اخبار ویژه
خانه / اخبار ویژه / حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:پدیده ای تلخ ترازاشرافی گری برای انقلاب،نظام ومردم وفاداربه انقلاب متصور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین استیری امام جمعه فشافویه:پدیده ای تلخ ترازاشرافی گری برای انقلاب،نظام ومردم وفاداربه انقلاب متصور نیست.

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه حسن آباد نمازباشکوه جمعه اینهفته ۲۵/۰۴/۹۵به  امامت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقااستیری امام جمعه محترم فشافویه وباحضورگسترده اقشارمختلف مردم درمصلی امام خمینی شهربرگزارشد. 

ایشان دربخشی ازخطبه اول گفتند:موضوع بحث ما امروز پیرامون مراقبتهای بعدازماه مبارک رمضان بودگفتیم کسی که تازه از ماه رمضان بیرون آمده، مانند کسی است که تازه از حجّ بازگشته است. چنین کسی طبیعتاً یک‌مقدار بیشتر،بایدمراقب خودش باشد. اما چگونه وازکجاشروع کنیمما بعد از ماه رمضان، بهترین استفاده‌ای که می‌توانیم انجام دهیم این است که شروع کنیم خودمان را عادت دهیم؛ نه فقط خودمان را به «کار خوب» عادت دهیم، بلکه خودمان را به «حالِ خوب» هم عادت دهیم. 

امام جمعه محترم حسن آباددربخشی ازخطبه دوم هم بااشاره به تشکیل شورای نگهبان اظهارکرد:با گذشت ۳۶ سال از زمان تأسیس شورای نگهبان، این نهاد نظارت بر انتخابات‌های پرشماری را تجربه کرده و با وجود تمام هجمه‌ها و اتهامات به‌ویژه از سوی دشمنان نظام، همیشه وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام داده است ودراین این ۳۶سال ثابت کرده اندکه شورای نگهبان هم ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است و هم از مبانی اسلامیت و هم از مبانی جمهوریت نظام دفاع می‌کند

وی درادامه گفتند:شورای نگهبان فیلتری است که جلوی بسیاری از نفوذ ها را میگیرد و معتقدیم که برای افرادی که می خواهند نفوذ کنند با وجود شورای نگهبان کار آنها سخت می شود که نمی توانند نفوذ کنند و به همین دلیل هجمه هایی را وارد می کنند.

 عناوین خطبه اول:

۱-مراقبتهای بعد ازماه مبارک رمضان

۲- بهترین وقت برای شروع برنامۀ یک‌ساله، آخر ماه رمضان است.

عناوین خطبه دوم:

۱- در آموزه‌های آسمانی دین مبین اسلام، پیوسته به احسان و دست‌گیری از نیازمندان سفارش شده.

۲- مطابق قانون اساسی،دونوع مسؤولیت برای شورای نگهبان درنظرگرفته شده است(قانون‌گذاری و قضاوت)

مشــــــروح خطبـــــــــه اول: 

 أعوذ باللـــــــــه من الشیطان الرجیــــــــــم        بســـــــــم اللـــه الــــرحمـــــن الرحیـــــــــم

estiri.JPG

ابتداخودم  راوشما نمازگزاران عزرا توصیه میکنم به تقوای الهی.

موضوع بحث ما امروز پیرامون مراقبتهای بعدازماه مبارک رمضان بودگفتیم کسی که تازه از ماه رمضان بیرون آمده، مانند کسی است که تازه از حجّ بازگشته است. چنین کسی طبیعتاً یک‌مقدار بیشتر،بایدمراقب خودش باشد. بعد از ماه مبارک رمضان، ما باید یک زندگی معنوی داشته باشیم؛ زندگی معنوی‌ای که حالش را داریم و اقتضای روحی‌مان است، حتی بیشتر از ماه رمضان!هفته گذشته بحث مداومت وعدم غفلت را مطرح کردم.

اما چگونه وازکجاشروع کنیمما بعد از ماه رمضان، بهترین استفاده‌ای که می‌توانیم انجام دهیم این است که شروع کنیم خودمان را عادت دهیم؛ نه فقط خودمان را به «کار خوب» عادت دهیم، بلکه خودمان را به «حالِ خوب» هم عادت دهیم. مثلاً شما بعد از ماه مبارک رمضان، شروع کنید هر روز دعای عهد بخوانید و بعد تصمیم بگیرید و بگویید: «حالا می‌خواهم عادت کنم و دعای عهد را با گریه بخوانم» اگر این کار را انجام دهید می‌توان گفت که این روایت را اجرا کرده‌اید: «عَوِّدُوا قُلُوبَکُمُ الرِّقَّهَ وَ أَکْثِرُوا مِنَ التَّفَکُّرِ وَ الْبُکَاءِ مِنْ خَشْیَهِ اللَّه‏»(اعلام‌الدین/۱۴۶) یعنی دلِ خود را به رقّت قلب عادت داده‌اید.

برای عادت، برنامۀ یک‌ساله نیاز است / بهترین وقت برای شروع برنامۀ یک‌ساله، آخر ماه رمضان است

و بهترین وقت برای یک برنامۀ یک‌ساله از این ماه رمضان تا ماه رمضان بعدی است(امام صادق(ع): مَنْ‏ عَمِلَ‏ عَمَلًا مِنْ‏ أَعْمَالِ‏ الْخَیْرِ فَلْیَدُمْ‏ عَلَیْهِ‏ سَنَهً وَ لَا یَقْطَعْهُ‏ دُونَهَا؛دعائم الاسلام/۱/۲۱۴)إِیَّاکَ أَنْ تَفْرِضَ عَلَى نَفْسِکَ فَرِیضَهً فَتُفَارِقَهَا اثْنَیْ عَشَرَ هِلَالا؛کافی/۲/۸۳) (إِذَا کَانَ الرَّجُلُ عَلَى عَمَلٍ فَلْیَدُمْ عَلَیْهِ سَنَهً ثُمَّ یَتَحَوَّلُ عَنْهُ إِنْ شَاءَ إِلَى غَیْرِهِ وَ ذَلِکَ أَنَّ لَیْلَهَ الْقَدْرِ یَکُونُ فِیهَا فِی عَامِهِ ذَلِکَ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ یَکُون؛ کافی/۲/۸۲‏)

الان که هنوز آثار روزه و عبادت‌های ماه رمضان، در شما هست، شروع کنید به برنامه‌ریزی کردن برای یک‌سال آینده. اگر این کار را انجام دهید، ان‌شاء الله تا شب قدر سال آینده، به نتایج خوبی خواهید رسید.

فقط ما نیستیم که به اهل‌بیت(ع) عادت می‌کنیم؛ اهل‌بیت(ع) هم به ما عادت می‌کنندکمیل بعد از یک جلسۀ سخنرانیِ امیرالمؤمنین(ع)، به حضرت عرض کرد: آن دعای حضرت خضر(ع) را به من یاد بدهید. حضرت به او فرمودند: وقتی این دعا را آموختی، اگر توانستی هر هفته(هر شب جمعه) آن را بخوان، اگر نتوانستی هر ماه یک‌بار بخوان، اگر نتوانستی سالی یک‌بار آن را بخوان و لااقل در تمام طول عمرت یک‌بار این دعا را بخوان (قُلْتُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ دُعَاءُ الْخَضِرِ فَقَالَ اجْلِسْ یَا کُمَیْلُ إِذَا حَفِظْتَ هَذَا الدُّعَاءَ فَادْعُ بِهِ کُلَّ لَیْلَهِ جُمُعَهٍ أَوْ فِی الشَّهْرِ مَرَّهً أَوْ فِی السَّنَهِ مَرَّهً أَوْ فِی عُمُرِکَ مَرَّهً تُکْفَ وَ تُنْصَرَ وَ تُرْزَقَ وَ لَنْ تُعْدَمَ الْمَغْفِرَهَ؛ اقبال الاعمال/۲/۷۰۶) حضرت این دعا را به کمیل یاد دادند و او نیز این دعا را نوشت و بعد هم این دعا «دعای کمیل» نام گرفت.

امیرالمؤمنین(ع) قبل از اینکه این دعا را به کمیل یاد بدهند، فرمود: «کمیل، چون تو زیاد با ما همنشین هستی، بر ما واجب است، هرچه بخواهی به تو بدهیم؛ یَا کُمَیْلُ‏ أَوْجَبَ‏ لَکَ‏ طُولُ‏ الصُّحْبَهِ لَنَا أَنْ نَجُودَ لَکَ بِمَا سَأَلْتَ ثُمَّ قَالَ اکْتُب‏...؛ اقبال الاعمال/۲/۷۰۶) به‌خاطر اینکه تو زیاد درِ خانۀ ما می‌آیی، ما بر خودمان واجب می‌دانیم هر چیزی خواستی به تو بدهیم.

موضوع این است که فقط ما نیستیم که به اهل‌بیت(ع) عادت می‌کنیم، بلکه اهل‌بیت(ع) هم به ما عادت می‌کنند. زمین و آسمان هم دل‌شان برای گریه‌های شما تنگ می‌شود…

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهاورویدادها:

جمعه۲۵ تیر روز بهزیستی و تأمین اجتماعی‌

بیست و پنجم تیر هر سال، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نام‌گذاری شده است. سازمانی که مبنای به‌وجود آمدنش کمک به تأمین حداقل هزینه زندگی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست و ایجاد زمینه‌های مناسب برای‌خودکفایی آنان بوده است. که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیلات متمرکزی برای ارائه خدمات بهزیستی وجود نداشت و خدمات نسبتاً مشابهی به‌صورت پراکنده توسط دستگاههای مختلف ارائه می‌شد.

این سازمان برای کمک به قشرهای محروم و انسان‌هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، روانی، عاطفی، گرفتار مشکلات و دچار عدم تعادل شده‌اند، تأسیس شده است.

در آموزه‌های آسمانی دین مبین اسلام، پیوسته به احسان و دست‌گیری از کسانی سفارش شده که به کمک و یاری، ‌نیازمند هستند. آزمون همه انسان‌ها در این دنیا با فقر و ضعف نیست، بلکه بعضی با ثروت و قدرت مالی یا توانمندی جسمانی آزموده می‌شوند. در دین اسلام نیز ملاک قبولی در آزمون‌های الهی، میزان اخلاص در کمک است‌.

احسان و دست‌گیری از مستمند، توفیق الهی است که تنها نصیب عده‌ای می‌شود که سزاوار لطف پروردگارند. دستی‌که معبد نیکی و مجرای امداد باشد، دست خداست که از آستین خلق بیرون آمده است و بهزیستی و کمک‌رسانی به هر شیوه‌ای که امکان آن فراهم شود، لطفی است که شامل حال نیکوکاران گردد. امام باقر(ع) در مورد نتیجه نیکوکاری می‌فرماید: «نیکوکاری و صدقه پنهانی، فقر را از بین می‌برد، عمر را زیاد و هفتاد مرگ بد و ناگوار را دفع می‌کند.»

امیدوارم سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی درانجام وظائف محوله موفق ومؤیدباشند.

شنبه ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی (۱۳۵۹ ه.ش)

این شورا که ۲۶ تیرماه سالروز آغاز فعالیت‌هایش می‌باشد، از ابتدایی‌ترین نهادهای انقلابی در نظام سیاسی نوبنیاد ایران اسلامی بوده است.این شورا به حکم امام خمینی در اسفند‌ماه ۱۳۵۸ تشکیل و با انتخاب شدن فقهای آن به‌صورت رسمی از تیرماه سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد.

نخستین وظیفه شورای نگهبان، نظارت بر تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی است. این شورا وظیفه دارد که هر قانون تصویب‌شده در مجلس را با قانون اساسی و قوانین شرعی اسلام مطابقت دهد که در صورت مطابقت داشتن، لایحه یا طرح مجلس را تأیید می‌کند.

دومین وظیفه شورا نظارت بر کلیه انتخابات کشور است. شورای نگهبان موظف است صلاحیت همه نامزدهایی که جهت شرکت در هر انتخابات به‌جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور ثبت‌نام می‌کنند را بررسی نموده و پس از آن اجازه شرکت در انتخابات را به آن کاندیدا بدهد.

پس مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دو نوع مسؤولیت و اختیار؛ قانون‌گذاری و قضاوت، برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده است که در اصل ۹۴ قانون اساسی. اصل ۹۳ قانون اساسی اصل ۹۸ قانون اساسی، ماده ۹۹ قانون اساسی به آنهااشاره شده است.

در اکثر کشورهای دنیا به‌منظور اعمال نظارت بر انتخابات، مراجعی قانونی وجود دارند. «شورای نگهبان» در جمهوری اسلامی ایران، «دادگاه قانون اساسی» در ترکیه، «شورای قانون اساسی»، «دیوان عالی‌عدالت» در فرانسه، «دادگاه قانون اساسی» در آلمان، «مجلس نمایندگان» و «سنا» در آمریکا، «مجلس عوام» در انگلستان و «دادگاه قانون اساسی» در روسیه، این نقش نظارتی را ایفا می‌نمایند. بنابراین مشابه شورای نگهبان، در کشورهای دیگر هم نهادهایی تحت عنوان شورا یا دادگاه وجود دارند که وظیفه‌ی آن‌ها نظارت بر صحت انتخابات است.

با گذشت ۳۶ سال از زمان تأسیس شورای نگهبان، این نهاد نظارت بر انتخابات‌های پرشماری را تجربه کرده و با وجود تمام هجمه‌ها و اتهامات به‌ویژه از سوی دشمنان نظام، همیشه وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام داده است

ودراین این ۳۶سال ثابت کرده اندکه شورای نگهبان هم ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام است و هم از مبانی اسلامیت و هم از مبانی جمهوریت نظام دفاع می‌کند

 شورای نگهبان فیلتری است که جلوی بسیاری از نفوذ ها را میگیرد و معتقدیم که برای افرادی که می خواهند نفوذ کنند با وجود شورای نگهبان کار آنها سخت می شود که نمی توانند نفوذ کنند و به همین دلیل هجمه هایی را وارد می کنند.

چهارشنبه۱۵ شوال وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) (۲۵۲ ه.ق(

متأسفانه فرصت کوتاهه ان شاءالله هفته آینده صحبت خواهم کرد.

اشاره ای هم به پرداخت فیشهای نجومی داشته باشم

با گذشت دو ماه از انتشار فیش‌های نجومی و مشخص شدن این واقعیت که برخی مدیران اجرایی و بانکی، دریافتی‌های کلانی از بیت المال با عناوین گوناگونی از جمله حقوق و مزایا داشته‌اند، افکار عمومی همچنان منتظر گزارش‌های دقیق و قاطع از برخورد دولت و دستگاه های نظارتی با این پدیده شوم هستند.

از این منظر، رهبر معظم انقلاب درباره حقوق‌های نجومی در هفته‌های اخیر، در چند نوبت با صراحت اعلان موضع کرده و مسئولان را به برخورد جدی با این پدیده تلخ فراخوانده‌اند. اهمیت این موضوع از دیدگاه معظم‌له به‌قدری بالا است که ایشان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، از میان همه مسائل داخلی کشور، فقط بر روی همین موضوع انگشت گذاشتند و ضمن توصیف این پدیده تلخ، چگونگی مقابله با آن‌را مشخص کردند.

این پدیده تلخ، نشان می‌دهد انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از این انقلاب توحیدی، با بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین تهدید متصور که همانا خطر اشرافیت است، روبه‌رو شده است؛ خطر و تهدیدی که اگر با آن مقابله صحیح و به‌هنگام نشود، انقلاب اسلامی را همانند تمامی انقلاب‌های توحیدی پیشین، به بیراهه کشانده و نابود می‌سازد. آری، این خطر برای انقلاب اسلامی، از تهدیدات شبکه استکبار به سرکردگی آمریکا و شبکه صهیونیسم به سرکردگی رژیم کودک‌کش اسرائیل غاصب و جریان وهابیت و دولت‌های مرتجع وابسته در منطقه برای انقلاب اسلامی به‌مراتب بیشتر نباشدکمترنیست. این خطر پایه‌های نظام اسلامی را از درون چون موریانه می‌خورد و ماهیت و محتوای دینی و انقلابی آن‌را، به یک نظام طبقاتی و اشرافی تغییر می‌دهد. آیا پدیده تلخی بالاتر از این پدیده برای انقلاب، نظام و مردم وفادار به انقلاب متصور است؟

از این‌رو برخورد با این پدیده زشت یک خواسته همگانی است که باید با فوریت و قاطعیت از سوی هر سه قوه پیگیری، ریشه‌کن و تمامی روزنه‌ها و چشمه‌های این فساد مشروعیت‌سوز فراتر از هر فرافکنی سیاسی و جناحی کور شود.

 پیامبر اعظم(ص) نابودی اقوام پیشین تمدن‌ها را در دو چیز می‌داند؛ عدم مجازات افراد معتبر و مجازات افراد گمنام و نا‌معتبر.

خواست ملت اولاًبازگرداندن اموال ثانیاًعزل و ثالثاًمجازات مفسدین که از بیت‌المال سوءاستفاده کرده‌اند(تکبیرنمازگزاران)

والســـــــــلام علیکــــــــــــم ورحمــــــــــــــه الله وبــــــــــــرکاته

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

-- بارگیری کد امنیتی --