اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / آزادی بیان در غرب مثل شعار حقوق بشر دروغی بیشن نیست‌ فقط برای توجیه جنایات خود از این واژه ها بهره می گیرند

آزادی بیان در غرب مثل شعار حقوق بشر دروغی بیشن نیست‌ فقط برای توجیه جنایات خود از این واژه ها بهره می گیرند

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ،نماز پر شکوه جمعه۷بهمن ماه ۱۴۰۱مصادف با ۵ رجب المرجب ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. سه چیز مایه زینت انسان مومن می­شود: ۱٫ تقوای الهی۲٫ راستگویی و صدق در گفتار و رفتار۳٫ رعایت امانت.
  2. همه باید مواظب باشیم در اثر غفلت، از موهبت‌های رحمت خدا، محروم نشویم.

 .۳ در این سه ماه، بندگان مهمان خداوند و خداوند میزبان آنهاست. این فرصت‌ها، باید غنیمت شمرده شود.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین حقایق است.

۲ . آزادی بیان در غرب مثل شعار حقوق بشر دروغی بیشن نیست‌ فقط برای توجیه جنایات خود از این واژه ها بهره می گیرند

  1. یکی از ابعاد خطرناک ساخت و سازهای غیرمجاز، خطرات جانی و انسانی آن است.

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عباد الله اوصیکم وَ نفسی بتقوی الله  درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!. قال مولانا امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) :«ثلاثه هُنَّ زینه المومن، تقوی الله و صدق الحدیث و اداء الامان»؛ بندگان خدا خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می­کنم. وجود مقدس امام علی(علیه السلام) می­فرماید: سه چیز مایه زینت انسان مومن می­شود: ۱٫ تقوای الهی(بازدارنده از گناه)۲٫ راستگویی و صدق در گفتار و رفتار۳٫ رعایت امانت.

موضوع بحث ما استفاده از فرصتها

علامه مجلسی در بحارالانوار روایتی از رسول گرامی«ص» نقل می‌کند که می‌فرمایند:

«إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ ‏أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا») بحارالأنوار، ج ۶۸، ص ۲۲۱(

توصیه و سفارش گران قدر پیامبر اکرم«ص» که باید سرمشق زندگی قرار گیرد این است که: نسیم‌های رحمت خداوند در دوران زندگی شما می‌وزد، مراقب باشید که خود را در معرض آن نسیم‌ها قرار دهید و از برکات آن بهره‌مند گردید. همه باید مواظب باشیم در اثر غفلت، از موهبت‌های رحمت خدا، محروم نشویم. مفهوم اصلی این روایت شریف، لزوم غنیمت شمردن فرصت‌ها، به‌ویژه فرصت‌های معنوی است.

این تأکید، در کلام نورانی امیرالمومنین«ع» نیز به این شکل بیان شده است:«وَ الْفُرْصَهُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ»)نهج البلاغه، حکمت(۲۱فرصت ها مثل ابر، گذران است. فرصت های زندگی فراوانند، امّا اگر انسان غافل شود، خیلی زود از دست می‌روند؛ چنان‌که ابرهای بهاری، فوری پراکنده می‌شوند.

یکی از فرصت‌های معنوی در زندگی انسان، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است. این سه ماه پر برکت، مانند نسیمی هر سال می‌وزد تا افراد لایق و مستعد از برکات آن بهره‌مند گردند. پیامبر اکرم«ص»  فرمودند:

 «رَجَبٌ شَهْرُ اللَّهِ الْأَصَمُّ یَصُبُّ اللَّهُ فِیهِ الرَّحْمَهَ عَلَی عِبَادِه وَ شَهْرُ شَعْبَانَ تَنْشَعِبُ فِیهِ الْخَیْرَاتُ وَ فِی أَوَّلِ لَیْلَهٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ تُغَلُّ الْمَرَدَهُ مِنَ الشَّیَاطِینِ وَ یُغْفَرُ فِی کُلِّ لَیْلَهٍ سَبْعِینَ أَلْفاً ……) عیون أخبارالرضاع، ج‏۲، ص۷۱)

رجب، ماه ریزش رحمت الهی است و رحمت خداوند، در آن ماه مثل باران جاری است. و در ماه شعبان، خیرات، منشعب مى‌شوند. در نخستین شب ماه رمضان، شیاطینِ سرکش به بند کشیده مى‌شوند و هر شب، هفتاد هزار نفر آمرزیده خواهند شد.

بنابراین، فرصت ماه‌های رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان، بی‌نظیر و استثنایی است. در این سه ماه، بندگان مهمان خداوند و خداوند میزبان آنهاست. این فرصت‌ها، باید غنیمت شمرده شود

در این ماه شریف، به خیلی مقام‌ها می‌شود رسید، از جمله برخورداری از مغفرت پروردگار و رسیدن به بهشت و نعمت‌های بهشتی است.

 رسیدن به این‌گونه مقام‌ها و برخورداری از موهبت‌های معنوی، مشروط بر آن است که انسان فرصت را غنیمت بشمرد، خودش را در مسیر رحمت الهی قرار دهد و از وزش رحمت و لطف خدا محظوظ گردد.

آیه‌ای از قرآن کریم با هشدار و تهدید جدی، بندگان را به استفاده از اوقات خویش و انجام اعمال صالح و نیکو فرا می خواند. می‌فرماید: «وَ هُمْ یَصْطَرِخُونَ فیها رَبَّنا أَخْرِجْنا نَعْمَلْ صالِحاً غَیْرَ الَّذی کُنَّا نَعْمَلُ أَ وَ لَمْ نُعَمِّرْکُمْ ما یَتَذَکَّرُ فیهِ مَنْ تَذَکَّرَ وَ جاءَکُمُ النَّذیرُ فَذُوقُوا فَما لِلظَّالِمینَ مِنْ نَصیرٍ») فاطر، ۳۷(

طبق این آیه، در قیامت، آه و نالۀ اهل جهنّم بلند است و می‌گویند: پروردگارا ما را به دنیا برگردان، تا اعمال شایسته به جا آوریم. به آنها خطاب می شود: مگر به شما آنقدر عمر ندادیم تا از آن استفاده کنید و عبرت بگیرید؟ مگر برای شما پیامبر و هشدار دهنده نفرستادیم؟ پس راه بازگشتی در کار نیست و باید عذاب جهنّم را بچشید.

یعنی کسانی که عمرشان را هدر داده  و در راه رضای خداوند صرف نکرده‌اند، در قیامت بازخواست و مؤاخذه خواهند شد. آنان که عمر خویش را صرف گناه و معصیت کرده‌اند نیز، دچار تبذیر عمر شده و معلوم است که معذّب خواهند بود.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

امام جواد (علیه السلام)

قَالَ لَهُ رَجُلٌ أَوْصِنِی قَالَ ع وَ تَقْبَلُ قَالَ نَعَمْ ………… وَ اِعْلَمْ أَنَّکَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اَللَّهِ فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ .

مردی به آن حضرت گفت: مرا اندرز و سفارش فرما. فرمود: آیا تو اندرز می پذیری؟ گفت: آری آنگاه امام جواد علیه السلام چند مورد را تذکر دادند من قسمت پایانی روایت را عرض میکنم.

و بدان که همواره در دیدرس خدایی، پس ببین چگونه باید باشی.

این جمله از همه موارد در وایت پرمعناتر است.باور به حضور خداوند انسان را مودب بار می آورد و ادب جوهر و جان همه اخلاق و اخلاق مداری است. چهارشنبه ۱۰ رجب    ولادت جوادالائمه(ع) است که تبریک عرض میکنم.

چند مطلب را در خطبه دوم عرض میکنم:

مطلب اول:

چهارشنبه ۱۲ بهمن بازگشت امام خمینی(ره) به ایران وآغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تحولات اساسی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، دفاعی و … در کشور ایجاد شد. که باید این تحولات تبیین شود و دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین حقایق است.که همه کسانی تریبون در اختیار دارند معلمین و فرهنگیان و روحانیون عزیز هم در مساجد حقایق را با منطق قوی،  سخن متین ، و همراه با عواطف انسانی تبیین کنندچرا که دهه فجر؛ بهترین فرصت برای جهاد تبیین است به تبیین حقایق بپردازند.

مطلب دوم:

اشاره ای به اهانت به قرآن کریم

مزدوران شیطان، هر از گاهی به بهانه‌های واهی، تحت حمایت دولت‌های به اصطلاح طرفدار آزادی بیان به هتک حرمت مقدسات اسلامی دست میزنند. این‌بار در اول بهمن ماه دراقدامی موهن و هتاکانه شاهد به آتش کشیدن دل و جان میلیون‌ها مسلمان یعنی قرآن مجید در مقابل سفارت‌خانه کشور ترکیه در سوئد بودیم.

این حرکت قلب امت اسلام را جریحه دار کرد و دنیای غرب با استفاده از حربه آزادی بیان، به این گونه افراد اجازه می‌دهد اینچنین کارها را انجام دهند، در حالی که اگر شخصی از همین افراد به دولت‌ها و دولتمردان غربی منتقد باشد، سریع با او برخورد می‌کنند.

آزادی بیان در غرب مثل شعار حقوق بشر دروغی بیشن نیست‌ فقط برای توجیه جنایات خود از این واژه ها بهره می گیرند این اهانت از آن جهت‌ است که‌ با منطق واستدلال نمی توانند وارد شوند. این جسارت را انجام‌ می‌دهنداما اهانت کنندگان به قرآن بزودی متوجه خواهند شد چه خطای بزرگی مرتکب شده است قطعا منتظر عذاب باشند این را هم بدانندکار آنها باعث بیداری بیشتر انسان‌ها نسبت به قرآن خواهد شد.

دلیل هتک حرمت به قرآن چیست؟

هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن به دلیل آن است که از اسلام ناب محمدی واهمه دارند. از گسترش اسلام ناب محمدی میترسند.آمارها در دنیای غرب نشان می‌دهد چقدر از مردم به دین مقدس اسلام گرویده‌اند که برخی از تحلیلگران و دانشمندان غربی می‌گویند در سال‌های نه چندان دور تعداد مسلمان‌ها با شتاب بیشتری در حال افزایش است و این نشان دهنده ترس آنان از اسلام می‌باشد.

 دولت‌های غربی خیال می‌کنند با این هتک حرمت‌ها می‌توانند جلوی بیداری جهانی و اسلام خواهی مردم دنیا را بگیرند، این حرکات نتیجه عکس دارد و مردم دنیا بیش از پیش به اسلام و قرآن توجه می‌کنند و بیشتر حساس می‌شوند که اسلام و قرآن را مورد مطالعه قرار دهند و همین امر موجب می‌شود تا زمینه جذب آنها به دین مبین اسلام فراهم شود.

ما نماز گزاران نماز جمعه از ایت تریبون مقدس این حرکت مزبوحانه که در دو کشور غربی انجام گرفت و به ساحت مقدس قرآن هتک حرمت شده را محکوم می‌کنیم (تکبیر نماز گزاران)و از مسئولین می‌خواهیم نسبت به این اقدام دین‌ستیزانه واکنش‌های متناسب و هوشمندانه و قاطعانه داشته باشند

 مطلب چهارم : اشاره ای به ساخت وساز های غیر مجاز که روزهای گذشته هم بخشی از این ساخت و سازها تخریب شد.

ساخت و سازها اعتراض بسیاری از شهروندان را نیز به دنبال داشته است.

رشد بی‌سابقه این‌گونه ساخت و سازها به خصوص در چند ماه اخیر باعث شده که عده زیادی خواستار برخوردی جدی شوند.

مسلما یکی از ابعاد خطرناک ساخت و سازهای غیرمجاز، خطرات جانی و انسانی آن است.

که بعضاً به آن توجه نمیکنند

در جلسه تودیع و معارفه شهردار محترم عرض کردم یک تفکر غلطی در خیلی از شهرها حاکم است که میگویند میسازم و جریمه اش را میدهم یا اینکه بساز بعداً بیا جریمه اش را پرداخت کن !

چرا از ابتدا ساخت وساز صورت میگیرد تا کار به تخریب برسد هم برای سازنده ضرر و زیان است و هم برای شهرداری ها و دستگاه قضا و سیستمهای حاکمیتی و نظارتی زحمت و هزینه دارد

لازم است همه تابع قانون باشیم و از قانون تخطی نکنیم امید وارم همه پایبند به قوانین باشیم تا در ظهور و بروز ساخت‌وسازهای غیرمجاز پیشگیری لازم صورت بگیرد.

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --