 287 .

چه زشت است سستی و بازیچه بودن مردانتان پس از آن همه تلاش و کوشش .»

2- خط نفاق و دورویی آشکار شد

«ظهر فیکم حسکة النفاق  الاحتجاج، ج 1، ص 263 و 264 .

حضرت در جای دیگری از همین خطبه، با کنایه زیبایی به این نفاق افکنی پرداخته است و فرموده است:

«تشربون حسوا فی ارتغاء و تمشون لاهله و ولده فی الخمر والضراء و نصبر منکم علی مثل حز المدی، و وخز السنان فی الحبشاء  الاحتجاج، ج 1، ص 266

شیر را اندک اندک با آب ممزوج نمودید و به بهانه این که آب می نوشید، شیر را خوردید . کنایه از نفاق است که تظاهر به عملی می شود که در واقع خلاف آن است (30) و برای نابودی اهل بیت او در پشت تپه ها و درختان کمین کردید . و ما بر این رفتار شما که مانند بریدن کارد و فروبردن نیزه در شکم، دردآور و کشنده است صبر می کنیم .»

3-  دین و معنویت کم رنگ شد .

«و سمل جلباب الدین الاحتجاج، ج 1، ص 264 .

«جلباب » چادر یا عبایی که بدن انسان را می پوشاند، حضرت زهرا (س) تعبیر به جلباب دین فرموده . چون دین نیز تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی انسان را در بر می گیرد، همانگونه که چادر و عباء تمام بدن انسان را در بر می گیرد .

و در عبارتی دیگر فرموده اند: «. . . اطفاء انوار الدین الجلی و اهمال سنن النبی الصفی الاحتجاج، ج 1، ص 266 .

 به خاموش کردن انوار درخشان دین و بی اهمیت کردن و مهمل گذاردن سنت های پیامبر برگزیده خدا همت گماردید»

4- مردم دچار بی تفاوتی شدند

حضرت خطاب به انصار که با جان و مال پیامبر را کمک کرده بودند چنین فرمودند:

«یا مَعَاشِرَ الفتیة واعضاء الْمِلَّةِ ، وَ حَضَنَتْ الاسلام مَا هَذِهِ الغمیزة فی حقی وَ السُّنَّةُ عَنْ ظلامتی  الاحتجاج، ج 1، ص 269 .

ای گروه جوانمرد، ای بازوان ملت و یاوران اسلام، این غفلت و سستی و ضعف شما در حق من و تغافل و بی تفاوتی و خواب آلودگی درمورد دادخواهی من، چیست؟»

مشـــــــروح خطبــــــــــــــــــه دوم:

خودم را وشمانمازگزاران عزیز رادرابتدای خطبه دوم هم توصیه میکنم به تقوای الهی!!

امام حسن مجتبی علیه السلام میفرمایند:

«بَینَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ أَرْبَعُ أَصابِعَ، ما رَأَیتَ بِعَینَیكَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیكَ باطِلاً كَثیرًا.»

بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.(تحف العقول ص 229)

 جمعه29 صفرشهادت آيت الله سيدعبدالحسين دستغيب «سومين شهيد محراب»، نماينده حضرت امام(ره) و امام جمعه شيراز توسط منافقين (1360 ه.ش)

زندگی بسیاربابرکتی داشتنداین چهره پارسا و پرهیزکار در بهترین بخش از عمر پربرکتش، بی اعتنا به زخارف دنیوی، همت و نیروی خود را در راه استقرار حاکمیت الله صرف کرد  تنها ملاك و ميزان او براي مبارزه، حركت در مسير و خط امام بود و همواره بر اين نكته تاكيد داشت كه: «اگر مي خواهيد بدانيد مواضع افراد در قبال امام زمان (عج) چه خواهد بود، به مواضع آنها در برابر امام خميني دقت كنيد.» جمله معروف: «من اطاع الخميني فقد اطاع الله» را بسياري از شهيد به ياد دارند.

ایام پایانی ماه صفر ورحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص)( 11ه.ق)و شهادت حضرت امام حسن مجتبي(ع)(50ه.ق)و شهادت حضرت امام رضا (ع) (203ه.ق):

امام رضا علیه السلام میفرمایند:إنَّ الإمامَ زِمامُ الدّينِ ونِظامُ المُسلِمينَ وصَلاحُ الدُّنيا وعِزُّ المُؤمنينَ؛

امام ، زمام دين و [مايه] نظام يافتن مسلمانان و صلاح جهان و عزّت مؤمنان است.

لذا به همين مناسبت از فرصت استفاده مي کنم و به مهمترين وظايف امت در برابر معصومين اشاراتي مي کنم:

1- اولين وظيفه معرفت و شناخت است که اگر ائمه را شناختيم خداوند را مي شناسيم و او را مي پرستيم که امام صادق(ع) فرمود: « بِنَا عُرِفَ‏ اللَّهُ وَ بِنَا عُبِدَ اللَّهُ نَحْنُ الْأَدِلَّاءُ عَلَى اللَّهِ وَ لَوْلَانَا مَا عُبِدَ اللَّهُ » .... و اگر ما نبوديم خداوند پرستيده نمي شد.

2- اطاعت مطلق و تسليم محض دومين وظيفه: پس اگر وظيفه اول يعني شناخت صورت گرفت اطاعت هم انجام مي گيرد . يعني در تمام مراحل زندگي فردي ، اجتماعي ، سياسي ، اقتصادي ، علمي و … بايد از ائمه معصومين اطاعت کرد.

3- شکر نعمت وجود امام: چون وجود ما و بقاي وجود و حيات ما و وساطت فيض ائمه اطهار هستند. همانطور که پيامبر (ص) فرمود: « يا عَلِيُّ! لَولا نَحنُ ما خَلَقَ اللهُ آدَمَ عليه السلام وَ لا حَوّاءَ وَ لَا الجَنَّةَ وَ لَا النَّارَ وَ لَا السَّمآءَ وَ لَا الاَرضَ….» همه نعمت ها به واسطه ائمه معصومين به ما مي رسد.

4- نصرت: در زيارت جامعه کبيره است که « وَ نُصْرَتِي مُعَدَّهٌ لَکُمْ» يعني ياري ما براي امام هميشه بايد آماده باشد. يعني هرچه قدرت و توان بدني و مادي داريم درخدمت اهلبيت (ع) باشد.

 يكشنبه1 ربيع الاول هجرت حضرت رسول اكرم(ص) از مكه به مدينه، مبدأ تاريخ هجري قمري (1 ه. ق)وليلةالمبيت (1 ه. ق)

حضرت امير المومنين (ع) با ايثار و فداکاري در بستر پيامبر (ص) خوابيد تا پيامبر از خانه خارج و هجرت کند که آيه اي قرآن براي نشان دادن اخلاص آن امام نازل شد: « وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ (207)» (سوره بقره) که از افتخارات شيعه است و الگو.

26 آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان:

اسلام براي رانندگي آداب و شرايطي بيان کرده خصوصا راجع به حق الناس در اين زمينه:

1- گفتن بسم الله که خداوند در آيه 41 سوره هود از حضرت نوح نقل مي کند که هنگام سوار شدن به کشتي گفت « … بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا.... (41)» (سوره هود) به نام خدائي که حرکت و توقف آن کشتي به دست اوست.

2- دعا کردن . که در قرآن راننده خدا را در آن حال تسبيح گفته و بگويد : « …. سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا ..…(13)» (سوره زخرف)

3- آرامش و سکوت: مانند بوق زدن ، ايجاد سرو صدا با موتور و …. در احکام حج آمده که حاجي که از ميقات راه مي افتد با صداي بلند تلبيه بگويد همينکه به شهر مي رسد ديگر نگويد شايد حکمتش رعايت آرامش مردم است.نوار و موسيقي و يا صداي بلند نداشتن.

4- حق تقدم پياده بر سواره: از همين رو بر سوار مستحب شده که بر پياده سلام کند تا جلوي عجب و غرور و تکبر سواره گرفته شود.

5- ضمانت راننده که اگر با کسي يا چيزي برخورد کرد مي بايست پاسخگو باشد و خسارت را بپردازد و اگر مسافري را سوار کرد در جاي نامناسب پياده نکند و يا اگر مسافري بود در خيابان خالي نچرخد و يا موارد ديگر.

6- مراعات قوانين و مقررات و ضرر و زيان نرساندن به ديگران .مثلاً خلاف پارک کردن و يا شب با چراغ خاموش و يا نور بالا ،لذا در برخي روايات است که در حکومت مهدي (عج) رانندگان و پيادگان موظف مي شوند در مسير مشخصي حرکت کنند و از آن خارج نشوند.

7- بد زباني نکردن.

اشاره ای کوتاه به گزارش اخیر آژانس

گزارش اخیر آژانس گرچه به برخی از دعاوی غیر مستند اشاره داشته اما در نهایت پذیرفته که در عمل در ایران هیچ شاهدی برای انحراف به سوی ساخت سلاح هسته ای نیافته است که این موضوع در بند 88 گزارش ذکر شده است. این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت در سال های اخیر است. امیدواریم شورای حکام بر اساس این گزارش پرونده هسته ای ایران را مختومه و راه را برای اجرای توافق هسته ای فراهم کند.

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --