اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ۳۰ ، ﺩﺭﺻﺪ ﭘﺰﺷﻜﺎﻥ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗـی ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣـﺎ ﺍﻣـﺮﻭﺯ ﺍﺯ ۵۳ ﻛﺸﻮﺭﺑﺮﺍی ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣـیآﻳﻨﺪ

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ۳۰ ، ﺩﺭﺻﺪ ﭘﺰﺷﻜﺎﻥ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗـی ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣـﺎ ﺍﻣـﺮﻭﺯ ﺍﺯ ۵۳ ﻛﺸﻮﺭﺑﺮﺍی ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣـیآﻳﻨﺪ

به گزارش دفتر امام جمعه باقرشهر، وکهریزک ،نماز پر شکوه جمعه۱۴بهمن ماه ۱۴۰۱مصادف با ۱۲ رجب المرجب ۱۴۴۴   به امامت حجت الاسلام والمسمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه محترم در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

 

عناویــــــن خطبــــــــه اول:

  1. بخش زیادی از فضائل علی(ع) در منابع اهل سنت و هم در منابع شیعی به صورت مبسوط ذکر شده است.
  2. از جمله فضائل امیرالمؤمنین ، تولد استثنائی آن حضرت در داخل کعبه است، که نیاز به تحلیل همه جانبه دارد

 .۳ فاطمه بنت اسد دارای فضائلی بودند که سبب شد لیاقت مادری امیرالمؤمنین علی (ع) را پیدا کند.

عناویــــــن خطبـــــــه دوم:

۱ . از برجسته‌ترین صفات امیرالمؤمنین على(ع) چشم‌پوشى از خود و قربانى‌کردن هواى نفس در مقابل تکلیف الهى است.

۲ . اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است.

  1. ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ۳۰ ، ﺩﺭﺻﺪ ﭘﺰﺷﻜﺎﻥ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗـی ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣـﺎ ﺍﻣـﺮﻭﺯ ﺍﺯ ۵۳ ﻛﺸﻮﺭﺑﺮﺍی ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣـیآﻳﻨﺪ

مشــــــروح خطبـــــــــه اول:

أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم       بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

عباد الله اوصیکم وَ نفسی بتقوی الله  درابتدای خطبه اول خودم را وشما نمازگزاران عزیز را توصیه میکنم به تقوای الهی!.

ولادت امیرالمومنین و روز پدر را تبریک می گویم. امیرالمومنین دارای فضائل متعددی است  که در قرآن و روایات به طور مفصل آمده است.

بخش زیادی از این فضائل  در منابع اهل سنت و هم در منابع شیعی به صورت مبسوط ذکر شده است. در این زمینه  ابنعباس از پیامبرخدا(ص) نقل میکند: «لَو أنَّ الأَشْجَارَ أَقْلَامٌ وَ الْبَحْرَ مِدَادٌ وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ وَ الْإِنْسَ کُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ»- اگر درختان قلم باشند و دریاها مرکب، جنیان شمارهگر و انسانها نویسنده؛ نمىتوانند فضائل علىبنابىطالب(علیهالسلام) را شماره کنند(کفایه الطالب گنجیالشافعی، ص۲۵۱؛ لسانالمیزان ابنحجر، ج۵، ص۶۳؛ مناقب خوارزمیالحنفی، ص۲۰؛ ینابیع الموده القندوزى الحنفى، ج۱، ص۳۶۴، باب۴۰، ح۵).

 

از جمله فضائل امیرالمؤمنین ، تولد استثنائی آن حضرت در داخل کعبه است، که نیاز به تحلیل همه جانبه دارد، تابتوان به عظمت و فلسفه آن پی برد، لذا در چهار بخش به تحلیل میلاد خجسته آن حضرت می پردازیم.که بخشی از این موضوع را امروز و بخشی را اگر فرصت بود هفته آینده ودر غیر اینصورت در وقت دیگری تقدیم خواهم کرد.

بخش اول ((فضایل فاطمه بنت اسد سلام الله علیها))
پیش از تحلیل چگونگی تولد امام علی علیه السلام درکعبه آنچه که باید به آن پرداخته شود تبیین و تحلیل همه جانبه شخصیت و جایگاه فاطمه بنت اسد است، چرا‌ که در بین زنان مسلمان فاطمه بنت اسد یکی از زنان شایسته ای است که از فضایل فراوانی برخوردار است ولی عظمت و بزرگی امام علی علیه السلام موجب شده است آنگونه که شایسته این بانوی بلند مرتبه است پرداخته نشود، لذا امروز به بعضی از خصیصه های فاطمه بنت اسد اشاره ای میکنم.

فضیلت  اول:عارفه و سالکه در جزیره العرب
در شرایطی که عموم مردم جزیره العرب بت پرست بودند، این بانوی شایسته نه تنها موحد بود بلکه عارفه ای بود که با توسل خویش به کعبه، نه تنها دیوار کعبه برایش شکافته شد و درون کعبه زایمان نمود، بلکه در مدت چهار روزه توقف در داخل کعبه از مائده آسمانی تناول می کرد.
شیعه و سنی نقل کرده‌اند که هنگامی که نشانه های وضع حمل، و هنگام ولادت فرزندش علی رسید، به کنار کعبه آمد و با این چند جمله ناراحتی خود را به خدا اظهار کرد و گفت:
«
پروردگارا، من ایمان دارم به تو و به همه پیامبران و کتابهایی که از سوی تو آمده و گفتار جدّم ابراهیم خلیل را تصدیق دارم و او که این خانه کعبه را بنا کرد. پروردگارا به حق ابراهیم همان کسی که این خانه را بنا کرد و به حق این نوزادی که در شکم من است، ولادت او را بر من آسان گردان .

ناگهان دیوار کعبه شکافته شده، و فاطمه به درون خانه رفت و علی به دنیا آمد. این مطلب به سرعت در شهر پیچید، سه روز گذشت، چون روز چهارم شد فاطمه از همان مکان بیرون آمد و علی را روی دست داشت و به مردم گفت:
«
خدای تعالی مرا بر زنان پیش از خود، برتری بخشید، زیرا آسیه دختر مزاحم، خدا را در مکانی پرستش کرد که جز به صورت اضطرار و ناچاری نمی‌بایستی پرستش می‌نمود، و مریم دختر عمران، نخله خشکی را حرکت داد، تا از آن رطب تازه خورد؛ و من داخل خانه خدا شدم و از میوه بهشتی خوردم؛ و چون خواستم از خانه بیرون آیم هاتفی ندا کرد: فاطمه نام این مولود را علی بگذار که خدای علی اعلی فرماید: من نام او را از نام خود جدا کردم و به ادب خود ادب آموختم و من بر مشکلات علم خویش او را واقف ساختم و اوست کسی که بتها را در خانه من می‌شکند و او است کسی که بر پشت بام خانه ام اذان بگوید و مرا تقدیس کند. وای به حال کسی که او را دشمن داشته و نافرمانیش کند:امالی صدوق ص۱۹۵، مستدرالصحیحین نیشابوری، ج۳، ص۵۵۰»

فضیلت دوم: عنوان مادر دوم پیامبر
در بلند مرتبه بودن فاطمه بنت اسد همین بس که نه تنها که فرزند آسمانی چون امام علی علیه السلام دامنش تربیت شده است است بلکه او بانوی بلند مرتبه ای است که همراه همسرش ابوطالب سرپرستی و تربیت پیامبر گرامی اسلام را از سن ۸ سالگی به عهده داشتند که درتاریخ آمده است:
« از آنجا که پیامبر اسلام در کودکی، پدر، مادر و جدش را از دست داد، از ۸ سالگی تحت سرپرستی ابوطالب درآمد. فاطمه بنت اسد به عنوان همسر ابوطالب در سرپرستی رسول خدا(ص) شریک بود. مهربانی فاطمه بنت اسد نسبت به پیامبر(ص) چنان بود که پس از درگذشت وی، پیامبر(ص) فرمود: «امروز مادرم وفات کرد.» و او را در پیراهن خویش کفن کرد و در قبرش فرود آمد و در لحد او خوابید، و چون به او گفتند:‌ «ای رسول خدا! برای فاطمه سخت بی‌تاب گشته‌ای!» گفت: «او به‌راستی مادرم بود، چه کودکان خود را گرسنه می‌داشت و مرا سیر می‌کرد، و آنان را گردآلود می‌گذاشت، و مرا شسته و آراسته می‌داشت، راستی که مادرم بود».(تاریخ یعقوبی، ص۴۹ ترجمه آیتی، الاستیعاب، ج۴، ص۱۸۹۴)

فضیلت سوم: کعبه محل وضع حمل فاطمه بنت اسد
فاطمه بنت اسد آنچنان روحیه عارفانه داشت که به هنگام درد زایمان، دیوار کعبه شکافته می شود و کعبه با اینکه عبادتگاه بود، زایشگاه این بانویی بلند مرتبه شد ازهمین رو وقتی صعصعه بن سوهان از امام علی علیه السلام پرسید مقام شما بالاتراست یا عیسی بن مریم حضرت در پاسخ فرمودند:
به اذن و قدرت پروردگار، وقتی جبرئیل در گریبان مریم دمید، او حامله شد و زمانی که موقع وضع حملش رسید به مریم وحی شد که: «از بیت المقدس بیرون آی، این خانه محل عبادت است نه محل ولادت : اُخْرُجِی عَن هذَالبیت فَاِن هـذا بَیْتُ الْعِبادَهِ لا بَیْتُ الْوِلادَهِ

به همین دلیل از بیت المقدس بیرون رفت و عیسی در بیابان خشکیده ای متولد شد. اما وقتی مادر من ـ فاطمه بنت اسد ـ درد زاییدن گرفت در وسط کعبه به مستجار کعبه متوسل شد و گفت: بارالها بحق این خانه کعبه و بحق کسی که این خانه را بنا نهاده است، درد زایمان را بر من سهل و آسان گردان. در همان وقت دیوار کعبه شکافته شد و مادرم فاطمه با ندای غیبی به داخل خانه راه یافت، من در همان خانه کعبه متولد شدم.

فضیلت چهارم:دومین زن مسلمان، اولین زن بیعت کننده
درفضیلتش همین بس که دومین زن مسلمان است که بعداز حضرت خدیجه به پیامبر ایمان آورد،(ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ، ج۱، ص۱۴)همچنین اولین زن بیعت کننده با پیامبر پس از فتح مکه بود(الفصول المهمه، ، ص۳۷.) و قتیکه پیامبر(ص) بر کوه صفا قرار گرفته بود و از مردان بیعت می‌گرفت، زنان مکه که ایمان آورده بودند برای بیعت خدمتش آمدند. در این زمان آیه ۱۲ سوره ممتحنه نازل شد که خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید: « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِذَا جَاءَکَ الْمُؤْمِنَاتُ یُبَایِعْنَکَ عَلَى أَنْ لَا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ شَیْئًا ……..پس از چند جمله میفرماید :فَبَایِعْهُنَّ

ای پیامبر! هنگامی که زنان مؤمن نزد تو آیند و با تو بیعت کنند که چیزی را شریک خدا قرار ندهند، …..با آنها بیعت کن و برای آنان از درگاه خداوند آمرزش بطلب که خداوند آمرزنده و مهربان است المیزان، ج۱۹، ص.۲۴۶».

فضیلت پنجم: پیراهن پیامبر کفن فاطمه بنت اسد

آن چنان این بانوصاحب فضیلت شدودرخشیدوقتی در سال چهارم هجری در مدینه از دنیا رفت؛رسول خدا(ص) با پیراهن خودش او را کفن کرد و فرمود: «جبرئیل به من خبر داد که او اهل بهشت است و خداوند به هفتاد هزار فرشته امر کرده که براو دعا بخوانند سپس بر بدن فاطمه نماز میت خواند. پیامبر (ص) در تشییع جنازه او شرکت کرد تا به قبرش در قبرستان بقیع رسید. پیامبر(ص) داخل قبر شد و در آن دراز کشید، آن‏گاه برخاست و جنازه را با دست خود گرفت و درون قبرگذاش گذاشت: کنزالعمال، ج۶، ص۲۲۸، تذکره الخواص، ص ۱۰.

برای فاطمه بنت اسد فضائل دیگری نقل شده  از جمله  بصیرت در دین و پایداری در حفظ و گسترش ارزش های اسلامی، برخورداری از عقلانیت و معنویت گرایی که از او یک زن نمونه ساخت که لیاقت مادری امیرالمؤمنین علی (ع) را پیدا کند.

مشــــــروح خطبـــــــــه دوم:

ابتدا خودم را وشما نمازگزاران عزیز را به تقوای الهی توصیه میکنم

مطلب اول:

شنبه ۱۵ بهمن    ۱۳ رجب ولادت امام علی(ع) (۲۳ قبل از هجرت) روز پدر

به یک صفت از صفات امیرالمؤمنین(ع) در پیشبرد جبهه حق اشاره میکنم و آن چشم‌پوشى از خود است

از برجسته‌ترین صفات امیرالمؤمنین على(ع) چشم‌پوشى از خود و قربانى‌کردن هواى نفس در مقابل تکلیف الهى است. تمام ماجراهاى بزرگ زندگى امیرالمؤمنین(ع) حول این محور قرار گرفته است.

 در آن وقتى که  غیر از او و خدیجه‌ى کبرى(س) هیچ‌کس به دعوت پیامبرو مکتب پیامبر ایمان و عقیده نداشت،به پیامبرایمان آورد

 در حقیقت، ایمان به مکتبى بود که قبول آن به معناى اعلان جنگ با همه‌ى قدرت‌هاى ظالمِ آن روزگار بود و این جرأت زیادى می‌خواست که انسان بر روى همه‌ى آرزوها، خواهش‌ها، راحتی‌ها و رفاه‌هاى زندگى خود پا بگذارد و این دعوت و مبارزه را قبول کند. امیرالمؤمنین(ع) این دعوت را قبول کرد و پاى آن ایستاد و همه‌ى مشکلات را در این راه به جان خرید.

درخطبه ۱۹۷ میفرمایند: »(وَ لَقَدْ عَلِمَ الْمُسْتَحْفَظُونَ مِنْ أَصْحَابِ مُحَمَّدٍ (ص) أَنِّی لَمْ أَرُدَّ عَلَى اللَّهِ وَ لَا عَلَى رَسُولِهِ سَاعَهً قَطُّ، وَ لَقَدْ وَاسَیْتُهُ بِنَفْسِی فِی الْمَوَاطِنِ الَّتِی تَنْکُصُ فِیهَا الْأَبْطَالُ وَ تَتَأَخَّرُ فِیهَا الْأَقْدَامُ،

 «یک ساعت از قبول و اجابت و لبّیک در مقابل پیغمبر عقب نماندم. این را آگاهان و حافظان میراث پیغمبر(ص) می‌توانند شهادت بدهند. در این راه، به هر کارى و اقدامى که لازم بود، دست زدم و در جایگاه‌هایى قرار گرفتم که پهلوانان و قهرمانان و گام‌هاى محکم، در آن جاها دچار تردید و تزلزل و عقب‌نشینى می‌شدند

در فتنه هایی که در سالهای اخیر در کشور به وقوع پیوست دیدیم که خواص بی‌بصیرت در این حوادث سکوت کردند حرف نزدند، واقعیتها را تبیین نکردند

مطلب دوم:

آغاز ایام‌البیض واولین روز از ایام اعتکاف

یکی از فضیلت های ماه رجب آن است که ایام‏ البیض در آن واقع شده و سه روز اعتکاف و روزه ‏داری است. اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است

موج خروشان اعتکاف که در سراسر کشور ازجمله در منطقه ما  در جریان است بسیار ارزشمند است و شایسته است از این تمایل بالای مردم به معنویت و روح ایمانی استفاده مناسبی شود.

مطلب سوم:

دوشنبه  ۱۵ رجب   ارتحال حضرت زینب(س) (۶۲ق)

عظمت شخصیت حضرت زینب کبری، فقط به‌خاطر این نیست که دختر امیرالمؤمنین و فاطمه سلام الله علیهما، نوه پیامبر ص و خواهر حسنین (ع) است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه ائمه ما، دختران و مادران و خواهرانی داشتند؛ اما کجا یک نفر مثل زینب کبری سلام الله علیها؟

 حرکت در همراهی با امام زمان و عمل به تکلیف الهی، اصلی‌ترین دلیل ارزش و عظمت حضرت زینب(س) است.هرکس چنین کاری کند، به تکلیف الهی عمل کند دختر امیرالمؤمنین(ع) هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. حضرت زینب با علم به اینکه مسیر مسیر سخت و دشواری است در این مسیر قدم گذاشت و بعد از کربلا هم با تبیین صحیح و به هنگام به تکلیف الهی خود عمل کرد.

مطلب چهارم:

در ایام دهه مبارکه فجر هستیم

هفته گذشته گفتیم بهترین ایام برای تبیین دهه مبارکه فجر است

تبیین در جایی اتفاق می‌افتد که فضای فتنه‌گون و غبارآلودی حاکم شود؛ در این فضا تشخیص حق و باطل سخت میشود و اتهاماتی مطرح می‌شود که باورهای مردم، تشخیص‌ مردم، اراده‌ مردم، اعتمادمردم،وامیدمردم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

اینجا جای تبیین است که یکی از نیازهای جبهه‌ی انقلاب است.ممکن است انسان فقر، محرومیت، بیماری، درد و رنج را به‌سرعت متوجه شود و متناسب با این مسائل، برای رفع این نیازها، طرح‌هایی داشته باشد؛ امّا مهم‌تر از این مسائل، اختلالی است که دشمن  با ترفندها و ابزارهای خود، در نظام ادراکی جامعه ایجاد می‌کند که باید فعالان جبهه انقلاب، نسبت به‌مواجهه صحیح و بهنگام با این عرصه آماده باشند

به دوسه مورد اشاره میکنم:ﻫـﻢ ﺍﻛﻨـﻮﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎی ﻛﺸﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﺑﺮﻕ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟـی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝﻫﺎی ﺩﻫﻪ ۱۳۵۰ ، ۹۶ ﺩﺭﺻﺪ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﺑﺮﻕ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ.

ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ آﻣﺎﺭﻫﺎی ﻣﺮﻛﺰ آﻣـﺎﺭ ﺍﻳـﺮﺍﻥ، ﺩﺭ ﺳـﺎﻝ ،۱۳۵۵ ﺍﺯ ﺣـﺪﻭﺩ ۹۰۰۰۰۰/۲ ﻭﺍﺣـﺪ ﻣﺴـﻜﻮﻧـی ﺭﻭﺳﺘﺎﻳـی، ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ۰۰۰۰۰ ۳/۲  ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗـی ۷۹ ، ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺭﻭﺳﺘﺎﻳـی ﻓﺎﻗﺪ ﺗﺄﺳﻴﺴﺎﺕ ﻟﻮﻟﻪ ﻛﺸـی ﻻﺯﻡ ﺑﻮﺩﻩﺍﻧﺪ.

ﺍﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺳﺎﺳـی ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪﺍی ﻛﻪ ۹۲ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺑﻪ آﺏ آﺷـﺎﻣﻴﺪﻧـی ﺳﺎﻟﻢ ﺩﺳﺘﺮﺳـی ﺩﺍﺭﻧﺪ

آﻣﺎﺭ ﺩﻗﻴﻖ ﺗﻠﻔﻦﻫﺎی ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ۵۷، ۸۵۰ﻫﺰﺍﺭ ﺷـﻤﺎﺭﻩ ﺑـﻮﺩ؛در حالی که امروزﺗﻌﺪﺍﺩ ﻛﻞ ﺧﻄﻮﻁ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﻣﻮﺑﺎﻳﻠـی ﺑﻴﺶ ﺍﺯ  ۱۵۳ﺧﻂ ﻣـیﺑﺎﺷﺪ.

 در موضوع ﺭﺍﻩ ﻭ ﺗﺮﺍﺑﺮی: ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۵۷ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺭﺍﻩﻫﺎی ﺍﺻﻠـی ﻭ ﻓﺮﻋـی ﻛﺸﻮﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۳۶ ﻫﺰﺍﺭ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑـﻮﺩ، ﺣـﺎﻝ آﻧﻜﻪ ﺍﻛﻨﻮﻥ، ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺭﺍﻩﻫﺎی ﺍﺻﻠـی ﻭ ﻓﺮﻋـی ﻛﺸﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺮﺯ ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻋﺒـﻮﺭ ﻛـﺮﺩﻩ ﺍﺳـﺖ.

در قضیه ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺳﻼﻣﺖ:

 ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﻘﻼﺏ ۳۰ ، ﺩﺭﺻﺪ ﭘﺰﺷﻜﺎﻥ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩﺍﺗـی ﺍﺯ ﺑﻨﮕﻼﺩﺵ، ﻓﻴﻠﻴﭙﻴﻦ ﻭ ﻫﻨﺪ ﻭ ﭘﺎﻛﺴﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣـﺎ ﺍﻣـﺮﻭﺯ ﺍﺯ ۵۳ ﻛﺸﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺮﺍی ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻣـیآﻳﻨﺪ.وموارد دیگری که فرصت طرح همه آنها وجود ندارد.

همین شب گذشته ریاست محتزم جمهور دز جلسه شورای اداری شهرستان فرمودند بیش از ۱۰۰ هزار نفر استاد در دانشگاهها داریم که عضو هیئت علمی هستند این رقم با قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست !!اینها خدمات نظام است که لازم است در این ایام تبیین شود.

البته از ایشان و هیئت دولت و همراهان ایشان بابت سفر به شهرستان تشکر میکنم و امید وارم نسبت به مصوبات جلسه از جمله حل مشکل آراد کوه و هم چنین تکمیل بیمارستان نیمه تمام کهریزک هم پیگیریهای لازم به عمل آید.

والســــــــــــــــــلام علیـــــــــکم ورحمهاللـــــــــــــــه وبرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --